• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Gdańsk podpisała kontrakt z Norwegami

erka
12 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Dla norweskiej Ulstein Group Stocznia Gdańsk zrealizuje bloki okrętowe. Dla norweskiej Ulstein Group Stocznia Gdańsk zrealizuje bloki okrętowe.

Stocznia Gdańsk pozyskała kontrakt na realizację bloków okrętowych dla norweskiej UlsteinVerft AS. Realizacja zamówienia przewidziana jest na początek pierwszego kwartału 2020 r.



- Cieszymy się z tego nowego kontraktu, ponieważ jest wyrazem zaufania, którym obdarzył nas kolejny renomowany klient. Jest także dowodem, że jako organizacja odzyskujemy wiarygodność wśród czołowych producentów z branży okrętowej, podobnie jak wcześniej kontrahentów z branży offshore i infrastruktury. Realizacja tego zamówienia otwiera nas na szerszą i przede wszystkim długofalową współpracę z grupą Ulstein i jest świetnym prognostykiem dla stabilności portfela naszych zamówień, zarówno w 2019 roku, jak i w latach następnych - skomentował Wojciech Peret, prezes zarządu Stoczni Gdańsk.
Norweska Ulstein Group znana jest ze swojej działalności w zakresie projektowania i budowy statków, m.in. trawlerów, jednostek do obsługi farm wiatrowych i platform wiertniczych, promów czy ekskluzywnych wycieczkowców.



To kolejny kontrakt Stoczni Gdańsk i GSG Towers w ostatnim czasie. W styczniu GSG Towers podpisała z norweską spółką Aker Solutions kontrakt na montaż, instalację wyposażenia i przeprowadzenie testów funkcjonalności wielkogabarytowych konstrukcji stalowych - templates na potrzeby pola wydobywczego Johan Castberg (formalnie Skrugard) przygotowywanego przez koncern Equinor na Morzu Barentsa.

Kolejna umowa została zawarta z jednym z największych producentów turbin dla energetyki wiatrowej - Siemens Gamesa (zamówienie na dostawę 14 kompletnych lądowych wież wiatrowych o wartości ponad 20 mln zł). W ostatnim czasie Stocznia Gdańsk podpisała również kontrakt z fińską spółką Konecranes, dla której będzie produkować wielkogabarytowe dźwigi i suwnice przeznaczone na rynki Europy i Ameryki Północnej.
erka

Miejsca

Opinie (87) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Dlaczego opinie wyróżnione są zablokowane?

    Nie można nawet skomentować pewnych nieścisłości.

    • 2 1

  • Szczyt możliwości stoczni to sekcje i bloki kadlubowe

    Rozwalono stocznie, brak winnych. Dzisiaj chwała się ze zbudują bloki kadlubowe, wstyd i zenada

    • 1 2

  • Tymczasem tylko w tym tygodniu (4)

    2 ciężkie wypadki i jeden zielony pijany. Hihihi odbudowa idzie w najlepsze.

    • 13 4

    • Zielony? (2)

      Kim są zieloni w SG?

      • 0 0

      • Majstry

        Zieloni to majstry.

        • 2 0

      • majster...

        • 1 0

    • Co ma piernik do wiatraka? Czy to jedyny zakład przemysłu ciężkiego w którym doszło/dochodzi do wypadków?

      • 2 5

  • Pijaństwo na stoczni było jest i będzie.

    Berbelucha, paliwo lotnicze, rozpuszczalnik nitro. Butelka Krajowej jest doceniana jak Bourbon na korporacyjnych imprezach. Pozdrawiam Niedowiarka.

    • 2 2

  • Robolem do roboty (1)

    Co za chory kraj.piszą że mają nowy kontrakt zamiast się cieszyć to tylko plują. Do roboty niewolnicy śmierdzące bo tylko na to zaslugujecie. Pokolenie narkomanów i wiecznie nadonsanych mamisynkow bisexualnych wyzelowanycg panienek w rurkach ale za to obdziarganych.

    • 19 3

    • nerwy

      nie ma co się denerwować. trzeba rozumieć ten business. Stocznie Szczecińska, Gdyńska i Gdańska jak i Remontowa Shipbuilding nie dlatego padły lub maja duże kłopoty, ze nie miały zamówień ale dlatego ze nie potrafiły utrzymać rentowności. Po prostu akceptują kontrakty poniżej własnych kosztów. Szwecja zamknęła wszystkie stocznie nie dlatego ze nie miała zamówień ale nie chciała dokładać do tej roboty. Czemu Gościu cieszysz się ze dokładamy do budowy statków dla Norwegów z własnej kieszeni.. Stocznia, państwowa Gdanska nie jest w stanie utrzymać rentowności budując jedynie kadłuby. I to tyle w temacie. Cena stali plus robocizna za 1 kg kadłuba daje cenę. Płacąc spawaczowi mniej niż 3000 na rękę jeszcze można cos zdziałać ale już powyżej trzeba dołożyć z własnej kieszeni. Polska jest ostatnim miejsce w Europie gdzie rząd buduje kadłuby dla bogatych krajów europejskich i jeszcze się cieszy. Kto to wie to się martwi a kto nie wie jest dumny.

      • 3 0

  • Czesław (3)

    Czynsz by stocznia się odradzała?

    • 13 16

    • (2)

      Chyba jo ale donek musi być w......y

      • 4 5

      • jo jo - joworski z PIS sprzedał ja Ukraińcom - dla przypomnienia jołopie (1)

        • 8 5

        • W Gdyni i Szczecinie też?

          • 3 0

  • Do statków się dopłaca (8)

    Tylko wiatraki przynosiły zysk, no ale Pisiaki wykończyły ustawami antywiatrakowymi.

    • 67 75

    • wiatraki i tak szły na eksport (2)

      a konkretnie to segmenty wież. Kawał rury z kołnierzem, do tego nie potrzeba trzech tysięcy styropianowców, a 40 ludzi i dwóch automatów

      • 8 1

      • (1)

        40 to nie. Zwykle 4 spawaczy plus 2 monterów. Na koniec zestaw 8 ukraińskich szlifierzy

        • 4 0

        • Nie szlifierzy tylko rzeźbiarzy spoin po spawaczach papudrakach :-)

          • 0 0

    • (2)

      poprawki i poprawki do poprawek i znów poprawki i projekt nieopłacalny ... a do tego cała masa managerów generujących koszta

      • 18 2

      • a armator bierze za darmo, kompensując kary (1)

        Ten model jest "kultywowany" od lat 70.
        Żaden kontrakt ze Skandynawami, przy którym pracowałem, nie miał innego przebiegu.

        • 10 1

        • dlatego szukają łosi tam gdzie jeszcze nie znają tej metody

          • 2 0

    • tiaaa robią je charytatywnie (1)

      zysku nie przynoszą tylko wtedy kiedy się coś schrzani i trzeba płacić kary umowne ale to już wina wykonawcy. Nikt nie podpisuje kontraktu żeby do niego dopłacać.

      • 4 0

      • A ja? Nigdy innego nie podpisałem. I zawsze w plecy. Nie wiem czemu. Może to tylko pech.

        • 2 1

  • (7)

    Ciekawe czy opłacalny....

    • 77 11

    • prawdziwe pieniądze stoczniowe solidarusy robią tylko na takich słomianych inwestycjach (2)

      a extra+ wędzone rybki i ręczniczki dla kacperka do bagażnika

      • 9 7

      • A to pamiętasz? (1)

        Może lampka wina za 900zł, płatne służbową kartą w Sowia i Przyjaciele

        • 3 7

        • a może Rydzyk cegiełki przekaże ? Te co tak długo zbierał na ratowanie stoczni

          • 1 2

    • przynajmniej próbują się tego dowiedzieć

      I nauczyć...
      Niestety, to kosztowna nauka...

      • 4 0

    • (2)

      Ciekawe kto to zbuduje... Bo podejrzewam, że tam pracują już tylko same papruchony :D Potem przyjdzie do zdawania i 50 odbiorów bo spawaczy dobrych nie ma i hałerów zresztą też... Zresztą co to za kontrakt... Panie, daj Pan spokój!

      • 20 5

      • (1)

        guzikiewicz!!! do roboty. trzeba będzie przestać pierdzieć w stołek i pójść w końcu do pracy. Bo nie znam człowieka, który chciałby pracować w SG. Prawdziwy fachowiec nie pójdzie pracować do trupa ...

        • 16 6

        • Guzikiewicz do roboty? Przecież on jedzie na związkowym etacie

          opłacanym ze składem członków a poza tym zawsze coś wyciągnąć może z wynajmu.

          • 7 2

  • Czyli stocznia w Ulstein już nie ma problemów finansowych.

    • 1 0

  • (3)

    Boje sie,ze ta awanturnicza polityka gospodarcza tylko pogorszy nasza sytuacje w Europie.Jest oczywiste iz takie dziaania sa niepotrzebne, a wrecz szkodliwe mamy przeciez stocznie w Rostocku.Sadze iz na Pomorzu powinnismy postawic na dynamiczny rozwoj haftu kaszubskiego oraz poprawe uslug gastronomicznych dla turystow z Europy zachodniej.

    • 11 4

    • (1)

      Facet bardzo proszę udaj się do lekarza . Gdyż z myślami jest nie naj lepiej.

      • 1 2

      • Tobie radze powtoryc ortografie,postaraj sie jak najlepiej.

        • 2 0

    • Oczywiście, Pan Poseł Lewandowski mówi o tym od lat...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane