• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki Urzędu Morskiego w kawałkach. Trwa łączenie sekcji

erka
25 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Jednostki budowane w Gdańsku będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie.

Prawie 1,5 tys. ton stali zostanie użyte do zbudowania nowych statków wielozadaniowych, które powstają dla Urzędów Morskich w Szczecinie i w Gdyni, w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding. Trwa łączenie sekcji kadłuba pierwszej jednostki, której wodowanie planowane jest na czerwiec 2019 roku.



Kontrakt na budowę dwóch wielozadaniowych jednostek pływających dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie podpisano w 2018 roku. Jednostki będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie. Inwestycja stanowi jeden z elementów budowy systemu poprawiającego dostępność portów od strony morza, wzrost bezpieczeństwa nawigacyjnego, a przez to wzrost konkurencyjności i prestiżu portów.

Obecnie trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę. W kwietniu 2019 roku nastąpi odbiór silników, natomiast wodowanie pierwszego kadłuba jest przewidziane na koniec czerwca lub początek lipca. Kolejnym etapem będzie montowanie nadbudówki oraz prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Położenie stępki pod drugą jednostkę jest zaplanowane na początek marca.

  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.
  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.
  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.
  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.
  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.
  • Trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę.

Projekt "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających" jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2014-2020. Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Mają osiągać prędkość 15 węzłów i uciąg na palu na poziomie 40 ton. Jednostki będą pełnić funkcję lodołamaczy, służyć do wystawiania oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, prowadzenia prac hydrograficznych i zwalczania rozlewów olejowych. Będą mogły również służyć jako jednostki o funkcjach ratowniczych i przeciwpożarowych, wspomagając w tych zadaniach inne służby. Wartość kontraktu na budowę jednostek wielozadaniowych to 213 mln 650 tys. zł. Ich odbiór jest planowany na czerwiec 2020 roku.
erka

Miejsca

Opinie (62) 4 zablokowane

  • czy te statki to będą "Mierzejmaksy"? (1)

    czy będą mogły przepływać przez przekop?
    i zawijać do Rotterdamu Północy nad Zalewem?

    • 14 3

    • Dałeś ognia z tymi mierzejmaksami :)

      • 5 0

  • śmiech na sali spawać tam za 25 zł.

    a dwie bramy dalej płacą na czas i dają 35 i ludzi brak ha.
    ja tam wole rostock i co tydzień w domu za 70 zl...

    • 10 2

  • SP

    Zbudujcie jeszcze śmigłowiec dla UM. Mieli, ale się zestarzał i poszedł na emeryturę.

    • 0 0

  • (2)

    Ludzie z Grali dzielnie buduja. Pewnie z tej okazji dostali nowe kombinezony :P

    • 12 0

    • No wlasnie

      Jak tam w Grali,Stazenie,Stal remie
      Kasa jest na czas panowie szlachta ?
      Bardzo dobrze wspominam czasy polowy lat 90tych
      Na nockach to i 2litry tlustego mleka bylo mozna dostac
      I to z Zambrowa
      Pyszne bylo
      Pozdrawiam z Norwegi

      • 1 0

    • GRALA 2

      Janusz gwe... Grala dostaje kombinezony co 3 miesiące bez żadnych okazji...

      • 0 0

  • wbd (1)

    Pracowałem kiedyś na stoczni, teraz pracuję przy spawaniu przy budowie rurociągów. Jestem po kursie i zdanym egzaminie zorganizowanym przez firmę WBD. Dyplom naprawdę dużo daje, a w tej branży praca jest cenna, bo bardzo opłacalna.

    • 0 0

    • racja

      Też robiłem u nich kursy różne i można polecić. Co do pracy na stoczni (robiłem też w innych krajach) to jest ciężki kawałek chleba.

      • 0 0

  • Ciężka robota (1)

    Pracowałem w kilku miejscach w PL i jest słabo u nas. Taka branża to na pewno niemiecka firma WBD będzie ok, bo tam i warunki ok i pieniądze na plus

    • 0 0

    • wbd

      No akurat o WBD sporo dobrego słyszałem więc pewnie warto sprawdzić.

      • 0 0

  • praca pl czy de?

    Z perspektywy czasu - ilu tych ludzi pracuje nadal w PL? 10%? 20%? Psie pieniądze za taką robotę dają i taka jest prawda. W Niemczech roboty pełno dla spawaczy (np. WBD) i ludzie wolą wyjeżdżać jak tam dobre warunki.

    • 0 0

  • Praca w PL ? NIE

    W Polsce nie ma szans na dobrą robotę. Ja pracowałem w Skandynawii długi czas, a teraz w Niemczech w WBD i jest ok. Dobre pieniądze, dobry sprzęt, w Polsce nie ma co na taki liczyć.

    • 0 0

  • Dobra robota w Niemczech

    Ogólnie w Polsce o dobre warunki ciężko i to bardzo. Ja pracuję kawał czasu w Niemczech, teraz w WBD i dla mnie robota luks.

    • 0 0

  • Wyjechać trzeba za granicę

    Do roboty lepiej wyjechać za granicę. Pracuję od prawie dwóch lat w Niemczech, firma WBD i jest ok.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane