• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Nauta. Kontrakt na sejner

VIK
12 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nowy statek będzie siostrzaną jednostką sejnera "Haugagut" zwodowanego w Naucie w sierpniu 2014 r. Nowy statek będzie siostrzaną jednostką sejnera "Haugagut" zwodowanego w Naucie w sierpniu 2014 r.

Stocznia Remontowa Nauta pozyskała kolejny kontrakt na budowę sejnera. Jest to już ósma jednostka, którą Nauta zbuduje na zamówienie stoczni Karstensens Skibsvaerft AS. Oddanie jednostki planowane jest na sierpień 2016 r.



Nowy sejner będzie miał 69,95 m długości i 15 m szerokości. Będzie to siostrzana jednostka sejnera "Haugagut" (B-691), zwodowanego w sierpniu 2014 r. Podobnie jak pozostałe jednostki typu purse seiner, statek będzie wyposażony w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesny sprzęt elektroniczny i rybołówczy. Nowością w wyposażeniu tego statku będzie ster azymutalny, którego nie było na poprzednim statku z serii.

Statki trałowe typu purse seiner to jednostki łowiące siecią przyciąganą do burty wraz ze złowionymi rybami. Dla lepszego poszukiwania ryb statki tego typu są wyposażone w różnego rodzaju urządzenia elektroniczne, takie jak sonary, echosondy lub szperacze, które znajdują ławice ryb, jednocześnie oceniając ich wielkość i ustalając optymalną trasę, wokół której należy wypuszczać sieci. Jest to już ósma jednostka, którą Nauta zbuduje na zamówienie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft AS. Ostatnie wodowanie dla tego klienta odbyło się w lipcu tego roku.

Stocznia Remontowa Nauta prowadzi działalność nieprzerwanie od blisko 90 lat. W ostatnich latach skupiała się przede wszystkim na działalności remontowej. Na rynek budowy nowych statków Nauta powróciła dwa lata temu, otwierając zakład Nowych Budów na terenie gdańskich pochylni. Od tego czasu stocznia pozyskała kilkanaście kontraktów i negocjuje kolejne zlecenia na budowę nowych jednostek. Karstensens Skibsvaert AS to duńska stocznia, specjalizująca się w budowie i wyposażaniu różnego rodzaju statków. Oprócz sejnerów i trawlerów rybackich buduje także niewielkie promy pasażerskie i okręty specjalne dla duńskiej marynarki wojennej.

Wodowanie sejnera "Don Ole" zbudowanego przez Nautę na zlecenie norweskiej stoczni Fitjar Mekaniske Verksted AS.

VIK

Miejsca

Opinie (22)

  • (5)

    Fajnie. Specjalistow tam malo wiec zaraz to komus zleca.

    • 10 10

    • (1)

      taa, zwlaszcza, że w gdańsku budują już 4 rybaka, to z tym, se na pewno nie poradzą

      • 7 3

      • obiektywny

        Miej pojęcie zanim cokolwiek powiesz

        • 3 4

    • specjaliści (1)

      Akurat Hgf specjalistów maja dużo. Nauta to nie tylko Gdynia ale i Gdańsk.

      • 3 4

      • Nauta Gdańsk ...dużo by opowiadać o "zatrudnieniu" i warunkach pracy...

        ale po co,
        rynek taki, że ludzie się godzą

        • 4 2

    • Cięcie blach i profili zlecą jak zwykle Stoczni Gdańsk, zmontują na byłej pochylni Stoczni Gdańsk. Dadzą radę.

      • 2 3

  • Statek czy kadłub???

    Chyba kadłub budują jeśli na zlecenie innej stoczni duńskiej ?

    • 24 1

  • Bez sensowny PR (10)

    Po raz kolejny portal Trójmiasto daje się wpuścić w przysłowiowe maliny.
    Co gorsza przekazuje kłamliwe wiadomości swoim czytelnikom, którzy są tym sposobem wprowadzani w błąd.
    Czas pomyśleć zanim się coś opublikuje chyba, że działacie na zlecenie.
    Tak więc Nauta zbuduje kolejny nierentowny kadłub z częściowym wyposażeniem czyli wykona czarną robotę dla cwaniaków z Dani.
    Dołożymy do tego z naszych podatków aby zasypać dziurę w wyniku finansowym tego państwowego potworka.
    kiedyś ci sami Duńczycy budowali te kadłuby w Stoczni Północnej.
    Tyle, że prywatny właściciel tej stoczni zauważył co się dzieje i pogonił tego klienta bo nie zamierzał robić za podwykonawcę dla konkurenta i do tego dopłacać.
    Czas aby ktoś to zbadał bo taka działalność Nauty nie daje zupełnie nic poza stratami. Nie generuje nawet realnych miejsc pracy bo wszystko robią podwykonawcy na szemranych umowach śmieciowych.

    • 52 6

    • PR (4)

      ale dzięki takim artykułom i "dobrym" kontraktom ciemne masy powiedzą że "w Stoczni Nauta budują STATKI"

      • 6 0

      • Może KOnrem zbuduje (3)

        ze Satchem F. specjalstą

        • 11 0

        • Stach F. (2)

          Stacha F. juz nie ma uciekl podobno do tczewa i tam kreci lody a szkoda bo moglby pobic swoj rekord budowy kadluba ten sejner co budowal to trwalo dwa lata no i zarobilim na tym a tera co, stacu wracaj czekamy na ciebie nasz miszczu.

          • 5 0

          • (1)

            A o co on w Tczewie robi - co tam buduje

            • 3 0

            • stachu

              a co moze budowac nic nie buduje bo nic nigdy w zyciu nie zbudowal nic nie robil jedynie okradal firmy

              • 2 0

    • Do tzw Stoczniowca (1)

      Widzisz chłopie, tyle wiesz co zjesz. Boli cię to iż Nauta wbrew szczekającym pieskom rozwija się i ma się coraz lepiej. Taka propaganda z twojej strony POLSKA W RUINIE nikogo już nie przekona. Kadłubom budowanym w Naucie brakuje tylko stolarki i nikt nie pozwoliłby kontraktować ich dalej gdyby nie przynosiły zysku.

      • 1 3

      • Daj spokój.

        Tutaj oprócz politycznych opluwań trwa jakaś głupia rywalizacja gdańsko-gdyńska. Lej na to!

        • 1 1

    • do tzw Stoczniowca (1)

      Widzisz chłopie, tyle wiesz co zjesz. Boli okropnie, że Nauta rozwija się, idzie do przodu w szybkim tempie i zyskuje uznanie klientów zagranicznych. Nikt już nie nabierze się na twoje gadanie o POLSCE W RUINIE i marnowanie pieniędzy podatników. "Kadłubom" budowanym w Naucie brakuje jedynie stolarki, natomiast nikt nie pozwoliłby na zawarcie kontraktów, które nie są rentowne.
      Wszystkiego najlepszego hejterze.

      • 2 3

      • Tak się składa, że wszystkie budowy MARS w zeszłym roku były na minusie, więc Stoczniowiec sie nie pomylił. Jak tam było w północnej itp. nie wiem, wiem jak było w Naucie i pozostałych Marsjanach. Decyzje oczywiście zapadaja w Wawie nie w Gdyni.

        • 6 0

    • nietykalni

      • 0 0

  • kadłub

    kadłub seinera

    • 10 1

  • chyba kadłub zrobi

    jednak jesteśmy murzynami tej części świata.

    Tylko takie robienie dla samego robienia jest coś warte?
    Przecież w biznesie chodzi o to, żeby zrobić i zarobić,a nie żeby zrobić i dokładać.

    I jak zwykle na koniec realizacji zacznie się obcinanie stawek, a nawet wymuszanie rabatów.

    Starego misia na sztuczny miód nie nabierzesz.

    • 6 1

  • A co tam na pólnocnej??

    Za trzy dni minie dokładnie rok i miesiąc od wodowania prostego statku PSV co jest światowym niechlubnym rekordem... Ijak tam kontenerowce skończyliscie czy już całkowicie je rdza wzieła???

    • 6 3

  • Wszystkie kadluby sa na minusie

    Najgorzej wypadl fitjar , minus 3,5 mln
    Co z tego ze wyposazony jak ceny byly ustalane pod stolem
    Ksiegowosc miala nie lada problem poukrywac straty. Blachy kazali zapisywac na konta przyszlych jednostek. Anulowali koszta maliwania, wrzucali w koszta utrzymania infrastruktury itd.
    Normalnie prokuratura.
    Co do kontraktu z fitjarem.
    Cwaniaczki Hugo i Piotr Grenke tak naute zakrecili ze nawet oni sami nie wiedzieli o co chodzilo. Porazka !
    Karstensens to studnia bez dna.
    Ale co z tego , wazne ze jest sztuczny wynik Marsa na koniec roku i 50 pseudo dyrektorow po 25 tys sztuka.
    A co w criscie ?
    Jest krucho. B. Krucho. Pare sekcji dla norwegow.
    Z tego stoczni nie utrzymasz.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane