- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (67 opinii)
- 2 Inflacja w marcu tylko 1,9 proc. (17 opinii)
- 3 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (151 opinii)
- 4 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 5 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
Nazywa się "Bore Bay" i od kwietnia będzie wpływał do gdyńskiego portu. Stena Line wymienia statek na linii z Gdyni do Nynäshamn.
Na linii promowej z Gdyni do Nynäshamn pojawi się nowy statek. Jednostka typu ro-ro o nazwie "Bore Bay" zastąpi dotychczas wykorzystywany prom "Elisabeth Russ". Chodzi o połączenie towarowe uruchomione w październiku ub. roku. Nowy statek jest mniejszy, bo ma 138 m długości, 22 szerokości, a pojemność ładunkowa wynosi 1511 m. "Statek Elisabeth Russ" ma 153 m długości i 21 szerokości, a pojemność ładunkowa to 1625 m.
Statek jest przeznaczony do przewozów frachtowych, w tym pojazdów ciężarowych z kierowcami, naczep, kontenerów oraz ładunków wtaczanych, natomiast nie będzie zabierał ani pasażerów, ani samochodów osobowych. Będzie kursował trzy razy w tygodniu z Gdyni oraz trzy razy w tygodniu z Nynäshamn.
Wymiana statku na linii Gdynia-Nynäshamn to jedna z wielu inwestycji Stena Line w połączenia promowe z Gdyni. Ostatnio armator zwiększył częstotliwość rejsów oraz pojemność ładunkową na trasie Gdynia-Karlskrona poprzez wprowadzenie czwartego statku na tę linię - m/v Gute. Łącznie z sześcioma rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn oraz 44 do Karlskrony, Stena Line oferuje obecnie aż 50 połączeń tygodniowo z Gdyni do Szwecji, pięcioma promami.
Miejsca
Opinie (33) 3 zablokowane
-
2018-03-23 15:01
(14)
Dziwna ta inwestycja, jak statek mniejszy niż poprzednio.
Również mapka ciekawa - Gdynia pod Władysławowem, a statki pływają tunelem pod Półwyspem Helskim.- 56 13
-
2018-03-23 15:22
Może dają po prostu nowszy? (1)
Polferries też coś nowego ma wprowadzić do Nynashamn, rośnie handel ze Skandynawią. :)
- 6 2
-
2018-03-23 15:58
no tak ale ładowność jest mniejsza - poza tym dziennikarze (powiedzmy) powinni się o takie dziwne rzeczy dopytywac
- 11 0
-
2018-03-23 16:07
Tak, tak. Tunelem. Z tragarzami.
Bardzo Cię polubiłem Rysiu.
- 9 1
-
2018-03-23 18:24
Dlaczego zmiana (9)
Sprawa jest prosta. Statek Elisabeth Russ jeździł załadowany na maxymalnie 20% więc pomniejszenie linii ładunkowej nie ma tu żadnego znaczenia. Co jednak jest ważne statek "Bore Boy" co widać na zdjęciu ma zainstalowaną instalację płukania spalin. Za tym idą oszczędności w cenie paliwa dla czarterującego Stena Line w wysokości około 40%-50% na tonę. Statek Elisabeth Russ nie posiada takiej instalacji i do eksploatacji używa droższego paliwa ciężkiego.
- 8 3
-
2018-03-23 18:39
(4)
Chyba nie jesteś w temacie. Wszystkie statki Russa mają przerobiony system na lekkie paliwo. Za pewne mało ładunku i zmniejszają linię ładunkową.
- 3 0
-
2018-03-23 18:43
Przerobiony na paliwo o zawartości siarki poniżej 0.1% kiedy taki Bore Bay jeździ na paliwie o zasiarczeniu 1%.
ULSFO jest droższe od LSFO o jakieś 40-50%.- 4 1
-
2018-03-23 19:32
(2)
Nie trzeba przerabiać niczego na paliwo lekkie wystarczy w pompach paliwowych wysokiego ciśnienia wymienić pary precyzyjne bo na ciężkie są inne i na lekkie inne.
- 2 0
-
2018-03-23 20:17
(1)
W specyfikacji statku można przeczytać, że Bore Bay jeździ na paliwo IF-380 czyli takie, którego zawartość siarki wynosi 1%.
- 1 0
-
2018-03-25 12:18
pływa nie jeździ :)
- 0 1
-
2018-03-23 18:41
Statek był kilka lat temu przebudowany w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni na samochodowiec (dobudowano mu na pokładzie górnym nadbudówkę z kilkoma pokładami samochodowymi). Statek był eksploatowany, jako samochodowiec, przez UECC.
Ostatnio, w roku 2017, właściciel przebudował jednostkę do pierwotnej postaci towarowego ro-ro, usuwając dużą nadbudówkę z pokładami dla samochodów. Pozostałością tych przebudów jest charakterystyczny wysoki szyb maszynowy (uprzednio cały "schowany" w nadbudówce samochodowca), na którym ustawiony jest komin.- 2 0
-
2018-03-23 18:45
Pozostałość po przebudowie a nie instalacja. Raczej nie masz pojęcia ile miejsca zajmuje instalacja scruberów.
- 2 0
-
2018-03-23 19:29
Coś dzwoni ale nie do końca wiemy gdzie.
Paliwo ciężki jest tańsze panie kolego ale emituje więcej siarki dla tego by na nim pływać i spełniać normy montuje się scrubery (min. w Stoczni Remontowej za około 5 mln. euro)ale i tak się opłaca bo oszczędza się na paliwie właśnie "ciężkim".Tzw. lekkie paliwo jest droższe.
- 2 0
-
2018-03-25 03:48
Czyli nie inwestycja a optymalizacja kosztow
- 1 0
-
2018-03-23 18:34
To raczej Chałupy :)
- 3 0
-
2018-03-23 16:13
ankiete o piciu alkoholu na promie trzeba podpisywac ;)
- 21 1
-
2018-03-23 18:08
Czemu nie bylo sondy pod artykulem? (2)
- 18 4
-
2018-03-23 18:37
Jej wynik mógłby zmienić strategię Steny gdyby zarząd zapoznał się z jej wynikami
Opinia znawców z trojmiasto.pl jest jak wyrok boga.
- 13 0
-
2018-03-24 01:03
nie sonda..
tylko kolonoskopia przyda się niektórym
- 2 0
-
2018-03-23 18:43
Znowu zdrożeją bilety
- 10 6
-
2018-03-23 18:52
Robote tam mata w maszynie? (2)
- 15 1
-
2018-03-24 05:24
(1)
Nie wiem czy akurat jest wakat, ale tak dla informacji - do Steny mustruje Clyde Marine Recruitment. Olej oddział w Gdyni i ślij aplikację bezpośrednio do głownego biura w Glasgow.
- 1 0
-
2018-03-25 01:51
Dokładnie. Wyświetlają w Gdyni 1 ogłoszenie na Portalu Morskim i mają 100 chętnych.
- 0 0
-
2018-03-23 22:50
GD
GD - Nynasham nowy prom...w koncu polska firma bije skandynawska, a nie na odwrot jak do tej pory bywalo... sorry stena, pzb wstaje z kolan...
- 11 9
-
2018-03-24 02:55
Estakada kwiatkiwskiego (1)
A co z juz mocno wyeksploatowana I przestarzala estakada kwiatkowskiego? Okazuje sie,ze to jedyna droga ,ktora wyjezdzaja te cholerne tiry na obwodnice....szok
- 12 4
-
2018-03-24 06:03
Nie tylko w Gdańsku cisną obwodnica południowa i trasa Sucharskiego ale fakt nasza nie jest tak często remontowana hej
- 1 0
-
2018-03-24 08:32
I w ten sposób nasze PŻB zostaje z ręką w nocniku i pięknymi planami PiS budowy promów w Stoczni Szczecińskiej... (1)
Bo nowy prom, chociaż mniejszy, zabierze ładunki towarowe w którym to segmencie wzrost ruchu jest największy. A pasażerowie pływać będą pozostałymi promami. Dla PŻB zostaje dużo...powietrza.
- 16 7
-
2018-03-24 20:56
katastrofa
Przypominam ze minister z PISu obiecal ze Stocznia Szczecinska odda nowy prom na gaz do eksploatacji w 2019 roku. Tymczasem nawet nie zaczeli budowy. Taki pic jak za komuny.
- 6 1
-
2018-03-24 11:32
Pisownia (1)
CYTAT: "....a pojemność ładunkowa to 1625 m
Od kiedy to miarą pojemności jednostka miary, czyli metr?????? Jeśli już to powinno się napisać, że długość linii ładunkowej wynosi 1625 metrów...- 16 0
-
2018-03-25 10:01
Widzisz
Linia ładunkowa, linia maksymalnego zanurzenia, do jakiej statek może być bezpiecznie załadowany.
Teraz policz, to co wskazałeś - w pisowni pominięto, metry sześcienne.
Dla wiedzy zupełnej:
- zgodnie z międzynarodową konwencją z 1969 o pomiarze statków, pojemność brutto oblicza się wg wzoru GT = V(0,2 + 0,02 lg V), gdzie V jest całkowitą objętością wszystkich zamkniętych pomieszczeń statku (w m3) - źródło: internet- 0 1
-
2018-03-25 10:22
Kiedy Stena Line przenosi się do Gdańska? (1)
tyle się o tym mówi od jakiegoś czasu, kiedy ostatecznie to nastąpi?
- 6 4
-
2018-03-25 14:56
chyba nigdy. Gdynia właśnie buduje nowy terminal promowy pod Stene. Mówią to głównie trolle nie zorientowane w temacie
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.