• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stena Line otwiera nową linię promową z Gdyni

VIK
9 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line
Statek Elisabeth Russ ma 153 m długości i 21 szerokości, a pojemność ładunkowa to 1625 m. Statek Elisabeth Russ ma 153 m długości i 21 szerokości, a pojemność ładunkowa to 1625 m.

Stena Line uruchamia nowe połączenie promowe, tym razem na linii Gdynia - Nynäshamn w Szwecji. Niestety, nie dotyczy ono samochodów osobowych i pasażerów. Jest to połączenie ro-ro. Już od poniedziałku 16 października roku na nowej linii kursować będzie statek o nazwie Elisabeth Russ.



Nową linię będzie obsługiwał jeden statek typu ro-ro. Jednostka o nazwie Elisabeth Russ jest przeznaczona dla przewozów frachtowych, w tym pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, natomiast nie będzie zabierała ani pasażerów, ani samochodów osobowych. Statek będzie kursował 3 razy w tygodniu z Gdyni oraz 3 razy w tygodniu z Nynäshamn.

- To bardzo ważny krok, ponieważ odpowiadamy na coraz większe zapotrzebowanie na przewozy ze strony naszych klientów, a także stwarzamy nowe możliwości na przyszłość. Będziemy dalej rozwijać naszą działalność w oparciu o potrzeby klientów i sytuację na rynku. Nowe połączenie będzie ważnym uzupełnieniem dla naszych tras na Morzu Bałtyckim - powiedział Niclas Martensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Stena Line obsługiwała do tej pory połączenie z Nynäshamn do Ventspils na Łotwie. Dzięki zwiększeniu częstotliwości rejsów Stena Line notuje ostatnio wzrosty przewozów również w tym korytarzu. Zaletą Nynäshamn jest jego położenie w bliskości Sztokholmu oraz skomunikowanie z siecią dróg wiodących na północ Szwecji, a także w tranzycie do Norwegii.

- Od dawna odczuwaliśmy potrzebę poszerzenia oferty dla naszych klientów o dodatkowe połączenie frachtowe. Zapotrzebowanie na przewozy towarowe między Polską a Szwecją stale rośnie, a wielu naszych klientów wysyła ładunki również do centralnej i północnej Szwecji. Połączenia z Polski do Szwecji stanowią ważny element infrastruktury łączącej Europę Środkową ze Skandynawią i mają duży potencjał rozwoju. Od teraz dysponujemy hubem transportowym w Gdyni, a także w Nynäshamn oraz Karlskronie - powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Czytaj też: Nowy statek na linii Gdynia-Karlskrona

Ostatnio Stena Line poczyniła również inwestycje w obecne połączenie z Gdyni, między innymi przez zwiększenie częstotliwości rejsów. Ponadto miesiąc temu operator promowy informował o zwiększeniu pojemności ładunkowej linii Gdynia-Karlskrona poprzez wprowadzenie nowego statku m/v Gute. Czwarty statek uzupełnił flotę, składającą się z dwóch bliźniaczych jednostek pasażersko-samochodowych (Stena Spirit i Stena Vision) oraz jednostki ro-pax Stena Baltica. Nowy prom został wprowadzony na linię Gdynia-Karlskrona już pod koniec wakacji i tym samym zwiększył liczbę oferowanych na tej trasie rejsów do 44 w tygodniu. Łącznie z sześcioma rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn, Stena Line od października będzie oferować 50 połączeń tygodniowo z Gdyni do Szwecji.
VIK

Opinie (57) 1 zablokowana

  • Kto tam mustruje?

    Czy jest polska zaloga... Marynarze? Pewnie wszystko obstawione, bo fajna praca jak ktos jest z trojmiasta.

    • 0 2

  • ten prom jest wypozyczony lacznie z zaloga. jest to niemiecki prom

    tak pisano na blt.se

    • 1 0

  • łoją nas po dudupie jak się da i gdzie się da !!! - a my jak głupki się cieszymy ,że dla nich i ich gospodarek pracujemy !!! (1)

    brawo głupie Polacy !!! a gdzie nasze PLO ?...

    • 0 2

    • Rozkradzione

      • 0 1

  • czy my jako Polacy mamy jeszcze coś swojego ?

    • 0 1

  • Jak zaczną wozić pasażerów do Nynäshamn, a TIR-y do Karlskrony (a nie na odwrót), (1)

    to może się zastanowię.

    • 0 0

    • bolek

      wszystko dobrze tylko zamiast budować nową flotę to wstawiają jakieś g*wniane wynalazki i ładują kierowców po 4 do małej kabiny jak sardynki i czym chcą zaimponować

      • 0 0

  • bolek

    zwiększają flotę i co z tego jak g*wniane promy i kierowcy w kabinach po czterech w dodatku płyną po 16,18 godzin jakie to warunki do odpoczynku jak kierowca ma jechać w trasę po takim spiep***myn rejsie nie mają się czy chwalić zamiast coraz nowsza flota to cofają się do tyłu

    • 0 0

  • Powinien płynąć prom pasażerski na osobowe a nie ze do Sztokholmu trzeba jechać 520km z kalskrony

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane