• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Line otwiera nową linię promową z Gdyni

VIK
9 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Statek Elisabeth Russ ma 153 m długości i 21 szerokości, a pojemność ładunkowa to 1625 m. Statek Elisabeth Russ ma 153 m długości i 21 szerokości, a pojemność ładunkowa to 1625 m.

Stena Line uruchamia nowe połączenie promowe, tym razem na linii Gdynia - Nynäshamn w Szwecji. Niestety, nie dotyczy ono samochodów osobowych i pasażerów. Jest to połączenie ro-ro. Już od poniedziałku 16 października roku na nowej linii kursować będzie statek o nazwie Elisabeth Russ.



Nową linię będzie obsługiwał jeden statek typu ro-ro. Jednostka o nazwie Elisabeth Russ jest przeznaczona dla przewozów frachtowych, w tym pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, natomiast nie będzie zabierała ani pasażerów, ani samochodów osobowych. Statek będzie kursował 3 razy w tygodniu z Gdyni oraz 3 razy w tygodniu z Nynäshamn.

- To bardzo ważny krok, ponieważ odpowiadamy na coraz większe zapotrzebowanie na przewozy ze strony naszych klientów, a także stwarzamy nowe możliwości na przyszłość. Będziemy dalej rozwijać naszą działalność w oparciu o potrzeby klientów i sytuację na rynku. Nowe połączenie będzie ważnym uzupełnieniem dla naszych tras na Morzu Bałtyckim - powiedział Niclas Martensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Stena Line obsługiwała do tej pory połączenie z Nynäshamn do Ventspils na Łotwie. Dzięki zwiększeniu częstotliwości rejsów Stena Line notuje ostatnio wzrosty przewozów również w tym korytarzu. Zaletą Nynäshamn jest jego położenie w bliskości Sztokholmu oraz skomunikowanie z siecią dróg wiodących na północ Szwecji, a także w tranzycie do Norwegii.

- Od dawna odczuwaliśmy potrzebę poszerzenia oferty dla naszych klientów o dodatkowe połączenie frachtowe. Zapotrzebowanie na przewozy towarowe między Polską a Szwecją stale rośnie, a wielu naszych klientów wysyła ładunki również do centralnej i północnej Szwecji. Połączenia z Polski do Szwecji stanowią ważny element infrastruktury łączącej Europę Środkową ze Skandynawią i mają duży potencjał rozwoju. Od teraz dysponujemy hubem transportowym w Gdyni, a także w Nynäshamn oraz Karlskronie - powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Czytaj też: Nowy statek na linii Gdynia-Karlskrona

Ostatnio Stena Line poczyniła również inwestycje w obecne połączenie z Gdyni, między innymi przez zwiększenie częstotliwości rejsów. Ponadto miesiąc temu operator promowy informował o zwiększeniu pojemności ładunkowej linii Gdynia-Karlskrona poprzez wprowadzenie nowego statku m/v Gute. Czwarty statek uzupełnił flotę, składającą się z dwóch bliźniaczych jednostek pasażersko-samochodowych (Stena Spirit i Stena Vision) oraz jednostki ro-pax Stena Baltica. Nowy prom został wprowadzony na linię Gdynia-Karlskrona już pod koniec wakacji i tym samym zwiększył liczbę oferowanych na tej trasie rejsów do 44 w tygodniu. Łącznie z sześcioma rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn, Stena Line od października będzie oferować 50 połączeń tygodniowo z Gdyni do Szwecji.
VIK

Opinie (57) 1 zablokowana

  • 50 połączeń do Szwecji tygodniowo - nieźle, nieźle (5)

    • 52 6

    • Brakuje promu do Kopenhagi, kiedyś pływał z Gdańska ( DFDS ) (4)

      • 25 2

      • Był deficytowy. Dopłacisz z własnej kieszeni? (3)

        • 8 5

        • Z własnej jako podatnika, czemu nie. Przynajmniej ciekawe, dopłacają do takich bzdur że do promu też mogą

          • 5 2

        • Niech duńczycy płacą, w końcu to oni zerwali 10 letnią umowę z Portem Gdańsk na obsługę tej linii (1)

          • 2 2

          • NIech Gdańsk poda ich do sądu.

            • 5 1

  • Stena po wybudowaniu nowego terminala opuszcza zakorkowany i niewydajny port w Gdyni. (4)

    • 23 48

    • sr*ty taty (1)

      spiąłeś się, aż żyła na czole ci wyszła .b.u.c.u

      • 27 10

      • Nie odpowiadaj mu. On myśli że Gdańsk jest stolicą świata. Najdalej był w Tczewie

        • 3 2

    • tak, tak, tak

      I Armator przeniesie ją do tragicznego gdanska :) hipokryto. Tam jest poezja na drogach. Normalny Rzeszów polnocy hahaha

      • 31 27

    • Ale jaki nowy terminal? W Gdańsku? Ten mały, który obsługuje Polferries? Czy ten wirtualny, którego projekt jeszcze nawet nie powstał?

      I skąd ta informacja, że port w Gdyni nie jest wydajny? Skoro Stena wprowadza na linie z Gdyni dwa kolejne promy, to chyba są zadowoleni.

      • 9 2

  • pojemność ładunkowa to 1625 m (8)

    ciekawe jednostki - pojemność w metrach

    szkoda, że nie w łokciach czy piętach

    • 24 35

    • Brawo dla CB. Gdybyś pływał to byś wiedział o co Kaman, więc po co komentujesz. A dla sprostowania. Podaję się w metrach ponieważ suma wszystkich pasów to ponad 1600m.

      • 21 3

    • Pojemność jest podana prawidłowo

      W tej branży tak właśnie określa się pojemność bo na takim statku jest zawsze mix samochodów ciężarowych, naczep, kontenerów, roll-trailerów etc. więc nie wyraża się pojemności np tylko w ilości samochodów ciężarowych.

      • 20 2

    • (1)

      ale na promach tak się to liczy. Ile wjedzie ciężarówek a nie ich masa tylko

      • 11 1

      • Nie widzę, żadnej wzmianki o masie. 1625 metrów oznacza, że na promie zmieści się ilość pojazdów, które ustawione jeden z drugim dadzą łącznie 1625 metrów. Oczywiście w tym przypadku na dwóch pokładach w kilku rzędach.

        • 5 2

    • Jooo

      Gdybyś poczytał , to dowiedziałbyś się że na roro nie wsypuje się ładunku ,tylko ustawia się w rzędach ,stąd ta długość a nie tony.

      • 9 0

    • (1)

      A jak myslisz, w sklepach jak oblicza sie pojemnosc sklepu? Liczy sie dlugosc regaglow. Ile wejdzie towaru na polki. Nie powierzchnia sklepu - to jest ostatni parametr.

      • 1 1

      • super

        dzięki takim Januszom ekonomii alejki pomiędzy regałami w biedrze są tak ciasne, że ciężko się z wózkiem przecisnąć, nie mówiąc nawet o mijance...

        • 1 0

    • To jest statek ro-ro, a nie masowiec lub tankowiec, więc pojemność określa "długość sznura standardowych samochodów".

      Pojemność kontenerowców określa się w TEU (ilość potencjalnych 20-stopowych kontenerów), więc też nie w metrach sześciennych, a pojemność statków pasażerskich w maksymalnej ilości pasażerów (pax).
      Dla odmiany, pojemność elektryczną kondensatorów określa się w faradach i też nikt z tego powodu nie drze szat.

      • 0 0

  • I tylko szkoda za nie polskie promy (7)

    Tylko szwedzi sie wpier..... A Polacy u siebie musza szwedowi placic

    • 45 21

    • (1)

      tu masz roznice miedzy spolka prywatna a panstwowa. Panstwowe PZB jest tak niewydolne ze nawet jednego wlasnego połaczenia do Nynesham rozwinac nie moze, a prywatna spolka jest zawsze bardziej elastyczna. Wolalbys aby nikt sie nie rozwijał? to polaczenie to takze korzysci dla regionu

      • 23 2

      • ale co to zmienia czy prywatna czy państwowa?

        Polska spółka prywatna też byłaby mile widziana w tym miejscu. Zawsze lepiej, gdyby w kraju zostawało więcej - także z podatków, akcyzy itd. O jakich korzyściach dla regionu mówisz? Chyba, że masz na myśli region Blekinge Lan...

        • 3 3

    • Może i Szwed (1)

      Szwedzi nie-Szwedzi. Żydzi ze Szwecji tak w sumie. W Szwecji jest całkiem pokaźna diasporka.

      • 7 6

      • Akurat trafiłeś. Sten Allan Olsson miał korzenie żydowskie :D

        • 3 1

    • Jakość polskich promów nie jest porównywalna do jakości szweckich

      • 4 1

    • brudne paluchy

      polakow wolakow przydaja si za to swietnie na wykopki kartofli. promy polskie to buduje duda podpisujac nawet te jeszcze niezaplanowane. piscielstwo daje za to tluszczy po pincet+ i jest w deche

      • 1 0

    • Polskie promy za budżetowe (czyli nasze) pieniądze ma budować Skarb Państwa w Szczecinie.

      Kaska już leci, choć nie ma nawet projektów. NIK będzie miał za parę lat kupę roboty (obecnie palcem nie kiwnie z wiadomych powodów; zajęty jest ściganiem prezesów spółek państwowych z czasów rządów PO, bo ze Smoleńska, Amber Gold i warszawskiej "prywatyzacji" nie daje się już nic udoić).

      • 3 0

  • no i co Gamonie ? - pełna satysfakcja i zadowolenie ?, a gdzie PLO ? , rozszabrowane !!! (4)

    • 45 9

    • Parę lat temu było głośno i mówiło się o powołaniu Komisji rządowo-śledczej do wyjaśnienia likwidacji i upadku całej polskiej (2)

      I co ? Ci pod których wodzą tego dokonano jeszcze żyją ,mają się dobrze - ciekawe co dziś mieli by do powiedzenia ?. A sądzę było by o czym mówić - Porty , Stocznie, Firmy Armatorski , kooperanci i wszystko wokół !...

      • 13 4

      • a do czego tu komisja? (1)

        firmy były państwowe, niewydolne, nieelastyczne i z przestarzałym sprzętem
        Potrzebny był kapitał na dofinansowanie i sprawne zarządzanie - zabrakło jednego i drugiego
        wszystko się kręciło za komuny jak państwo wspierało ale jak zaczęły walczyć o klienta na wolnym rynku to padło

        • 9 7

        • Specjalnie do tego doprowadzono aby niewydolne, bo z tego pewna grupa osób wyciągnęła niesamowite pieniądze. PLO spokojnie mógł sobie poradzić na wolnym rynku.

          • 0 1

    • dot. wpisu wyżej - miało być ;- Dotyczy całej Polskiej Gospodarki i Polityki Morskiej !

      • 6 2

  • Suuper

    Oszukam system - kupię sobie tira i kontener

    • 24 2

  • Ahoj (1)

    ro-ro to również połączenie pasażerskie, jedno drugiego nie wyklucza ;-)

    • 9 8

    • ro-pax?

      • 1 0

  • Stena jest fajna :-)

    • 16 13

  • Jeszcze osobowy do Nynashamn a tego wloczege co 18 godzin z Gdanska plynie na zlom (1)

    • 14 7

    • rm naiwnia

      popatrz na rozkład steny
      wyjście z gdyni 15.30 przyjsżie 11.00, i masz włóczęge 19,5 godziny
      haha naiwniaku

      • 11 1

  • Jakich narodowości jest załoga tego statku? (8)

    Kapitan, oficerowie - Polacy?

    • 9 6

    • (4)

      A co to za różnica?

      • 4 5

      • zwyczajne pytanie - bez podtekstów, w Stenie pracuje wielu Polaków

        • 3 3

      • a co to, nie wolno już pytać o narodowość? (2)

        na jednej stenie swego czasu ekipa była polska a na drugiej szwedzka (nie pamiętam już na której jaka) ale różnica w jakości obsługi robiła kolosalne wrażenie - na korzyść tej pierwszej. Dlatego pytanie o narodowość załogi jest jak najbardziej zasadne.

        • 3 3

        • (1)

          Na Spirit jest załoga polska, na Vision załoga szwedzka.

          • 4 0

          • zalogi sa teraz wynieszane pol na pol, nei ma podzialu

            na zalogepolska, szwedzka, to jzunowe pokolenie rzadzi Stena line, i ma byc lågom czli w sam raz.

            • 2 1

    • sami uchodźcy!

      • 2 3

    • Kiedys Polacy. Plynalem Elizabeth Kanalem Kilonskim. Pozdrawiam Panie Karolu W.

      • 1 1

    • Włoski kapitan z filipińskimi majtkami.

      100% gwarancja bezpieczeństwa.

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane