- 1 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (222 opinie)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (1 opinia)
- 3 Terminal chemiczny obok Naftoportu (29 opinii)
- 4 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (69 opinii)
- 5 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (43 opinie)
- 6 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
Statki o długości nawet 400 m w Gdyni. Przebudowa akwenów wewnętrznych
Podpisano umowę na realizację zadania "Przebudowa akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 m". Jest to finalny etap wieloletnich inwestycji prowadzonych przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Ta kluczowa dla dalszego rozwoju portu inwestycja umożliwi obsługę znacznie większych jednostek pływających o długości do 400 m. Zadanie realizowane jest przy wsparciu z funduszy z Unii Europejskiej w wysokości 273 mln zł.
Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory
- Podstawowym celem realizacji tego projektu jest umożliwienie zawijania do portu największych na Bałtyku statków. Realizacja projektu przyczyni się do pełniejszego wykorzystania potencjału portu, wzrostu poziomu przeładunków w terminalach, a tym samym zwiększy konkurencyjność Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.
Palowanie w Porcie Gdynia. Rozpoczęła się wielka przebudowa
Duże inwestycje w gdyńskim porcie
W ubiegłych latach została wykonana przebudowa nabrzeży Norweskiego, Słowackiego oraz Włoskiego, wykonano skrócenie Północnej Ostrogi Pilotowej, a aktualnie realizowana jest Przebudowa Ostrogi Pilotowej oraz Nabrzeża Portowego. Powyższe projekty miały na celu umożliwienie wykonania kluczowych dla rozwoju Portu robót budowlanych, polegających na wykonaniu robót czerpalnych na całej długości Kanału Portowego, od Wejścia Głównego do Nabrzeża Puckiego, do docelowej głębokości 16 m.
Port Gdańsk i Port Gdynia. Duży wzrost przeładunków
Pogłębianie kanału portowego i basenów portowych
W niezbędnym zakresie pogłębione zostaną również Baseny III, IV oraz V. W ramach prac zostaną również wykonane umocnienia dna przy nabrzeżach Szwedzkim, Bułgarskim/Puckim oraz nad rurociągami paliwowymi zlokalizowanymi w dnie w rejonie Awanportu. Przełożone zostaną kable teletechniczne przebiegające pod dnem Kanału Portowego na teren Marynarki Wojennej. W ramach prac wyczerpane zostanie ok. 4 mln m sześc. urobku, który zdeponowany zostanie na klapowisku morskim. Ilość urobku umożliwiłaby zasypanie 1,6 tys. pełnowymiarowych basenów olimpijskich.
Wykonawca - belgijska firma JanDeNul - zobowiązany jest do wykonania przedmiotu umowy w terminie 16 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-18 13:25
cos tu nie tak (6)
Pogłębianie dla jednostek o dl. do 400m ma sens tylko po przebudowie (pogłebieniu) nab. Helskiego, bo tam te kontenerowce maja cumować.
Obrotnica nie będzie w pełni funkcjonalna do czasu przeniesienia doku pływającego SW.
Czyli robota dla roboty, aby wydać pieniądze z i**otycznego od poczatku programu.- 8 14
-
2022-07-19 00:18
(3)
Port realizuje krok po kroku i z sukcesami cały gigantyczny program. Nabrzeże Helskie I jest przeznaczone do remontu, będzie przedłużone o zlikwidowane Helskie II, rozbiórka starego terminalu promowego, itp. Tylko Drogi Czerwonej GDDKiA nie wybuduje na czas, ale w tym temacie też się wreszcie ruszyło.
- 6 1
-
2022-07-19 19:42
(2)
bredzisz. Helskie nie będzie remontowane tylko przebudowywane pod katem nowej głębokości. Wiesz co to oznacza? Nowa linia scian szczelnych bitych na większą głębokość czyli nowa linia cumowania. Wojna między ZMPG i BTC toczyła się od lat, m.in. o to czy suwnice sięgną ostatniego rzędu kontenerów na cumującym kontenerowcu.
Samo pogłębienie nie może mieć miejsca, bo zagraża stateczności nabrzeży, po to przebudowuje sie nabrzeża wzdłuz kanału.- 1 1
-
2022-07-19 20:08
i gdzie widzisz sprzeczność? (1)
stąd skala przebudowy nabrzeży...
Remont to również rozbiórka i postawienie na nowo.- 1 0
-
2022-07-19 20:28
jaka rozbiórka??? Chyba, że dla ciebie nabrzeże to tylko to co widzisz nad wodą. Masz jakiekolwiek pojecie o budownictwie morskim. Helskie jest na płytszych skrzyniach niz projektowana głębokość, do tego przed nimi dno jest umocnione - chcesz rozebrać te skrzynie? Ot tak? Co za brednie. Bedzie bita ścianka przed linią istniejącego nabrzeża. Projekt
jaka rozbiórka??? Chyba, że dla ciebie nabrzeże to tylko to co widzisz nad wodą. Masz jakiekolwiek pojecie o budownictwie morskim. Helskie jest na płytszych skrzyniach niz projektowana głębokość, do tego przed nimi dno jest umocnione - chcesz rozebrać te skrzynie? Ot tak? Co za brednie. Bedzie bita ścianka przed linią istniejącego nabrzeża. Projekt Projmorsu. Ścianki będą bite na głębokość zagrażającą istniejącym tam wodom artezyjskim. Te koncepcje były jeszcze przed PISem, gdybyś miał wątpliwości.
Poza tym powtarzam, bez przeniesienia doku pływającego SW nic z tego nie będzie.- 1 1
-
2022-07-18 18:35
wystarczy przeczytac...
"... wykonanie robot czerpalnych na calej dlugosci kanalu portowego, do glebokosci 16m"
Takie zadanie.- 7 0
-
2022-07-18 14:07
Dokładnie tak, a czego się spodziewałeś? Ta rozbudowa portu + port zewnętrzny, to takie nasze lokalne CPK.
- 2 10
-
2022-07-18 16:35
"W ramach prac wyczerpane zostanie ok. 4 mln m sześc. urobku, który zdeponowany zostanie na klapowisku morskim..."
A nie lepiej zasypać tym istniejące i nieużywane baseny zewnętrzne i ciągnąć je dalej, wgłąb zatoki?
Przyjemne z pożytecznym.- 11 2
-
2022-07-19 08:43
Drogi (3)
Zacznijcie bezmózgowcy od budowy dróg ,którymi to wszystko będzie transportowane , bo nowa Baza Promowa już narobiła dużo złego dla mieszkańców. Zawsze myślałem ,że tylko PISowcy to miernota ,ale okazuje się że mają wielu naśladowców.
- 1 6
-
2022-07-26 20:40
Wozić koleją. Aktualnie budowana jest infrastruktura kolejowa dostępu do portu za ok. 1,5 mld złotych. Tylko muszą zostać obniżone stawki dostępu do infrastruktury kolejowej w Polsce.
- 0 0
-
2022-07-19 19:25
w odpowiedzi na potrzebę, miasto postawiło zakaz ruchu dla cięzarówek
na Portowej, Wendy i Jana z Kolna...
- 1 0
-
2022-07-19 17:01
dokladnie
obecna lokalizacja byla idealna,prosty wyjazd na Kwiatkowskiego i dalej w Polske. Przy obecnej lokalizacji kazde przyjscie promu ze Szwecji bedzie blokowac Polska i Wisniewskiego. Kto to zatwierdzil to juz tragedia
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.