Stocznia Gdańsk podpisała kontrakt z Norwegami

Dla norweskiej Ulstein Group Stocznia Gdańsk zrealizuje bloki okrętowe.
Dla norweskiej Ulstein Group Stocznia Gdańsk zrealizuje bloki okrętowe. mat.prasowe

Stocznia Gdańsk pozyskała kontrakt na realizację bloków okrętowych dla norweskiej UlsteinVerft AS. Realizacja zamówienia przewidziana jest na początek pierwszego kwartału 2020 r.



- Cieszymy się z tego nowego kontraktu, ponieważ jest wyrazem zaufania, którym obdarzył nas kolejny renomowany klient. Jest także dowodem, że jako organizacja odzyskujemy wiarygodność wśród czołowych producentów z branży okrętowej, podobnie jak wcześniej kontrahentów z branży offshore i infrastruktury. Realizacja tego zamówienia otwiera nas na szerszą i przede wszystkim długofalową współpracę z grupą Ulstein i jest świetnym prognostykiem dla stabilności portfela naszych zamówień, zarówno w 2019 roku, jak i w latach następnych - skomentował Wojciech Peret, prezes zarządu Stoczni Gdańsk.
Norweska Ulstein Group znana jest ze swojej działalności w zakresie projektowania i budowy statków, m.in. trawlerów, jednostek do obsługi farm wiatrowych i platform wiertniczych, promów czy ekskluzywnych wycieczkowców.



To kolejny kontrakt Stoczni Gdańsk i GSG Towers w ostatnim czasie. W styczniu GSG Towers podpisała z norweską spółką Aker Solutions kontrakt na montaż, instalację wyposażenia i przeprowadzenie testów funkcjonalności wielkogabarytowych konstrukcji stalowych - templates na potrzeby pola wydobywczego Johan Castberg (formalnie Skrugard) przygotowywanego przez koncern Equinor na Morzu Barentsa.

Kolejna umowa została zawarta z jednym z największych producentów turbin dla energetyki wiatrowej - Siemens Gamesa (zamówienie na dostawę 14 kompletnych lądowych wież wiatrowych o wartości ponad 20 mln zł). W ostatnim czasie Stocznia Gdańsk podpisała również kontrakt z fińską spółką Konecranes, dla której będzie produkować wielkogabarytowe dźwigi i suwnice przeznaczone na rynki Europy i Ameryki Północnej.

Opinie (87) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (7)

    Ciekawe czy opłacalny....

    • 77 11

    • (2)

      Ciekawe kto to zbuduje... Bo podejrzewam, że tam pracują już tylko same papruchony :D Potem przyjdzie do zdawania i 50 odbiorów bo spawaczy dobrych nie ma i hałerów zresztą też... Zresztą co to za kontrakt... Panie, daj Pan spokój!

      • 20 5

      • (1)

        guzikiewicz!!! do roboty. trzeba będzie przestać pierdzieć w stołek i pójść w końcu do pracy. Bo nie znam człowieka, który chciałby pracować w SG. Prawdziwy fachowiec nie pójdzie pracować do trupa ...

        • 16 6

        • Guzikiewicz do roboty? Przecież on jedzie na związkowym etacie

          opłacanym ze składem członków a poza tym zawsze coś wyciągnąć może z wynajmu.

          • 7 2

    • prawdziwe pieniądze stoczniowe solidarusy robią tylko na takich słomianych inwestycjach (2)

      a extra+ wędzone rybki i ręczniczki dla kacperka do bagażnika

      • 9 7

      • A to pamiętasz? (1)

        Może lampka wina za 900zł, płatne służbową kartą w Sowia i Przyjaciele

        • 3 7

        • a może Rydzyk cegiełki przekaże ? Te co tak długo zbierał na ratowanie stoczni

          • 1 2

    • przynajmniej próbują się tego dowiedzieć

      I nauczyć...
      Niestety, to kosztowna nauka...

      • 4 0

  • Do statków się dopłaca (8)

    Tylko wiatraki przynosiły zysk, no ale Pisiaki wykończyły ustawami antywiatrakowymi.

    • 67 75

    • (2)

      poprawki i poprawki do poprawek i znów poprawki i projekt nieopłacalny ... a do tego cała masa managerów generujących koszta

      • 18 2

      • a armator bierze za darmo, kompensując kary (1)

        Ten model jest "kultywowany" od lat 70.
        Żaden kontrakt ze Skandynawami, przy którym pracowałem, nie miał innego przebiegu.

        • 10 1

        • dlatego szukają łosi tam gdzie jeszcze nie znają tej metody

          • 2 0

    • wiatraki i tak szły na eksport (2)

      a konkretnie to segmenty wież. Kawał rury z kołnierzem, do tego nie potrzeba trzech tysięcy styropianowców, a 40 ludzi i dwóch automatów

      • 8 1

      • (1)

        40 to nie. Zwykle 4 spawaczy plus 2 monterów. Na koniec zestaw 8 ukraińskich szlifierzy

        • 4 0

        • Nie szlifierzy tylko rzeźbiarzy spoin po spawaczach papudrakach :-)

          • 0 0

    • tiaaa robią je charytatywnie (1)

      zysku nie przynoszą tylko wtedy kiedy się coś schrzani i trzeba płacić kary umowne ale to już wina wykonawcy. Nikt nie podpisuje kontraktu żeby do niego dopłacać.

      • 4 0

      • A ja? Nigdy innego nie podpisałem. I zawsze w plecy. Nie wiem czemu. Może to tylko pech.

        • 2 1

  • (2)

    Stać ich. PIS nie pozwoli upaść zawsze wspomoże jak TVP.

    • 54 48

    • oby stocznia dostała tyle pieniędzy co Rydzyk albo chociaż połowę to była by jedną z lepiej wyposażonych

      • 8 3

    • i lot :)

      • 2 0

  • Czesław (3)

    Czynsz by stocznia się odradzała?

    • 13 16

    • (2)

      Chyba jo ale donek musi być w......y

      • 4 5

      • jo jo - joworski z PIS sprzedał ja Ukraińcom - dla przypomnienia jołopie (1)

        • 8 5

        • W Gdyni i Szczecinie też?

          • 3 0

  • (8)

    Rozumiem budowę kompletnych statków z wyposażeniem, ale budowa sekcji, nawet nie całych kadlubów to praca dla krajów 3-go Świata.

    • 106 32

    • powielana bzdura (2)

      na kadłubach i sekcjach zarabia się najlepiej w naszych warunkach.

      • 16 14

      • a warunki oPiSowo jak to KONGO

        • 9 5

      • "w naszych warunkach"

        słowo klucz.
        Jak się kundle dały odgonić od interesu, to dziwisz się, że stare brytany sie irytują.

        Mimowolnie dotknąłeś sedna problemu, czyli "kształtowania warunków".
        Dobry trop, ciągnij dalej.

        • 12 0

    • a gdzie lokujesz "wolskę"?

      • 4 1

    • Na blokach są dobre pieniądze a z kad ty takie zeczy wiesz byłeś kiedyś na stoczni zajmij się lepiej swoją pracą

      • 2 13

    • "tak krawiec kraje, jak mu staje..."

      Co zrobić, jak po latach marnotrawienia potencjału tylko tyle jesteśmy w stanie to robić.
      I to z trudem i z posiłkowaniem się obcokrajowcami...

      Pytaniem jest, co i na co komu staje...
      Bo to trudna działalność, wymagająca ciągłej pielęgnacji warsztatu i zaplecza. Bo jak nie włozysz, to nie wyjmiesz...
      Nie jest to co "tygrysy lubią najbardziej", czyli szybki deal na trzy miechy i 142% zysku.

      • 11 1

    • to buduj te kompletne statki

      jedne stocznie robią kadłuby, inne resztę typu outfitting. Zaleznie od tego w czym się wyspecjalizowały i jakie mają zaplecze. Jeżeli coś się opłaca to się to robi.

      • 5 3

    • Nie przeskoczysz tego. Praca jest i to jest wazne. Nigdy nie dogonimy swiatowych gospodarek.

      • 2 0

  • widzę często portal piszę o stoczni gdańskiej (3)

    oni za to płacą czy co ? myślę że inne firmy również mogą pochwalić się dużymi kontraktami.

    • 41 13

    • Może niech się chwalą?
      O Remontowej też są często artykuły...

      • 4 2

    • DO redakcji (1)

      Niech wreszcie ktoś opublikuje raport finansowy o Stoczni Gdańsk i GSG Towers po wykupieniu za nikomu nieznaną kwotę od Ukraińców ogryzka, który pozostał. Proszę Was trojmiasto.pl o rzetelność, a nie tylko chwalebne artykuły - no chyba, że są sponsorowane?

      • 10 1

      • sponsor z nowogrodzkiej jest hojny - w końcu nasza narodowa kiesa jest zasobna

        • 3 3

  • I to są konkrety, a nie cuda i szejk z Kataru.

    • 48 36

  • Stocznia (2)

    Czyli najtańsze najbardziej prymitywne sekcje kadłubowe ,cała prawda o gdanskim przemyśle okr etowym

    • 62 33

    • Sg (1)

      Opowiadasz bzdury sekcje kadłuba statku wcale nie są najtańsze .

      • 2 5

      • Ale czy spawane czy na silverke? Bo na taśmę to jest gitara biznes.

        • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    bloki (9)

    budowanie bloków kadłubów statków jest dobra i dobrze płatna robota ale do tego potrzeba spełnić kilka warunków : zatrudnić monterów kadłubowych znających się na rysunkach i umiejących samodzielnie myśleć, zatrudnić spawaczy z prawdziwego zdarzenia nie "kleików", posiadać grupę szlifierzy mających pojęcie o szlifowaniu, odpowiednia ekipę monterów rurociagów oraz odspowiedniąq kadrę nadzorującą i kierujacą robotami , technologów , spawalnika. malarzy, pisakarzy a przede wszystkim kontrolerów prac. no i posiadać odpowiednie zaplecze - maszyny do palenia, walce do gięcia etc. i to są najważniejsze problemy z którymi trzeba się zmierzyć a to bedzie niełatwe ale mam nadzieję , że to wszystko sie uda i stocznia odżyje i zacznie funkcjonować na nowo czego im życzę.

    • 84 6

    • bloki cd.

      z pewnością start przy budowie bloków nie będzie łatwy ale nie ma co sie tym mocno martwić, ważne by konsekwentnie realizować prace. dobra organizacja pracy, prawidłowy harmonogram to podstawa sukcesu. a co do związkowców to uważam, że trzeba z nimi rozmawiać w sposób normalny, normalnie ich traktować i tylko wtedy można będzie liczyć na ich współpracę . jeżeli ktoś będzie próbował ośmieszać i lekceważyć związkowców to musi się ls;podziewać , że taka postawa źle się skończy nie tylko dla niego lecz dla całej firmy. z mojego doświadczenia wiem, że dobra współpraca z organizacjami związkowymi to podstawa sukcesu firmy kto tego nie rozumie nie powinien zajmować się kierowaniem .

      • 5 5

    • "kilka warunków : zatrudnić monterów"

      Jajko czy kura?
      Masz zlecenia, nie masz zaplecza - masz zaplecze, nie masz zleceń.
      To przerasta naszych "gospodarczych cudotwórców".

      Pomyśleć, że w gdyńskiej stoczni pracowało blisko 25k głównie takich ludzi a zawodówki produkowały następne "uzupełnienia".

      A jak się uda, to przyjdzie następny "cudotwórca" czy "ewangelista" i rozp...li pod byle pretekstem.

      • 14 0

    • (1)

      racja, kontrolerzy prac nie mniej ważni od pracowników, jakiś czas temu w Gdańskiej miałem okazję pracować, słaba ekipa, ciekaw jestem czy ten blok co posklejały te janusze oddali norwegom XD (bo od nich właśnie było zlecenie) jeśli tak to niezłej siary narobili

      • 6 0

      • blok odbiory

        no a kto ze stoczni Ulstein odbierał prace ? Masz rację jakość jest najważniejsza, nie wiem kto budował blok o jakim piszesz ( XD) być może podczas budowy , przedstawiciel norwegów przymykał oczy, nie wiem.

        • 4 0

    • (1)

      Tacy fachowcy czekają na te sekcje w Norwegi Wspomniani fachowcy nie posługują się językiem norweskim lub angielskim Sa to nasi chłopcy tylko im się płaci 50-100 zl/h

      • 5 0

      • 50 zl to ja mam w gdansku a do norkow za 100 zl tylko pomocnik jezdzi

        • 1 1

    • Tylko Montexshipyard (1)

      • 1 2

      • chm

        a co to za firma? czy to ci ktorzy mieli pracować na terenie stoczni gdanskiej ? ale chyba nie bo zwiazkowcy tych przegnali podobno za wyludzenia podatkowe i placenie pod stolem i jakies pralnie pieniedzy czy cos takieglo, nie wiadomo.

        • 2 0

    • Ja klepie sekcje

      I szczerze...nawet na ulicy bym ją sklepał.Młotek,klin i poszedł hehe .Daj mi dobrą stawkę to i chętnie się zatrudnię

      • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    Propaganda sukcesu (4)

    W szczecinie stępkę pod prom położyli i natym się skończyło ,tutaj tylko piszą o kontraktach i też na tym się skończy, takie bloki to mogą budować spōłeczki jeden prezes paru majstrów i 200 ludzi to wtedy się zarobi,a nie sztab menagerow i aparatczyków partyjnych i zwiazkowych

    • 49 17

    • (2)

      bez tych managerow nie mialbys roboty, synuniu ;)

      • 1 14

      • Właśnie zwolnili tych menagerow w Szczecinie co tyle roboty zalatwili

        • 8 0

      • tatuniu

        Uderz się w głowę i zajedź na stocznię zobaczyć kto tam dzisiaj pracuje i co stało się z kadrą menedżerską, która niegdyś prowadziła tą stocznię.

        • 6 1

    • szczecińska stocznia i stepka

      po pierwsze według mnie to co tam leży to nie ma nic wspólnego ze stepką promu, jaki ma być budowany gdyż do dziś nie ma projektu, nawet projekltu technicznego nie mówiąc o dokumentacji roboczej bo to odległa przyszłość. w czerwcu miną dwa lata jak odbyła się "uroczystość" na pochylni w Szczecinie.

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane