• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki Urzędu Morskiego w kawałkach. Trwa łączenie sekcji

erka
25 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Jednostki budowane w Gdańsku będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie.

Prawie 1,5 tys. ton stali zostanie użyte do zbudowania nowych statków wielozadaniowych, które powstają dla Urzędów Morskich w Szczecinie i w Gdyni, w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding. Trwa łączenie sekcji kadłuba pierwszej jednostki, której wodowanie planowane jest na czerwiec 2019 roku.



Kontrakt na budowę dwóch wielozadaniowych jednostek pływających dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie podpisano w 2018 roku. Jednostki będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie. Inwestycja stanowi jeden z elementów budowy systemu poprawiającego dostępność portów od strony morza, wzrost bezpieczeństwa nawigacyjnego, a przez to wzrost konkurencyjności i prestiżu portów.

Obecnie trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę. W kwietniu 2019 roku nastąpi odbiór silników, natomiast wodowanie pierwszego kadłuba jest przewidziane na koniec czerwca lub początek lipca. Kolejnym etapem będzie montowanie nadbudówki oraz prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Położenie stępki pod drugą jednostkę jest zaplanowane na początek marca.

  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.
  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.
  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.
  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.
  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.
  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.

Projekt "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających" jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2014-2020. Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Mają osiągać prędkość 15 węzłów i uciąg na palu na poziomie 40 ton. Jednostki będą pełnić funkcję lodołamaczy, służyć do wystawiania oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, prowadzenia prac hydrograficznych i zwalczania rozlewów olejowych. Będą mogły również służyć jako jednostki o funkcjach ratowniczych i przeciwpożarowych, wspomagając w tych zadaniach inne służby. Wartość kontraktu na budowę jednostek wielozadaniowych to 213 mln 650 tys. zł. Ich odbiór jest planowany na czerwiec 2020 roku.
erka

Miejsca

Opinie (62) 4 zablokowane

  • Praca w PL? Obecnie odpada

    W Polsce teraz nie ma co pracować jako spawacz. Jest o wiele lepiej za granicą - np. firma WBD. Lepsze warunki finansowe, praca na lepszym sprzęcie.

    • 0 0

  • Nie ma co robić w PL niestety w tej branży

    jak dla mnie WBD jest dobrym wyborem, jezeli ktos poszukuje pracy za granicą to prosze probowac wlasnie u nich, mi pomogli zalatwic wszystkie formalnosci, pomogli znalezc zakwaterowanie oraz ogarneli kwestie transportu, kasa sie zgadza, a to najwazniejsze

    • 0 0

  • Robota za granicą

    Ja pracuję od ponad 2 lat w Niemczech (firma WBD). Warunki są dużo lepsze niż u nas. Człowieka szanują, dobry sprzęt, może się rozwijać. Nie ma co się dziwić że ludzie wyjeżdżają jak jest dużo lepiej.

    • 0 0

  • Lepiej za granicą niż tutaj

    Prawda jest taka że lepiej za granicą niż u nas. Smutne ale prawdziwe. Ja pracuję w WBD i jest dobrze. Człowieka szanują i nie ma na co narzekać.

    • 0 0

  • Dobra robota

    Ogólnie teraz to najlepiej w Niemczech. Jadę pod koniec października i będę pracował w WBD. Mają dobre opinie i myślę że to dobry wybór.

    • 0 0

  • Wyjechać trzeba za granicę

    Do roboty lepiej wyjechać za granicę. Pracuję od prawie dwóch lat w Niemczech, firma WBD i jest ok.

    • 0 0

  • Dobra robota w Niemczech

    Ogólnie w Polsce o dobre warunki ciężko i to bardzo. Ja pracuję kawał czasu w Niemczech, teraz w WBD i dla mnie robota luks.

    • 0 0

  • Praca w PL ? NIE

    W Polsce nie ma szans na dobrą robotę. Ja pracowałem w Skandynawii długi czas, a teraz w Niemczech w WBD i jest ok. Dobre pieniądze, dobry sprzęt, w Polsce nie ma co na taki liczyć.

    • 0 0

  • praca pl czy de?

    Z perspektywy czasu - ilu tych ludzi pracuje nadal w PL? 10%? 20%? Psie pieniądze za taką robotę dają i taka jest prawda. W Niemczech roboty pełno dla spawaczy (np. WBD) i ludzie wolą wyjeżdżać jak tam dobre warunki.

    • 0 0

  • Ciężka robota (1)

    Pracowałem w kilku miejscach w PL i jest słabo u nas. Taka branża to na pewno niemiecka firma WBD będzie ok, bo tam i warunki ok i pieniądze na plus

    • 0 0

    • wbd

      No akurat o WBD sporo dobrego słyszałem więc pewnie warto sprawdzić.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane