• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Gdańsk podpisała kontrakt z Norwegami

erka
12 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Dla norweskiej Ulstein Group Stocznia Gdańsk zrealizuje bloki okrętowe. Dla norweskiej Ulstein Group Stocznia Gdańsk zrealizuje bloki okrętowe.

Stocznia Gdańsk pozyskała kontrakt na realizację bloków okrętowych dla norweskiej UlsteinVerft AS. Realizacja zamówienia przewidziana jest na początek pierwszego kwartału 2020 r.



- Cieszymy się z tego nowego kontraktu, ponieważ jest wyrazem zaufania, którym obdarzył nas kolejny renomowany klient. Jest także dowodem, że jako organizacja odzyskujemy wiarygodność wśród czołowych producentów z branży okrętowej, podobnie jak wcześniej kontrahentów z branży offshore i infrastruktury. Realizacja tego zamówienia otwiera nas na szerszą i przede wszystkim długofalową współpracę z grupą Ulstein i jest świetnym prognostykiem dla stabilności portfela naszych zamówień, zarówno w 2019 roku, jak i w latach następnych - skomentował Wojciech Peret, prezes zarządu Stoczni Gdańsk.
Norweska Ulstein Group znana jest ze swojej działalności w zakresie projektowania i budowy statków, m.in. trawlerów, jednostek do obsługi farm wiatrowych i platform wiertniczych, promów czy ekskluzywnych wycieczkowców.



To kolejny kontrakt Stoczni Gdańsk i GSG Towers w ostatnim czasie. W styczniu GSG Towers podpisała z norweską spółką Aker Solutions kontrakt na montaż, instalację wyposażenia i przeprowadzenie testów funkcjonalności wielkogabarytowych konstrukcji stalowych - templates na potrzeby pola wydobywczego Johan Castberg (formalnie Skrugard) przygotowywanego przez koncern Equinor na Morzu Barentsa.

Kolejna umowa została zawarta z jednym z największych producentów turbin dla energetyki wiatrowej - Siemens Gamesa (zamówienie na dostawę 14 kompletnych lądowych wież wiatrowych o wartości ponad 20 mln zł). W ostatnim czasie Stocznia Gdańsk podpisała również kontrakt z fińską spółką Konecranes, dla której będzie produkować wielkogabarytowe dźwigi i suwnice przeznaczone na rynki Europy i Ameryki Północnej.
erka

Miejsca

Opinie (87) 1 zablokowana

  • Ochłapy a polski barak się cieszy

    • 10 5

  • Tymczasem tylko w tym tygodniu (4)

    2 ciężkie wypadki i jeden zielony pijany. Hihihi odbudowa idzie w najlepsze.

    • 13 4

    • Co ma piernik do wiatraka? Czy to jedyny zakład przemysłu ciężkiego w którym doszło/dochodzi do wypadków?

      • 2 5

    • Zielony? (2)

      Kim są zieloni w SG?

      • 0 0

      • majster...

        • 1 0

      • Majstry

        Zieloni to majstry.

        • 2 0

  • Hehe

    Już widzę jakie tam stawki będą :)

    • 8 5

  • praca dla spawaczy hl45 i monterow samodzielnych i szlifierzy z wlasna gumówką.
    od 12 zł na rękę plus obiad.

    • 6 7

  • To jest budowa fragmentu statku

    Statki buduje się w Norwegii. W Gdańsku robi się najgorsze rzeczy, spawanie, piaskowanie i malowanie, które w Norwegii są drogie ze względu na przepisy ochrony środowiska

    • 18 3

  • Kontrakt na realizację bloków okrętowych planujemy podpisać również z jedną ze stoczni rozbiórkowych w Bangladeszu. Stocznia Gdańsk dysponuje sprzętem odpowiednim do prowadzenia takich prac...

    • 12 6

  • Bez jaj

    Nie pozyskała tylko życzliwa osoba wskazała zeby te PO****dolki wykonać w Gdańsku

    • 5 5

  • (3)

    Boje sie,ze ta awanturnicza polityka gospodarcza tylko pogorszy nasza sytuacje w Europie.Jest oczywiste iz takie dziaania sa niepotrzebne, a wrecz szkodliwe mamy przeciez stocznie w Rostocku.Sadze iz na Pomorzu powinnismy postawic na dynamiczny rozwoj haftu kaszubskiego oraz poprawe uslug gastronomicznych dla turystow z Europy zachodniej.

    • 11 4

    • Oczywiście, Pan Poseł Lewandowski mówi o tym od lat...

      • 3 0

    • (1)

      Facet bardzo proszę udaj się do lekarza . Gdyż z myślami jest nie naj lepiej.

      • 1 2

      • Tobie radze powtoryc ortografie,postaraj sie jak najlepiej.

        • 2 0

  • Robolem do roboty (1)

    Co za chory kraj.piszą że mają nowy kontrakt zamiast się cieszyć to tylko plują. Do roboty niewolnicy śmierdzące bo tylko na to zaslugujecie. Pokolenie narkomanów i wiecznie nadonsanych mamisynkow bisexualnych wyzelowanycg panienek w rurkach ale za to obdziarganych.

    • 19 3

    • nerwy

      nie ma co się denerwować. trzeba rozumieć ten business. Stocznie Szczecińska, Gdyńska i Gdańska jak i Remontowa Shipbuilding nie dlatego padły lub maja duże kłopoty, ze nie miały zamówień ale dlatego ze nie potrafiły utrzymać rentowności. Po prostu akceptują kontrakty poniżej własnych kosztów. Szwecja zamknęła wszystkie stocznie nie dlatego ze nie miała zamówień ale nie chciała dokładać do tej roboty. Czemu Gościu cieszysz się ze dokładamy do budowy statków dla Norwegów z własnej kieszeni.. Stocznia, państwowa Gdanska nie jest w stanie utrzymać rentowności budując jedynie kadłuby. I to tyle w temacie. Cena stali plus robocizna za 1 kg kadłuba daje cenę. Płacąc spawaczowi mniej niż 3000 na rękę jeszcze można cos zdziałać ale już powyżej trzeba dołożyć z własnej kieszeni. Polska jest ostatnim miejsce w Europie gdzie rząd buduje kadłuby dla bogatych krajów europejskich i jeszcze się cieszy. Kto to wie to się martwi a kto nie wie jest dumny.

      • 3 0

  • Jak już Zieloni piją to znaczy że

    firma jest w kompletnej dezintegracji. Upadek morali, pijaństwo, kradzież złomu. To zmierza do upadku. Być może warto powiedzieć dość i posadzić na całej hali pomidory. Na pomidorach jeszcze nikt nie umoczył.

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane