- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (145 opinii)
- 2 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (251 opinii)
- 3 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (61 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (251 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (180 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (49 opinii)
Statki Urzędu Morskiego w kawałkach. Trwa łączenie sekcji
Jednostki budowane w Gdańsku będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie.
Prawie 1,5 tys. ton stali zostanie użyte do zbudowania nowych statków wielozadaniowych, które powstają dla Urzędów Morskich w Szczecinie i w Gdyni, w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding. Trwa łączenie sekcji kadłuba pierwszej jednostki, której wodowanie planowane jest na czerwiec 2019 roku.
Kontrakt na budowę dwóch wielozadaniowych jednostek pływających dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie podpisano w 2018 roku. Jednostki będą eksploatowane na torach podejściowych i na obszarze portów morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie. Inwestycja stanowi jeden z elementów budowy systemu poprawiającego dostępność portów od strony morza, wzrost bezpieczeństwa nawigacyjnego, a przez to wzrost konkurencyjności i prestiżu portów.
Obecnie trwają prace związane ze spawaniem i łączeniem ze sobą poszczególnych sekcji kadłuba pierwszej jednostki, a także kończy się cięcie blach na drugą jednostkę. W kwietniu 2019 roku nastąpi odbiór silników, natomiast wodowanie pierwszego kadłuba jest przewidziane na koniec czerwca lub początek lipca. Kolejnym etapem będzie montowanie nadbudówki oraz prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Położenie stępki pod drugą jednostkę jest zaplanowane na początek marca.
Projekt "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających" jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2014-2020. Każdy ze statków ma mieć długość całkowitą około 60 m i szerokość 12,8 m. Mają osiągać prędkość 15 węzłów i uciąg na palu na poziomie 40 ton. Jednostki będą pełnić funkcję lodołamaczy, służyć do wystawiania oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, prowadzenia prac hydrograficznych i zwalczania rozlewów olejowych. Będą mogły również służyć jako jednostki o funkcjach ratowniczych i przeciwpożarowych, wspomagając w tych zadaniach inne służby. Wartość kontraktu na budowę jednostek wielozadaniowych to 213 mln 650 tys. zł. Ich odbiór jest planowany na czerwiec 2020 roku.
Miejsca
Opinie (62) 4 zablokowane
-
2020-10-08 10:48
Dobra robota
Ogólnie teraz to najlepiej w Niemczech. Jadę pod koniec października i będę pracował w WBD. Mają dobre opinie i myślę że to dobry wybór.
- 0 0
-
2020-10-14 13:08
Lepiej za granicą niż tutaj
Prawda jest taka że lepiej za granicą niż u nas. Smutne ale prawdziwe. Ja pracuję w WBD i jest dobrze. Człowieka szanują i nie ma na co narzekać.
- 0 0
-
2021-08-09 13:52
Robota za granicą
Ja pracuję od ponad 2 lat w Niemczech (firma WBD). Warunki są dużo lepsze niż u nas. Człowieka szanują, dobry sprzęt, może się rozwijać. Nie ma co się dziwić że ludzie wyjeżdżają jak jest dużo lepiej.
- 0 0
-
2021-09-03 10:53
Nie ma co robić w PL niestety w tej branży
jak dla mnie WBD jest dobrym wyborem, jezeli ktos poszukuje pracy za granicą to prosze probowac wlasnie u nich, mi pomogli zalatwic wszystkie formalnosci, pomogli znalezc zakwaterowanie oraz ogarneli kwestie transportu, kasa sie zgadza, a to najwazniejsze
- 0 0
-
2021-10-13 09:03
Praca w PL? Obecnie odpada
W Polsce teraz nie ma co pracować jako spawacz. Jest o wiele lepiej za granicą - np. firma WBD. Lepsze warunki finansowe, praca na lepszym sprzęcie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.