• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal LNG. Jest projekt, czas na decyzję

VIK
21 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Inwestycja obejmuje m.in. budowę zbiornika magazynowanego LNG, instalacji rozładunkowo-załadunkowej dla stanowiska statkowego, pompowni załadunkowo-rozładunkowej statku oraz pompowni autocystern i kontenerów. Inwestycja obejmuje m.in. budowę zbiornika magazynowanego LNG, instalacji rozładunkowo-załadunkowej dla stanowiska statkowego, pompowni załadunkowo-rozładunkowej statku oraz pompowni autocystern i kontenerów.

Zakończono studium wykonalności projektu budowy terminala LNG małej skali w Gdańsku. Kolejnym krokiem jest decyzja inwestycyjna. Byłby to pierwszy tego typu obiekt w Polsce. Inwestycja umożliwi wykorzystanie LNG jako paliwa w transporcie morskim i lądowym oraz tym samym wzmocni pozycję koncernu jako lidera w dziedzinie paliw alternatywnych.



Projekt budowy terminala LNG małej skali w Gdańsku (w okolicach rafinerii) Grupa Lotos analizuje w konsorcjum z Operatorem Gazociągów Przemysłowych Gaz-System. Będzie on stanowił bazę przeładunkową oraz logistyczną dla LNG, które zostanie dostarczone np. na stacje paliw, do bunkrowania statków lub do instalacji off-grid (poza siecią gazu ziemnego). Transport LNG z zachowaniem jego parametrów jest możliwy dzięki specjalistycznym cysternom oraz kontenerom kriogenicznym.

Lotos stawia na LNG. Powstanie nowa instalacja



Projekt Grupy Lotos jest także związany z planami rozbudowy zdolności przeładunkowych terminala LNG w Świnoujściu oraz koncepcją budowy tzw. terminala FSRU (Floating Storage Regasification Unit) w Zatoce Gdańskiej. Chodzi o pływający terminal wyposażony w pokładowe urządzenia do regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego.

  • Docelowa zdolność magazynowa terminalu może wynieść ponad 3 tys. m sześc. LNG.
  • Projekt budowy terminala LNG małej skali w Gdańsku (w okolicach rafinerii) Grupa Lotos analizuje w konsorcjum z Operatorem Gazociągów Przemysłowych Gaz-System.
  • Docelowa zdolność magazynowa terminalu może wynieść ponad 3 tys. m sześc. LNG.
  • Mały terminal LNG w Gdańsku

- Chcemy utrzymywać naszą silną pozycję lidera w dziedzinie paliw alternatywnych. Za lokalizacją bazy LNG w Gdańsku przemawia bezpośrednie sąsiedztwo portów morskich Gdańsk i Gdynia - największych polskich portów, które mogłyby być jednymi z kluczowych odbiorców LNG na potrzeby bunkrowania statków wykorzystujących to paliwo. Zakończył się etap związany ze studium wykonalności projektu. Przed nami decyzje inwestycyjne - mówi Paweł Jan Majewski, prezes zarządu Grupy Lotos.

Bliżej pływającego terminalu LNG w Gdańsku



Inwestycja obejmuje m.in. budowę zbiornika magazynowanego LNG, instalacji rozładunkowo-załadunkowej dla stanowiska statkowego, pompowni załadunkowo-rozładunkowej statku oraz pompowni autocystern i kontenerów. Docelowa zdolność magazynowa terminalu może wynieść ponad 3 tys. m sześc. LNG. Celem projektu jest analiza możliwości wejścia na nowy, perspektywiczny rynek, jakim jest rynek przeładunku i bunkrowania LNG. Rozbudowa polskich zdolności importowych otwiera realną możliwość stworzenia rynku przeładunku i dystrybucji LNG w Polsce i regionie, dla której istotnym elementem w ramach łańcucha logistyki mogłaby być Baza LNG w Gdańsku.
VIK

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (13)

  • Operator Gazociągów Przesyłowych Gaz-System a nie przemysłowych

    • 0 0

  • A co tam bedzie bunkrować?

    A co będą tam bunkrować na Martwej Wiśle? Kutry rybackie, czy jachty? Zamiast zabawki z Gaz - Systemem budować niech solidną bunkierkę stworzą. Ilość absurdalnych założeń w tym projekcie jest taka że szkoda czasu na lekturę. Nie polecam.

    • 4 0

  • jak to by wybuchło, to całe Trójmiasto zniknie (2)

    • 1 16

    • Pół Europy nawet!

      • 1 0

    • I pół Polski, przy okazji.

      • 1 0

  • (1)

    Jeszcze niedawnobyło,że strategicznie Gdańsk to nienajlepsze miejsce. Bliskość Rosji, zagrożenia z tym związane itd. Teraz już ok jest. Trudno nadążyć...

    • 5 6

    • Zawsze było najlepsze

      Wszystkie ekspertyzy wykazywały że Gdańsk jest najlepszy do budowy terminala LNG. Terminal powstał w Świnoujściu z przyczyn politycznych, a nie biznesowych czy ekonomicznych.

      • 0 0

  • (1)

    Ciekawe, czy PiS dotrzyma słowa? Ostatnio mają z tym duży problem.

    • 14 11

    • Żaden rząd nie dotrzymywał słowa, ten dotrzymuje

      • 0 1

  • fachowiec

    Mam nadzieje, ze te wizualizacje nie maja wiele wspólnego z rzeczywistoscia. Zbiorniki z produktem najwyzszej klasy przeciwpozarowej (kl. "0", najbardziej niebezpieczna) zdecydowanie nie powinny znajdowac sie tak blisko drogi technicznej oraz budynków biurowych...

    • 6 3

  • że co proszę?

    ile to ma kosztować? Kto będzie w tym gdańskim grajdołku tankował? Wszyscy i tak bunkrują na redzie w Bałtijsku więc chyba im się biznes nie zepnie.

    • 5 10

  • Golfy passaty gazujcie się!!!

    • 5 3

  • Rozumiem, zeby wydobywać gaz 2 kilometry dalej i go TU magazynować...

    • 0 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane