Statki Urzędu Morskiego w kawałkach. Trwa łączenie sekcji

Jednostki budowane w Gdańsku będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie.

Prawie 1,5 tys. ton stali zostanie użyte do zbudowania nowych statków wielozadaniowych, które powstają dla Urzędów Morskich w Szczecinie i w Gdyni, w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding. Trwa łączenie sekcji kadłuba pierwszej jednostki, której wodowanie planowane jest na czerwiec 2019 roku.



Kontrakt na budowę dwóch wielozadaniowych jednostek pływających dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie podpisano w 2018 roku. Jednostki będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie. Inwestycja stanowi jeden z elementów budowy systemu poprawiającego dostępność portów od strony morza, wzrost bezpieczeństwa nawigacyjnego, a przez to wzrost konkurencyjności i prestiżu portów.

Obecnie trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę. W kwietniu 2019 roku nastąpi odbiór silników, natomiast wodowanie pierwszego kadłuba jest przewidziane na koniec czerwca lub początek lipca. Kolejnym etapem będzie montowanie nadbudówki oraz prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Położenie stępki pod drugą jednostkę jest zaplanowane na początek marca.


Projekt "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających" jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2014-2020. Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Mają osiągać prędkość 15 węzłów i uciąg na palu na poziomie 40 ton. Jednostki będą pełnić funkcję lodołamaczy, służyć do wystawiania oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, prowadzenia prac hydrograficznych i zwalczania rozlewów olejowych. Będą mogły również służyć jako jednostki o funkcjach ratowniczych i przeciwpożarowych, wspomagając w tych zadaniach inne służby. Wartość kontraktu na budowę jednostek wielozadaniowych to 213 mln 650 tys. zł. Ich odbiór jest planowany na czerwiec 2020 roku.

Opinie (59) 4 zablokowane

  • imponujący uciąg na palu! (6)

    • 28 1

    • :) (1)

      To musiala napisac kobieta

      • 13 5

      • Stocznia Gdańska

        Telefon do biura Majstra: - Józek spadł z rusztowania i się zabił! ..... ..... .... ...
        - Wyjmijcie mu ręce z kieszeni, tak żeby to wyglądało na wypadek!

        • 3 8

    • a śmiać się może tylko ignorant

      • 13 0

    • nie wiesz a zabierasz glos

      40 ton to jest wystarczający uciąg. nie zabieraj głosu w nieznanych ci sprawach.

      • 5 3

    • Bollard pull

      Ja jestem na na AHTSie gdzie jest 220 MT BP

      • 0 0

    • To tak jakby statek miał pociągnąć 40T ciężar

      • 0 0

  • (10)

    Trzy Urzędy Morskie z kilkutysięczną armią urzędników a pod polską flagą kilka statków hadlowych :) W administracji Vanuatu, Bahamów czy Malty kilkudziesięciu czy kilkuset urzędników a jednostek pod banderą tysiące :)

    • 43 7

    • (1)

      Trochę mylisz pojęcia. Vantau czy Bahama to tylko rejestry.
      Co do ilości urzędników się nie wypowiadam. Pewnie nie tysiące, raczej setka, choć zapach PRL jeszcze się trochę ciągnie korytarzami UM

      • 18 1

      • To chyba nie o zapach tu chodzi,

        a raczej o "zapaszek"

        • 0 0

    • ajj

      PO pierwsze nie ma nas tyle, a po drugie może warto najpierw doczytać czym zajmują sie urzędy morskie w Polsce :P... oprócz czekania na podwyżki :D:D

      • 5 0

    • Pod polską banderą a nie flagą jak już to po pierwsze. (1)

      A tylko Polska Żegluga Morska posiada 61 statków o łącznej nośności 2,2 mln DWT. A to że nie wszystkie pływają pod polską banderą tylko pod tzw." tanimi banderami"? To jest praktyka stosowana na całym świecie.

      • 3 1

      • A po morzach i oceanach pływać będą statki Ryszard Ochódzki :D

        Lądy i morza przemierzam, kulę ziemską z otwartym czołem. Polski mam paszport na sercu. Skąd, pytam, skąd go wziąłem? A wziąłem go z dumy i trudu, ze znoju codziennej pracy, ze stali, z żelaza, z węgla. A węgiel to koks, to antracyt.

        • 6 1

    • nie wiesz a zabierasz glos

      ale te statki są tam tylko zarejestrowane w celu uniknięcia nadmiernych podatków. Nikt ich pewnie tam nigdy nie widział.

      • 2 0

    • (3)

      Flaga to PRS a nie UM...

      • 1 1

      • :) raczej nie. (1)

        • 0 1

        • Neptun

          Użyte tutaj słowo "raczej" wyklucza cię z dyskusji.

          • 0 0

      • Flaga (administracja) = UM, klasa = PRS

        • 1 0

  • czekam i nie moge sie doczekac (3)

    Czekamy na podwyżki

    • 15 5

    • HMMMM

      guzik ich będzie, tyle co kot napłakał.
      to co robią to żenada ... 3 urzędy w kraju i ochłapy ludziom rzucają

      • 2 1

    • mówisz i masz ...

      podwyżki: paliwa, gazu, prądu ... i ceny artykułów spożywczych w sklepach :))))

      • 6 2

    • czekajcie

      • 2 0

  • Kibic

    Trzecia stocznia w Europie, 8 na świecie i pierwsza w galaktyce!!

    • 31 2

  • A.P i P.D foreveer (1)

    • 3 0

    • ten drugi juz zwolniony?

      a ten pierwszy dalej nogi na stole trzyma

      • 1 0

  • A ludzie na urlopach zagranica dorabiaja taka stocznia

    • 22 4

  • ciekawe ile sie zarabia na takich statkach (3)

    ceny pewnie podobne jak gdzies zagranica, pensje duzo nizsze to duzo wiecej zostaje w kieszeni, dobry biznes :) Podzrawiam i zycze p[owodzenia

    • 6 6

    • Polakowi nic sie nie oplaca (1)

      Bo chce sie szybko nachapac. Willa i 5 samochodow, 4 wirtualne etaty dla rodzinki, wrzucanie wszystkiego w koszta...

      • 9 2

      • najpierw był poPRLowski - STUkrotny przerost zatrudnienia

        teraz wszystkich roboli przewalili na umowy śmieciowe w spółkach i na samozatrudnieniu ... a całym zyskiem dzieli się Prezes z Koleszkami Solidaruskami :)))))

        • 7 2

    • A co maja doplacac.Zbuduj sobie stocznie bedziesz bogaty

      • 1 0

  • dlaczego czekają ze stępką?

    W Szczecinie kładzie się stępki jeszcze przed zrobieniem projektu....

    • 45 3

  • Państwowe Stocznie (5)

    Ciekawe dlaczego taki kontrakt dostaje prywatna stocznia a Państwowe Stocznie budują sekcje , bloki albo nic nie budują ....

    • 12 6

    • dlaczego? (1)

      Bo wygrały przetarg.. tyle... a Ty jak idziesz do sklepu po większe zakupy to idziesz do biedronki, lidla, auchana czy do osiedlowego po wszystko? Założe się że do któregoś z tych pierwszych trzech, bo taniej i masz wszystko... ta sama historia, tylko Ty idąc do sklepu to samemu decydujesz co chcesz, a wy wydawaniu pieniędzy państwowych jest inaczej...

      • 13 1

      • Chodzę do osiedlowego sklepu , merkusa ,taki mój wybór .... . Wiem że stocznie niemieckie postępują inaczej . Nawet ubrania robocze kupują u niemieckich dostawców . Ciekawe dlaczego .

        • 4 2

    • bo prywatna raczej je zbuduje, a państwowa by tylko wzięła kasę i przepiła na długi

      • 5 0

    • Jak idziesz do sklepu to szukasz państwowego czy tańszego? Normalnie to cena decyduje. A jak jest politycznie, to kładzie się stępkę w Szczecinie

      • 2 1

    • stocznia

      To nie jest prywatna stocznia

      • 0 0

  • Kiedyś rozmawiałem (4)

    ze stoczniowcem. Panie. Budowanie kadłubów to jest nic. Najlepsza kasa to jest na wykończeniu/wyposażeniu. No ale to często robi się w kraju odbioru kadłuba...

    • 31 3

    • nie wiesz a zabierasz glos (3)

      ten statek będzie zbudowany kompletny. Czytaj uwaznie.

      • 3 4

      • (2)

        Nie nie będzie kompletny bo najdroższe elementy zostaną sprowadzone zza granicy
        np silników nie produkujemy bo Cegielskiego zniszczono

        • 11 2

        • (1)

          A jakim samochodem jeździsz? Polonezem?

          • 3 0

          • W Polsce od zawsze ludzie techniczni i myślący byli tępieni
            To robotnik był najmądrzejszy
            W stoczniach to do tej pory trwa...

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....