• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szefowie Grupy Kleven spotkali się z Siergiejem Tarutą. Mają odwiedzić Stocznię Gdańsk

Robert Kiewlicz
29 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Grupa Kleven chce zainwestować w Stocznię Gdańsk i od kilku miesięcy trwają rozmowy w tej sprawie pomiędzy ukraińskim właścicielem stoczni a norweskim inwestorem. Grupa Kleven chce zainwestować w Stocznię Gdańsk i od kilku miesięcy trwają rozmowy w tej sprawie pomiędzy ukraińskim właścicielem stoczni a norweskim inwestorem.

W środę odbyło się w Warszawie spotkanie kierownictwa Grupy Kleven z Siergiejem Tarutą, większościowym udziałowcem Stoczni Gdańsk. Norwegowie mają też w planie odwiedzenie zakładu w Gdańsku. Rozmowy dotyczyły ewentualnego zaangażowania Grupy Kleven w Stocznię Gdańsk.



W spotkaniu oprócz ukraińskich udziałowców Stoczni Gdańsk uczestniczył Staale Rasmussen, dyrektor zarządzający Kleven Maritime. - Nie komentujemy sprawy. Nie możemy mówić obecnie o żadnych szczegółach - mówi Jacek Łęski, rzecznik prasowy Gdańsk Shipyard Group.

Nieoficjalnie odwiedziliśmy się jednak, że pod uwagę brane są obecnie dwa rozwiązania dotyczące przyszłości Stoczni Gdańsk. Grupa Kleven może wejść kapitałowo lub przenieść do Gdańska część swojej produkcji. Grupa Kleven zdobyła w ostatnim czasie kontrakt na czternaście statków, który wyceniany jest na kilka miliardów euro. - Szukają więc sposobu, aby szybko zwiększyć swoje możliwości produkcyjne - mówi nam osoba znająca kulisy rozmów. - Stocznia Gdańsk świetnie się do tego nadaje. Norwegowie znają jej specyfikę i od kilku lat współpracują z gdańskim zakładem.

O tym, że norweska Grupa Kleven chce zainwestować w Stocznię Gdańsk i od kilku miesięcy trwają rozmowy w tej sprawie pomiędzy ukraińskim właścicielem stoczni a norweskim inwestorem Trojmiasto.pl poinformowało jako pierwsze w tekście Norwegowie z Grupy Kleven chcą zainwestować w Stocznię Gdańsk. W tle kolejne wnioski o upadłość.

Norwegowie są gotowi rozpocząć na terenie Stoczni Gdańsk produkcję kadłubów i wielkogabarytowych konstrukcji stalowych. Do tego celu ma być wykorzystana hala K-1 zobacz na mapie Gdańska oraz Nabrzeże Kaszubskie zobacz na mapie Gdańska. Jest ono przystosowane do odbierania jednostek o maksymalnym zanurzeniu siedmiu metrów i posiada miejsce cumowania jednostek pływających 5,6 metrów. Nabrzeże Kaszubskie jest umiejscowione na skraju obrotnicy statku, co umożliwia obrót jednostek do 240 metrów długości. Dwa zagospodarowane nabrzeża wyposażone są w żurawie - cztery o udźwigu 150 ton i trzy o udźwigu 50 ton.

Szanse na porozumienie pomiędzy ukraińskim inwestorem Stoczni Gdańsk a Grupą Kleven są duże. Norwegowie czekają jednak na decyzję Agencji Rozwoju Przemysłu (mniejszościowego udziałowca Stoczni Gdańsk). Jak zapowiedział Wojciech Dąbrowski, prezes ARP, do końca stycznia powinna zostać zakończona analiza "Biznesplanu Stoczni Gdańsk 2013/2023". Jedna z kancelarii prawnych pracuje też nad Testem Prywatnego Inwestora. Ma on zweryfikować, czy prywatna firma podjęłaby współpracę ze Stocznią Gdańsk na warunkach zaproponowanych w jej biznesplanie.

Miejsca

Opinie (36)

  • Taruta ? A co tam Taruta ! (1)

    Czy Norwegowie spotkali się z Karolem Płonącą Oponą ? Wszyscy wiedzą, że można dogadać się z takimi Tarutami, a Karol z koleżkami związkowcami i tak będzie robił swoje.

    • 38 10

    • Syndycy stoczni byli mądrzejści

      zapraszali Guzikiewiczów do wieżowca na Dokach na piwko. A piwko było chłodne.

      • 5 2

  • Taruta, sprzedaj udziały w stoczni Norwegom!

    • 17 8

  • Kleven (1)

    dla ARP i MARS to złe nowiny - bo ich kosmiczny holding stoczni upadnie jak kolos na glinianych nogach., zrobią wszystko by nie dopuścić do wejscia stoczni Kleven do Stoczni Gdańsk.W łeb biora pomysły zakładu nowych budów na terenach dawnego
    wydz. K-3 Stoczni Gdańskiej im. Lenina a może to dobrze dla Nauty , bedzie jakieś wytłumaczenie dla Skarbu Państwa nieudolności p. Sławomira.a co do stoczni Gdansk to Kleven jest szansą na rozwój a dla nas nowe miejsca pracy. Kleven to dobrze zorganizowana stocznia. dawniej były plany umiejscowienia prac w Naucie ale
    po bezmyslnym zniszczeniu spółki Konrem Nauta to już historia.

    • 40 7

    • Siem, Helsoy, Ulstein...

      Kleven to nie cały świat - zawsze zostaje do roboty SiemOffshore, Helsoy, Ulstein, loydswerft, itp. itd. - nowe budowy na K3 dadzą sobie rady tylko niech lepiej kalkulują robotę by było za co robić i czasem zainwestować ...

      • 4 1

  • Boże, zamknijcie w końcu ten zakład, wywalcie ludzi na bruk (5)

    Otwórzcie nową stocznię, zatrudnijcie tych najpracowitszych za uczciwe pensje, związkowcom podziękujcie. W tym przypadku reforma przez rewolucję, a nie ewolucję, jest jedyną opcją.

    • 34 15

    • Powinieneś być 1 który się zgłosi do nowego zakładu do pracy ale w żadnym wypadku nie możesz decydować który z pracowników sg zaliczał się do najpracowitszych

      • 2 3

    • debil (2)

      Tylko osioł mógł coś takiego napisać ... Powiedz to małym dzieciom pracowników których byś zwolnił.

      • 1 3

      • a Ty co mówisz swoim dzieciom?

        "poczekaj, tatuś za trzy miesiące dostanie wypłatę"? "zamknij się GUANiarzu, też jestem głodny" ? Ci ludzie już są bez pracy i bez wypłaty.

        • 2 1

      • nie obrażaj innych

        Tam praca to jak zabawa z odpezpieczonym granatem, trzeba mieć oczy otwarte i nie ma się co obrażac.

        • 1 1

    • Jeśli zamkną zakład, to ARP przejmie za bezcen majątek stoczni dla swojej grupy i tyle. Żadnej nowej firmy nie będzie. Do tego padną firmy, którym stocznia wisi kasę i te które utrzymują się wyłącznie ze współpracy ze stocznią. To nie jest problem tylko jednej firmy.

      • 0 0

  • Płace (2)

    Ciekawe, czy w Polsce Norweg będzie placic naszym tyle samo, co w Norwegii? Może tu o to chodzi...?

    • 20 3

    • nie

      • 3 0

    • bedzies robic za 1800 podstawy i dziennie min rolka drutu

      a jak sie nie podoba to wyjedz.

      • 4 1

  • Stocznia polska zarzadza Ukrainiec - jaja , a teraz sie pchaja Norgi,bo Polacy nie ma pomyslu co by tu zrobic (2)

    Bo czemu nie?
    Tani polski Robol bedzie siedzial u siebie a nie w Norwegii , dostawal kase mniejsza niz Norgi , a robote bedzie robil nawet lepsza .
    Bo nasi to jednak sa fachowcy w tej dziedzinie i nie ma co gadac. Zreszta zawsze nasi byli fachowcami w tej dziedzinie , chylic czolo.
    A wszystko dlatego ze Polacy we wlasnym kraju maja stocznie i uwa!!!!!! nie wiedza co maja z tym zrobic!!!!!!!!
    nie maja pomyslu!!!!!!!
    no to sa jaja!!!!! Musi byc jakis ukrainiec albo pijany Noirg , ktory im bedzie mowil co robic , bo nasi nie wiedza co maja robic!!!!

    • 25 7

    • Akurat co do Norwegów, to dzieli nas od nich kosmiczna przepaść mentalna. Ci ludzie mają zupełnie inne standardy i mentalność. Przejęcie stoczni przez Norwegów, to najlepsze, co może ich spotkać. Do tego jeszcze, żeby pozbyli się ARP... Dopóki ARP będzie trzymał łapę na stoczni, to zawsze będą kopać pod nią dołki i kombinować, żeby ją udupić.

      • 2 0

    • Polacy są fachowcami? Weź mnie nie rozśmieszaj. Polscy inżynierowie po GUANianych uczelniach nic nie potrafią, zaczęliśmy wypuszczać masę magistrów, szkoda tylko, że zeszliśmy z tych wykształconych do zera. Przeciętny polski robotnik nie ma zielonego pojęcia co w ogóle robi, potem na budowie pracują cukiernicy, piekarze i technicy informatyki. Wykształconych w zawodzie robotników w Polsce jak na lekarstwo. Szkoda gadać.

      • 1 1

  • Do kogo należy teren na którym leży stocznia?

    To jest chyba najcenniejsze aktywo i wabik na inwestorów

    • 6 6

  • Może w końcu będzie jakaś konkretna robota.. Oby

    • 7 3

  • Panie Teruta

    Panie Taruta. Na sam pierw to niech Pan wyrzuci zarząd tej stocznia i radę nadzorcza tez. Potem można kombinować co dalej robiić. Te dyrektory z zarządu to tylko umią ludzi zwalniać i to wszystko. Żadnego dobrego zamówienia na produkcje nie załatwili. Nic i nic. Oni nie mją pojęcia co to jest stocznia. Pan daje im za dobrą kasę i nie martwiia się o jakkes tam kontrakty. I tyle. W stoczni za płotem śmigają statki aż huczy. Niech pan tych drektorów wyślę nad kanał portowy i niech uczą się jak inni to robią.

    • 22 3

  • Jaki język ?

    To teraz będzie trzeba znać trzeci język obcy (rosyjski,ukraiński,norweski) by dostać tam prace. W ogłoszeniach z urzędu pracy:
    "Wymagania j.rosyjski i/lub ukraiński-biegle" można to sprawdzić !!!!
    Ludzie gdzie my jesteśmy ??!!

    • 15 7

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane