Statek za 200 mln euro prawie gotowy

Najnowszy artukuł na ten temat

Możemy zbudować te promy, złożyliśmy ofertę ministrowi - mówi prezes stoczni Crist

Statek budowany w stoczni Crist to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel".


Specjalistyczny statek do stawiania wież wiatrowych budowany przez stocznię Crist jest już prawie gotowy. W połowie czerwca jednostka rozpocznie próby morskie.


Czy statki specjalistyczne staną się domeną trójmiejskich stoczni?

tak, mamy potencjał w tym zakresie 86%
nie, to będzie tylko nisza 14%
zakończona Łącznie głosów: 251

Jest to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi farm wiatrowych typu offshore. Załadunek do 8 tys. ton i wydajność dźwigu 1,5 tys. ton. Te parametry działania umożliwiają instalację w ciągu roku 40 turbin wraz z masztami o mocy ponad 6 MW. Statek będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia. Jego całkowity koszt to ok. 200 mln euro. Odbiorcą jest spółka HGO Infra Sea Solutions. Jest to wspólne przedsięwzięcie niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea.

Statek został przygotowany do przepłynięcia z suchego doku do Nabrzeża Albańskiego, gdzie do końca maja będzie wykańczany. Następnie na początku czerwca ponownie wpłynie do doku, by 20 czerwca ostatecznie wypłynąć na testy morskie.

Firma Hochtief Solutions zleciła budowę kolejnego statku do instalacji farm wiatrowych na morzu stoczni Crist. Statek o nazwie "Vidar" ma być gotowy w 2013 roku. Koszt kontraktu to ok. 150 mln euro. Statek wyposażony będzie w żuraw o udźwigu 1,2 tys ton i potężny silnik pozwalający na rozwinięcie prędkości do 12 węzłów. Wysuwane nogi jednostki pozwolą na prace na głębokości do 50 metrów.

Tak wyglądał statek kilka miesięcy temu.

Opinie (45) 2 zablokowane

  • Wybudowany oczywiscie w dawnej stoczni Gdynia :-) (3)

    która była nierentowna?

    • 39 3

    • bo była źle zarządzana, ilu pracuje teraz a ilu wtedy? (1)

      no i?

      • 9 3

      • no i bez związkowców

        i innych Śniadków

        • 17 1

    • co to niby za firma Dawna Stocznia Gdynia???

      Crist

      • 2 0

  • (4)

    hahaha a nikt nie pisze ze statek ma problemy z balastem ?! :)

    • 18 3

    • bo ma 2 nogi na razie!;-)

      • 3 0

    • pp

      Po co pisać o negatywnych aspektach działającej pseudo firmy

      • 5 8

    • hahaha a ty napewno o tym wiesz i tylko ci sie tak

      wymsnelo !! hahaha

      • 1 0

    • a ty tu się śpieszyć DONIEŚĆ ????

      w dawnych czasach byłbyś PERŁĄ SB

      • 1 1

  • Crist

    I tak pracownicy bd musieli sobie poradzić z wszystkimi problemami tak jak to było z pierścieniem pod dźwig.

    • 16 1

  • dzwigi (1)

    Jakie jest udzwigowienie na jednostce i ktora firma dostarcza?

    • 3 0

    • LIEBHERR

      • 2 0

  • wydajność dźwigu (2)

    wypadało by znać słowa jakich się używa w tym przypadku to raczej udźwig czy nośność, ale nie wydajność.

    • 5 2

    • (1)

      dlaczego nie wydajność?

      • 0 0

      • wydajność o może być pompy w m^3/h, farby w m^2/l, żarówki lm/W itp. to jest zawsze określenie na ile coś wystarczy, albo ile może wykonać pracy w jednostce czasu, podanie tutaj wydajności dźwigu to tak jak byś podawał prędkość w kilometrach (nie na godzinę)

        • 0 0

  • Turbin

    a nie przypadkiem wiatraków? bo jednak delikatne różnice są.

    • 4 4

  • (7)

    dlaczego nie napisali ile było wypadków i pożarów w trakcie budowy?

    • 20 1

    • i co to oznacza? zamknać stocznię? poprzednia była lepsza czy co? (3)

      • 4 3

      • bhp lezy (2)

        to oznacza ze bhp jest na niskim poziomie i inspektorzy BHP to zamiast siedziec na statku i pilnowac spraw bezpieczenstwa wydaja zalecenia. Tak bylo w Gdyni i tak jest w Kriscie. Kika dni temu jeden czlowiek popazyl sie ok 40 proc powaznie, ledwo przezyl.

        Ludzie zarzadzajacy otworzcie oczy, BHP jest zenujaco nisko!!!!czekacie na tragedie!!!

        • 5 2

        • poparzenie (1)

          bo się idiota chłodził czystym tlenem technicznym i nastąpił zapłon. jak nie wiesz to nie pisz bzdur

          • 1 2

          • To tylko plotka , nikt nie wie jak na razie co się stało . Po co miał by się chłodzic w nocy , która nie była zbyt ciepła ,wszyscy się z tego śmieją .

            • 0 0

    • a tydzien temu goscia 5 tonowe drzwi zabily (2)

      przy budowie tego statku, wiem bo kumpel tam pracuje, normalnie wypadly z zawiazów, 5 ton, wysokie an 2 peitra, spadly an goscia, smierc na miejscu, masakra

      • 3 2

      • (1)

        Żona od Cristu dostała odszkodowanie, a dzieci zapomogę do uzyskania pełnoletność. Bez żadnych procesów i próźb. Która firma by tak zrobiła????

        • 5 1

        • Ale ojca i męża im już nikt nie zwróci. A wystarczyło dopilnować wszystkich procedur

          • 0 0

  • Złom

    Buble takie w tym Crist'ie budują, aby szybciej - zero jakości. Wyjdzie na próby morskie może 27 Września.

    • 8 12

  • Stoczniowcy (2)

    oczywiście na umowach śmieciowych , dlaczego o tym nie piszecie , tajemnica Crista że tak wykorzystuje ludzi ?????

    • 21 12

    • oczywiście...lepiej zamknąć stocznię i budować w Korei

      nie?

      • 2 0

    • Jak ci tak źle to wyp..... do Norwegii żona chociaż będzie zadowolona, że cię nie ma

      • 3 0

  • KONREM NAUTA NA FALI (1)

    KONREM NAUTA NA FALI

    • 4 7

    • Pracowałem w konremie u podwykonawcy , tragedia .Etatowi pracownicy konremu opi........ą się na maksa , a cały ciężar prac spada na pracowników firm podwykonawczych . Pracowac w samym konremie to niezła fucha , natomiast u podwykonawców nigdy .

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Anna Jakób

Członek zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Wcześniej przez kilkanaście lat pełniła...

Najczęściej czytane