• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Remontowa Nauta ma nowego prezesa

Robert Kiewlicz
24 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Rada Nadzorcza powołała na stanowisko prezesa zarządu Stoczni Remontowej Nauta SA Marcina Dąbrowskiego, który od lutego 2018 roku jako członek Rady Nadzorczej Stoczni został oddelegowany do pełnienia obowiązków prezesa. Rada Nadzorcza powołała na stanowisko prezesa zarządu Stoczni Remontowej Nauta SA Marcina Dąbrowskiego, który od lutego 2018 roku jako członek Rady Nadzorczej Stoczni został oddelegowany do pełnienia obowiązków prezesa.

Nowym prezesem Stoczni remontowej Nauta został członek Rady Nadzorczej spółki- Marcin Dąbrowski. Wcześniej pełnił on od lutego 2018 obowiązki prezesa Nauty, po odwołaniu Sławomira Latosa. W zarządzie Nauty zasiadają też dwaj wiceprezesi: Adam Potrykus, Paweł Brzozowski.



Marcin Dąbrowski
to ekonomista, absolwent warszawskiej SGH. Wcześniej był wiceprezesem zarządu szczecińskiej fabryki fundamentów morskich farm wiatrowych ST3 Offshore (od 2017 roku) i członkiem Rady Nadzorczej Nauty (od 2017 roku). Pełnił też stanowisko dyrektora w MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych.

W latach 2011-2016 był wiceprezesem Espirito Santo Investment Bank. Od 2008 do 2011 pracował w Skarbiec TFI, a wcześniej w Credit Suisse i spółce obrotu energią JES Energy.

Przypomnijmy, że poprzedni prezes - Sławomir Latos - został odwołany w lutym 2018 roku. Nie są znane oficjalne powody odwołania prezesa. Mówi się, że przyczyną była seria niepowodzeń Nauty.

Nowego prezesa wybrano po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej przed Radą Nadzorczą. Jak twierdzą, RN "musiał on wraz innymi kandydatami przedstawić wizję dalszego funkcjonowania i rozwoju Stoczni Remontowej Nauta".

W środowisku stoczniowym mówi się, że Nauta jest w złej sytuacji finansowej i ma spore opóźnienia w płatnościach dla podwykonawców oraz dostawców. Nie pomógł jej też na pewno wypadek, który miał miejsce w 2017 roku. Przypomnijmy, że w kwietniu 2017 roku, w stoczni Nauta pływający dok, do którego wprowadzony był statek "Hordafor V", przechylił się i zatonął. Stoczni nie powiódł się także projekt dotyczący przebudowy platformy Lotos Petrobaltic. Dotychczas dużą cześć prac na platformie przeprowadziła Gdańska Stocznia Remontowa.

Stocznia Nauta długo, bo ponad 5 lat, szukała też nabywcy gruntów w centrum Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Ostatecznie Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup gruntów należących do Stoczni Nauta.

95,86 proc. akcji Stoczni Nauta należy do Funduszu Inwestycyjnego MARS FIZ. Pozostałe akcje należą do pracowników spółki oraz Skarbu Państwa.

Miejsca

Opinie (60) 7 zablokowanych

  • W firmie prywatnej płacą za efektywność.

    A w firmie państwowej za efektowność.

    • 9 0

  • Nowy prezes i juz nowe głupie rozporządzenia i biurokracja. Zagraniczni kontrahenci pukają się w głowę ...

    • 14 0

  • ST3 jest w likwidacji

    • 5 0

  • wymiana prezesów

    przekręt ,.............. jak długo będzie kozłem ofiarnym?

    • 6 0

  • Przeciez ta Stocznia (1)

    istnieje wyłącznie na papierze, w takim stanie żadna firma nie ma prawa istnieć.

    • 8 1

    • Przyjdą do Wojennej i też ją załatwią. Bo to jest ciekawe do myślenia: w Naucie prezesem jest ekonomista o zgrozo w Wojennej haerowiec i jak myślicie czym się to skończy do Wojennej

      • 1 0

  • "Lepsza zmiana" goni "dobrą zmianę".

    Wątpliwe, czy przetrwa na posadzie dłużej, niż poprzednik.

    • 1 1

  • Ciemna Masa

    Prozaiki dokąd będziecie wieżyc w ciemnotę która zarząd stoczni wam do głowy wkłada niech publicznie powiedzą jakie ma stocznia długi około 800 mil złotych to jest afera lepsza niż Amber Gold Panie Morawiecki pójdziesz do pudla po swojej kadencji rządzenia

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane