- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (67 opinii)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (111 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (184 opinie)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (16 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Stocznia Crist zbuduje kablowiec dla stoczni Ulstein
Stocznia Crist otrzymała kolejne zlecenie od norweskiej stoczni Ulstein. Do w części wyposażonego polarnego statku pasażerskiego i największego promu hybrydowego świata dołączy kablowiec.
- Podpisaliśmy umowę na budowę częściowo wyposażonego kablowca "Nexans Aurora". Jest to kolejne zlecenie od norweskiego partnera, czyli stoczni Ulstein. Wykonujemy dla nich częściowo wyposażoną jednostkę NB 312 "National Geographic Endurance" i największy prom hybrydowy świata "Color Hybrid" dla armatora Color Line. Ta współpraca jest dla nas bardzo cenna i jak widać bardzo owocna - mówi Tomasz Wrzask, rzecznik prasowy stoczni Crist.
Norweska stocznia Ulstein podpisała z Nexans Subsea Operations kontrakt na budowę dużego statku do kładzenia kabli DP3. Kablowiec "Nexans Aurora" powstanie według projektu przygotowanego przez okrętowe biuro Skipsteknisk z Alesund. Statek będzie przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji. Ma mieć 31 m szerokości, 149,9 m długości, nośność 17 000 ton i będzie mógł pomieścić 90 osób. Statek będzie przystosowany do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Stocznia Crist jako podwykonawca wykona częściowo wyposażony kadłub.
Gdyńska stocznia aktualnie prowadzi dwa inne projekty dla Norwegów. Jednostka NB 312 "National Geographic Endurance" to wielofunkcyjny polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW znanym dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych. Statek ma być gotowy w 2020 r. Odbiorcą finalnym jest Lindblad Expeditions, a statek będzie pływał pod nazwą "National Geographic Endurance".
Kolejnym projektem powstającym w Crist dla Ulstein jest prom pasażersko-samochodowy o numerze stoczniowym NB 311 i nazwie "Color Hybrid". Jednostka jest określana mianem największego promu hybrydowego świata. Ma być gotowa latem 2019 roku. Jednostka będzie miała 160 m długości i 27 m szerokości. Będzie mogła zabierać na pokład 2 tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Prom zastąpi na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych. Czas podróży na trasie nowej jednostki wyniesie 2 godziny i 20 minut. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.
Opinie (52) 5 zablokowanych
-
2018-07-05 12:03
W k (9)
Panowie jak tam płacą? Umowa o pracę jest?
- 18 7
-
2018-07-06 16:12
(3)
Wolał bym trawę wpier..ać niż tam robić.Byłem na rozmowie o pracę, rozmowa trwała 5 minut wyszedłem wstrząśnięty, myślę, że to zostawiło ślad na mojej psychice.Idąc tam do pracy, to tak jak byś stanął u bram piekieł i zgodził się na niewole w męczarniach.
- 13 3
-
2018-11-02 17:02
To wp..laj! Albo miske ryzu!
- 0 0
-
2018-11-02 17:01
Zatrudnij sie w urzedzie jakims nierobie. Bedziesz mial umowe i inne „godne” dodatki jak w kopalniach do ktorych wszyscy doplacamy. Nikt poza tym w tej firmie cie nie potrzebuje
- 0 0
-
2018-07-06 19:32
obok jest Stocznia , mnie przyjęli na lepszych warunkach
- 5 0
-
2018-07-05 15:58
Stocznia (1)
Nie ma . Umowa zlecenie albo dzieło. Płacą średnio a wymagania...
- 10 2
-
2018-11-02 16:59
To zatrudnij ich sam socjal nierobie
- 0 0
-
2018-07-10 08:40
13 zl brutto i wymagali wlasnej dzialalnosci no k zart
- 2 0
-
2018-07-05 21:47
Crist to dziady
"Zatrudnienie" na własnej działalności i to za grosze
- 13 1
-
2018-07-05 18:50
Nie radzę.
Płaca najgorzej że wszystkich stoczni. Tylko gonią. Syf burdel i pijaństwo.
- 17 2
-
2018-07-13 10:08
Crist buduje kadłub, nie kablowiec !
Kadłub , korpus, czyli to jedynie ciecie i spawalnictwo blach dla norweskiego Pana za 1 euro za 1 kg konstrukcji netto. Do tego rury. Jak nie starczy kasy, to zasypie dziure budżet panstwa bo to firma panstwowa. I po to aby ludzie tyrali na działalnosciach , smieciowkach, bez urlopu i bez Zusu. Albo ukraincy.
Gdzie tu sens i logika ??????- 1 1
-
2018-07-09 06:48
kablowiec
przede wszystkim Crist nie zbuduje kablowca lecz kadłub tej jednostki czyli wykonane zostaną najprostsze ale najbardziej uciążliwe roboty - prace stalowe i prace konserwacyjno-malarskie, natomiast prace wyposażeniowe - rurarskie, ślusarskie, elektryczne itd. wykonane zostaną w stoczni Ulstein w Ulsteinviku w Norwegii. Tak więc jest to kolejny artykuł wprowadzajacy w błąd czytekników
sugerujacy, że w Polsce funkcjonują stocznie jak kiedyś a to przecież nieprawda. Aktualnie jedynie holding gdańskiej remontowej jest w stanie zaprojektować i zbudować kompletnie wyposażony statek. Obecny rząd ma pomysły na odbudowę przemysłu stoczniowego i bardzo dobrze tyle, że
będzie to możliwe za klikanaście lat z prostych przyczyn nie ma dziś szkolnictwa zawodowego, nie ma firm a właściwie jest ich bardzo mało, które mogłyvy kooperować ze stoczniami.- 6 0
-
2018-07-07 20:38
ciekawe kim to zrobia
Każdy narzeka a ktoś tam przecież robi. Same krypy się nie robia
- 5 1
-
2018-07-07 17:19
Nie kablowiec ....
... a kadłub kablowca, czyli najgorszą, marnie opłacaną pracę !
- 10 0
-
2018-07-06 17:43
Dlaczego nie do Nauty? Nauta by to lepiej zrobiła
- 3 10
-
2018-07-05 14:00
kablować każdy umie (1)
ile crist zarobi na projekcie? proszę wysłać kalkulację w exelu
- 7 11
-
2018-07-06 16:16
Proszę bardzo, wysłaliśmy.Pozdrawiamy
- 4 1
-
2018-07-06 14:20
A jak tam Remontówka?
- 4 4
-
2018-07-05 11:57
Brawo (2)
Gratulacje
- 21 7
-
2018-07-06 06:00
Spasiba
- 5 0
-
2018-07-05 19:03
Klakier
- 3 2
-
2018-07-05 14:56
Stocznia Crist a gdzie to jest?? (2)
- 5 4
-
2018-07-05 16:00
Stocznia (1)
Dawna stocznia gdynia
- 5 2
-
2018-07-06 05:58
Crist
to nie jest dawna stocznia Gdynia. Kilka lat temu dziwny fundusz MARS przekabacił założycieli spółki CRIST i ci po otrzymaniu pieniędzy przekształcili w ciągu jednego dnia
Crist w sp akcyjną. Oczywiście dawni właściciele Cristu załozyli kilka spółek dla siebie by ewentualnie chronic się przed stratami. A sam CRIST z Gdyni niestety nie funkcjonuje najlepiej i to z różnych powodów. Zbyt mało miejsca jest tu by opisywać szczegóły.- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.