- 1 Płace w budżetówce w górę. Czy 8 proc. wystarczy? (36 opinii)
- 2 Ogromny "statek dźwig" już opuścił Gdańsk (42 opinie)
- 3 Oferta: 10 mln zł za nabycie Arki (157 opinii)
- 4 Pierwsza lokomotywa wodorowa (111 opinii)
- 5 NIK krytycznie o państwowych stoczniach (107 opinii)
- 6 Jak może wyglądać tunel pod Motławą? (193 opinie)
Stocznia Karstensen już woduje w Gdańsku
W gdańskim zakładzie stoczni Karstensen odbyło się pierwsze wodowanie. Jednostka rybacka Polarbris została zwodowana poprzez zalanie doku. Wcześniej duńska stocznia budowała swoje jednostki w Gdyni.
W październiku ub. roku udziały w spółce Synergia 99 kupiła duńska stocznia Karstensen Shipyard Poland. Stroną sprzedającą była Polska Grupa Zbrojeniowa. Udziały to właściwie majątek spółki, czyli działka z infrastrukturą, która kiedyś należała do Stoczni Gdańskiej przy ul. Jana z Kolna

Przypomnijmy, że polski oddział duńskiej stoczni pojawił się w Trójmieście w 2018 roku i zajmuje się produkcją dużych jednostek rybackich. Do tej pory jednak produkcja odbywa się w Gdyni w hali dzierżawionej od firmy Vistal
Obecnie trwa przeprowadzka i docelowo cała produkcja zostanie przeniesiona z Gdyni do Gdańska w połowie roku.
Polarbris to statek rybacki o długości 43,5 i szerokości 11,5 m. Na pokładzie pomieści 12 osób. Trawler posiada klasę lodową i może rozwijać prędkość do 13 węzłów. Jednostka ma zostać przekazana klientowi w sierpniu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-05-23 13:42
(2)
Wystarczy zatrudnić ludzi z branży do nadzoru stoczni - odpalić im procent od zysków . Wtedy wszystko będzie działać jak należy ! No ale jak się daje polityków i ludzi co nie mają pojęcia to dzieje się jak się dzieje
- 4 0
-
2023-05-23 21:29
dziesiątki lat byli (i są...) ludzie na odpalonym procencie (1)
Problem w tym, że odpalano nie tym co trzeba i z niewłasciwej strony...
A armator brał za półdarmo na karach umownych...
To główny problem "branży"...- 1 0
-
2023-05-29 22:56
"Fachowcy*
A kto Nautą zarządzał ? "Fachowcy" z branży i to tzw. prywatnej. Przetrwali przez obydwie opcje polityczne. Jeden kontrakt na kadłuby w plecy, drugi kontynuacja na tych samych warunkach, trzeci to samo. Małpa by się połapała że trzeba zmienić warunki albo to przerwać A tak Dun kupił stocznie za pieniądze podatników i wydumanych frajerów tzw.
A kto Nautą zarządzał ? "Fachowcy" z branży i to tzw. prywatnej. Przetrwali przez obydwie opcje polityczne. Jeden kontrakt na kadłuby w plecy, drugi kontynuacja na tych samych warunkach, trzeci to samo. Małpa by się połapała że trzeba zmienić warunki albo to przerwać A tak Dun kupił stocznie za pieniądze podatników i wydumanych frajerów tzw. podwykonawców. I śmieje. Ale to dobrze bo frajer jest od dymania. Nikt nigdy za D nie wziął i spłacać nie kazał z własnej kasy za wyrządzone szkody to są tego skutki że "fachowcy" mają wy..ane jak to się skończy. To są tylko specjaliści od zaczynania. Na końcu jak są setki milionów długu to już siedzą w innej stoczni i nowe "projekty" zaczynają metoda znaną z Ratownika. To 5 kolumna !
- 0 0
-
2023-05-22 09:03
(27)
Piękny statek rybacki,szkoda że.my już nie mamy dalekomorskiej floty, żadnych armatorów a i polscy rybacy odchodzą w zapomnienie.Część jeszcze pracuje na Islandii, w Danii czy Norwegii.Ale polska flota przestała istnieć.
- 61 16
-
2023-05-22 09:10
(10)
Tuskawina sprzedal Dalmor,Lotos,pozostalosci Stocznie Gdansk!.
- 18 37
-
2023-05-22 09:24
Kto sprzedal Lotos .....Arabom czyz nie pan z Pcimia
- 37 17
-
2023-05-22 10:41
Gdańską to sprzedał Lech z Jarkiem (2)
- 31 10
-
2023-05-22 11:49
nie czujecie,,bazy"!,ironi w komentarzu nie czytacie!!.
- 5 4
-
2023-05-22 18:12
i stoczniową Solidarnością, popytaj jaworskiego
- 8 2
-
2023-05-22 11:01
jemu się nawet to... (4)
...nie udało...
Nawet za "złotówkę Lewandowskiego".
Gdańska stocznia została podzielona i rozszabrowana znacznie wcześniej. Brała w tym udział wspomniana w artykule Synergia, do której wyniesiono strategiczne dla stoczni składniki majątkowe. Stocznia za ich użycie miała Synergii płacić... Pozostałe tereny szybko znalazły chętnych wśród członków betonowej republiki.- 15 4
-
2023-05-22 19:11
Stocznia Gdańska zbankrutowała w 1996 gdy nadzorował ją ojciec Kacpra Płażyńskiego (3)
Nadzorował w imieniu Skarbu Państwa
- 7 2
-
2023-05-22 19:53
podobnie jak prywatny Vistal, który ma się dobrze... (1)
Stocznia nie miała takiego szczęścia, bo wtedy dołaczono ją do Grupy Stoczni Gdynia a Stoczniowy Fundusz Inwestycyjny zrobił swoje. Pod światłym przewodnictwem geniusza z Radomia i jego "amerykańskich" przyjaciół...
Więc nie chowaj się za zmarłymi.
W tamtych czasach za takie numery to w USA już wsadzano do pudła.- 7 0
-
2023-05-23 07:29
A tak z ciekawości. Vistal pooddawał te pieniądze, które był winny pracownikom?
- 3 0
-
2023-05-22 21:51
w tym czasie Płażyński senior był filarem KLD
i jednym z "tenorów", których później z interesu wyryćkał podwładny z komina...
- 3 0
-
2023-05-22 12:04
jeszcze od osmiu lat zwieksza sprzedaz ziem ,,imperialistom ze zgnilego zachodu".
- 4 5
-
2023-05-22 09:46
i zbudowali bez slynnej stepki
- 10 3
-
2023-05-22 09:52
(4)
bo w polsce nie oplaca sie miec biznesow
- 5 4
-
2023-05-22 10:40
się opłaca... (3)
...ale w obszarze zainteresowania są tylko deale, co w trzy miesiące przynoszą 100% zysku.
Taką działalnością jak stocznie, gdzie pieniądz jest obracany w 2-3 lata i trzeba się sporo napocić i nauwijać aby wyjść na swoje, nikt się nie interesuje.- 13 1
-
2023-05-22 14:42
Stocznie w Polsce mają się dobrze. (2)
Oczywiście te prywatne. Państwowe ciągną tylko kasę z budżetu.
- 7 5
-
2023-05-22 15:35
z całym szacunkiem, doceniam...
Ale raczej trudno te przedsięwzięcia nazwać stoczniami (poza może GSR).
- 5 3
-
2023-05-23 09:35
Sukces prywatnych ?
RSB 193 miliony długu w 2019 roku na kontraktach zagranicznych. Od 7 lat tylko wyciągane pieniądze z budżetu przez państwowe zlecenia, bo nie ma zapotrzebowania za granicą na produkowane przez nich badziewia i nikt za produkcję tych badziewi nie zapłaci. No chyba, że robota z darmo i dopłata 50% do materiałów zakupionych w kraju klienta. To już tak
RSB 193 miliony długu w 2019 roku na kontraktach zagranicznych. Od 7 lat tylko wyciągane pieniądze z budżetu przez państwowe zlecenia, bo nie ma zapotrzebowania za granicą na produkowane przez nich badziewia i nikt za produkcję tych badziewi nie zapłaci. No chyba, że robota z darmo i dopłata 50% do materiałów zakupionych w kraju klienta. To już tak ogłupiało, że wezwali delegację NATO, żeby zareklamować Kormorana, z poszyciem jak wyciągniętym psu z gardła, którego 1 remont klasowy, po przepłynięciu 2 racy do S-cia i z powrotem kosztuje 1/3 budowy czyli wartość w pełni wyposażonego nowego szpitala wojewódzkiego. :-) . A ma być aż 6 tych badziewi, żeby Ci nieudacznicy mieli na czym się pomęczyć. Bo oni się męczą, a nie pracuje, bo praca to jest takie coś że klient za to płaci ! Zresztą ta forma "złodzejizacji" państwowych pieniędzy czyli sztama starej nomenklatury z Solidaruchami, w celu przejęcia majątku firmy w zamian za zapewnienie do emerytalnych ciepłych posadek sitwom i rodzinkom, była już wcześniej i w Szczecinie i w Gdyni i wszyscy wiedzą jak to się niedobrze skończyło ! Kristowi też Niemcy nie zapłacili 20 mln Euro czyli 100 mln złotych. Więc kasy nie mają i wyłudzają przez pomoc covidową lub sprzedaż akcji ARP. Dok też nie spłacony. Ale oni temu niedobremu Niemcowi pokażą ! Sprawa jest w arbitrażu niemieckim, tylko podatnicy i podwykonawcy muszą pooooooooczekać :-) (na święty nigdy bo się dogadali ;-) ),, aż oni w końcu to wygrają, bo oni poważna firma prywatna są :-) . I te Buce to łykają jak małe dzieci ! :-) komedia jak w państwowych. geszefciarski kraj ! geszefciarska gospodarka ! najważniejsze to ogłupić mediami tego durnego, poczciwego, bucowatego ruskiego chłopa pańszczyźnianego ! Prywaciarze mieli "zbawić: przemysł stoczniowy, a zmienili stocznie w zakłady blacharskie ! Na całym wybrzeżu nie ma już żądnego wydziału budowy okrętów. Szkolnictwa zawodowe też już dawno zginęło ! Zostali tylko "inżynierowie" "kombinatoryki". Mp. program "Mocznik" czy Prom
- 1 0
-
2023-05-22 10:12
To chyba zdrajcy narodu?
Nie budują Pispotęgi tylko u lewaków pracują
- 7 7
-
2023-05-22 14:05
Rozumiem, ze ty bylbys pierwszy do roboty za 100 usd miesiecznie przez 6 miesiecy bez zawijania do portu?
- 5 4
-
2023-05-22 14:39
Piszesz głupoty. (1)
Jest kilku prywatnych armatorów dużych statków rybackich. Rzadko bywają u nas w portach, większość czasu spędzają na łowiskach. Pojedź do Władysławowa, Helu zobaczysz, że jest też dużo kutrów łowiących na Bałtyku.
- 3 6
-
2023-05-22 18:56
nie odrozniasz kutra od ,,statku rybackiego"w Helu,Wladyslawowie,Pucku razem wzietych by sie nie zmiescil!.
- 3 0
-
2023-05-22 14:52
Podziękuj unii europejskiej (3)
- 4 11
-
2023-05-22 14:58
(2)
za co?,Lotos tez Unia kazala sprzedac!,jak PZPiS by sobie tego nie wymyslilo to Lotos by dalej byl Lotosem!.
- 8 2
-
2023-05-22 15:03
Za co? Widzę, że nie ogarnąłeś przemian. Dostaliśmy limity na połowy co zabiło nasze rybołóstwo. (1)
Tak samo jak eunia jewropejska kazałą zwrócić pomoc dla stoczni gdańskiej, dzięki czemu stoczni już nie ma a na jej miejscu kutry buduje firma zagraniczna. Ty widzę, że zasnąłeś po wejściu PL do unii.
- 3 8
-
2023-05-22 15:27
widze ze ty nie ogarniasz!,Rydzyk,,nie bedziemy reanimowac trupa"i ,,cegelki"na stocznie poszly na tace,jakos w ratowanie stoczni im.Bochaterow Westerplatte Unia nie ingerowala.napisz cos o Lotosie i morgach sprzedanych w ostatnich 8 latach
- 5 6
-
2023-05-22 18:11
Kup statki i miej dalekomorską flotę.
- 2 3
-
2023-05-24 05:57
Żaden problem zakładasz spółkę, kupujesz statki i mamy flotę dlaekomorska, a nawet oceniczna...
- 0 0
-
2023-05-22 12:51
Tak trzymać
Gratuluję udanego wodowania szefostwu i załodze . Miałem kiedyś okazję zbudować parę Kadłubów dla tej stoczni czy to w Stoczni Północnej czy w Stal-Remie .
- 24 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.