• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Karstensen już woduje w Gdańsku

VIK
22 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (74)

W gdańskim zakładzie stoczni Karstensen odbyło się pierwsze wodowanie. Jednostka rybacka Polarbris została zwodowana poprzez zalanie doku. Wcześniej duńska stocznia budowała swoje jednostki w Gdyni.



W październiku ub. roku udziały w spółce Synergia 99 kupiła duńska stocznia Karstensen Shipyard Poland. Stroną sprzedającą była Polska Grupa Zbrojeniowa. Udziały to właściwie majątek spółki, czyli działka z infrastrukturą, która kiedyś należała do Stoczni Gdańskiej przy ul. Jana z KolnaMapka w Gdańsku, czyli m.in.: hala produkcyjna, dwie pochylnie i siedem dźwigów KONE.

Zielone dźwigi KONE znów będą budowały statki Zielone dźwigi KONE znów będą budowały statki



Przypomnijmy, że polski oddział duńskiej stoczni pojawił się w Trójmieście w 2018 roku i zajmuje się produkcją dużych jednostek rybackich. Do tej pory jednak produkcja odbywa się w Gdyni w hali dzierżawionej od firmy VistalMapka, na terenie Portu Gdynia.



Obecnie trwa przeprowadzka i docelowo cała produkcja zostanie przeniesiona z Gdyni do Gdańska w połowie roku.

Polarbris to statek rybacki o długości 43,5 i szerokości 11,5 m. Na pokładzie pomieści 12 osób. Trawler posiada klasę lodową i może rozwijać prędkość do 13 węzłów. Jednostka ma zostać przekazana klientowi w sierpniu.
VIK

Miejsca

Opinie (74) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (27)

    Piękny statek rybacki,szkoda że.my już nie mamy dalekomorskiej floty, żadnych armatorów a i polscy rybacy odchodzą w zapomnienie.Część jeszcze pracuje na Islandii, w Danii czy Norwegii.Ale polska flota przestała istnieć.

    • 61 16

    • (10)

      Tuskawina sprzedal Dalmor,Lotos,pozostalosci Stocznie Gdansk!.

      • 18 37

      • Kto sprzedal Lotos .....Arabom czyz nie pan z Pcimia

        • 37 17

      • Gdańską to sprzedał Lech z Jarkiem (2)

        • 31 10

        • nie czujecie,,bazy"!,ironi w komentarzu nie czytacie!!.

          • 5 4

        • i stoczniową Solidarnością, popytaj jaworskiego

          • 8 2

      • jemu się nawet to... (4)

        ...nie udało...
        Nawet za "złotówkę Lewandowskiego".

        Gdańska stocznia została podzielona i rozszabrowana znacznie wcześniej. Brała w tym udział wspomniana w artykule Synergia, do której wyniesiono strategiczne dla stoczni składniki majątkowe. Stocznia za ich użycie miała Synergii płacić... Pozostałe tereny szybko znalazły chętnych wśród członków betonowej republiki.

        • 15 4

        • Stocznia Gdańska zbankrutowała w 1996 gdy nadzorował ją ojciec Kacpra Płażyńskiego (3)

          Nadzorował w imieniu Skarbu Państwa

          • 7 2

          • podobnie jak prywatny Vistal, który ma się dobrze... (1)

            Stocznia nie miała takiego szczęścia, bo wtedy dołaczono ją do Grupy Stoczni Gdynia a Stoczniowy Fundusz Inwestycyjny zrobił swoje. Pod światłym przewodnictwem geniusza z Radomia i jego "amerykańskich" przyjaciół...

            Więc nie chowaj się za zmarłymi.
            W tamtych czasach za takie numery to w USA już wsadzano do pudła.

            • 7 0

            • A tak z ciekawości. Vistal pooddawał te pieniądze, które był winny pracownikom?

              • 3 0

          • w tym czasie Płażyński senior był filarem KLD

            i jednym z "tenorów", których później z interesu wyryćkał podwładny z komina...

            • 3 0

      • jeszcze od osmiu lat zwieksza sprzedaz ziem ,,imperialistom ze zgnilego zachodu".

        • 4 5

    • i zbudowali bez slynnej stepki

      • 10 3

    • (4)

      bo w polsce nie oplaca sie miec biznesow

      • 5 4

      • się opłaca... (3)

        ...ale w obszarze zainteresowania są tylko deale, co w trzy miesiące przynoszą 100% zysku.

        Taką działalnością jak stocznie, gdzie pieniądz jest obracany w 2-3 lata i trzeba się sporo napocić i nauwijać aby wyjść na swoje, nikt się nie interesuje.

        • 13 1

        • Stocznie w Polsce mają się dobrze. (2)

          Oczywiście te prywatne. Państwowe ciągną tylko kasę z budżetu.

          • 7 5

          • z całym szacunkiem, doceniam...

            Ale raczej trudno te przedsięwzięcia nazwać stoczniami (poza może GSR).

            • 5 3

          • Sukces prywatnych ?

            RSB 193 miliony długu w 2019 roku na kontraktach zagranicznych. Od 7 lat tylko wyciągane pieniądze z budżetu przez państwowe zlecenia, bo nie ma zapotrzebowania za granicą na produkowane przez nich badziewia i nikt za produkcję tych badziewi nie zapłaci. No chyba, że robota z darmo i dopłata 50% do materiałów zakupionych w kraju klienta. To już tak ogłupiało, że wezwali delegację NATO, żeby zareklamować Kormorana, z poszyciem jak wyciągniętym psu z gardła, którego 1 remont klasowy, po przepłynięciu 2 racy do S-cia i z powrotem kosztuje 1/3 budowy czyli wartość w pełni wyposażonego nowego szpitala wojewódzkiego. :-) . A ma być aż 6 tych badziewi, żeby Ci nieudacznicy mieli na czym się pomęczyć. Bo oni się męczą, a nie pracuje, bo praca to jest takie coś że klient za to płaci ! Zresztą ta forma "złodzejizacji" państwowych pieniędzy czyli sztama starej nomenklatury z Solidaruchami, w celu przejęcia majątku firmy w zamian za zapewnienie do emerytalnych ciepłych posadek sitwom i rodzinkom, była już wcześniej i w Szczecinie i w Gdyni i wszyscy wiedzą jak to się niedobrze skończyło ! Kristowi też Niemcy nie zapłacili 20 mln Euro czyli 100 mln złotych. Więc kasy nie mają i wyłudzają przez pomoc covidową lub sprzedaż akcji ARP. Dok też nie spłacony. Ale oni temu niedobremu Niemcowi pokażą ! Sprawa jest w arbitrażu niemieckim, tylko podatnicy i podwykonawcy muszą pooooooooczekać :-) (na święty nigdy bo się dogadali ;-) ),, aż oni w końcu to wygrają, bo oni poważna firma prywatna są :-) . I te Buce to łykają jak małe dzieci ! :-) komedia jak w państwowych. geszefciarski kraj ! geszefciarska gospodarka ! najważniejsze to ogłupić mediami tego durnego, poczciwego, bucowatego ruskiego chłopa pańszczyźnianego ! Prywaciarze mieli "zbawić: przemysł stoczniowy, a zmienili stocznie w zakłady blacharskie ! Na całym wybrzeżu nie ma już żądnego wydziału budowy okrętów. Szkolnictwa zawodowe też już dawno zginęło ! Zostali tylko "inżynierowie" "kombinatoryki". Mp. program "Mocznik" czy Prom

            • 1 0

    • To chyba zdrajcy narodu?

      Nie budują Pispotęgi tylko u lewaków pracują

      • 7 7

    • Rozumiem, ze ty bylbys pierwszy do roboty za 100 usd miesiecznie przez 6 miesiecy bez zawijania do portu?

      • 5 4

    • Piszesz głupoty. (1)

      Jest kilku prywatnych armatorów dużych statków rybackich. Rzadko bywają u nas w portach, większość czasu spędzają na łowiskach. Pojedź do Władysławowa, Helu zobaczysz, że jest też dużo kutrów łowiących na Bałtyku.

      • 3 6

      • nie odrozniasz kutra od ,,statku rybackiego"w Helu,Wladyslawowie,Pucku razem wzietych by sie nie zmiescil!.

        • 3 0

    • Podziękuj unii europejskiej (3)

      • 4 11

      • (2)

        za co?,Lotos tez Unia kazala sprzedac!,jak PZPiS by sobie tego nie wymyslilo to Lotos by dalej byl Lotosem!.

        • 8 2

        • Za co? Widzę, że nie ogarnąłeś przemian. Dostaliśmy limity na połowy co zabiło nasze rybołóstwo. (1)

          Tak samo jak eunia jewropejska kazałą zwrócić pomoc dla stoczni gdańskiej, dzięki czemu stoczni już nie ma a na jej miejscu kutry buduje firma zagraniczna. Ty widzę, że zasnąłeś po wejściu PL do unii.

          • 3 8

          • widze ze ty nie ogarniasz!,Rydzyk,,nie bedziemy reanimowac trupa"i ,,cegelki"na stocznie poszly na tace,jakos w ratowanie stoczni im.Bochaterow Westerplatte Unia nie ingerowala.napisz cos o Lotosie i morgach sprzedanych w ostatnich 8 latach

            • 5 6

    • Kup statki i miej dalekomorską flotę.

      • 2 3

    • Żaden problem zakładasz spółkę, kupujesz statki i mamy flotę dlaekomorska, a nawet oceniczna...

      • 0 0

  • Biedne ryby, oby omijaly te statki

    • 12 10

  • Jak to jest możliwe że żurawie przekraczające (2)

    50 metrów mają niesprawne czerwone lampy sygnalizacyjne. Wszystkie żurawie budowlane tuż obok takowe posiadają. Gdzie jest BHP w tym zakładzie? Chyba że świecą tak niewidocznie? Przecież w Danii żuraw bez odpowiedniej sygnalizacji nie mógł by pracować nawet przez minutę...ktoś coś wie w tym temacie??

    • 9 13

    • Polska i Dania jedyne co mają takie same to barwy flagi

      Nie porównuj normalności do pispolski

      • 11 4

    • Idź na teren stoczni. Jak zobaczysz faceta lazacego w klapkach i bez kasku - to jest właśnie glowny inspektor BHP i ppoz Stoczni Gdanskiej. Prywatnie to kumpel Gozdzikiewicza.

      • 7 0

  • Polskie stocznie trzeba zlikwidowac sa niepotrzebne bo Niemcy maja no ewentualnie by sprzedac Szwedom (1)

    • 16 19

    • Karstensen rto nie Polska stocznia pis mingu

      A pinokio i zont buduja prom we Wloszech dla PZB... bo tego pinokio sie doczekac nie moga

      • 4 1

  • Tak trzymać

    Gratuluję udanego wodowania szefostwu i załodze . Miałem kiedyś okazję zbudować parę Kadłubów dla tej stoczni czy to w Stoczni Północnej czy w Stal-Remie .

    • 25 13

  • A kasa za zbudowanie tego statku zasili budżet jakiego państwa ? (6)

    To ciekawe że w Polsce opłaca się budować statki dla Duńczyków , Niemców , Holendrów , a nam się to nie opłaca .

    • 18 4

    • zasili polskie Urzędy Skarbowe podatkami (2)

      jak wyżej - plus zasili wszystkie polskie firmy współpracujące z duńską, która jest wypłacalna i płaci terminowo

      • 8 4

      • A co z pracownikami? Was to nie obchodzi w jakich złych warunkach pracują. Dorobkiewiczowska chołota! Za takie warunki pracy w tych krajach, z których pochodzi/pochodzą właściel/właściciele wywaliliby ich na zbity ryj. U nas mogą ludźmi pogardzać.

        • 8 3

      • podatki z PIT to drobne dla samorządów

        A i tak się je "optymalizuje" na capex.

        Przenieś się, Katarzyno, z księgowości do rachunkowości zarządczej, to się dowiesz, na jakich "górkach" trzeba się obracać, aby interes się kręcił...

        • 0 0

    • nie zasili... (2)

      Podatki zapłacą takie, jak sprawnych mają księgowych i prawników.

      Bo Duńczycy budują u siebie, najmując robotników w Polsce.
      I, mam nadzieję, dobrze im zapłacą...
      U siebie, bo kupili infrastrukturę dawnej stoczni, której kierownictwo nie potrafiło prowadzić interesu.

      • 9 0

      • oczywiście (1)

        Księgowi to czarodzieje - im więcej zarabiają, tym mniejsze podatki ich klienci płacą ;-). Z tego co wiem, jako księgowa to podatków od wynagrodzeń nie płaci się wyłącznie za osoby do 26 roku życia, za pozostałych pracowników płaci się podatek od wynagrodzeń. A jeśli firma nie płaci podatków od zysków za siebie tzn, że inwestuje czyli i tak korzyść pozostaje w Polsce. Ale to już takie drobne dywagacje - dla inteligentnych.

        • 0 2

        • jeszcze troche musisz sie nauczyc

          Aby dostac sprawnosc czarodzieja.
          Czasem nawet sumarycznie lepiej wiecej wydac, aby wiecej zarobic...

          • 2 0

  • Kuter

    Przepiękny design tej łajby.

    • 13 0

  • Duńczykom się opłaca a Polakom nie, ciekawostka... (1)

    • 25 2

    • Żadna ciekawostka

      Bo Polak jest, był i zawsze będzie pop..lony w każdym systemie gospodarczym czy politycznym ! Przed zaborami, przed wojną, za komuny i tzw. wolnego kapitalizmu i demokracji. W naszych stoczniach na 700 osób 600 pracuje w administracji, która często gęsto ma w dodatku lepkie ręce. Wiec jak to się może opłacić ? W Czechach i Niemczech nawet PGR-y do dzisiaj działają i są zyskowne. i**ota to i**ota, a w jakim systemie gospodarczym , politycznym czy formie własności funkcjonuje nie ma znaczenia. Często tych i**otów specjalnie same media produkują, żeby go później łatwiej okradać i manipulować.

      • 2 0

  • Należy zamknąć wszystko stocznie w Polsce, gdyż stanowią one zupełnie niepotrzebna konkurencje dla stoczni niemieckich. (1)

    Niemcy są naszymi wielkimi przyjaciółmi i wspaniałymi nauczycielami demokracji.

    • 19 10

    • w Niemczech tez nie mają ludzi do roboty i tocznie upadają

      • 0 0

  • haha

    duni rozbudowywuja i unowoczesniają u nas rybolówstwo ,bo zapóźnione w stosunku do polszewickiego giganta bezobjawowego.Buhahaha

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane