• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal Zbożowy. Jeszcze poczekamy na wybór dzierżawcy

Wioletta Kakowska-Mehring
9 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (4)
Obecnie na terenie terminalu pracuje gdańska spółka Mondry, która została tzw. dzierżawcą tymczasowym. Obecnie na terenie terminalu pracuje gdańska spółka Mondry, która została tzw. dzierżawcą tymczasowym.

Nowego dzierżawcę Terminalu Zbożowego w Gdyni nie poznamy w tym roku. Na wniosek kilku oferentów dokonano przesunięcia terminu składania wniosków o dopuszczenie do postępowania. Obecnie na tym terenie pracuje tzw. dzierżawca tymczasowy po tym, jak w kwietniu tego roku dotychczasowy operator zerwał umowę z gdyńskim portem.



W październiku tego roku ogłoszono przetarg na dzierżawę Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu IndyjskimMapkanabrzeżu NorweskimMapka oraz przy ulicy Indyjskiej i al. Solidarności. Okres dzierżawy ma wynosić 30 lat. Wstępnie oferty można było składać do 1 grudnia 2022 r, ale termin przesunięto.

Silosy czekają na zboże. Terminal agro ma być, tylko kto go zbuduje Silosy czekają na zboże. Terminal agro ma być, tylko kto go zbuduje

- Na wniosek kilku oferentów dokonano przesunięcia terminu składania wniosków o dopuszczenie do postępowania wraz z ofertą wstępną na 31 stycznia 2023 r. Zaznaczam jednak, że postępowanie jest dwuetapowe i nie należy po tym terminie spodziewać się rozstrzygnięcia. Po złożeniu wniosków i ofert wstępnych oferenci spełniający opisane w specyfikacji postępowania kryteria zostaną zaproszeni do złożenia ofert ostatecznych - poinformował nas Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.
Zgodnie z ogłoszeniem terminal ma prowadzić działalność eksploatacyjną, przeładunkowo-składową w obrocie portowo-morskim ładunków suchych i płynnych pochodzenia roślinnego, z wyłączeniem przeładunku i składowania: ładunków masowych luzem, złomu i innych rodzajów odpadów oraz prowadzenia działalności stoczniowej (budowa, przebudowa, remonty, likwidacja statków i innych obiektów pływających lub ich segmentów/części).

Przypomnijmy, że w kwietniu tego roku poinformowano, że dotychczasowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego (od 2005 r. Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Cefetra B.V. z Rotterdamu) rozwiązał umowę z Portem Gdynia z powodu remontu nabrzeża Indyjskiego. Według władz tej spółki remont utrudni terminalowi pracę. Firma miała działać do 2025 r., została zlikwidowana 1 czerwca 2022 r. Pracę straciło 70 osób.

Zbożowa zmowa cenowa w portowych spółkach? UOKiK wszczął postępowanie Zbożowa zmowa cenowa w portowych spółkach? UOKiK wszczął postępowanie

Od 1 lipca tego roku spółka Mondry z Gdańska została tzw. dzierżawcą tymczasowym. Firma ta kontynuuje przeładunki zboża przy nabrzeżu Norweskim i ma je realizować podczas przebudowy nabrzeża Indyjskiego. Zadeklarował również gotowość zatrudnienia dotychczasowych pracowników BTZ. Firma została zarejestrowana w kwietniu tego roku i zgodnie z wpisem w KRS ma się zajmować sprzedażą hurtową zboża, nieprzetworzonego tytoniu, nasion i pasz dla zwierząt.

Pod koniec 2020 r. poinformowano, że zakupem jednego z terminali zbożowych w Gdyni zainteresowany jest Państwowy Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Mówiło się, że chodzi właśnie o BTZ.

Miejsca

Opinie (4)

  • Proces remontu Indyjskiego mógłby opisać vce prezes do spraw technicznych ZMPG. Co będzie robione, jak, po co, itd. Jakoś tego pana w ogóle nie słychać. Wypowiada się marketingowiec, który o sprawach technicznych ma pojęcie jak ja o fizyce kwantowej

    • 12 4

  • Ciekawe

    Ciekawe czy przebudowa to jedyny powód rozwiązania umowy. Mam wrażenie ze terminal nie wytrzymał konkurencji, a przebudowa i możliwość rozwiązania umowy przyszła jak zbawienie, żeby terminal i jego władze mogły wyjść z umowy, zamknąć spółkę i zachować twarz - bo co złego to nie my to przebudowa.

    A do tego jeszcze ten pożar .

    • 6 1

  • Łunia ma umowy podpisane

    krajami Ameryki Południowej na import zbóż a rolnictwo tego kołchozu ma ograniczyć produkcję zbóż bo ma być eko.Na to się nakłada sytuacja na Ukrainie. Chcą pomóc tam rolnikom a raczej amerykańskim i zachodnioeuropejskim koncernom właścicielom ziemi mającym po kilkaset tysięcy hektarów.

    • 3 1

  • widac swiatelko nad morzem czarnym,juz nie bedzie Gdansk vija Kijow,to i portu Ukrainy w Gdansku nie bedzie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane