- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (65 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (150 opinii)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Inflacja w marcu tylko 1,9 proc. (13 opinii)
- 5 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
Statek polarny ze stoczni Crist już gotowy
Suchy dok stoczni Crist. Proces wodowania polarnego statku logistycznego.
Stocznia Crist przekazała armatorowi niezwykły statek. Jest to polarny statek logistyczny, który będzie służył m.in. do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy Antarktydą a Australią.
Ma 72 m długości i 16 m szerokości i może obsłużyć aż dwa helikoptery. C 325 Piriou właśnie został przekazany francuskiemu armatorowi. Dzięki właściwej specyfikacji jednostka będzie mogła zastąpić dwa statki pływające dotychczas pod banderą Republiki Francuskiej - patrolowiec L'Albatros oraz lodołamacz L'Astrolabe.
- C325 to nie tylko specjalistyczna jednostka transportowa. Będzie on też wykorzystywany jako patrolowiec francuskiej marynarki wojennej - podsumowuje Radosław Pallach, Project Manager Crist.
Jednostka będzie służyła m.in. do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy Antarktydą a Australią. Stacja nazwana na część francuskiego podróżnika i badacza Stacja Dumont D'Urville została założona 60 lat temu. Związany z marynarką wojenną Francji d'Urville szczególnie upodobał sobie Antarktydę, gdzie prowadził wieloletnie badania. Z kolei australijski Hobart jest największym miastem Tasmanii i drugim na kontynencie. To także jeden z najważniejszych ośrodków gospodarczych i morskich Australii. Właśnie tam jednostka zbudowana w stoczni Crist będzie spełniała swoje zadania.
Statek ten to kolejna jednostka specjalistyczna wychodząca ze Stoczni Crist spełniająca wyjątkowo wysokie normy lodowe. Miejsce wykorzystywania C 325 sprawia, że będzie on musiał sprostać najtrudniejszym warunkom pogodowym. Konstrukcja gwarantuje armatorowi niezawodność jednostki również dzięki stosowaniu specjalistycznych materiałów spawalniczych, nowoczesnych technologii oraz wypełnieniu wymagających procedur. Statek wyposażony jest w pojemną ładownię mieszczącą aż do 1 200 ton ładunku. C 325 wyposażony jest w cztery silniki, których moc będzie przekazywana poprzez dwie linie wałów.
Miejsca
Opinie (44) 7 zablokowanych
-
2016-12-26 20:31
beer (1)
nie pracuje na statkach suchych i tyle!
- 0 3
-
2016-12-26 21:53
Raczej w ogóle nie ma pojęcia o czym pisze ;)
- 1 2
-
2016-12-27 08:31
Dyletant
Piriou to nazwa francuskiej Stoczni zamawiającej statek w Criscie a nie nazwa statku ....żenada panie VIK
- 4 0
-
2016-12-27 13:56
Żenujący artykuł napisany przez jakiegoś dyletanta z gimnazjum. Brak podstawowej wiedzy w tematyce a używane słownictwo rodem z folderu last minute. I jeszcze brak cywilnej odwagi do podpisu własnym imieniem i nazwiskiem.
Niedługo wszystkie artykuły na tym portalu, będą podpisywanie Rychu, Zdzichu, Tomuś i Dzesika.- 7 1
-
2016-12-28 16:54
Brawo crist
Brawo Crist
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.