- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (51 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (132 opinie)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
- 6 Rząd wprowadzi bon energetyczny (156 opinii)
Terminal DCT. Transakcja sfinalizowana
Transakcja zakupu terminalu DCT została sfinalizowana. PSA International Ptd Ltd, Polski Fundusz Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund zarządzany przez IFM Investors po formalnym zatwierdzeniu przez właściwe organy ochrony konkurencji i konsumentów zamknęli transakcję nabycia największego terminalu kontenerowego w Polsce.
O tym, że operator portowy PSA i australijski IFM Global Infrastructure Fund przy udziale Polskiego Funduszu Rozwoju podpisały umowę wspólnego przejęcia 100 proc. udziałów w Deepwater Container Terminal Gdańsk poinformowano już w połowie marca tego roku. Zamknięcie transakcji wymagało jednak zatwierdzenia przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Takie otrzymano i - jak poinformowano - transakcja została zamknięta, czyli doszło do sprzedaży.
Jak wynika z nieoficjalnych informacji, wartość transakcji to ponad 5 mld zł. Paweł Borys, prezes PFR, pytany przez dziennikarzy o finansowanie inwestycji odpowiedział, że w ramach transakcji jej uczestnicy współpracują z konsorcjum ośmiu banków, z którymi uzgodniono warunki finansowania długoterminowego. Wiadomo też, że Polski Fundusz Rozwoju przejął 30 proc. udziałów w terminalu. Reszta udziałów podzielona została pomiędzy dwóch pozostałych inwestorów.
DCT Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się portów kontenerowych w Europie i jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe na świecie statki kontenerowe - tzw. "ULCV" (Ultra Large Container Vessels) o pojemności do 23.000 TEU. Liczba obsłużonych przez DCT Gdańsk kontenerów rosła przez lata, osiągając 1,9 mln TEU (twenty-foot equivalent unit) w 2018 roku. DCT dysponuje nabrzeżem o długości 1306 metrów oraz maksymalnej głębokości 17 metrów. Obecnie trwa rozbudowa terminalu, która zakończy się na przełomie 2019 i 2020 roku.
Miejsca
Opinie (54) 2 zablokowane
-
2019-05-24 13:56
Brawo Polska ! (2)
A za 5 lat sprzedać udziały z zyskiem.
- 1 1
-
2019-05-24 17:18
i będzie na 1000+
- 1 1
-
2019-05-24 17:26
Tak smutna prawda. Jeden australijski sprzedał drugiemu....
- 0 0
-
2019-05-24 19:01
(1)
A dlaczego skarb Państwa nie jest 100 procent właścicielem.
By nabijac pieniądze dla nas a nie właścicieli zagranicznych- 0 2
-
2019-05-24 19:08
Skarb państwa ma ogromny zysk z tytułu ceł, 10mld w zeszłym roku. Sam terminal (przeladunki) nie generuje tak znacznych zysków. Dobrze że zdecydowali się na 30% długi czas minie zanim ta inwestycja się zwróci A biorąc pod uwagę zapowiedziane inwestycje to zwrot kosztow to naprawdę długo falowy proces
- 2 0
-
2019-05-24 21:48
Co to za firmy?
Co to są za firmy, którym sprzedano DCT? Mają takie obce nazwy. Wyjaśnić to należy. Dlaczego sprzedano DCT???
- 0 4
-
2019-05-24 22:20
I ciemnoto
Dlaczego wszyscy narzekają na rozbudowę dct?od groma ludzi na tym skorzysta. Tylko trzeba zagłębić się w lekturę tego tematu a nie walić hejty bez sensu
- 6 0
-
2019-05-25 09:13
(2)
Bzdurą jest wpis że rozbudowa zakończy się na przełomie 2019 i 2020. Parking przed DCT tak, ale rozbudowa portu nawet się jeszcze nie rozpoczęła.
- 0 0
-
2019-05-25 22:11
(1)
Lewicki ty weź się za robotę lizusie z Gdyni.
- 2 0
-
2019-05-26 16:25
xD
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.