• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Nauta z p.o. prezesa

Wioletta Kakowska-Mehring
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Budowa statków do połowu ryb stanowi jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. Oprócz statków rybackich w portfolio Nauty są także jednostki naukowo-badawcze i statki obsługowe dla sektora offshore. Budowa statków do połowu ryb stanowi jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. Oprócz statków rybackich w portfolio Nauty są także jednostki naukowo-badawcze i statki obsługowe dla sektora offshore.

Rada Nadzorcza Stoczni Remontowej Nauta powierzyła pełnienie obowiązków prezesa Adamowi Potrykusowi, wiceprezesowi spółki. Zmiana wynika z rezygnacji z funkcji przez byłego prezesa stoczni, Marcina Dąbrowskiego.



- Zarząd Stoczni Remontowej Nauta w sposób niezakłócony będzie kontynuował prace prowadzone dotychczas przez pana Marcina Dąbrowskiego. Zarząd od 1 listopada 2018 roku działa w składzie dwuosobowym. Rada Nadzorcza uchwałą podjętą na posiedzeniu w dniu 29 października 2018 roku powierzyła pełnienie obowiązków prezesa zarządu Spółki wiceprezesowi, panu Adamowi Potrykusowi. Jest on absolwentem Politechniki Gdańskiej, Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa. Od początku swojej kariery zawodowej jest związany z przemysłem stoczniowym. W swojej 20-letniej pracy przeszedł przez wszystkie szczeble w hierarchii Spółki - poinformowano w komunikacie.
Czytaj też: Stocznia Nauta bez prezesa

Pod koniec października poinformowano, że z funkcji prezesa stoczni Nauta zrezygnował Marcin Dąbrowski, choć funkcje te pełnił zaledwie od kwietnia tego roku. Wcześniej - od lutego 2018 roku - pełnił on obowiązki prezesa Nauty, po odwołaniu Sławomira Latosa. Decyzję tłumaczył względami osobistymi i wykonaniem powierzonych mu zadań, jakie były mu postawione w momencie obejmowania tej funkcji. Według Dąbrowskiego plan wykonał, bo plan naprawczy, który został na początku tego roku zaakceptowany przez Radę Nadzorczą, udało się wdrożyć niemal w całości. 

Czytaj też: Państwowe stocznie w ręce ministra Gróbarczyka

- Stocznia skupia się w obecnej chwili na prowadzeniu rentownych projektów w segmencie remontów i przebudów cywilnych oraz wojskowych. Współpracujemy z wieloma kooperantami, regularnie regulując swoje zobowiązania. W połowie roku sprzedane zostały tereny przy ulicy Waszyngtona w Gdyni, dzięki czemu znacząco zredukowane zostały zobowiązania spółki. Obniżone zostały koszty stałe w spółce, dzięki czemu stocznia odzyskała rentowność - czytamy w oświadczeniu byłego prezesa.
Choć oficjalne komunikaty mówią o powierzeniu konkretnych zadań i ich wypełnieniu, to zmiany na stanowisku były już rozważane wcześniej. W sierpniu tego roku Rada Nadzorcza ogłosiła wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko prezesa zarządu spółki. Ostateczny termin składania ofert wyznaczono na 31 sierpnia 2018 roku. Jednak dzień przed otwarciem nadesłanych zgłoszeń postępowanie zakończono bez wyłonienia kandydata, co więcej - bez podania przyczyny. W środowisku mówiło się o naciskach ze strony związków zawodowych działających w stoczni, a nawet groźbie strajku, jaki miał wybuchnąć, gdyby doszło do zmiany prezesa. Ostatecznie Marcin Dąbrowski sam ustąpił ze stanowiska.

Opinie (91)

  • Jacy tu (3)

    są znawcy tematu. Aż dziwne, że rekruterzy nie starają się w komentarzach mangerów szukać.
    Weście się ludzie za swoje tematy i przestańcie tu wylewać żółć albo niby mądrości bo większość nawet nie zna ludzi i spraw, o których piszą.

    p.s. redakcja powinna dobrze przemyśleć stwarzanie możliwości wylewania takiego hejtu na tak poważnym i profesjonalnym Portalu.

    • 2 4

    • to ty ? (1)

      gumiś ? tyś to ?

      • 0 0

      • Skąd wiesz

        • 0 0

    • Dziwne

      Ja odnoszę wrażenie, ze część komentarzy ma jednak sens, widać też w nich doświadczenia we współpracy z tą stocznią.

      A Pan z Nauty, rozumiem? Boli?

      • 5 0

  • a może budyń

    mało ma stanowisk w spółkach komunalnych, mało ma mieszkań może tu się wykaże...

    • 0 3

  • (2)

    Może Kacperek?

    • 12 5

    • do bulu uczciwy..

      proponuję Bronka...

      • 1 1

    • nie zna się więc się idealnie nadaje

      • 1 2

  • z gsr do nauty (11)

    Niech na prezesa wezmą kogoś, kogo ktoś wywalił z remontówki a jest szansa, że firma rozkwitnie.

    • 21 5

    • (9)

      Tych z remontòwki mamy tu dosyć

      • 2 9

      • gdyby nie ci z remontówki to nauta byłaby już zaorana i sprzedana deweloperowi (8)

        • 12 5

        • ci z remontowki ? (7)

          nie masz racji do Nauty przychodzili spadochroniarze z remontowki gdanskiej, spadochroniarze ktorych pogonil prezes holdingu. A efekty jakie to same straty np.
          utopiony dok ze statkiem Hordafor V ( odpowiedzialny AG dal juz noge z Nauty )
          i wiele innych remontowanych jednostek nie mowiac o nowych budowach.

          • 2 7

          • byli z RSB (5)

            Dokładnie AW też pokazał swoją fachowość. Szybciutko go wykopali. Zero zawsze pozostanie zerem.

            • 4 3

            • (4)

              Pozbyli się go bo powiedział prawdę o ZNB.
              Chyba miał dużo racji skoro zaraz wywalili zarząd SL i JK.

              Za aw rsb zrobiło przez trzy lata więcej niż w całej swojej historii.

              • 2 7

              • jego miejsce jest w fabryce mebli. To okaz niekompetencji. jakoś nie ma na niego chętnych

                • 0 0

              • (1)

                I po tym zostały 4 statki. Jest coś takiego jak konsumowanie zysków z produkcji w toku... W pewnym momencie kończy się cwaniakowanie

                • 5 0

              • Najlepiej nie płacić na czas kooperantom

                To jest PiSomatłow zarządzanie ,a potem się zwinąć że względów osobistych bla bla , następny przychodzi i winę zwala na poprzedniego ,wszyscy biorą odprawy ,

                • 1 0

              • Człowieku co Ty możesz wiedzieć...

                W du... byłeś g*wno widziałeś

                • 3 4

          • Fakt

            Przecież ci "spadochroniarze" przyszli do wybitnej, znakomicie zarządzanej, o świetnej kadrze pracowniczej stoczni Nauta, "słynnej" z jakości wśród dużej części Armatorów ;) I dopiero oni wam wszystko popsuli, prędzej było git i super. Oj, fantasto...

            I wielki dyrygent niczego nie osiągnie mając do dyspozycji słaby zespół. Jak mówi przysłowie, z g*na bata nie ukręcisz.

            • 6 4

    • Jarka?

      • 2 1

  • Kończy się pewna era #

    Albo damy zarobić fachowcom i tym z biura (tak oni są potrzebni by przygotować to co ma robić produkcja ,muszą zapewnić materiał , zaplanować -ale to też z głową bez przerostu etatów) oraz tym z produkcji a nawet przede wszystkim im . Jeśli Ci fizyczni aby godnie żyć będą musieli przepracować 300 h dla marnych 3000 zł na rękę to z czasem odejdą ,czy to z Nauty czy toz RSB

    • 6 0

  • Pochwalcie się lepiej jak tam Nowe Budowy w Gdańsku (11)

    • 34 14

    • Obiecanki, cacanki... (5)

      Odbudowa przemysłu stoczniowego 4.0 czyli zarżnęli budowę nowych statków w Gdańsku,sprzedali tereny w Gdyni ot reforma po PISowsku

      • 27 4

      • Co może sprzedać ,zamknąć to metoda... (2)

        Ogarnijcie się ludzie , państwo nie ma kasy ,to jest kasa z podatków , którą płacisz Ty , płacę Ja . Ludzie muszą mieć dobrze płatne miejsce pracy aby płacić podatki .To ,że ktoś obiecał i przekupił za 500+ część ,powtarzam część się cieszy to niewiele w porównaniu do tego jak wkurzone ,ba ,jak wku....ne będą te dzieci jak dorosną i będą musieli spłacić teraz zaciągany dług PISowski

        • 6 3

        • (1)

          i jeszcez te szemrane miliony dla nienasyconego Rydzyka - ku..a czemu wszyscy mają placić za robienie dobrze szamanowi za głosy dziadków !

          • 3 1

          • Masz rację

            • 1 0

      • sprzedali portowi

        czyli zostało "w rodzinie"...
        Mogło być znacznie gorzej...

        • 0 1

      • Prawdę mówisz

        • 4 2

    • W ramach naprawy przemysłu stoczniowego

      Zamykamy ,nie będziemy budować nowych statków ...... to nasz autorski projekt odbudowy .

      • 2 1

    • Rrr

      Lubina ma sie doborze

      • 4 0

    • Przecież zamykają !! (1)

      • 4 0

      • zamykaja?

        ale kogo ?

        • 3 1

    • TKM - Dojna zmiana

      • 8 6

  • ja zgłaszam się na ochotnika! (3)

    niczego nie popsuje. nic też nie naprawię. chociaż na tydzień... proooosze....
    zainkasuje odprawę. Wpisze sobie do CV że byłem prezesem.
    Dziękuję

    • 40 3

    • a który to już prezes (2)

      od czasu gdy rządzi PiS ?

      • 4 2

      • A ile jeszct będzie Misiewiczow (1)

        • 1 1

        • Taraz K.P do zarządu

          • 1 0

  • nauta haha (8)

    800 000 000 pln dlugu. I jest git?

    • 35 2

    • a skąd wiesz o takim zadłużeniu z plotek czy masz wgląd w dokumenty spółki ? Tak z ciekawości? (2)

      ,,,,,

      • 0 1

      • (1)

        Sprawozdanie finansowe spółki dostępne w sądzie

        • 1 0

        • Proszę zapytać firmy , które zaopatrują Nautę

          My już im na odroczony nie damy

          • 3 0

    • I co z tego....p.o. prezes. Ale mi sukces. Napiszcie coś o rosnącym zadłużeniu firmy

      • 8 0

    • Ten młody Prezes co za dobrej zmiany przyszedł (2)

      On jest temu winien

      • 6 7

      • Tak ten co wujka ma chyba senatora (1)

        • 6 6

        • Mierny ,bierny ale wierny

          • 5 4

    • spokojnie dosypie/dodrukuje sie z budżetu....i bedzie git

      tylko pln to nie dolar usa ...buahahahahahah

      • 6 1

  • Szansa (1)

    Dali byście szansę. Komuś z produkcji by lepiej to poprowadził czemu ciągle biura zarabiają a produkcja nic człowiek na produkcji powinien zarabiać minimum 6tys podstawy a nie siedzą piszą se odprawy dziś bd ja rezesem jutro ty kolego. I też dostaniesz odprawę ile by się nie wpakował milionów to zawsze. Mało bd przez kombinatorow

    • 5 0

    • Tylko wymiana lub ewentualne wzmocnienie kadry od dyrektorów po zwykłych kierowników może coś pomóc. I dotyczy to absolutnie wszystkich wydziałów i działów. To oni tworzą zakład, prezes tu wcale nie trzyma za ster...
      A to co przedmówca napisał dodam, że przedstawiciele załogi powinni mieć szansę większego wpływu na zakład. Pomijam związki zawodowe, bo jeden ten "zacofany" to członków chyba ma już więcej na cmentarzach, a drugi ten z panem E. to też się już zapętlił i zagubił kierunek.

      • 3 0

  • RD (3)

    Tylko S. Latos i J. Konieczny naprawią tę Stocznię.

    • 3 14

    • dno

      To oni, razem z PGZ wpędzili NAUTA_ziemian w kłopoty finansowe. Kodpłatne dno, dziadki bez pojęcia o działalności stoczni

      • 0 4

    • To juž przerabialiśmy!!!!!!

      • 3 5

    • :) dobry żart

      • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane