- 1 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (4 opinie)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (82 opinie)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (32 opinie)
- 4 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 5 150 mld zł na elektrownię jądrową (178 opinii)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (89 opinii)
Stena Line otwiera nową linię promową z Gdyni
Stena Line uruchamia nowe połączenie promowe, tym razem na linii Gdynia - Nynäshamn w Szwecji. Niestety, nie dotyczy ono samochodów osobowych i pasażerów. Jest to połączenie ro-ro. Już od poniedziałku 16 października roku na nowej linii kursować będzie statek o nazwie Elisabeth Russ.
Nową linię będzie obsługiwał jeden statek typu ro-ro. Jednostka o nazwie Elisabeth Russ jest przeznaczona dla przewozów frachtowych, w tym pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, natomiast nie będzie zabierała ani pasażerów, ani samochodów osobowych. Statek będzie kursował 3 razy w tygodniu z Gdyni oraz 3 razy w tygodniu z Nynäshamn.
- To bardzo ważny krok, ponieważ odpowiadamy na coraz większe zapotrzebowanie na przewozy ze strony naszych klientów, a także stwarzamy nowe możliwości na przyszłość. Będziemy dalej rozwijać naszą działalność w oparciu o potrzeby klientów i sytuację na rynku. Nowe połączenie będzie ważnym uzupełnieniem dla naszych tras na Morzu Bałtyckim - powiedział Niclas Martensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Stena Line obsługiwała do tej pory połączenie z Nynäshamn do Ventspils na Łotwie. Dzięki zwiększeniu częstotliwości rejsów Stena Line notuje ostatnio wzrosty przewozów również w tym korytarzu. Zaletą Nynäshamn jest jego położenie w bliskości Sztokholmu oraz skomunikowanie z siecią dróg wiodących na północ Szwecji, a także w tranzycie do Norwegii.
- Od dawna odczuwaliśmy potrzebę poszerzenia oferty dla naszych klientów o dodatkowe połączenie frachtowe. Zapotrzebowanie na przewozy towarowe między Polską a Szwecją stale rośnie, a wielu naszych klientów wysyła ładunki również do centralnej i północnej Szwecji. Połączenia z Polski do Szwecji stanowią ważny element infrastruktury łączącej Europę Środkową ze Skandynawią i mają duży potencjał rozwoju. Od teraz dysponujemy hubem transportowym w Gdyni, a także w Nynäshamn oraz Karlskronie - powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Czytaj też: Nowy statek na linii Gdynia-Karlskrona
Ostatnio Stena Line poczyniła również inwestycje w obecne połączenie z Gdyni, między innymi przez zwiększenie częstotliwości rejsów. Ponadto miesiąc temu operator promowy informował o zwiększeniu pojemności ładunkowej linii Gdynia-Karlskrona poprzez wprowadzenie nowego statku m/v Gute. Czwarty statek uzupełnił flotę, składającą się z dwóch bliźniaczych jednostek pasażersko-samochodowych (Stena Spirit i Stena Vision) oraz jednostki ro-pax Stena Baltica. Nowy prom został wprowadzony na linię Gdynia-Karlskrona już pod koniec wakacji i tym samym zwiększył liczbę oferowanych na tej trasie rejsów do 44 w tygodniu. Łącznie z sześcioma rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn, Stena Line od października będzie oferować 50 połączeń tygodniowo z Gdyni do Szwecji.
Opinie (57) 1 zablokowana
-
2017-10-09 15:05
50 połączeń do Szwecji tygodniowo - nieźle, nieźle (5)
- 52 6
-
2017-10-09 15:52
Brakuje promu do Kopenhagi, kiedyś pływał z Gdańska ( DFDS ) (4)
- 25 2
-
2017-10-09 18:05
Był deficytowy. Dopłacisz z własnej kieszeni? (3)
- 8 5
-
2017-10-09 20:06
Z własnej jako podatnika, czemu nie. Przynajmniej ciekawe, dopłacają do takich bzdur że do promu też mogą
- 5 2
-
2017-10-09 21:30
Niech duńczycy płacą, w końcu to oni zerwali 10 letnią umowę z Portem Gdańsk na obsługę tej linii (1)
- 2 2
-
2017-10-09 21:39
NIech Gdańsk poda ich do sądu.
- 5 1
-
2017-10-09 15:16
Stena po wybudowaniu nowego terminala opuszcza zakorkowany i niewydajny port w Gdyni. (4)
- 23 48
-
2017-10-09 15:20
sr*ty taty (1)
spiąłeś się, aż żyła na czole ci wyszła .b.u.c.u
- 27 10
-
2017-10-10 18:45
Nie odpowiadaj mu. On myśli że Gdańsk jest stolicą świata. Najdalej był w Tczewie
- 3 2
-
2017-10-09 15:45
tak, tak, tak
I Armator przeniesie ją do tragicznego gdanska :) hipokryto. Tam jest poezja na drogach. Normalny Rzeszów polnocy hahaha
- 31 27
-
2017-10-10 08:50
Ale jaki nowy terminal? W Gdańsku? Ten mały, który obsługuje Polferries? Czy ten wirtualny, którego projekt jeszcze nawet nie powstał?
I skąd ta informacja, że port w Gdyni nie jest wydajny? Skoro Stena wprowadza na linie z Gdyni dwa kolejne promy, to chyba są zadowoleni.- 9 2
-
2017-10-09 15:18
pojemność ładunkowa to 1625 m (8)
ciekawe jednostki - pojemność w metrach
szkoda, że nie w łokciach czy piętach- 24 35
-
2017-10-09 15:28
Brawo dla CB. Gdybyś pływał to byś wiedział o co Kaman, więc po co komentujesz. A dla sprostowania. Podaję się w metrach ponieważ suma wszystkich pasów to ponad 1600m.
- 21 3
-
2017-10-09 15:30
Pojemność jest podana prawidłowo
W tej branży tak właśnie określa się pojemność bo na takim statku jest zawsze mix samochodów ciężarowych, naczep, kontenerów, roll-trailerów etc. więc nie wyraża się pojemności np tylko w ilości samochodów ciężarowych.
- 20 2
-
2017-10-09 16:39
(1)
ale na promach tak się to liczy. Ile wjedzie ciężarówek a nie ich masa tylko
- 11 1
-
2017-10-09 19:47
Nie widzę, żadnej wzmianki o masie. 1625 metrów oznacza, że na promie zmieści się ilość pojazdów, które ustawione jeden z drugim dadzą łącznie 1625 metrów. Oczywiście w tym przypadku na dwóch pokładach w kilku rzędach.
- 5 2
-
2017-10-09 20:57
Jooo
Gdybyś poczytał , to dowiedziałbyś się że na roro nie wsypuje się ładunku ,tylko ustawia się w rzędach ,stąd ta długość a nie tony.
- 9 0
-
2017-10-09 23:04
(1)
A jak myslisz, w sklepach jak oblicza sie pojemnosc sklepu? Liczy sie dlugosc regaglow. Ile wejdzie towaru na polki. Nie powierzchnia sklepu - to jest ostatni parametr.
- 1 1
-
2017-10-10 07:26
super
dzięki takim Januszom ekonomii alejki pomiędzy regałami w biedrze są tak ciasne, że ciężko się z wózkiem przecisnąć, nie mówiąc nawet o mijance...
- 1 0
-
2017-10-11 15:47
To jest statek ro-ro, a nie masowiec lub tankowiec, więc pojemność określa "długość sznura standardowych samochodów".
Pojemność kontenerowców określa się w TEU (ilość potencjalnych 20-stopowych kontenerów), więc też nie w metrach sześciennych, a pojemność statków pasażerskich w maksymalnej ilości pasażerów (pax).
Dla odmiany, pojemność elektryczną kondensatorów określa się w faradach i też nikt z tego powodu nie drze szat.- 0 0
-
2017-10-09 15:37
I tylko szkoda za nie polskie promy (7)
Tylko szwedzi sie wpier..... A Polacy u siebie musza szwedowi placic
- 45 21
-
2017-10-09 18:23
(1)
tu masz roznice miedzy spolka prywatna a panstwowa. Panstwowe PZB jest tak niewydolne ze nawet jednego wlasnego połaczenia do Nynesham rozwinac nie moze, a prywatna spolka jest zawsze bardziej elastyczna. Wolalbys aby nikt sie nie rozwijał? to polaczenie to takze korzysci dla regionu
- 23 2
-
2017-10-10 07:32
ale co to zmienia czy prywatna czy państwowa?
Polska spółka prywatna też byłaby mile widziana w tym miejscu. Zawsze lepiej, gdyby w kraju zostawało więcej - także z podatków, akcyzy itd. O jakich korzyściach dla regionu mówisz? Chyba, że masz na myśli region Blekinge Lan...
- 3 3
-
2017-10-09 20:41
Może i Szwed (1)
Szwedzi nie-Szwedzi. Żydzi ze Szwecji tak w sumie. W Szwecji jest całkiem pokaźna diasporka.
- 7 6
-
2017-10-09 21:43
Akurat trafiłeś. Sten Allan Olsson miał korzenie żydowskie :D
- 3 1
-
2017-10-09 20:42
Jakość polskich promów nie jest porównywalna do jakości szweckich
- 4 1
-
2017-10-11 04:59
brudne paluchy
polakow wolakow przydaja si za to swietnie na wykopki kartofli. promy polskie to buduje duda podpisujac nawet te jeszcze niezaplanowane. piscielstwo daje za to tluszczy po pincet+ i jest w deche
- 1 0
-
2017-10-11 15:50
Polskie promy za budżetowe (czyli nasze) pieniądze ma budować Skarb Państwa w Szczecinie.
Kaska już leci, choć nie ma nawet projektów. NIK będzie miał za parę lat kupę roboty (obecnie palcem nie kiwnie z wiadomych powodów; zajęty jest ściganiem prezesów spółek państwowych z czasów rządów PO, bo ze Smoleńska, Amber Gold i warszawskiej "prywatyzacji" nie daje się już nic udoić).
- 3 0
-
2017-10-09 15:38
no i co Gamonie ? - pełna satysfakcja i zadowolenie ?, a gdzie PLO ? , rozszabrowane !!! (4)
- 45 9
-
2017-10-09 15:47
Parę lat temu było głośno i mówiło się o powołaniu Komisji rządowo-śledczej do wyjaśnienia likwidacji i upadku całej polskiej (2)
I co ? Ci pod których wodzą tego dokonano jeszcze żyją ,mają się dobrze - ciekawe co dziś mieli by do powiedzenia ?. A sądzę było by o czym mówić - Porty , Stocznie, Firmy Armatorski , kooperanci i wszystko wokół !...
- 13 4
-
2017-10-09 19:49
a do czego tu komisja? (1)
firmy były państwowe, niewydolne, nieelastyczne i z przestarzałym sprzętem
Potrzebny był kapitał na dofinansowanie i sprawne zarządzanie - zabrakło jednego i drugiego
wszystko się kręciło za komuny jak państwo wspierało ale jak zaczęły walczyć o klienta na wolnym rynku to padło- 9 7
-
2017-10-10 22:11
Specjalnie do tego doprowadzono aby niewydolne, bo z tego pewna grupa osób wyciągnęła niesamowite pieniądze. PLO spokojnie mógł sobie poradzić na wolnym rynku.
- 0 1
-
2017-10-09 15:49
dot. wpisu wyżej - miało być ;- Dotyczy całej Polskiej Gospodarki i Polityki Morskiej !
- 6 2
-
2017-10-09 15:46
Suuper
Oszukam system - kupię sobie tira i kontener
- 24 2
-
2017-10-09 18:36
Ahoj (1)
ro-ro to również połączenie pasażerskie, jedno drugiego nie wyklucza ;-)
- 9 8
-
2017-10-10 07:57
ro-pax?
- 1 0
-
2017-10-09 19:31
Stena jest fajna :-)
- 16 13
-
2017-10-09 20:44
Jeszcze osobowy do Nynashamn a tego wloczege co 18 godzin z Gdanska plynie na zlom (1)
- 14 7
-
2017-10-09 22:17
rm naiwnia
popatrz na rozkład steny
wyjście z gdyni 15.30 przyjsżie 11.00, i masz włóczęge 19,5 godziny
haha naiwniaku- 11 1
-
2017-10-09 20:52
Jakich narodowości jest załoga tego statku? (8)
Kapitan, oficerowie - Polacy?
- 9 6
-
2017-10-09 20:57
(4)
A co to za różnica?
- 4 5
-
2017-10-09 21:26
zwyczajne pytanie - bez podtekstów, w Stenie pracuje wielu Polaków
- 3 3
-
2017-10-10 07:38
a co to, nie wolno już pytać o narodowość? (2)
na jednej stenie swego czasu ekipa była polska a na drugiej szwedzka (nie pamiętam już na której jaka) ale różnica w jakości obsługi robiła kolosalne wrażenie - na korzyść tej pierwszej. Dlatego pytanie o narodowość załogi jest jak najbardziej zasadne.
- 3 3
-
2017-10-10 08:18
(1)
Na Spirit jest załoga polska, na Vision załoga szwedzka.
- 4 0
-
2017-10-10 20:27
zalogi sa teraz wynieszane pol na pol, nei ma podzialu
na zalogepolska, szwedzka, to jzunowe pokolenie rzadzi Stena line, i ma byc lågom czli w sam raz.
- 2 1
-
2017-10-09 21:04
sami uchodźcy!
- 2 3
-
2017-10-09 22:59
Kiedys Polacy. Plynalem Elizabeth Kanalem Kilonskim. Pozdrawiam Panie Karolu W.
- 1 1
-
2017-10-11 15:52
Włoski kapitan z filipińskimi majtkami.
100% gwarancja bezpieczeństwa.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.