- 1 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (182 opinie)
- 2 Terminal chemiczny obok Naftoportu (22 opinie)
- 3 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (40 opinii)
- 4 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (68 opinii)
- 5 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
- 6 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (211 opinii)
Sylur zastąpił Granita we flocie Petrobaltiku
Po 36 latach, holownik "Granit" opuścił flotę Petrobalticu i udał się w swoją ostatnią podróż. Jednostka odpłynęła do portu Liepaja na Łotwie, gdzie w stoczni złomowej zostanie zutylizowana. Obsługą platform wiertniczych zajmie się nowocześniejszy, bo zbudowany w 2003 roku, statek "Sylur".
"Granit" został zbudowany w 1980 roku w Stoczni im. Adolfa Warskiego w Szczecinie jako statek typu AHTS (holownik zaopatrzeniowy). Petrobaltic przekazał zarządzanie statkiem początkowo holenderskiej spółce Telco Marine, a następnie World Marine Support, dzięki czemu jednostka znajdowała zatrudnienie na wolnym rynku offshore, na Morzu Północnym. "Granit" zajmował się głównie holowaniem platform i ich zaopatrzeniem, asystą przy tankowcach oraz akcjami ratowniczymi. Statek pracował na Morzu Północnym nieprzerwanie do 2009 roku, a następnie wrócił na Bałtyk i pracował przy platformach Petrobalticu.
"Sylur" to statek typu PSV (statek zaopatrzenia platform). Został zbudowany w 2003 roku w norweskiej stoczni Simek. "Sylur ma być docelowo statkiem wielozadaniowym. Petrobaltic planuje jego przebudowę, tak aby mógł wykonywać badania geotechniczne i był przystosowany do wykonywania prac nurkowych.
"Sylur" należy do spółki Miliana Shipholding Company Ltd, która świadczy na rzecz Petrobalticu usługi logistyki morskiej. Obejmują one m.in. usługi magazynowania i transportu ropy naftowej, asysty ratowniczej i przeciwrozlewowej oraz prace geotechniczne. Grupa Miliana prowadzi działalność za pomocą sześciu jednostek własnych: tankowca Icarus III, wielozadaniowych statków St. Barbara, Sylur, Kambr i Aphrodite I, holownika Bazalt oraz jednostek morskich czarterowanych od armatorów zewnętrznych.
Spółka Miliana została zarejestrowana 22 kwietnia 1999 roku na Cyprze. Lotos Petrobaltic jest w posiadaniu 999 udziałów, co stanowi 99,9 proc. kapitału zakładowego spółki.
Miejsca
Opinie (19)
-
2017-01-11 12:56
Propaganda sukcesu (2)
Jak przebudowę Sylura przeprowadzą tak jak przebudowę platformy Petrobaltic to lepiej od razu niech płynie z Granitem na złomowanie. Swoją droga ciekawe jak firma, która generuje straty dla Lotosu, rozgrzebany remont ( lub raczej dewastację ) jednej platformy, może mówić o planowanym remoncie nowego statku. Propaganda i tyle. Tak jak propagandą był zakup złomu o nazwie Lotos Petrobaltic, który ledwo dopłynął do stoczni w Gdyni na pobierzny remont, a teraz walczy o utrzymanie odwiertów na złożu B8
- 18 2
-
2017-01-12 13:38
Półncocna ma na sprzedaż eleganckie, nowe nieodebrane statki (1)
Z rynku off-shore, dla Norwegów za gotówkę winni oddać w dobrej cenie
- 1 0
-
2017-01-13 02:07
Trzeba mieć jeszcze gotówkę.
Wolne środki idą na nowe etaty Dojnej Zmiany. Z-cy dyrektorów się pojawili; gabinety, samochody, wysokie pensje to kosztuje. A baza pracowników merytorycznych się cały czas kurczy.
- 3 2
-
2017-01-11 14:15
Bazalt (3)
Z młodych lat pamiętam, że był jeszcze "Bazalt". Czy ktoś wie, co z nim się dzieje ?
- 4 0
-
2017-01-11 15:15
Bazalt
Jeszcze pływa .
- 3 0
-
2017-01-11 16:14
Bazalt jeszcze pływa ,lecz to ostatnie dwa lata bo jest w gorszym stanie niż był Granit
- 3 0
-
2017-01-14 04:40
pływa dalej
- 0 0
-
2017-01-11 14:56
Czy my nie żyjemy w chorym kraju? (4)
Państwowa firma rejestruje flotę na Cyprze, bo tam płaci obcemu krajowi mniej (niż gdyby w gruncie rzeczy Państwo płaciło samemu-sobie)
- 22 1
-
2017-01-11 15:17
(1)
Zgoda , dobrze chociaż, że pływa pod PRS em.
- 4 3
-
2017-01-12 07:14
Ekonomia a nie polityka.
Dla kogo dobrze? Miałeś na mysli PRS?
- 3 2
-
2017-01-11 22:21
PŻB
A PŻB pod jaką banderą pływa?
7- 0 0
-
2017-01-13 09:03
Polska bandera jest za droga.
PŻM też ma stwoje 56 statków zarejestrowanych na Bahama, Cyprze, Liberii, Malcie, Panamie, Vanuatu i Wyspach Marshalla
- 3 1
-
2017-01-11 16:17
St.Barbara o roku nie pływa .Ma iść na złom ,ponieważ potężna firma nie ma kasy na remont jednostki
- 14 0
-
2017-01-11 18:23
Zabrakło informacji za ile sprzedano Granita (1)
i czy był przetarg?
- 5 0
-
2017-01-11 20:10
odp
cena sprzedaży minus koszty utrzymania załogi przez prawie rok i wychodzi ze statek został sprzedany za darmo
tak się robi interesy- 2 0
-
2017-01-11 20:19
opinia
nie znam się na branży morskiej ale co chwile słyszy się jakie cudowne statki budują Nasze polskie stocznie więc po co kupować 14letni statek z Afryki? mam nadzieję, że jest to tylko powód związany z brakiem możliwości sfinansowania czegoś młodszego/lepszego ?
- 5 1
-
2017-01-11 23:56
Szkoda. Fajnie bylo go ogladac z okna jak cumuje w Petrobaltiku
- 7 0
-
2017-02-11 07:45
flota?
Tylko na tyle nas stac. Jestesmy krajem , ktory produkuje swietne owoce ,jablka....i tyle . Tak bylo i bedzie . Np. drogi buduje sie dlugo drogo i zle , patrzac wstecz powiedzmy 90 lat. marynarka Wojenna ma duzo mniejsza i starsza flote .Dziwne , przeciez jestesmy silniejsi bogatsi bardziej doswadczeni .
Prawda jest taka jakby Polska lezala na terenie Afryki ...to by jej nie bylo .Zjedli by nas.
Petrobaltic to stara firma z ..Tradycjami . Pracuja tam cale rodziny od pokolen , jak tadziu marynarz zamustrowal na Granita w stoczni to go zezlomuje , no moze jego kuzyn z drugiej zmainy . Jedna wielka pomylka. Nie chcialbym tam pracowac i pewnie nie mialbym szans. na Polnocnym jest w tej chwili kryszys paliwowy i takiego grata 755 mozna kupic za 1-3mln $ ,...w bdb stanie!!. On juz zarobil swoje i powinien pozostac w Afryce ...czyli u nas- 0 1
-
2017-02-11 14:24
cena?
chcial bym wiedziec za ile zostal kupiony ten grat? pewnie znowu tak samo jak "okazyjnie" byly kupione pola naftowe przed kryzysem w Norwegii oraz wierza wiertnicza na spolke z Topazem, ktora sie nadawala na zlom przyszedl czas na na nowe nabytki profesjinalnie zarzadzanego Pertobalticu. Prosze autora zapytac zarzad czy ten statek bedzie mial zatrudnienie?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.