• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR w korku, spowolnienie w terminalu

Wioletta Kakowska-Mehring
12 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
TIR-y nie radziły sobie na zaśnieżonych ulicach. TIR-y nie radziły sobie na zaśnieżonych ulicach.

Pogoda w ostatnich dniach zaskoczyła drogowców i... kierowców TIR-ów. Gdyńska policja kilka razy zmuszona była blokować wjazd na obwodnicę. A korek na drodze to też utrudnienia w Porcie Gdynia. Jak radzą sobie terminale kontenerowe?



"Kierowcy ciężarówek blokują Morską na Cisowej w oczekiwaniu na otwarcie obwodnicy".
"Wjazd na Estakadę z ul. Kontenerowej w stronę Obłuża - ciężarówki nie mogą podjechać i blokują ruch. Na miejscu jest nadzór ruchu ZKM".
"TIR na prawym pasie na awaryjnych. Nie może ruszyć. Przed Chwarznem w stronę Gdańska. Zaczyna robić się korek".
Przez ostatnie dni w naszym Raporcie z Trójmiasta pojawiało się sporo wpisów tej treści. TIR-y nie radziły sobie na zaśnieżonych ulicach w drodze z Estakady Kwiatkowskiego do obwodnicy. Kilka razy policja zmuszona była zamykać wjazd na obwodnicę. O tym, że układ drogowy prowadzący do i z gdyńskiego portu pozostawia wiele do życzenia, słyszymy od lat. Jednak w ostatnich dniach mogliśmy się przekonać, że sytuacja wymaga naprawdę pilnych działań.

Znamy przebieg Drogi Czerwonej



Sznur ciężarówek czeka na wjazd na Obwodnicę.



Utrudnienia na drogach wpłynęły też na pracę portowych terminali, zwłaszcza kontenerowych. W Gdyni są dwa terminale - BCTGCT.

- Niestety my również odczuwamy utrudnienia w obsłudze ruchu kołowego na terminalu z powodu obecnej pogody. Z jednej strony jest to spowodowane okresowymi spiętrzeniami liczby ciężarówek w związku z ich zupełnie nieprzewidywalnym czasem dotarcia do BCT. Z drugiej zaś, pogoda wymusiła na nas zastosowanie szczególnych środków bezpieczeństwa związanych z poruszaniem się ich po terminalu, co okresowo ogranicza liczbę pojazdów jednocześnie mogących przebywać w obszarze pól składowych kontenerów. Obecnie bacznie śledzimy sytuację i na bieżąco regulujemy ruch bramowy na BCT, starając się rozładować opóźnienia - mówi Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy/CCO w BCT.
Jak twierdzą operatorzy terminali, na razie na placach nie zalegają nieodebrane kontenery, nie ma korków, ale faktycznie ruch odbywa się wolniej.

- Praca przebiega płynnie, choć faktycznie wolniej. Obsługujemy ciężarówki na bieżąco, choć sami też musimy walczyć ze skutkami śnieżnej zimy. Mamy dobry sprzęt, przygotowany do różnych warunków atmosferycznych, ale w takich warunkach wszystko może się wydarzyć, nawet awaria - mówi z kolei Adam Czartowski, dyrektor handlowy w GCT.
Swoje problemy ma też gdański DCT, który nie jest schowany w głębi lądu. Tam z kolei obfite opady śniegu, ale przede wszystkim silne podmuchy wiatru niekorzystnie wpływają na przebieg samych operacji przeładunkowych przy użyciu potężnych suwnic. W tej sytuacji, aby zminimalizować negatywny wpływ warunków pogodowych na łańcuch dostaw, podjęto decyzję o uruchomieniu dodatkowych godzin pracy w najbliższy weekend.

A jak przebiega ruch od strony morza? Okazuje się, że zdarzają się opóźnienia. Cóż, problemy z pogodą mają też porty w Rotterdamie i Hamburgu.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (37)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane