• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek mv.Taillevent zawitał do Gdyni

VIK
10 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Taillevent cumował już w Porcie Gdynia w lecie 2013 roku. Wpłynął do portu, ponieważ podczas zakładania farmy wiatrowej u wybrzeży Szwecji na jednostce pojawiły się uszkodzenia, które należało usunąć. Taillevent cumował już w Porcie Gdynia w lecie 2013 roku. Wpłynął do portu, ponieważ podczas zakładania farmy wiatrowej u wybrzeży Szwecji na jednostce pojawiły się uszkodzenia, które należało usunąć.

Do gdyńskiego portu zawitał niezwykły statek. Jest to jednostka do instalacji morskich turbin wiatrowych o nazwie mv.Taillevent. W najbliższym czasie przejdzie ona modernizację.



Statek przypłynął do Gdyni z powodu montażu na pokładzie nowego żurawia zbudowanego w gdyńskim zakładzie produkcyjnym firmy Palfinger. Operacja ta zostanie przeprowadzona w Stoczni Nauta, gdzie przy nabrzeżu Suchego Doku zobacz na mapie Gdyni znajduje się obecnie mv.Taillevent.

Jednostka ta to dawny MPI Discovery, który został odkupiony przez armatora holenderskiego Jan De Nul razem z częścią działalności biznesowej MPI z grupy Vroon. Ten niesamowity statek został zbudowany w 2011 roku w Chinach jako specjalnie zaprojektowany do transportu, podnoszenia i instalacji morskich turbin wiatrowych oraz ich fundamentów.

Samopodnośna jednostka o długości prawie 140 m i szerokości ponad 40 m wyposażona jest w sześć podpór, na których podnosi się, aby stabilnie pracować, bez wpływu falowania morskiego. Mv.Taillevent, o DWT 20739 ton, może pracować na akwenach o głębokości do 40 metrów i zabiera na pokład 112 osób załogi i techników offshore wind.

Ten sam statek odwiedził już kiedyś Gdańsk, gdy nosił jeszcze nazwę MPI Discovery

VIK

Miejsca

Opinie (27) 5 zablokowanych

  • Witamy statek! (1)

    • 14 4

    • Tylko go nie przewróćcie!

      Jesteście w tym zdolni... ;)

      • 3 1

  • Polscy niewolnicy naprawiać dobrze (3)

    Na Zachodzie nie stać ich na remont wiec walą do Polski bo tu roboczogodzina to 20 zł brutto, a dla najlepszych 20 netto.

    • 15 34

    • Oj stać ich (1)

      Oj stać ich, nie zdajesz sobie nawet sprawy ile taka jednostka kasuje za dzień pracy.

      • 4 1

      • to że więcej zarabiają to nie znaczy, że chcą więcej wydawać ;)

        • 5 2

    • Myślisz że gdybyś zarabiał 10euro to powstały by firmy np: takie jak DCT?
      Zapomnij! Dzieki temu że zarabiasz kilkadziesiąt procent mniej masz pracę.
      Ponad 2tys osób pracuje w i dla firmy DCT, 30% mniejsze zarobki bo i masz kilkaset tys euro miesięcznie.
      Gdybyś zarabiał 15euro to DCT i firmy podobne powstały by w Estonii albo innym kraju. Przykład to chiny, fabryki się tam już kończą do tańszych państw .
      Myśl. I tak jest coraz lepiej, będzie jeszcze lepiej.

      • 5 4

  • najtańsza siła robocza, robole z Gdyni zrobią i jeszcze w pas się kłaniają, (2)

    • 12 33

    • Oho a Ci z szadulek to elita narodu, silnik polski, filar pomorza, w mieszkaniach za 200tys na 35 lat kredytu.
      Co za różnica Gdynia Gdańsk czy Sopot, zacofani jesteście, IQ 80

      • 4 8

    • Ja nie wiem...zawsze jak jadę w kierunku Wejherowa...

      ...to pełno pracowników wysiada w Gdyni Stoczni, właśnie z Gdańska!

      • 2 1

  • MV? (1)

    a czy aby MV w nazwie nie oznacza: motor vessel, statek motorowy - czyli statek nazywa się Taillevent. dziennikarz powinien się orientować...

    • 21 5

    • A jaki to błąd. Przynajmniej pełna informacja jest.

      • 1 0

  • ? (2)

    Przecież on wypłynął z Gdyni w piątek, po paru godzinach cumowania.

    • 23 2

    • MV (1)

      Nie wypłynął gdyż w sobotę widziałem go z estakady przy terminalu :-)

      • 1 1

      • Zobacz na marine traffic

        • 1 0

  • Brawo autor tekstu (2)

    On wpłynął do Gdyni i zabrał dźwig Palfingera ale nie dla siebie tylko jako ładunek. Warto na przyszłość weryfikować info.

    • 33 2

    • Cud

      Że jeszcze Twojej opinii nie skasowali!!?

      • 4 1

    • A skąd mamy wiedzieć, że to ty masz rację? Dowody. Przecież to nie jest statek transportowy i skoro chodziło o załadowanie, to po co w Stoczni Nauta mieli to zrobić?

      • 0 3

  • m

    Tylko się cieszyć !!!!!

    • 4 1

  • Nie rozumie jak polskie stocznie mogą jeszcze istnieć!? (5)

    Skoro mamy za naszą zachodnią granicą u Braci i Przyjaciół większe, lepsze i ważniejsze stocznie!! Dlatego polskie trzeba zamknąć więc Donaldzie Kochany wracaj i dokańczaj dzieło !!!

    • 3 24

    • (2)

      Ale pis rowniez zamykal stocznie

      • 4 0

      • Przede wszystkim pis.

        Dali zaduze dotacje z kraju i cofneli im wtedy unijne dotacje.. Brawo zimny Leszek! Brawo tw balbina, co go braciszek w d*psko zapinał

        • 4 2

      • Napisz mi jaką stocznie zamknął pis?

        • 2 0

    • to PiS dzielcy sprzedali Stocznię Gdańską ukraińcom

      a teraz z wielkim hukiem odkupili ruinę która została
      ale ważne żeby Guzik był szefem związku, bo co by robił ? - nic innego nie umie oprócz palenia opon i całowania prezesa w zadek

      • 1 0

    • ... I droższe

      Dlatego te w polsce jeszcze istnieją :)

      • 0 0

  • Chyba wiatraków, elektrowni, ale turbin?!!!

    Proszę o projekt xd

    • 3 3

  • Wystarczy wejść na Marine Trafic i zobaczyć pozycje (obecną i przeszłą statku)

    • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane