- 1 Vectra znów waloryzuje opłaty (73 opinie)
- 2 Powstanie państwowa sieć handlowa (357 opinii)
- 3 Smart Metropolia powraca (20 opinii)
- 4 Baltexpo z ofertą dla młodych i poszukujących (11 opinii)
- 5 Dlaczego Żabka promuje się w gdyńskim urzędzie pracy? (140 opinii)
- 6 Vistal szuka nowego prezesa (20 opinii)
Stocznia Wojenna stawia nowe hale produkcyjne
Konsorcjum firm: NDI, NDI Sopot oraz Pekabex BET zbuduje dwie nowe hale i rozbuduje nabrzeże oraz place składowe w Stoczni Wojennej w Gdyni. Zmodernizowana infrastruktura jest niezbędna do realizacji programu "Miecznik", czyli budowy fregat dla polskiej Marynarki Wojennej.
W 2021 r. Polska Grupa Zbrojeniowa, PGZ Stocznia Wojenna wraz z partnerem w konsorcjum, czyli Remontowa Shipbuilding, przedstawiły plan prac budowy fregat dla polskiej Marynarki Wojennej. Kontrakt zakładający budowę trzech fregat ma być zrealizowany do 2034 r., a koszt przedsięwzięcia to ok. 8 mld zł. Już wybrano projekt. Kolejna sprawa to podział zadań pomiędzy członkami konsorcjum. Obie stocznie - i PGZ Stocznia Wojenna, i Remontowa Shipbuilding - przygotowują się do tego. Jednak stocznia z Gdyni potrzebuje nowej infrastruktury i ta właśnie ma powstać.

Najważniejszym zadaniem tej inwestycji jest budowa nowej hali, w której integrowane będą kadłuby trzech fregat dla Marynarki Wojennej RP powstających w ramach programu "Miecznik". Zgodnie z projektem powierzchnia zabudowy wyniesie blisko 6 tys. m kw. Wysokość hali - 43 m (a nawet 46 m, wliczając zamontowany na dachu zespół urządzeń do wentylacji) - będzie ją czyniła najwyższą halą w polskim przemyśle stoczniowym i jednym z największych tego typu obiektów w Europie. Obiekt stanie przy nabrzeżu Zachodnim
Poza tym wybudowana zostanie hala produkcyjna, w której będą funkcjonowały wszystkie stoczniowe wydziały wyposażeniowe (powierzchnia zabudowy to prawie 5 tys. m kw.). Konsorcjum odpowiada także za rozbudowę i przebudowę nabrzeża, placów składowych i dróg wewnętrznych wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na terenie PGZ Stoczni Wojennej. Generalny wykonawca na realizacje wszystkich prac ma 67 tygodni od dnia podpisania umowy. Roboty zakończą się w czerwcu 2024 r.
- Jeżeli nie natrafimy na nieprzewidziane okoliczności, to już w połowie 2024 r. będziemy dysponowali infrastrukturą i maszynami oraz urządzeniami, które uczynią PGZ Stocznię Wojenną najnowocześniejszą stocznią w Polsce. Dzięki właśnie tym inwestycjom zbudujemy trzy fregaty typu "Miecznik", które będą najnowocześniejszymi jednostkami naszej Marynarki Wojennej. Nasz nowy, rozbudowany potencjał wykorzystamy w przyszłości również do budowy i modernizacji innych jednostek - powiedział Paweł Lulewicz, prezes PGZ Stoczni Wojennej.
- Bardzo się cieszę, że możemy się podjąć tak ważnego zadania. Mamy duże doświadczenie zarówno w inwestycjach kubaturowych, jak i hydrotechnicznych. W ostatnim czasie działaliśmy m.in. na Mierzei Wiślanej, w portach w Szczecinie, w Gdańsku czy Gdyni, rozpoczęliśmy też dużą inwestycję na nabrzeżu Orlenu. Jestem przekonany, że doświadczenie, jakie dotąd zebraliśmy, zaowocuje sprawną realizacją także tego zadania. Liczę, że za nieco ponad rok spotkamy się w zupełnie odmienionej, nowoczesnej przestrzeni - mówi Szymon Reptowski, wiceprezes i dyrektor finansowy Grupy NDI.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-03-13 10:46
W końcu dobra informacja odnośnie odbudowy (13)
Przemysłu w Polsce. Jest to dalej kropla w morzu ale zawsze coś.
Na szczęście mamy jeszcze trochę ludzi którzy mają kwalifikacje żeby pociągnąć temat. Za 10 lat było już za późno...
Dla krytyków, zapewniam was że wszędzie są problemy w realizacji dużych i skomplikowanych projektów, Polacy to i tak nieźle zorganizowany naród. MamPrzemysłu w Polsce. Jest to dalej kropla w morzu ale zawsze coś.
Na szczęście mamy jeszcze trochę ludzi którzy mają kwalifikacje żeby pociągnąć temat. Za 10 lat było już za późno...
Dla krytyków, zapewniam was że wszędzie są problemy w realizacji dużych i skomplikowanych projektów, Polacy to i tak nieźle zorganizowany naród. Mam doświadczenie jako PM w dużych międzynarodowych projektach i ci super opłacani zagraniczni fachowcy z Europy i USA dawali ciała na całej linii... Podczas gdy Polacy dostarczali robotę przed czasem.- 57 35
-
2023-03-13 21:43
Masz racje. Ale stawki zeby byly porownywalne do zachodnich. (6)
Pracuje na stoczniach w Trojmieście od 20 lat i mało idzie do przodu. Czasem trzeba wyjechać żeby podreperować swój budżet
- 6 2
-
2023-03-14 00:19
To Wyjedź i niewracaj (5)
Stawki większe są w zarobkach ale to nie tylko w Polsce ,kto ci każe robić w Polsce ?ile w tej stoczni zarabiasz ?pewno 7.000 na zachodzie jest około 40%więcej zależy gdzie robisz.
- 1 10
-
2023-03-14 06:25
(4)
Zazdrościsz? Chcesz mieć fachowców to płac.
- 7 1
-
2023-03-14 08:53
Pewnie skończy się na pustych halach (3)
które będzie można pokazać w tvpis jako kolejny "sukces"
- 6 2
-
2023-03-14 14:56
Dokładnie.
- 2 0
-
2023-03-14 15:10
Puste by były gdyby rządziła Peło i reszta donosicieli Totalnych (1)
- 3 3
-
2023-03-14 18:24
Da,da towariszcz.
- 3 1
-
2023-03-14 07:25
PIC na wodę (3)
Nie wiesz, o czym piszesz.W Korei południowej w stoczni w ciągu tygodnia mają 6 kadłubów zbudowanych (niedziela wolna ). Na wyposażenie takiej stoczni i fachowców potrzeba miliardy.Na szefa trzeba specjalistę, a nie trepa ze stoczni w Radomiu. Lotniska typu szprycha na zachodzie przestali budować w latach 70, bo doszli do wniosku, że to nie ma
Nie wiesz, o czym piszesz.W Korei południowej w stoczni w ciągu tygodnia mają 6 kadłubów zbudowanych (niedziela wolna ). Na wyposażenie takiej stoczni i fachowców potrzeba miliardy.Na szefa trzeba specjalistę, a nie trepa ze stoczni w Radomiu. Lotniska typu szprycha na zachodzie przestali budować w latach 70, bo doszli do wniosku, że to nie ma sensu, ale Hójała wie lepiej. Poczytaj, pomyśl, zapytaj ,uruchom myślenie. Daj przykład ,co zbudowali przed czasem.
Tylko nie okręt co po remoncie się spalił. Tylko prywatny inwestor miałby szanse z kasą i technologiami- 4 6
-
2023-03-14 09:52
Z ilością kadłubów to poleciałeś. (2)
Ale jeżeli sama stocznia zajmuje teren wielkości Gdyni, to może tak być. Składanie kadłuba to nie jest kilka godzin,ale tygodni.
- 2 1
-
2023-03-14 12:41
nie duzo (1)
trochę Chińskie stocznie za to zdobyły kontrakt na większą liczbę jednostek (406) w porównaniu do drugiej Japonii (253) i trzeciej Korei Południowej (252). Tam kadłuby spawają roboty.
- 0 2
-
2023-03-14 14:57
I jakość tych statków też jest na poziomie Chin.
- 3 2
-
2023-03-14 10:16
Budowa nowych hal nic nie da.
Tam trzeba wymienić wszystkich ludzi. Nasze pieniądze wyrzucone w błoto. Ta stocznia nigdy nie będzie przyniosła zysków, zawsze będziemy dokładać do tego interesu.
- 3 1
-
2023-03-15 09:49
Masz chłopie wyobraźnię.
- 0 0
-
2023-03-13 11:09
Niech budują ile się tylko da. (12)
Stocznia musi mieć gdzie budować i remontować statki.
Marynarka Wojenna potrzebuje statków.
W pewnym sensie, szkoda mi minionego ustroju, bowiem można by zmobilizować ludzi do społecznego zaangażowania w budowę.
W obliczu oczywistego zagrożenia ze strony Rosji, takie działanie znalazłoby uzasadnienie.- 41 46
-
2023-03-13 21:46
MW nie potrzebuje statków. MW potrzebuje okręty. (2)
- 19 3
-
2023-03-14 00:25
MW potrzebuje przemysłu . (1)
To co było niszczone od 89r.teraz jest światełko w tunelu po nieudolnych rządach 30 lat
- 6 8
-
2023-03-19 08:46
Gdyby.....
.....nie wojną e Ukrainie i zbliżające się wybory - dalej nic by się nie działo kuliego
- 0 0
-
2023-03-14 06:59
jak zawijać sreberka (2)
Nie wiesz, o czym piszesz na to potrzeba miliardy przykład Gawrona budowanego 20 lat. Projekt ,wyposażenie ,uzbrojenie wszystko kupione na zachodzie tu tylko składano, nie ma kim, nie ma czym i nie ma za co Jedna wielka fikcja pod publiczkę przed wyborami. Nie ma fachowców, bo wszyscy odeszli za mało płacili na produkcji ,za to biura były potężne
Nie wiesz, o czym piszesz na to potrzeba miliardy przykład Gawrona budowanego 20 lat. Projekt ,wyposażenie ,uzbrojenie wszystko kupione na zachodzie tu tylko składano, nie ma kim, nie ma czym i nie ma za co Jedna wielka fikcja pod publiczkę przed wyborami. Nie ma fachowców, bo wszyscy odeszli za mało płacili na produkcji ,za to biura były potężne (niekonstrukcyjne ) . W nowych halach będzie wylęgarnia słupów i pralnia pieniędzy. Trzeba mieć dobrą kadrę . Jedynie prywatny kapitał miałby szanse . Jak zrobili remont okrętu podwodnego ,to się spalił i po nim.
- 8 6
-
2023-03-15 22:28
Racja i czysta prawda
- 1 0
-
2023-03-19 08:50
A jednak....
....ten projekt ma być zrealizowany przy współudziale prywatnej Stoczni.remontowa shb. I pod nadzorem firmy Babcock.Czas pokaże, czy nasze obawy się potwierdzą.No i wreszcie samo biadolenie NIC dalej nie zmieni.Wiec jak ? Łatwo pisać scenariusze z ciepłego łóżka w zacisznym mieszkanku....
- 0 0
-
2023-03-14 13:01
dobralinia partii bolszewików
Zasłyszane ze stron rządowych chyba od tego co lotnisko jakiś meiza czy coś "Rozsądnie, bo jak 20 lat będą robić jeden okręt, to muszą to zadaszyć".
- 1 4
-
2023-03-15 10:28
Wszystko ok, tylko jeden szczegół: (2)
statki są we flocie handlowej i pasażerskiej. W M. Wojennej mamy okręty.
Trochę słabo jeszcze z polską kulturą morską.- 3 0
-
2023-03-16 10:35
(1)
Nie bądź taki do przodu bo ci zabraknie z tyłu, czyli dla większości publiki to jedna rybka :to są statki. Tak jak żołnierz , czy on będzie saperem ,lotnikiem czy komandorem w biurze to zawsze żołnierz a nie np komandor- chociaż tutaj można się pomylić.
- 0 3
-
2023-03-19 08:52
No to sobie..
....nazywaj żaglówki i szalandy okrętami.Nikt Ci nie tego zabroni , mundralo
- 0 0
-
2023-03-15 22:28
Marynarka potrzebuje okrętów jak już
- 1 0
-
2023-03-19 08:44
Hęęę ???
PMW potrzebuje okrętów ,a nie statków.Czy to takie trudne do przyswojenia ? Oto efekt czytania artykulików napisanych przez niekompetentnych pismaków
- 0 0
-
2023-03-13 16:31
Trzymam kciuki (2)
żeby wszystko poszło zgodnie z planem.
- 41 21
-
2023-03-14 10:18
Plan dalszego dojenia społeczeństwa?
Ta firma nigdy nie będzie dochodowa.
- 2 2
-
2023-03-14 10:48
Tylko nie połam ich.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.