- 1 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (60 opinii)
- 2 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (145 opinii)
- 3 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
- 4 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 5 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (188 opinii)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (2 opinie)
Statki Urzędu Morskiego w kawałkach. Trwa łączenie sekcji
Jednostki budowane w Gdańsku będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie.
Prawie 1,5 tys. ton stali zostanie użyte do zbudowania nowych statków wielozadaniowych, które powstają dla Urzędów Morskich w Szczecinie i w Gdyni, w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding. Trwa łączenie sekcji kadłuba pierwszej jednostki, której wodowanie planowane jest na czerwiec 2019 roku.
Kontrakt na budowę dwóch wielozadaniowych jednostek pływających dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie podpisano w 2018 roku. Jednostki będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie. Inwestycja stanowi jeden z elementów budowy systemu poprawiającego dostępność portów od strony morza, wzrost bezpieczeństwa nawigacyjnego, a przez to wzrost konkurencyjności i prestiżu portów.
Obecnie trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę. W kwietniu 2019 roku nastąpi odbiór silników, natomiast wodowanie pierwszego kadłuba jest przewidziane na koniec czerwca lub początek lipca. Kolejnym etapem będzie montowanie nadbudówki oraz prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Położenie stępki pod drugą jednostkę jest zaplanowane na początek marca.
Projekt "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających" jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2014-2020. Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Mają osiągać prędkość 15 węzłów i uciąg na palu na poziomie 40 ton. Jednostki będą pełnić funkcję lodołamaczy, służyć do wystawiania oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, prowadzenia prac hydrograficznych i zwalczania rozlewów olejowych. Będą mogły również służyć jako jednostki o funkcjach ratowniczych i przeciwpożarowych, wspomagając w tych zadaniach inne służby. Wartość kontraktu na budowę jednostek wielozadaniowych to 213 mln 650 tys. zł. Ich odbiór jest planowany na czerwiec 2020 roku.
Miejsca
Opinie (62) 4 zablokowane
-
2019-02-25 12:45
czy te statki to będą "Mierzejmaksy"? (1)
czy będą mogły przepływać przez przekop?
i zawijać do Rotterdamu Północy nad Zalewem?- 14 3
-
2019-02-25 21:16
Dałeś ognia z tymi mierzejmaksami :)
- 5 0
-
2019-02-25 19:00
śmiech na sali spawać tam za 25 zł.
a dwie bramy dalej płacą na czas i dają 35 i ludzi brak ha.
ja tam wole rostock i co tydzień w domu za 70 zl...- 10 2
-
2019-02-25 22:31
SP
Zbudujcie jeszcze śmigłowiec dla UM. Mieli, ale się zestarzał i poszedł na emeryturę.
- 0 0
-
2019-02-25 22:56
(2)
Ludzie z Grali dzielnie buduja. Pewnie z tej okazji dostali nowe kombinezony :P
- 12 0
-
2019-02-26 21:52
No wlasnie
Jak tam w Grali,Stazenie,Stal remie
Kasa jest na czas panowie szlachta ?
Bardzo dobrze wspominam czasy polowy lat 90tych
Na nockach to i 2litry tlustego mleka bylo mozna dostac
I to z Zambrowa
Pyszne bylo
Pozdrawiam z Norwegi- 1 0
-
2019-04-03 05:56
GRALA 2
Janusz gwe... Grala dostaje kombinezony co 3 miesiące bez żadnych okazji...
- 0 0
-
2020-01-10 12:54
wbd (1)
Pracowałem kiedyś na stoczni, teraz pracuję przy spawaniu przy budowie rurociągów. Jestem po kursie i zdanym egzaminie zorganizowanym przez firmę WBD. Dyplom naprawdę dużo daje, a w tej branży praca jest cenna, bo bardzo opłacalna.
- 0 0
-
2020-03-23 10:07
racja
Też robiłem u nich kursy różne i można polecić. Co do pracy na stoczni (robiłem też w innych krajach) to jest ciężki kawałek chleba.
- 0 0
-
2020-04-14 16:08
Ciężka robota (1)
Pracowałem w kilku miejscach w PL i jest słabo u nas. Taka branża to na pewno niemiecka firma WBD będzie ok, bo tam i warunki ok i pieniądze na plus
- 0 0
-
2020-06-02 09:51
wbd
No akurat o WBD sporo dobrego słyszałem więc pewnie warto sprawdzić.
- 0 0
-
2020-06-02 12:29
praca pl czy de?
Z perspektywy czasu - ilu tych ludzi pracuje nadal w PL? 10%? 20%? Psie pieniądze za taką robotę dają i taka jest prawda. W Niemczech roboty pełno dla spawaczy (np. WBD) i ludzie wolą wyjeżdżać jak tam dobre warunki.
- 0 0
-
2020-07-02 11:31
Praca w PL ? NIE
W Polsce nie ma szans na dobrą robotę. Ja pracowałem w Skandynawii długi czas, a teraz w Niemczech w WBD i jest ok. Dobre pieniądze, dobry sprzęt, w Polsce nie ma co na taki liczyć.
- 0 0
-
2020-08-17 11:23
Dobra robota w Niemczech
Ogólnie w Polsce o dobre warunki ciężko i to bardzo. Ja pracuję kawał czasu w Niemczech, teraz w WBD i dla mnie robota luks.
- 0 0
-
2020-09-17 09:29
Wyjechać trzeba za granicę
Do roboty lepiej wyjechać za granicę. Pracuję od prawie dwóch lat w Niemczech, firma WBD i jest ok.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.