• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statek za 200 mln euro powstaje w Gdyni

Robert Kiewlicz
20 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

W stoczni Crist za ponad 200 mln euro powstanie statek do budowy farm wiatrowych.


W stoczni Crist powstanie specjalistyczny statek do budowy farm wiatrowych. Jego całkowity koszt to ok. 200 mln euro.



Przy tej inwestycji Crist współpracuje ze spółką specjalnego przeznaczenia BHO-Innovation SO 1 BV z Holandii (należącą pośrednio do Hochtief Construction AG oraz Beluga Offshore GmbH). Statek to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi farm wiatrowych typu offshore.

Statek będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia. Jednostka będzie charakteryzowała się możliwością załadunku do 8 tys. ton i wydajnością dźwigu 1,5 tys. ton. Parametry jej działania umożliwiają instalację w ciągu roku 40 turbin wraz z masztami o mocy ponad 6 MW. Obecnie istnieją jedynie trzy statki zaprojektowane i wykorzystywane do obsługi sektora offshore na głębokich wodach, dające możliwość montażu turbin o mocy 5 MW.

Statek będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia



Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (50) 9 zablokowanych

  • jakie zarobki w CRIST? (8)

    Pytam na poważnie. Ile może zarobić miesięcznie spawacz czy monter na działalności?

    • 8 2

    • (5)

      Doświadczony spawacz z odpowiednimy kursami na kontrakcie zarabia spokojnie 10tys tylko musisz odjąć około 1800 na zus itp

      • 0 1

      • (4)

        tylko ile godzin musi tyrać na ne 10 tys. ????

        • 1 0

        • (3)

          od 40 do 48 godzin tygodniowo. Tyle zarabiają specjaliści w Polsce. W Norwegii ten sam spawacz dostanie 8 razy więcej. Ludzie obudźcie się. Jak kończycie marketing to zarabiacie po 2000, 2500 miesięcznie.

          • 2 2

          • a jak skończycie mechaniczny na AM to możecie zarabiać wiecej na statku niż po marketingu na lądzie

            • 0 0

          • (1)

            oczywiscie w Norwegii normalnie zarabia sie 80 tys miesiecznie hahahaha

            • 3 1

            • jo i to euro :)

              beka w max

              • 0 0

    • (1)

      ok 4000 5000 pln

      • 3 2

      • no chyba że pracuje na czarno

        a wiem na 100% że w Criście pracują na czarno.

        • 3 2

  • (3)

    stocznia crist jest z Gdańska. VIVAT tylko GDAŃSK buduje takie statki, dobrze że kupiła stocznie GDYNIA

    • 35 27

    • pomarzyć dobra rzecz, nie wprowadzaj ludzi i siebie w błąd. Taki Gdańskiem zafascynowany jesteś? ja też lubię Gdańsk ale prawda jest inna.
      1.Gdyńska stocznia została podzielona i dok w Gdyni należy do Crist fakt Gdańska
      2. Dzięki kasie z stoczni gdyńskiej stocznia gdańska nie upadła
      3. takie statki buduje Crist, chwała mu za to, ale budowane są w Gdyni, jak oddział w Gdańsku jest takim srogim kozakiem to niech też się za to weźmie

      • 0 0

    • kupiła nie stocznie a dok!

      • 3 0

    • stocznia gdynia wpompowała kase w stocznie gdanska jak upadała!!!

      nie zapominaj trolu!!!

      • 14 17

  • Statki elektrownie pływające tam, gdzie wieją cały czas wiatry.... (4)

    ...tyle tu wpisów ale o niczym. Nic na temat. Z artykułu rozumiem, że są to statki przystosowane do rozwożenia i instalowania turbin wiatrowych w miejscach przeznaczenia. A ja się pytam czy nie można byłoby budować statki zainstalowanymi turbinami wiatrowymi z których wyprodukowany prąd mógłby być ładowany do akumulatorów. A po ich zapełnieniu, statek by wymieniał te akumulatory na nowe puste do załadowania. Takie pełne akumulatory mogły być sprzedawane odbiorcom indywidualnym. A po rozładowaniu wracały by z powrotem na statek do ponownego ich załadowania. Wówczas wiatraki nie musiałyby stać w jednym miejscu. Co fachowcy na to?

    • 0 12

    • bredzisz (1)

      braki elementarnej wiedzy technicznej i pojęcia o jakich mocach i energiach rozmawiamy.podstawówka się kłania niedouczony pseudohumanistoAkumulatory !!!!! . dobreeeee......

      • 2 1

      • komentarz do bredzisz

        @ Stary
        czemu ten sarkastyczny ton "technokrato", czy nie morzna tego inaczej komentowac, badz wcale ?

        • 0 0

    • moje zdanie

      Elektrownie wiatrowe sa stosunkowo malo wydajne a koszty ich budowy na morzu ogromne. Koszt budowy zwraca sie op 20-30 latach. "Statek wiatrowy" i jego obsluga w ogole nie miala by sensu z ekonomicznego punktu widzenia

      • 1 1

    • co za bełkot

      • 1 1

  • a ja na nim siedze :):) jest odlotowo :0

    • 0 0

  • nie jeden kaszub ma prace pozwólcie życ

    • 0 0

  • Beluga

    Jestem jednym z tych który , konserwuje ten statek....

    • 0 0

  • Co to za stocznia bez związków zawodowych? (1)

    • 2 2

    • a co za zwiazki zawodowe bez stoczni ?

      • 1 0

  • Manufaktura (2)

    Stocznia Crist buduje tylko kadłuby...

    • 5 4

    • niech buduje te kadluby

      bo grunt to cokolwiek robic a nie siac defetyzm.Zlote Buty typu Crist, Maritim, St.Polnocna, Wisla cos tam jeszcze klepia podczas gdy taka St.Marynarki Wojennej lezy (NIESTETY !) na lopatkach i sami nie wiedza co robia, po co i dla kogo. W tym groteskowym kraju potrzeba przedsiebiorcow ktorym sie jeszcze chce cos robic, budowac, kreowac. Kulczycki i Cwirko dawno mogliby se pojechac na emeryture na takie baru-baru i miec temat z glowy. Ale nie, oni siedza i kombinuja jak przetrzymac ten kryzys i nastepny. I chocby za to naleza sie im brawa, bo prowadzenie firmy produkcyjnej w Polandii to nie lada wyzwanie.

      • 1 0

    • nawet jeśli tylko kadłuby to coś buduje więc zapomnijmy o kompleksach typowego PISowca - jak firma na tym zarabia to niech buduje i same kadłuby

      • 1 2

  • CRIST PADNIE SZYBKO

    a wszystko okaze sie juz niebawem , po wyborach powiesza klodke na bramie i tyle. Podobno tylko na opisywanej w tym artykule Beludze jest juz teraz ogromna strata siegajaca 5 milionow ZL, i ona rosnie.Znajomy robiacy w dokumentacji twierdzi , ze po zdaniu statku "nowy" Crist moze byc lekko 20 Milionow w plecy.Primo : Dokumentacja zostala wadliwie wykonana, a material kupiony za wczesnie i poprzez to o wiele za drogo, bo w miedzyczasie ceny spadly. Po bankructwie Belugi-Hochtief Offshore z Niemiec przychodza ciagle to nowe zmiany w projekcie a Hochtief co statek przejal za te zmiany i prace dodatkowe NIE ZAPLACI, bo cena jest zafiksowana. Taki byl warunek ze statek w ogole odbierze. Sytuacja w Criscie jest rozwojowa ale juz obecnie jeszcze gorsza niz w St. Gdanskiej. Stety czy niestety bedzie kataklizm.

    • 5 1

  • Oferta pracy

    Ten artykuł to chyba oferta pracy, Crist szuka kolejnych frajerów, niedługo połowa produkcji będzie miała skośne oczy

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane