• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Północna rozpoczyna budowę statku ratowniczego

erka
4 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Nowy statek budowany w gdańskiej Stoczni Północnej będzie bliźniaczą jednostką Pasata, wybudowanego w Gdańskiej Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. Nowy statek budowany w gdańskiej Stoczni Północnej będzie bliźniaczą jednostką Pasata, wybudowanego w Gdańskiej Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni.

Stocznia Północna rozpoczęła budowę statku ratowniczego typu SAR 3000 dla Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa w Gdyni. To trzeci i ostatni z serii bliźniaczych statków ratowniczych wybudowanych dla morskich ratowników. Dwa poprzednie - Orkan i Pasat, wybudowała Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni.



Podstawowym przeznaczeniem statku jest prowadzenie działań związanych z poszukiwaniem i ratowaniem życia ludzkiego we wszelkich hydrologiczno - meteorologicznych warunkach na Bałtyku (łącznie z możliwością pływania w tzw. "kaszy" lodowej) jak również do prowadzenia działań pomocniczych w zwalczaniu zagrożeń i zanieczyszczeń na morzu.

Statek wyposażony zostanie w najnowocześniejszy system poszukiwania rozbitków umożliwiający prowadzenie akcji ratowniczych i poszukiwawczych zarówno w dzień, jak i w nocy. Jednostka wyposażona zostanie w łódź ratowniczą umieszczoną w doku, w rufowej części pokładu głównego. Łódź, ta przeznaczona będzie  do prowadzenia akcji ratowniczych w trudnych warunkach atmosferycznych i na płytkich akwenach gdzie bezpośrednie działanie statku byłoby  niemożliwe ze względu na jego zanurzenie.

Aluminiowy kadłub statku będzie posiadał napęd na trzy śruby, z dwiema niezależnymi siłowniami. Łączna moc napędu głównego wyniesie 4920 kW, co zapewni jednostce pływanie z maksymalną prędkością 24 węzłów.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (14) 1 zablokowana

  • OTO PRZYKŁAD SPECJALIZOWANIA SIĘ W BUDOWIE STATKÓW

    To jest przykład dla innych naszych stoczni, by wybrać specjalizacje w budowaniu statków specjalistycznych i zapewnić sobie jako stoczni pewny i wysoko opłacalny zbyt.

    • 14 2

  • Północna (3)

    A jak w ogóle z robotą w Północnej? Mają jakieś kontrakty?

    • 7 6

    • Dlaczego ktoś minusuje pytanie?!

      Zastanawiam się co jest złego w tym pytaniu. Tak z ciekawości.

      • 8 0

    • (1)

      dołanczam sie do pytania ? potrzebuja ludzi moze ?

      • 0 0

      • morze jest glebokie i szerokie...

        a jak chcecie konkretow to ruszyc dupska i samemu sie dowiedziec !!!

        • 0 1

  • Niekompetentny redaktor!

    Od kiedy w Gdańsku jest Stocznia Marynarki Wojennej - jak widnieje w opisie pod zdjęciem?!!?!?!?!

    • 15 1

  • "Gdańskiej Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni" (1)

    redaktor od rana naćpany

    • 25 0

    • a podobno dopalacz tajfun jest zakazany ;)

      • 2 0

  • (2)

    a kto bedzie go budował - do tego trzeba jakis fachowców co z aluminium umieja pracowac

    • 7 1

    • W Polsce... (1)

      znajdzie się fachowiec od Wszystkiego!!!;)

      • 0 0

      • tzw. majster klepka co konkretnie potrafi wszystko i nic , gdzie on nie był gdzie nie pracował i czego nie zbudował a w końcowym efekcie okazuje sie ze nic nie potrafi

        • 1 0

  • kpina nowego dyrektora w północnej z pracowników (2)

    nowy dyrektor północnej zaćzął szaleć i redukuje zatrudnienia pracowników zatrudnionych na stałe, usprawiedliwia sie zła sytuacja gosp i redukcja etatów, a na stoczni ogolnie jest co robic ale nie dla stoczniowców tylko dla spółek których z dnia na dzien jest coraz wiecej.a I zapowiedzial ze doprowadzi do tego ze wsyzscy beda na działalnosci w stoczni. hmm... zacząlby od siebie i pokazał jak na dzialanosc przechodzi a nie za 2 lata przyjdzie kolejny dyr a ten zgarnie 2 mln odprawy,
    w taki sposób nigdy w stoczni nie bedzie dobrze. żeby chlopak sie nie doigrał tylko problemów...

    • 1 0

    • (1)

      Tak sie składa że facet jest właśnie na kontrakcie i rozliczany z efektów swojej pracy jak na zasadach działalności. W przeciwieństwie do obiboków, którzy tylko patrzą jak się utzrymać w robocie i nadoić nadgodzin.
      Facet uratował już jedną firmeod upadłości a wychowała go Remontowa.
      Wie co robi.

      • 0 1

      • taak wie\,,

        on wie ale jak o swój portfel zadbac a robole dla niego nie istnieja teraz a jeszcze 2 lata temu to prosili nas zeby pracowac i nadgodziny robic a teraz maja gdzies. a z tego co wiem to on do upadlosci doporwadzil jedna z firm a nie uratowal i to samo chce ze stocznia zrobic bo inaczej tego nie widze.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane