• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

T2 oficjalnie otwarte. DCT zwiększa możliwości przeładunkowe

Robert Kiewlicz
24 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Nowe głębokowodne nabrzeże T2 o długości 650 metrów jest wyposażone w pięć nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 20 tys. TEU.

Oficjalnie otwarto drugie, głębokowodne nabrzeże terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Projekt T2 zobacz na mapie Gdańska to największa prywatna inwestycja sektora portowego w Polsce. Ma przyczynić się ona do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie. Na tym jednak nie koniec. Optymistyczne prognozy wzrostu ładunków w rejonie Bałtyku mogą w najbliższych latach doprowadzić do powstania nabrzeża T3.


Czy rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?


Nowe głębokowodne nabrzeże T2 o długości 650 metrów jest wyposażone w pięć nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 20 tys. TEU. Wraz z piętnastoma w pełni zelektryfikowanymi suwnicami placowymi eRTG, wspomaganymi w operacjach przez ponad 30 nowych ciągników terminalowych, przyczyni się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT Gdańsk do 3 mln TEU rocznie.

- Zakończenie tej inwestycji cementuje pozycję DCT jako największego terminalu kontenerowego na Bałtyku i umacnia pozycję Portu Gdańsk jako kluczowego portu w tym rejonie Europy - mówi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk.
- Projekt T2 przełoży się na wzrost wpływów budżetowych z tytułu podatku VAT, ceł oraz akcyzy. Można założyć, że już w 2016 roku kwota ta przekroczy 6 mld złotych - wskazuje Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych DCT Gdańsk.
DCT to spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Projekt w Gdańsku jest jedną z największych inwestycji australijskich w regionie. DCT Gdańsk rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 mln euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX, a jej głównym podwykonawcą spółka NDI.

- DCT to jedna z największych inwestycji z punktu widzenia rządu Australii. Dzięki temu Polska staje się hubem logistycznym dla całego regionu. Mam nadzieję, że na tym się nie skończy i być może za jakiś czas powstanie nabrzeże T3 - mówi Paul Wojciechowski, ambasador Australii w Polsce.
- Liczba zatrudnionych w DCT wzrosła w ostatnich miesiącach do 730. Jest to znaczny wzrost w porównaniu ze stanem sprzed roku. W 2015 roku przeładowaliśmy ponad 1 mln TEU, a w tym roku ten rezultat będzie na pewno jeszcze lepszy. Podwojenie przeładunków nastąpi w ciągu najbliższych 2-3 lat - dodaje Kwiatkowski. - Każdy port w naszym regionie ma ambicje, aby być czołowym graczem na rynku. My specjalizujemy się w kontenerach i w tym segmencie jesteśmy unikalnym podmiotem. W chwili obecnej inne porty nie są w stanie fizycznie obsłużyć największych jednostek na świecie. Jesteśmy firmą opierającą swoje działanie na zasadach rynkowych i na analizach rynku. Patrząc jednak na prognozy wzrostu ładunków w rejonie Bałtyku mogę stwierdzić, że powstanie nabrzeża T3 jest możliwe.
Ciekawostką jest, że suwnice STS, pracujące na nowym nabrzeżu, są jednymi z najwyższych konstrukcji w Gdańsku z wysokością 133 m n.p.m. Podczas budowy wbito 211 pali na samym tylko nabrzeżu (w linii brzegowej), ogólna liczna punktów wzmocnienia terenu (różne rodzaje pali, kolumn kamiennych czy zagęszczonych miejsc) to 70 tys.

T2 jest usytuowane pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Dodatkowo inwestor zalądowił część akwenów portowych, przez co powierzchnia Polski zwiększyła się o ponad 18 tys. m kw.

- Jesteśmy bardzo cierpliwym kapitałem. Inwestycje rozpatrujemy w okresie 10-20 lat. Przez ostatnie lata zrezygnowaliśmy z dywidendy i środki inwestowaliśmy w rozwój spółki. Jako fundusz operujemy kapitałem o wartości 400 mld dolarów, z czego 140 mld zainwestowane jest właśnie w inwestycje infrastrukturalne. Nieczęsto inwestujemy jednak w projekty takie jak DCT, dlatego jest to dla nas inwestycja szczególna - podkreśla Grant Smith, dyrektor zarządzający Funduszu GIF II i członek Rady Nadzorczej DCT Gdańsk.

Nowe suwnice w DCT. Sierpień 2016 r.

Miejsca

Opinie (175) 3 zablokowane

  • lepiej w pge eksploatacji

    tam można okradać firmę a kierownictwo i związki solidarność cię obronią takie mają zasady taki jest PIS swoich chroni i dba o misiewiczów.
    takie przypadki były i kierownicy jak J.G i S.K stają za takimi murem i zachowują stanowiska a co najlepsze chyba nawet ich prezes to popiera.chyba nauka idzie od g...y. tylko tam pracować bo wszystko wolno nawet okradać firmę

    • 5 1

  • PGE tylko nie to

    Tam nie ma kto pracować byli pracownicy emeryci i rezerwa psia firma

    • 4 0

  • a ja mam pytanie... (2)

    czy DCT to kapitał polski?

    • 3 10

    • (1)

      Mogłeś wyjąc ze swojego konta i zainwestować . Byłby kapitał polski chyba ze jesteś ruskim albo watykańskim trollem

      • 5 6

      • a TY najwyrażniej jesteś debilem , i nie da się prowadzić z Tobą merytorycznej rozmowy

        • 1 2

  • najlepszy jest ''Koń'' (2)

    który zatrudnia ludzi jako podwykonawca dla DCT na umowach zlecenie.
    co pół roku zmienia, zamyka firmę i otwiera nową, pod inną nazwą, zeby tylko nie dać ludziom umowy o pracę i minimalizować koszta. Najpierw zatrudniał jako ''Kadry'' później jako "CTO'' a teraz sie nazywa ''Groupacon''

    • 16 2

    • ci co tam pracują robią to z wlasnej woli

      Mogą bez problemu przejść od firmy zewnętrznej na etat DCT mieć normalną umowę o pracę. Region sie rozwija ludzie mają pracę, nikt na tym forum nie docenia skali inwestycji oraz jej pozytywnych aspektów.

      • 3 6

    • Odnośnie Kadry Cto cerfury itd.ludzie którzy tam pracują to nie narzekają im to pasuje rabia po 300 godzin.Warunki też także niewidze broblemu kazdy wiedział w co wchodzi jaka tam jest placa i na zlecenie .Duzo emerytów i innych wynalazków tam pracuje

      • 2 4

  • (8)

    Ja nie narzekam na pracę,swoje robie odwalę 12 h,w ramach etatu, de facto pół miesiąca wolnych dni,nie mam przymusowego zostawia w pracy jak u prywaciarzy,kasa w terminie,jest możliwość nadgodzin,nie siedzi mi nikt na d*pie i poganie, i zrobię za kierownicą tyle co u jakiegoś lewego prywaciarzy za 300 h.i bez łamania przepisów itp,żadnych dziwnych umowy zleceń, a ze trzeba pracować? Po to tam przychodzę, większość tam,pracujących to pokolenie wirtualnej rzeczywistości, i praca dla nich jest obstrakcja jak i myślenie

    • 10 8

    • Uwaga (7)

      Zgadzam się z tą "wirtualna rzeczywistoscia"

      Większość ludzi z dct to kompletne barany.
      Tylko narzekac potrafia. Od cycusia mamusi się nie odsuneli.
      Większość ma minimum 2500 zl netto.
      1/3 minum 3000 zl netto.
      Takie kwoty zarabiaja ludzie po studiach. Nie oszukujmy się Panowie i Panie z dct.

      Przykro mowic ale sam jestem pracownikiem dct i do socjalnego juz w ogóle nie chodze. Słychać tam tylko narzekanie.... Uszanujcie swoja przerwę ( minimum 2 godziny na 12 h pracy) i zjedzcie spokojnie śniadanie czy obiad.

      Przepraszam ale musiałem "nasr*c" w swoje gniazdo ale ktos prawdę musi powiedzieć.

      • 7 9

      • Dodam jeszcze ze w żadnej mi znanej firmie nie płacą za nadgodziny jak w dtc,i naprawdę jak się chce pracować i ma pojęcie o jezdzeniu a nie życiem w internecie podczas prowadzenia pojazdu, to na początku będąc młodszym śmiało ponad trójkę się zarabia, a jak ktoś chce tyle e euro no to pewnie w europie go przyjmą z otwartymi rękoma jako super doświadczonego młodszego operatora

        • 6 2

      • (4)

        Masz rację. To co da się zauważyć, to fakt, że większość załogi to ludzie młodzi o nikłym doświadczeniu zawodowym. Dużą część operatorów wyszkolono na miejscu. Nie neguje - są dobrzy w swoim fachu. Niestety narzekaniom nie ma końca, bo po prostu nie mają porównania do innych zakładów - stoczni, portów, gdzie operowaliby trupami postawionymi za towarzysza Edwarda Gierka, albo na budowie rwać wiezowym szalunki, aż całą maszyną rzuca...

        • 6 1

        • (3)

          Odpowiedz sobie kolego na pytanie dlaczego większość załogi jest młoda i nie doświadczona jak zaczyna pracę :)

          A jeśli chodzi o kolegów w czarnych koszulkach z logo "swojego stowarzyszenia"
          1 masz płacone za święta 100%? Masz!
          2 otrzymałeś 200 zł podwyżki w tym roku i masz gwarancję podwyżki w przyszłym roku o kolejne 100 zł płacy zasadniczej? Masz!
          3 Masz gwarancję wypłaty nagrody jubileuszowej po 5 i 10 latach przepracowanych w dct? Masz!
          4 Dostałeś (choć pewnie nie bo jesteś "zachwycony swierzak który nie docenia związku" ) wyrównania za pracę w godzinach nadliczbowych które były złe naliczane? Ty pewnie nie bo nie znasz tematu, ja dostałem!
          5 Masz premie miesięczną na jasno określonych zasadach z gwarancją ze jak zostaną spełnione to ją otrzymasz? Masz!

          Wiec za przeproszeniem nie pie**ol ze związek jest zły, gdyby nie związek było by znacznie gorzej, być może byś się nie skusili na ofertę tej firmy bo byś nie miał tych profitów i innych o których nie wspomniałem.

          Jako ciekawostka na zachodzie np Niemcy, w terminalach/portach jest uzwiaskowienie na poziomie 80% tez powiesz ze to banda patalachow którzy Bóg wie czego oczekują?

          • 2 0

          • Druga połowa wypowiedzi do zbynia z postu poniżej oczywiście.

            • 0 0

          • (1)

            Popieram to co napisałeś, poza tym żeby zarabiać więcej to wszędzie trzeba najpierw wypracować staż pracy i doświadczenie, żeby zarabiać więcej, to nie piłka nożna ze byle kotlet dostanie miliony i nie potrafi kopnąć w piłkę, no ale nie ma to jak naród malkontentow,zawsze twierdzę że jak się nie podoba to przecież cała Europa czeka na nasze ręce do pracy,tylko ze och jakie to nie popularne trzeba trać! !!a nie ciągle narzekać, no ale zawsze poza tym można otworzyć własną firmę i być dla siebie prezesem we własnej osobie :D

            • 0 0

            • A moim zdaniem załoga jest młoda bo większość ludzi doświadczonych różnymi zawodami nie ma ochoty za niecałe 2000zl przyjść tu żeby nocą i dniem, w upał i mróz, słońce i deszcz w weekendy i święta stać na statku i biegać góra do do ładowność i na przejściówki żeby sprawdzić czy kontener "siedzi" ;) znają realizacji i nie przyjdą za 2tys tu skakać po statku :)
              Moim zdaniem wykonywana praca szczególnie na tych najniższych stanowiskach nie jest adekwatna do zarobków.
              Ludzie to nie warzywniak!
              Dobrze ze są te związki to chociaż trochę się poprawiło. Plus dla nich!

              • 0 0

      • Dobrze napisałeś narzekają na okrągło a szczególnie panowie w czarnych koszulkach z logo swojego stowarzyszenia.Polowa tam robiących sa z przypadku lewusy najlepiej góry do góry i w telefon się gapia.Ale dużo by pisac w innych firmach tez są tacy ludzie.

        • 3 3

  • dział marketingu DCT - (1)

    słabiutko jak widzę! Brak nowych/odważnych pomysłów? Impreza na placu w przezroczystym namiocie... Déjà vu? To już było kilka lat temu i ktoś inny to wymyślił. Rozczarowanie i tyle !

    • 11 5

    • I znowu nie zaprosili? ;)

      Danuta to Ty? :)

      • 0 0

  • cudowny dct

    Jeżeli uważacie że :
    - z roku na rok mniejsze przerwy (tym samym coraz częściej siada kręgosłup)
    - za T3 każdy z nas zapłaci własnym zdrowiem
    - teraz nawet telefonów nie możemy nosić taka demokracja
    - im bardziej człowiek odcięty od świata tym bardziej posłuszny

    • 11 6

  • A jak z parkingiem dla samochodów ciężarowych??? (3)

    Na to już nie starczyło kasy?? wg DCT kierowca samochodu to cyborg który nie potrzebuje snu - po dwóch godzinach postoju opłata karna 406zł i 92zł za każdą następną godzinę. Zamiast przepisowej pauzy na tacho, to nieraz w ośmiogodzinnej kolejce trzeba stać. Kiedy zatrudnicie na umowę o pracę więcej ludzi do obsługi i zaczniecie im normalnie płacić?? Nabraliście kontenerów i nie potraficie tego ogarnąć. Najgorszy port w Trójmieście...

    • 15 5

    • (2)

      To po jaki H ty i twój kolega stoi na magnesie.Czas pracy się koczy wyjeżdżam z kolejki robię pauzę i rano niema kolejki ląduje kontener.Ale tak nie zrobisz bo masz od frachtu i dzień straty i dygasz na rano.I w miesiącu 360 godzin by byl 4300pln

      • 6 2

      • ciekawe (1)

        ciekawe gdzie mam wyjechać z kolejki, stanąć i zrobić pauzę? piszesz tak a chyba nie byłeś tam ani razu. wg cennika DCT pauza na parkingu DCT: 406+92 razy siedem, razem 1050zł pod warunkiem że możesz wykręcić dziewiątkę a nie jedenastkę. zastanów się najpierw a potem pisz
        PS spróbuj wyjechać z kolejki - chyba że masz w samochodzie opcję helikopter..
        PS2 kto ci powiedział że stoję w kolejce na magnesie - ja po prostu staram się omijać ten syf szerokim łukiem i staram się brać robotę z innych portów

        • 2 0

        • Wiem bo jezdzilem na kontenerach i 80% stoji na magnesie i załadunek tak samo sie odbywa wszyscy przy wyjezdzie skacza po balkonach za kabina i sciagaja te rzepy tak ze nie udawaj ciemniaka.Wszyscy wiedza jak jest i oszukuja samych siebie.W przyszlym roku wybuduja parking przy zjezdzie z sucharskiego to tam pauze wykrecisz.

          • 0 0

  • Fajnie i brawo!!!!!

    oczywiście już jest na portalu banda frustratów

    • 1 10

  • Najśmieszniejsze ze cale terminale polaczobe są ze światem torem i drogą, ktore sie przecinaja w jednym poziomie... nawet szlabanow nie ma na przejezdzie.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane