- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (79 opinii)
- 2 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (31 opinii)
- 3 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 4 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (2 opinie)
- 5 150 mld zł na elektrownię jądrową (172 opinie)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (87 opinii)
Statek za 200 mln euro powstaje w Gdyni
W stoczni Crist za ponad 200 mln euro powstanie statek do budowy farm wiatrowych.
W stoczni Crist powstanie specjalistyczny statek do budowy farm wiatrowych. Jego całkowity koszt to ok. 200 mln euro.
Przy tej inwestycji Crist współpracuje ze spółką specjalnego przeznaczenia BHO-Innovation SO 1 BV z Holandii (należącą pośrednio do Hochtief Construction AG oraz Beluga Offshore GmbH). Statek to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi farm wiatrowych typu offshore.
Statek będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia. Jednostka będzie charakteryzowała się możliwością załadunku do 8 tys. ton i wydajnością dźwigu 1,5 tys. ton. Parametry jej działania umożliwiają instalację w ciągu roku 40 turbin wraz z masztami o mocy ponad 6 MW. Obecnie istnieją jedynie trzy statki zaprojektowane i wykorzystywane do obsługi sektora offshore na głębokich wodach, dające możliwość montażu turbin o mocy 5 MW.
Statek będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (50) 9 zablokowanych
-
2011-09-21 07:15
jakie zarobki w CRIST? (8)
Pytam na poważnie. Ile może zarobić miesięcznie spawacz czy monter na działalności?
- 8 2
-
2011-09-21 10:19
(5)
Doświadczony spawacz z odpowiednimy kursami na kontrakcie zarabia spokojnie 10tys tylko musisz odjąć około 1800 na zus itp
- 0 1
-
2011-09-21 10:27
(4)
tylko ile godzin musi tyrać na ne 10 tys. ????
- 1 0
-
2011-09-21 10:40
(3)
od 40 do 48 godzin tygodniowo. Tyle zarabiają specjaliści w Polsce. W Norwegii ten sam spawacz dostanie 8 razy więcej. Ludzie obudźcie się. Jak kończycie marketing to zarabiacie po 2000, 2500 miesięcznie.
- 2 2
-
2015-02-20 19:53
a jak skończycie mechaniczny na AM to możecie zarabiać wiecej na statku niż po marketingu na lądzie
- 0 0
-
2011-09-21 10:51
(1)
oczywiscie w Norwegii normalnie zarabia sie 80 tys miesiecznie hahahaha
- 3 1
-
2011-09-22 17:07
jo i to euro :)
beka w max
- 0 0
-
2011-09-21 07:30
(1)
ok 4000 5000 pln
- 3 2
-
2011-09-21 10:29
no chyba że pracuje na czarno
a wiem na 100% że w Criście pracują na czarno.
- 3 2
-
2011-09-20 20:47
(3)
stocznia crist jest z Gdańska. VIVAT tylko GDAŃSK buduje takie statki, dobrze że kupiła stocznie GDYNIA
- 35 27
-
2015-02-20 19:50
pomarzyć dobra rzecz, nie wprowadzaj ludzi i siebie w błąd. Taki Gdańskiem zafascynowany jesteś? ja też lubię Gdańsk ale prawda jest inna.
1.Gdyńska stocznia została podzielona i dok w Gdyni należy do Crist fakt Gdańska
2. Dzięki kasie z stoczni gdyńskiej stocznia gdańska nie upadła
3. takie statki buduje Crist, chwała mu za to, ale budowane są w Gdyni, jak oddział w Gdańsku jest takim srogim kozakiem to niech też się za to weźmie- 0 0
-
2011-09-21 17:08
kupiła nie stocznie a dok!
- 3 0
-
2011-09-20 21:28
stocznia gdynia wpompowała kase w stocznie gdanska jak upadała!!!
nie zapominaj trolu!!!
- 14 17
-
2011-09-21 10:55
Statki elektrownie pływające tam, gdzie wieją cały czas wiatry.... (4)
...tyle tu wpisów ale o niczym. Nic na temat. Z artykułu rozumiem, że są to statki przystosowane do rozwożenia i instalowania turbin wiatrowych w miejscach przeznaczenia. A ja się pytam czy nie można byłoby budować statki zainstalowanymi turbinami wiatrowymi z których wyprodukowany prąd mógłby być ładowany do akumulatorów. A po ich zapełnieniu, statek by wymieniał te akumulatory na nowe puste do załadowania. Takie pełne akumulatory mogły być sprzedawane odbiorcom indywidualnym. A po rozładowaniu wracały by z powrotem na statek do ponownego ich załadowania. Wówczas wiatraki nie musiałyby stać w jednym miejscu. Co fachowcy na to?
- 0 12
-
2011-09-21 13:56
bredzisz (1)
braki elementarnej wiedzy technicznej i pojęcia o jakich mocach i energiach rozmawiamy.podstawówka się kłania niedouczony pseudohumanistoAkumulatory !!!!! . dobreeeee......
- 2 1
-
2013-02-05 13:34
komentarz do bredzisz
@ Stary
czemu ten sarkastyczny ton "technokrato", czy nie morzna tego inaczej komentowac, badz wcale ?- 0 0
-
2011-09-21 11:37
moje zdanie
Elektrownie wiatrowe sa stosunkowo malo wydajne a koszty ich budowy na morzu ogromne. Koszt budowy zwraca sie op 20-30 latach. "Statek wiatrowy" i jego obsluga w ogole nie miala by sensu z ekonomicznego punktu widzenia
- 1 1
-
2011-09-21 11:32
co za bełkot
- 1 1
-
2012-07-13 21:22
a ja na nim siedze :):) jest odlotowo :0
- 0 0
-
2012-03-18 20:14
nie jeden kaszub ma prace pozwólcie życ
- 0 0
-
2012-01-13 03:45
Beluga
Jestem jednym z tych który , konserwuje ten statek....
- 0 0
-
2011-09-21 22:23
Co to za stocznia bez związków zawodowych? (1)
- 2 2
-
2011-09-23 15:47
a co za zwiazki zawodowe bez stoczni ?
- 1 0
-
2011-09-21 20:28
Manufaktura (2)
Stocznia Crist buduje tylko kadłuby...
- 5 4
-
2011-09-23 15:44
niech buduje te kadluby
bo grunt to cokolwiek robic a nie siac defetyzm.Zlote Buty typu Crist, Maritim, St.Polnocna, Wisla cos tam jeszcze klepia podczas gdy taka St.Marynarki Wojennej lezy (NIESTETY !) na lopatkach i sami nie wiedza co robia, po co i dla kogo. W tym groteskowym kraju potrzeba przedsiebiorcow ktorym sie jeszcze chce cos robic, budowac, kreowac. Kulczycki i Cwirko dawno mogliby se pojechac na emeryture na takie baru-baru i miec temat z glowy. Ale nie, oni siedza i kombinuja jak przetrzymac ten kryzys i nastepny. I chocby za to naleza sie im brawa, bo prowadzenie firmy produkcyjnej w Polandii to nie lada wyzwanie.
- 1 0
-
2011-09-22 08:11
nawet jeśli tylko kadłuby to coś buduje więc zapomnijmy o kompleksach typowego PISowca - jak firma na tym zarabia to niech buduje i same kadłuby
- 1 2
-
2011-09-21 21:16
CRIST PADNIE SZYBKO
a wszystko okaze sie juz niebawem , po wyborach powiesza klodke na bramie i tyle. Podobno tylko na opisywanej w tym artykule Beludze jest juz teraz ogromna strata siegajaca 5 milionow ZL, i ona rosnie.Znajomy robiacy w dokumentacji twierdzi , ze po zdaniu statku "nowy" Crist moze byc lekko 20 Milionow w plecy.Primo : Dokumentacja zostala wadliwie wykonana, a material kupiony za wczesnie i poprzez to o wiele za drogo, bo w miedzyczasie ceny spadly. Po bankructwie Belugi-Hochtief Offshore z Niemiec przychodza ciagle to nowe zmiany w projekcie a Hochtief co statek przejal za te zmiany i prace dodatkowe NIE ZAPLACI, bo cena jest zafiksowana. Taki byl warunek ze statek w ogole odbierze. Sytuacja w Criscie jest rozwojowa ale juz obecnie jeszcze gorsza niz w St. Gdanskiej. Stety czy niestety bedzie kataklizm.
- 5 1
-
2011-09-21 19:18
Oferta pracy
Ten artykuł to chyba oferta pracy, Crist szuka kolejnych frajerów, niedługo połowa produkcji będzie miała skośne oczy
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.