- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (38 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (122 opinie)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (444 opinie)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
Trawler Voyager zjechał z pochylni
Wodowanie trawlera Voyager.
W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku (ul. Doki 1 ) zwodowano częściowo wyposażony trawler rybacki m/v Voyager. Statek został wybudowany na zlecenie duńskiego klienta, firmy Karstensens Skibsvaerft AS. Finalnym odbiorcą trawlera będzie armator z Irlandii Północnej - Voyager Fishing Company.
Jednostka B-696, czyli Voyager ma 86,4 m długości i 17,8 m szerokości. Pojemność zbiorników do przewożenia ryb wynosi 3200 m sześc. Trawler będzie łowił na Północnym Atlantyku w rejonie, który znany jest z bardzo wymagających warunków pogodowych. Właśnie z tego powodu statek musi charakteryzować się dużą mocą silnika - uciąg na palu wyniesie ponad 120 ton. Możliwości rybołówcze statku zostaną zwiększone dzięki niskiemu poziomowi hałasu podczas pracy. Trawler został wybudowany na podstawie projektu norweskiego biura Salt Ship Design.
Obecnie w Stoczni Nauta trwa budowa dziesięciu statków do połowu ryb, w tym jednego kompletnie wyposażonego. Większość jednostek powstaje na zamówienie Karstensens Skibsvaerft AS. Harmonogram budów zakłada, że jeszcze siedem statków zostanie zwodowanych w tym roku, natomiast kolejne będą przekazywane zamawiającym w pierwszej połowie 2018 r. Specjalnością Nauty w segmencie nowych budów są nowoczesne jednostki rybackie oraz statki naukowo-badawcze i do obsługi instalacji offshore.
Stocznia Remontowa Nauta wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Współpracując z Marynarką Wojenną RP, Stocznia Nauta wykonuje także remonty i modernizacje okrętów wojennych.
Miejsca
Opinie (32) 4 zablokowane
-
2017-02-22 07:26
Piaskowałem ta krypę i wiem gdzie będą dziury (2)
Przy malowaniu tez nie za bardzo wyszło wszedzie jak miało byc ze specyfikacją.
Jaka płaca, taka praca.- 2 3
-
2017-02-22 08:14
Jesteś łach i partacz. Tyle w temacie
- 6 2
-
2017-02-22 21:10
bez tytułu
jeśli piaskowałeś to jedyne Twoje dojście było do biklemy a nie specyfikacji od malowania. Na kadłubie pewnie sobie radzisz ale w zbiornikach zasypujesz się po kolana.Jaka PRACA taka PŁACA.
- 1 1
-
2017-02-22 11:13
A oni mają jeszcze co robić? Tam chyba kogoś zwolnili.
- 0 1
-
2017-02-22 23:38
I to na tyle......, (1)
Skorupki (kadluby)zostana odholowane .bo to samemu nie plywa ....A nowych kontraktow brak ,dla MON tez raczej przetargi wstrzymane ,takze dobrze to juz było
- 2 1
-
2017-02-23 11:31
A nie prawda
bo jest kontrakt na następny kadłub rybaka dla norweskiej stoczni.
Wyposażone w pełni statki trzeba umieć robić a tego Nauta się dopiero uczy.
Za to w REM uczą się budować same kadłuby bo całe statki to już umieli;)))- 1 0
-
2017-02-23 19:51
a ja sądziłem że dokumentację robiło biuro Karstensens z Gdańska
a tu solniczka ale pewnie Pan Wojtuś nadzorował:-)
- 0 0
-
2017-02-24 18:44
warunki pogodowe,,
na morzu zawsze sa trudne warunki do pływania co za bzdury sa powypisywane ..co ma uciag na palu wspolnego z dzielnoscia morska ?albo jaki zwiazek ma halas z iloscia ryb zlowionych?zawsze dazy sie do tego by halas na statku by jak najmniej dokuczliwy dla zalogi ale co ma wspolnego z rybami? Dobrze sie dzieje ze stocznia buduje kadłuby jednostek rybackich, szkodza , że nie są to statki pod klucz, w pelni wyposazone do tego jednak trzeba miec ludzi znajacych sie na tym no i firmy ktore moga wyposazac statki a tego brakuje.
- 0 0
-
2019-04-18 05:43
co za osioł skręca te filmy z wodowań ?
totalna amatorszczyzna
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.