• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Crist zbuduje statki do obsługi farm rybnych

erka
23 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Crist wybuduje dwa statki dla Ewos Group, jednego z największych na świecie dostawców pasz i odżywek dla ryb hodowlanych. Crist wybuduje dwa statki dla Ewos Group, jednego z największych na świecie dostawców pasz i odżywek dla ryb hodowlanych.

Stocznia Crist wybuduje dwa statki do obsługi farm łososiowych w Norwegii. Odbiorcą statków jest norweska Grupa Ewos.



Crist wybuduje i wyposaży dwa kadłuby. Statki będą miały 70 metrów długości, a ich ładowność wyniesie ok. 2,5 tys. ton. Mają one dostarczać pokarm dla ryb bezpośrednio od producenta do odbiorcy. Karma ma być dostarczana luzem jako ładunek masowy.

Ewos Group jest jednym z największych na świecie dostawców pasz i odżywek dla ryb hodowlanych. Firma, która powstała w 1931 roku, jest własnością Cermaq ASA. Spółki Grupy Ewos działają w Kanadzie, Chile, Norwegii, Szkocji i Wietnamie. Siedziba Grupy znajduje się w norweskim mieście Bergen.

Norwegia jest największym europejskim dostawcą ryb i produktów rybnych. 95 proc. produkcji trafia na eksport. Przemysł ten daje zatrudnienie 30 tys. osób, z których 14 tys. zajmuje się rybołówstwem, 6 tys. hodowlą ryb, a 10 tys. przetwórstwem. Istnieje około 800 placówek odbiorczych i przetwórczych. Działa też 500 certyfikowanych eksporterów reprezentujących cały sektor od strony sprzedaży.

Co roku norweskie hodowle produkują około 600 tys. ton ryb i skorupiaków, wielkość ta ciągle rośnie. Produkcja prowadzona jest na całej długości norweskiego wybrzeża. Wydano około 1,3 tys. koncesji na hodowle ryb, w tym 800 na hodowle łososia i pstrąga. W kraju działa blisko 100 placówek zajmujących się patroszeniem i pakowaniem ryb. Rozwija się prężnie przemysł paszowy.

Stocznia Crist jest prywatnym przedsięwzięciem Ireneusza ĆwirkoKrzysztofa Kulczyckiego, dwóch inżynierów budowy okrętów, będących jej wyłącznymi właścicielami. Na rynku działa od ponad 20 lat. Firma współpracuje z armatorami i stoczniami z Polski, Holandii, Niemiec, Norwegii, Danii, Francji, Finlandii, Belgii, Islandii i Stanów Zjednoczonych. 


Statki wybudowane przez Crist mają działać na zasadzie "silo-to-silo delivery". Pasza ma być dostarczana luzem od producenta do odbiorcy końcowego.

erka

Miejsca

Opinie (68)

  • crist

    crist to ludzie bez honoru zlodzieje ktorzy rozkradali konrem

    • 0 0

  • Donek jeszcze nie dorżnął watahy? (1)

    • 19 8

    • no nie dorżnął, bo jeszcze ty zostałeś ciemniaku z niezaleznej . pl czy innego stolca typu gazeta codzienna

      • 0 0

  • Crist stocznią??? (1)

    Stocznia tam była ale Gdynia i to był prawdziwy zakład co budował prawdziwe statki

    • 6 4

    • STOCZNIWEC bYŁY

      Stocznia Gdynia S.A budowała statki i sam je budowałem nie wstydze sie tego .

      • 2 0

  • Ewos ok

    pracowalem do EWOSu, dobra firma, dobre statki.

    • 1 1

  • Przyklad

    Nieroby krytykujące, wreszcie zacznijcie sumiennie pracować to i wam będzie lżej.
    Do Pana Ćwirko , Kulczyckiego czy Sojki to wy możecie tylko zwrócić się o lekcje jak zajmować się biznesem. Oj lewusy , lewusy

    • 3 3

  • A mieliśmy Stocznię Gdańską (4)

    i inne dobre stocznie. Kto to zlikwidował ?

    • 29 9

    • Jej dyrekcja wraz z szefami związków.

      No i ostatnie 6 rządów upychających swoich krewnych na etaty tam za grube pieniądze.

      • 3 0

    • ddd

      Stocznia Gdańsk jeszcze istnieje

      • 0 4

    • Znieść przedawnienie!

      Niszczyciele państwa polskiego. Być może doczekamy czasów, kiedy się tego dowiemy i winni zostaną prawomocnym wyrokiem skazani.

      • 4 1

    • Wąsacz jaworski

      • 9 2

  • rodzinny interes (3)

    to jest rodzinny interes , nie liczą się pracownicy tylko kasa , rodzinna kasa

    • 26 6

    • To pozornie rodzinny interes.

      Rodzinny interes to był w skali do jakiej panowie prezesi dorośli.
      Teraz to interes pod kontrolą ARP, który służy przekonaniu medialnemu, że w Stoczni Gdynia coś się jednak robi.
      Jak ten twór na glinianych nogach walnie o dno to sie znowu ziemia w Trójmieście zatrzęsie.

      • 2 0

    • Zawiść

      I co - zazdrościsz im? Załóż firmę, zrób kilka miliardów sprzedaży i zatrudniaj 1000 osób - powodzenia :-)

      • 9 8

    • krisowi odpowiedź

      tak, ale to był kiedyś rodzinny interes. dzisiaj już nie jest. fakt że ludzie kierujacy Cristem na tym zarabiaja ale tak to już jest i nie ma o co się awanturować.nie ty podpisywałeś weksle na pożyczki z ARP a oni i to jest ich poważny problem.
      mam nadzieję że uda się im. choć jak szpiedzy donoszą obaj szykują się do odlotu.

      • 4 6

  • złota rączka spawacz 136 135 (7)

    A spawacze ile na godzine na rączkę dostaną ? i jaka umowa bo umowa zlecenie lub o dzieło mam w d*pie
    jak na dogodnych warunkach to jestem chętny zwalniam sie odrazu

    • 13 2

    • sedno nieróbstwa ... (1)

      i to jest sedno nieróbstwa, umowa go interesuje, a nie praca i zarobki ...

      • 1 9

      • debil z Ciebie pierwszej wody, lecz kolana! na głowę zdecydowanie 2late

        • 3 0

    • (4)

      Wisi oferta na stronie internetowej gdyńskiego pośredniaka.
      Jako spawacz konstrukcji offshore - 5000 brutto, jedna zmiania, umowa o pracę na czas nieokreślony. Wymagane 136 z certyfikatem morskiego towarzystwa klasyfikacyjnego. 15 wolnych miejsc.

      • 2 3

      • Kłamiesz (3)

        Wisi za 25 brutto o umowie wspomniane jest że to ma być pełen wymiar,powinno być stała umowa o pracę.
        25plnx176h=4400pln

        • 5 2

        • Po co ci etat na stanowisku spawacza?

          Myślisz, że dotrwasz do 67 roku życia? Zapracujesz się na śmierć, a twoje składki wchłonie wiadoma firma, do której je będziesz odprowadzał. A tak przynajmniej odłożysz we własnym zakresie i masz realną szansę na to, że na starość jeszcze sobie odpoczniesz i pożyjesz za to, co sobie realnie wypracowałeś. Nie oszukujmy się - spawacz, to zawód, który wyniszcza zdrowie.

          • 5 4

        • Kłamię? (1)

          Zerknij jeszcze raz mądralo - tiny.pl/h2ns1
          (Mam nadzieję, że moderator będzie człowiekiem i nie wykasuje.)

          • 1 1

          • Mistrzu to nie jest strona pupu

            skroc.pl/d551

            • 2 0

  • zjadliwość nierobów (1)

    tym wszystkim nierobom i solidaruchom co to im SG jest najlepsza powiem, że CRIST jest najlepszym zakładem na wybrzeżu, jaki znam, a znam ich kilkaset, mają podręcznikową wnet organizację pracy, pomimo ciężkich czasów dla budowy okrętów firma ta radzi sobie na rynku i komu chce się dobrze pracować to dobrze zarabia i nie mają dotacji i kasy ze sprzedaży majątku dla nierobów ale sami jeszcze płacą wielkie dzierżawne czynsze w SG na utrzymanie złodziei i nierobów i chwała Zarządowi że nie płacą za nieróbstwo ...

    • 9 24

    • pajacu, stolec wiesz o stoczniach, jak na statki mówisz okręty. ten błąd popełniłeś już w kilku komentarzach pod tym samym artykułem pajacu

      • 4 0

  • Crist "wybuduje" (5)

    ciekawe kim...
    brawo Panie Ćwirko za pomysł z kilogramami zamiast godzin!
    ile ludzi odeszło w ciągu ostatnich dwóch miesięcy Panie Łubiński?
    Crist wali na dno jak kamień, nie oszukujmy się. Niestety mając takie możliwości, tereny, kredyty ARP, fachowców i sprzęt tak to wszystko spierdo... naprawde jestem pod wrażeniem kadry menadżerów/dyrektorów.
    No ale tak to jest jak sie zatrudnia tylko znajomych, a nie wykwalifikowanych ludzi z doświadczeniem i kontaktami. A później z kontraktów im zostaje sto złotych zysku i trzeba sobie to na ludziach odbić.

    Gratuluje Panowie!

    • 57 10

    • (3)

      teraz cwaniaki chyba wszedzie licza od kilograma. najgorsze jest to że nie ma możliwości zważenia sekcji które ważą po kilkadziesiąt ton a majstrowie nie ma co ukrywać walą w ch. swoich monterów, spawaczy i szlifierzy.

      • 14 2

      • (2)

        dźwigi maja wagę i to bardzo dokładną. ale jest odgórny zakaz podawania przez dźwigowego wagi sekcji podczas jej podnoszenia.
        ile to razy waga sekcji nie zgadzała się o kilkanaście procent a Czesiek tłumaczył to wagą spoin. heheheh

        • 5 0

        • (1)

          pływające chyba nie mają wag. na pewno nie ma goliat z marpro albo obsługa kłamie na polecenie dyrekcji.

          • 0 0

          • jak nie wagi, jak ma ostrzezenie przedoverweight'em...

            przepraszam, nie znam polskiego slowa...

            • 0 0

    • To nie wina Prezesów tylko takich marnych specjalistów jak Pan Ł. i paru innych

      Pan Ł. kompletnie nie potrafi zarządzać ludźmi czy produkcją jedyne co potrafi to w każde środowe spotkania kłamać swoim przełożonym że wszystko jest ok. I tak robi większość niebiesko-zielonych kasków, okłamują non-stop prezesów że wszystko ok a syf na stoczni robi się coraz większy, popatrzcie jak wszystko chodzi jak w zegarku na 2przelocie w enerpolu, bez nerwów krzyków itp

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane