• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Crist zbudowała statek do transportu żywych ryb

VIK
15 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Głównym przeznaczeniem jednostki jest transport żywych ryb z farm rybnych do fabryk.
  • Statek będzie operował m.in. na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim, gdzie odbywają się połowy.
  • Jednostka będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę.

Transport ryb i owoców morza z farm morskich prosto do przetwórni - to zadanie nowej jednostki typu life fish carrier wyprodukowanej w stoczni Crist. W pełni wyposażona, druga w serii jednostka tego typu, została przekazana norweskiemu armatorowi - Arctic Group AS.



NB SC 75/2 - statek typu life fish carrier, to druga z serii, a trzecia w historii jednostka budowana na zamówienie Arctic Group AS, czyli norweskiej firmy specjalizującej się w eksploatacji statków z sektora hodowli ryb. Przedsiębiorstwo dostarcza swoje produkty zarówno do klientów biznesowych, jak i prywatnych na całym świecie. Statek służący do transportu ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni na lądzie będzie operował m.in. na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim, gdzie odbywają się połowy.

Coraz mniej dorszy w Bałtyku. Czy można temu zaradzić?



Głównym przeznaczeniem jednostki jest transport żywych ryb z farm rybnych do fabryk (dalszy przerób ryby). Statek został zaprojektowany do transportu żywych łososi, pstrągów, dorszy i innych gatunków hodowlanych ryb morskich. Żywe ryby będą przechowywane w zbiornikach wyposażonych w obieg wody morskiej, system uzdatniania wody tlenem oraz automatyczny system odkażania zbiorników ozonem. Załadunek i wyładunek ryb odbywać się będzie tzw. metodą próżniową.

Stocznia Crist powraca do Gdańska



- Cieszymy się, że druga jednostka typu life fish carrier dla Arctic Group powstała w naszej stoczni. To kolejna, po hybrydowym promie NB 70 "Herjólfur", w pełni wyposażona jednostka, która została zbudowana przez Crist w tym roku - mówi Tomasz Wrzask, PR manager Crist.
Dzięki odpowiednim wymiarom - długości 75 m, szerokości 15 m, NB SC 75/2 jest w stanie pomieścić nawet do 3 tys. m sześc. specjalnie uzdatnianej wody do przewozu żywych ryb. Masa kadłuba szacowana jest na powyżej 1 000 ton. Jednostka będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę.
VIK

Miejsca

Opinie (43) 1 zablokowana

  • Ten statek to taki "kombajn" do ryb które nie mają możliwości ucieczki bo są za ogrodzeniem. On normalnie podpływa wyciągą-wypuszcza olbrzymią ssawę i wciąga ryby na pokład do ładowni razem z wodą. Hodowla ryb na farmach wymaga takiego sposobu postępowania-czyli skrócenia do maxa przebywania ryby po za wodą morską i możliwie długie utrzymywanie jej przy życiu. Może mieć to związek z procesem hodowlanym i sposobem żywienia. Dłuższy pobyt uśmierconych ryb w transporcie jak to standardowo ma miejsce przy połowach na otwartych akwenach może mieć negatywny wpływ w tym przypadku na jakość tego "surowca" i możliwości jego obróbki/przerobu w przetwórniach. Jak długo rybka będzie żywa to się tak szybko nie "zepsuje"...Ta akurat fermowa rybka...

    • 1 0

  • Podczas transportu to

    rybki przejdą swoistą metamorfozę. Przebywając w zbiornikach z dobrze natlenioną wodą to "wypalą" jeszcze zbędne kalorie i wytracą posmak i zapach pasz którymi były karmione. Cymes ! trafi do przetwórni na lądzie...Jedynie kolor mięska będzie ino inny niż tych ryb z "wolnego" wybiegu i łowionych tradycyjnymi metodami..Ja się na tym znam bo odróżniam np.łososia fermowego od tego z wolego wybiegu na oceanie...I wygląd /color inny i smak inny....Jak z jajami.

    • 2 1

  • Nareszcie

    No nareszcie an elec skończył elektryke i co dalej gdzie tersz bedziemy musieli dojeżdżać do pracy

    • 3 0

  • Ale sensacja na Conradzie juz 5 takich zbudowali (1)

    • 1 1

    • Częściowo wyposażonych a nie pod klucz ;-)

      • 0 0

  • biedne ryby...

    przed śmiercią się jeszcze pomęczą, bo korona stworzenia ma ochotę zjeść ich martwe ciała i wnętrzności. Ludzie, to jest okropne!

    • 6 6

  • moze jestem ignorantem ale wydaje mi sie (3)

    ze ryby wola plywac wolno w oceanie niz podrozowac statkiem do restauracji

    • 5 2

    • Tak jesteś ignorantem. (2)

      Jak tak Ci to przeszkadza to od jutra głodówka aż do śmierci

      • 3 2

      • na szczęście (1)

        są jeszcze inne pokarmy, a nie tylko martwe zwierzęta. Wcale nie trzeba głodować :>

        • 3 2

        • Poczytaj o szkodach jakie przynosi rolnictwo. Hasła: erozja, Roundup, Monsanto. Ile ludzi i zwierząt ginie przez twoją soję w Ameryce Południowej i nie tylko.

          • 1 1

  • Z farm rybnych... to smacznego smakosze łososi hahaha

    • 3 2

  • prawda to nie do końca

    poniewaz albowiem stocznia na przerobce takich statkow nie wyposażonych zbudowala już chyba ze sześć i robi to nadal

    • 0 0

  • doc

    Artic a nie Arctic

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane