• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal DCT zyska kolejnego klienta. Alians 2M w Gdańsku?

Robert Kiewlicz
11 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
2M, wspólny serwis oferowany przez Maersk Line i firmę MSC, ma gwarantować klientom obu firm dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU. 2M, wspólny serwis oferowany przez Maersk Line i firmę MSC, ma gwarantować klientom obu firm dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU.

Alians 2M - czyli współpraca Maersk Line i Mediterranean Shipping Company - rozpocznie działalność na początku 2015 roku. Gdański terminal DCT już przygotowuje się do obsługi nowego klienta. Szczegóły aliansu nie są jeszcze znane, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że statki MSC będą zawijać do Gdańska.


Zobacz, jak pracują potężne suwnice STS w DCT Gdańsk.

Nowy terminal, czyli DCT II ma zostać ukończony w 2016 roku. Nowy terminal, czyli DCT II ma zostać ukończony w 2016 roku.

Usługa 2M, wspólny serwis oferowany przez Maersk Line i firmę MSC, to dziesięcioletnie porozumienie pomiędzy armatorami. Ma ono gwarantować klientom obu firm dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU.

- Rozszerzenie portfolio naszych usług to odpowiedź na rosnące oczekiwania rynku. W drugim kwartale 2014 roku zanotowaliśmy globalny wzrost wolumenu o 5 proc. Przy prognozowanym rozwoju obrotów i popytu na poziomie 4-5 proc., Maersk Line z wolumenem na poziomie 6,6 proc. już teraz wyprzedza ten wynik. Jednocześnie oceny wystawione przez analityków branży transportu morskiego z SeaIntel, w zakresie terminowości (86,1 proc. w przypadku Maersk Line), plasują naszą firmę na pozycji lidera branży, oferującego niezawodne usługi i jakościową obsługę - mówi Ingrid Uppelschoten-Snelderwaard, prezes Maersk Line w Polsce. - Bacznie obserwujemy nie tylko stan branży transportu morskiego, ale też globalną sytuację ekonomiczną i tendencje rynkowe. Dywersyfikacja usług to odpowiedź na potrzeby klientów i zmiany gospodarcze.

Alians 2M ma obsługiwać przewozy na linii Azja - Europa, Transatlantyk, Transpacyfik. - Dla nas każda konsolidacja na rynku kontenerowym jest rzeczą dobrą. Dzięki temu większa liczba klientów ma możliwość uzyskania wystarczającej "masy krytycznej", aby przypłynąć do nas dużymi statkami. My jako terminal, poza wysokim standardem obsługi mamy coś jeszcze, co umożliwia nam obsługę dużych statków: głębokowodne nabrzeże i bardzo wysoką produktywność pracy, która jest porównywalna, a czasem lepsza niż w portach niemieckich. W związku z konsolidacją na rynku poszerza się liczba klientów zainteresowanych naszymi usługami - mówi Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT. - W przypadku aliansu 2M otwiera się możliwość współpracy z nowym armatorem. Jeśli podjęta zostanie ostateczna decyzja i uzyskane wszelkie niezbędne zgody, to obsługiwać będziemy większą liczbę kontenerów. Klienci docelowi będą mieli możliwość wyboru pomiędzy ofertami dwóch armatorów. Polityka handlowa w ramach aliansu ma bowiem pozostać oddzielna.

Czy uważasz, że rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?


Jak twierdzi Landa, nie ma jeszcze całkowitej pewności czy zawijać będą do Gdańska statki MSC. - Najprawdopodobniej zawijać będzie do nas statek oceaniczny, na którym będą po prostu kontenery należące do Maerska i MSC. Nie da się jednak wykluczyć, że będą też osobne zawinięcia statków MSC. To jednak pozostaje w gestii armatorów - dodaje. - Więcej szczegółów na temat 2M znanych ma być w październiku, a armatorzy mają rozpocząć współpracę w ramach aliansu z początkiem 2015 roku. Jeśli tak się stanie, to pierwsze statki trafią do DCT w pierwszym kwartale 2015 roku.

Gdański terminal szykuje się też do rozpoczęcia budowy DCT2. Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. - W zimie 2014 lub na początku 2015 roku rozpoczniemy pierwsze prace przygotowawcze do budowy DCT2 - dodaje Landa. - Jak zawsze najwięcej pracy jest zanim jeszcze zostanie wbita pierwsza łopata. W chwili obecnej zamykamy finansowanie tej inwestycji, mamy wszelkiego rodzaju zgody środowiskowe i wybranego inżyniera kontraktu. W najbliższym czasie będziemy starali się o uzyskanie pozwolenia na budowę.

Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu DCT2 będzie wynosiło 16,5 m. Wysoki standard obsługi zapewnić ma siedem dźwigów nabrzeżowych klasy super-postpanamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Docelowa roczna pojemność terminalu DCT2 jest szacowana na 2,5 mln TEU, co wraz z DCT pozwoli uzyskać łączną zdolność przeładunkową do 4 mln TEU rocznie, po oddaniu terminalu do użytku.

- Sama struktura nowego terminalu będzie umożliwiała uzyskiwanie jeszcze wyższych niż dotychczas rat obsługi statków. Chcemy aby nasz terminal był przystosowany do statków, których jeszcze nie ma na rynku, a które mają być zbudowane w najbliższych latach - 19 czy 24 tys. TEU - twierdzi Landa. - Chcemy statki tej wielkości obsługiwać. Kiedy DCT było budowane to nikt w Polsce nie wierzył, że jakiekolwiek statki oceaniczne będą obsługiwane w naszych portach, a co dopiero największe i najnowocześniejsze na świecie. Dlatego od razu przygotowaliśmy inwestycję wykraczającą poza dzisiejsze potrzeby.

Maersk Mc-Kinney Møller cumuje w DCT

Kontenerowiec Maersk Elba zawitał do gdańskiego terminalu DCT.

Miejsca

Opinie (50) 5 zablokowanych

  • (4)

    No chłopaki w końcu będziemy zarabiać jak w transoceanicznych portach:D już nie trzeba będzie przychodzić po wypłate/jałmużne z portmonetką a workiem po ziemniakach tyle będzie kapuchy tak w końcu twierdzi prezes:D hymm choć mowa była pewnie o dziale administracji a nam jak zwykle zostaną okruszki hehe i nieograniczne "miśki" do podziału..kto chce kto chce?:)

    • 37 15

    • zgoda jest

      • 0 0

    • (2)

      Nie myl administracji z kierownictwem, zdziwiłbyś się ile tam pracowników mniej zarabiających od ciebie, (tylko posumuj dobrze swoją wypłatę i drugą z Kadr)

      • 2 11

      • nawet jak ktoś ma drugą prace żeby lepiej zarobić to jakim kosztem 300 godzin miesięcznie

        • 7 0

      • Żaden pracownik operacyjny nie pracuje dodatkowo w Kadrach!! Nie pisz bzdur.

        • 11 0

  • podwyzki (18)

    Po co dawać podwyżki dla 300 osób jak można dać 10 naganiaczom w zielonych nocnikach 5000 brutto mały 5500 średni 6000 starszy. Pozdrawiam

    • 10 1

    • operator (16)

      ciekawe ile zarabiają operatorzy suwnicy placowej i nabrzeżowej, skoro podał pan stawki kolegów w zielonych kaskach, to moze odsłoni pan stawki tych w żółtych? Z góry ogromnie dziękuje

      • 0 0

      • 3660zł brutto- młodszy operator RTG (15)

        • 1 0

        • operator RTG & STS (14)

          dziękuje za odpowiedź
          zakładam, że skoro "młodszy 3660zł" to średni około 4000zł brutto a starszy około 4500zł brutto

          czy panowie operatorzy uważają, że takie stawki są zbyt niskie jak na gdańskie (trójmiejskie) płace?

          • 1 3

          • operator (9)

            Tu nie chodzi o trojmiejska egzystencję tylko o europejskie normy/standardy. Dla przykładu pracownik lidla w Polsce 1800 brutto na 3/4 etatu dwa razy ciężej pracuje kostkę masła kupi za 4 złote a w Niemczech zarobi 1500 euro kostka masła 0.78 euro. Juz nie chce sobie wyobrażać jakie są stawki w innych portach europejskich. Nie mniej narzekamy na to co się dziej w naszej firmie bo nas oszukują i oklamuja. Ciężko pracujemy i należy się za to godziwe wynagrodzenie bo aktualne nie zrekompensuje mi rozwalić pleców oraz za frajer przepracowanych świat.

            • 4 0

            • do operator cd. (5)

              takie porównywanie się z pracownikami krajów zachodnich jest conajmniej nie na miejscu!

              przypominam, że POLSKA i my POLACY, musimy jeszcze długą drogę przebyć, aby znaleźć się w miejsc, w którym obecnie jest pozostała UE.

              Jeśli każdy z pracowników w Polsce zacząłby porównywać się z pracownikami z UE to dopiero byłoby wesoło.

              W tamytch krajach operatorzy w porcie zarabiają wyższą pensję aniżeli pozostałe grupy pracownicze, w POLSCE (w DCT) jest IDENTYCZNIE.

              Zapytaj swoich znajomych, którzy pracują w logisytce/magazynach etc. jak im się wiedzie i ile można zarobić

              ludzie, którzy ukończyli STUDIA nie widzą takich pieniędzy, a Ty mówisz, że 4500 PLN to mało, by Ty byś chciał 4500 Euro - droga WOLNA, UK czeka :)

              • 3 7

              • operaro

                Co mają studia do wiatraka hahaha wielkie mi rzeczy skończyć koszalińska wyższa business hahaha ale pracuje po 8godzin na sts lub rtg to się przekrecisz za parę latek już nie mówiąc o odpowiedzialności i stresie już nie mówiąc iż nie każdy ma predyspozycje do wykonywania tegoż zawodu mówię tutaj o tym czymś każdy operator wie o co chodzi uprawnienia nie jeżdżą hahaha

                • 0 0

              • ad. do ciekawski

                Ale ludziom po studiach nikt nie broni pracować tak jak my. Przeciez zawsze można pracować w święta, nocki i mieć jeden niepewny weekend wolny w miesiącu proszę bardzo zapraszamy na plac. Ale ludzie po studiach nie zhańbią się taką pracą ponieważ w większości to lewary które lubią siedziec w ciepłych kurki....dołkach udawac jacy to oni nie są ważni, bo bez nich to firma by zplajtowała i pisać na tym forum jak to my nie mamy dobrze. Był taki jeden Moszna został brygadzistą i wytrzymał może miesiąc. A prawda jest taka, że gdyby nie operacyjny i dział techniczny to wy wszyscy byście mogli stać w kolejce do pośredniaka. Żygam już tą arogancją z drugiego piętra.

                • 4 1

              • operator (2)

                Chłopie 4500 brutto ma może 10 chłopaków z 300 osób operacyjnego to jest z dodatkami nocnymi 3500 na rękę większość pracuje za dwa 2200-2800. Ludzie z kad wy się bierzecie a może to nasze kadrowe tak piszą? ?!!

                • 2 0

              • (1)

                Tutaj nikt nawet nie marzy o 4500 euro bo to jest nie realne mówimy tutaj o firmie z zagranicznym kapitałem to nie jest Polska firma rozlicza się w euro o podobnych stawkach przeladunkowych.

                • 2 0

              • Ciekawski pisze i myśli identycznie jak nasz pan dyrektor czyżby mały gnojek nas tu odwiedzał? ??

                • 3 0

            • do operatora (2)

              ja przepraszam, ale my żyjemy w POLSCE!!!!!!!!!!
              NIE w UK/Niemczech/Holandii, myślałem że nie trzeba przypominać o tym, ale widzę że co po niektórym i owszem

              PANOWIE - bilety do UK/Niemiec/Holandii - koszt około 200 zł
              czas przelotu - 1-2h

              Na co Wy w ogóle czekacie? Języka się uczyć i DO WIDZENIA!!!!
              Część z Was miała na tyle siły i to uczyniła. Pozdrawiam ekipę z London Gateway, a pozostałi, co z Wami? Zamiast marudzić to w drogę :)

              Ciężko pracujemy i należy się za to godziwe wynagrodzenie bo aktualne nie zrekompensuje mi rozwalić pleców oraz za frajer przepracowanych świat. - tak wygląda praca w porcie, z tego co kojarzę to podpisywałeś zarówno umowę, jak i opis stanowiska pracy więc doskonale wiedziałeś z czym to się je.

              • 1 6

              • do ciekawski

                wyjeć najlepiej na marsa i naucz sie ich jezyka tam jest duzo miejsca dla takich burakow jak ty... ufoludku

                • 0 0

              • w Polsce tzn musi byc gorzej

                W Polsce tzn ze musi byc gorzej ? W takim razie jezeli zarobki maja byc gorsze niz w portach np. niemieckich to po co odnosza sie do produktywnosci? Skoro ona jest taka sama a nawet wieksza niz w tamtych portach a cena za przeladowanie jednego kontenera rowniez podobna to dlaczego zarobki maja byc gorsze? Tlumaczenie sie tym ze zyjemy w Polsce wydaje sie smieszne. Z takim podejscie nigdy nie dogonimy pozostalych panstw Europy a. nawet bedziemy sie nawet cofac. z podejsciem jakie jest w tej firmie do pracownika powinien sie chyba zajac jakis program tv i pokazac wszystkim co wypowiadaja sie na forum a nie maja nic wspolnego z Dct co tam sie dzieje.... Bo zadanie jakie zostalo powierzone Panu M.T pseudonim Pudzian podchodzi juz chyba pod mobbing... DCT zmienia sie z terminalu w przedszkole...

                • 2 0

          • Teraz to sobie wymyśliłeś... (3)

            Te stawki to chyba sobie z palca wyssałeś. Chciałbym aby takie obowiązywały w DCT.

            • 0 0

            • to ile w końcu? (2)

              przecież kolega w poście powyżej mojego napisał jasno i klarownie, stawka operatora RTG (młodszego) 3660zł brutto, jeśli się nie zgadzasz to proszę napisz ile zarabia operator takiego sprzętu

              musimy od jakiejś kwoty wyjść, przecież jeśli chcemy rozmawiać o konkretach, to bez dokładnej informacji o zarobkach nie jesteśmy w stanie rozpoznać warunków egzystencji operatora DCT

              Pozdrawiam

              • 0 0

              • (1)

                Średni 3820 starszy prawie 4000 brutto operator stsa mały 4000 średni 4200 starszy 4450

                • 1 0

              • Dziękuje za odpowiedź

                • 0 1

    • Zieloni

      Ja bym się zielonymi kaskami nie przejmował. Oni są troszkę między młotem a kowadlem. Jak można było zauważyć dzisiaj nas poganiają a jutro za bramą składają rusztowania czy w UK jeżdżą na TIRach. Zielonego kasku zarządowi nie szkoda a wyszkolenie dobrego operatora troszkę kosztuje czasu i pieniędzy.

      • 5 0

  • 100 % (1)

    No jakby nie liczyc to dodatkowy klient dla DCT to wzrost o 100%. Brawo. Doskonala robota.

    • 1 2

    • do Q

      Ale to nie jest zasługa zarządu DCT tylko decyzja armatorów. Ale fajnie jest bic brawo samemu sobie:D

      • 3 0

  • A ilu klientów ma DCT teraz? (7)

    • 3 0

    • Do LPK (5)

      Tylu ilu potrzeba...

      • 1 1

      • Do He (4)

        to rozumiemy, że więcej wam nie trzeba

        • 2 0

        • Do R (3)

          NIE

          • 1 0

          • (2)

            A, to spoko.
            Jeden terminal - jeden klient.
            Ciekawie będzie, jak Maersk zagrozi odejściem np. do Ust-Ługi

            • 2 2

            • Nie odejdzie

              • 1 0

            • ;-)

              Jak mu źle to niech odchodzi.

              • 3 2

    • Do LPK

      54

      • 2 0

  • Niższa średnia STS

    Całym tym cyrkiem kręci dział operacyjny. Wystarczy jak zrobimy średnią 15 kontenerów na godzinę na każdym z STS. Oceanik zabierze mniej kontenerów. Mniejsze statki się troszkę opóźnią. I tak przez parę tygodni. Jak wszyscy wiemy w Dct jest łańcuszek. Wystarczy że RTG będzie wolniej pracować i IMV a STS bez kontenerów nic nie zrobi. Ciekawe co na to Meaersk? Raczej nie będzie klepać po plecach zarządu DCT. Może zrozumieją że warto nas chociaż troszkę doceniać. A nie powtarzać Czy będą jakieś podwyżki? Nie a dlaczego bo NIE...

    • 7 3

  • do redakcji

    Fajnie jakby w końcu ktoś się zainteresował nasza sytuacja w tej firmie. No chyba ze ta cała propaganda na trojmiasto.pl jest sponsorowana przez dct. Może jakaś zrzutkę zrobimy w firmie wtedy?

    • 14 1

  • Czemu zarząd przeczy sam sobie?

    W prasie wciąż przechwałki, że wyniki porównywalne albo lepsze niż w portach niemieckich, a na zebraniu kwartalnym mówią, że kryzys w firmie i żadnych podwyżek do końca roku nie będzie. Ba! Nawet na zebraniach zamiast herbaty i ciastek sama woda kranówka (sic!). To jak w końcu? Dobrze jest w firmie czy źle?

    • 20 2

  • Kadry Cargo (3)

    Zlikwidowac śmieciowa firme z 3miejskich terminali!!!! Złodziejstwo!

    Zatrudniac na umowe o pracę! Nie ZLECENIE!!!!!

    • 73 8

    • Smutne są powyższe

      wpisy pracownicze. Pracowałem tam kilka lat i na początku działalności DCT takich animozji pracowniczych raczej nie było. Ale to były czasy Colina, Freda i ... Adalberta (pamiętacie? ). Ludzie byli zgrani i bardziej uśmiechnięci , a na imprezie pracowniczej na plaży (pierwszej, albo jednej z pierwszych) wszyscy swietnie sie bawili. Teraz dział PR każdy nowy opublikowany tekst ma torpedowany przez własnych pracowników...

      • 22 1

    • i może benefity jak górnicy? (1)

      + 20 krotna odprawa???

      • 10 21

      • Wyniki lepsze niż w portach niemieckich...

        A zarobki??

        • 36 4

  • Propaganda (2)

    W drugim kwartale 2014 roku zanotowaliśmy globalny wzrost wolumenu o 5 proc. Przy prognozowanym rozwoju obrotów i popytu na poziomie 4-5 proc., Maersk Line z wolumenem na poziomie 6,6 proc.

    A nam Pracownikom powiedziano że mamy kryzys i pasa trzeba cisnąć .
    Przepraszam droga Firmo DCT ale pasa cisnę kilka dobrych lat i co ??? Nadal jest kryzys, albo kredyty jeszcze są nie spłacone, albo może trzeba 50 mln miastu zapłacić ???? i co jeszcze ciekawego nam powiecie ?! wiem T2 się buduje i kasy nie ma !!!!!! Pracownik to podstawa i ta podstawa się sypie w tempie ekstremalnym , powód jest oczywisty .

    • 38 4

    • Morale

      Prawda jest taka że morale w DCT są mega niskie. A dyrektor zdziwiony że na imprezie integracyjnej z działu operacyjnego przyszło ok 10 osób. Nie ma się co oszukiwać. Moim skromnym zdaniem strajk wisi w powietrzu. A najsmieszniejsze jest to że jak masz uprawnienia na wszystkie sprzęty to mniej zarabiasz. Podsumowując przyszłości dla pracownnika niskiego szczebla (dział operacyjny) nie ma. Pozdro

      • 24 3

    • Propaganda

      Zaciskamy Pasa w firmie i w domu również .
      Podwyżki są ale gazu..

      • 14 5

  • Alians 2M (2)

    Jak to mówią pożyjemy zobaczymy. Miejmy nadzieję że to wszystko wypali i będziemy największym portem kontenerowym na Bałtyku.

    • 42 5

    • Nie ma szans, przynajmniej w perspektywie 10 lat- zbyt dużo firm nacięło się już na polskich izbach celnych - lepiej oclić w Niemczech -_-

      • 0 14

    • Kryzys w firmie :d

      • 16 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane