• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trawler dla Duńczyków zwodowany w Gdańsku

erka
25 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Trawler o wymiarach 69,95 na 15,5 m powstał na gdańskiej pochylni B3.

W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku odbyło się wodowanie kolejnego statku rybackiego zbudowanego na zlecenie Karstensen Skibsvaerft AS. Jednostka M/V "Kvannøy" należy do serii podobnych statków zamówionych w Naucie przez duńską stocznię.



Trawler o wymiarach 69,95 na 15,5 m powstał na gdańskiej pochylni B3. Jest to już druga jednostka zbudowana dla tego klienta, a w trakcie budowy są cztery kolejne. Podobnie jak pozostałe jednostki, M/V "Kvannøy" będzie przystosowany do przewożenia żywych ryb w zbiornikach z wodą morską. Wyposażony będzie także w wysokoprężny silnik napędu głównego oraz nowoczesne rozwiązania funkcjonalne (rybołówcze) oraz elektroniczne.

Poprzednie wodowanie odbyło się na początku sierpnia tego roku - wtedy z pochylni B1 zwodowany został pierwszy statek zamówiony przez Karstensen Skibsvaerft AS - Haugagut. W tym samym czasie do norweskiego klienta z Gdyni popłynął inny trawler tego typu - M/V "Torbas".

Na rynek nowych budów Nauta powróciła po dłuższej przerwie niespełna dwa lata temu, otwierając Zakład Nowych Budów na terenach gdańskich pochylni.

W sierpniu 2014 w Gdańsku zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego.

Pierwsze wodowanie w Stoczni Nauta w Gdańsku.

erka

Miejsca

Opinie (67) 2 zablokowane

  • Kadłub a nie statek. (9)

    To co dzisiaj zwodowano to częściowo wyposażony kadłub a nie gotowy trawler.
    Poza tym warto wiedzieć, że wspomniany Karstensen to duńska stocznia zlecająca budowę kadłubów kiedyś w Stoczni Północnej, z której została wyrzucona ponieważ współpraca ta była wybitnie niedochodowa dla strony polskiej. Pytanie zatem jak wychodzi na tym państwowa Nauta i kto dokłada do duńskiego interesu z naszych podatków? W zamian uzyskując medialny pozór dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa.

    • 36 14

    • ... (3)

      Jak wszyscy chcą, za wszelką cenę żeby stocznie działały, to tak to się kończy, że Państwo musi do tego dokładać.
      Skoro stocznia nie utrzymuje się sama na wolnym rynku to znaczy, że nie ma prawa istnieć proste.

      • 9 9

      • za pisu szło jakies 700mln na stocznie... (2)

        • 5 6

        • (1)

          a marsjanie wydali prawie 2000 mln czyli 2 miliardy zlotych ltore poiszly z dymem no nioe czesc i spora do kumpli

          • 1 1

          • A kali jeść i kali mieć.

            • 0 1

    • Jak to kto doklada? do wszystkich stoczni marsjanskich doklada panstwo polskie czyli kazdy obywatel placacy podatki w Polsce. Nie byloby to uciazliwe gdyby nie swiadomosc ze spora czesc tych doplat idzie do kieszeni kumpli ivkolesi marsjan.

      • 6 1

    • nieprawda (2)

      Nie oplacalo sie robic tych statkow polnocnej ze wzgledu na wymogi technologiczne armatora.

      • 9 4

      • To jakis zart? Jakie wymagania technologiczne przeciez to kadlub typowego statku rybackiego i nie ma w nim zadnych tajemnic . Byc moze dla stoczni marsjanskiej to jest problem bo w Nucie nie ma biura technologicznego.

        • 9 1

      • Raczej ze wzgledu na cene

        • 5 1

    • u nas tylko sie gole blachy buduje,takze nie ma pracy dla mechanikow,elektrykow

      • 4 1

  • (2)

    Ciekawe kto teraz placi slawkowi l. ,jak nie ma juz konremu - byla to dodatkowa duza kasa.

    • 3 0

    • (1)

      Ja nie.

      • 1 0

      • A kto to jest slawek I

        • 1 0

  • scheda po p. Slupskim (2)

    Odejscie z rady nadzorczej jej przewodniczacego p.P.Slupskiego moze byc nowym otwarciem dla stoczni Nauta. Cztery lata kierowania rada nadzorcza Nauty to najgorszy okres w 88 letniej historii stoczni. Stocznia Nauta utracila zdolnosc wykonywania prac stoczniowych. Spolki stoczniowe jakie powstaly w wwyniku przeksztalcen przed 2010 rokiem maja powazne klopoty. Doprowadzono dovutraty ponad 300'miejsc pracy. Zlikwidowano spolke Konrem Nauta narazajac Skarb Panstwa na wielomilionowe straty. Utracono waznego kontrahenta, zaprzepaszczono szanse rozwoju stoczni w zakresie budowy okretow dla marynarki wojennej. Zniszczona zostala tkanka organizacyjna stoczni a w zamian zafundowano gromade dyrektorow/szefow zatrudnianych z nadania a nie z potrzeb stoczni.Czy dojdzie do rozliczenia tego czarnego okresu
    dzialalnosci stoczni? Dzisiaj watpliwe jest to bo nie dopusci do tego jedynie slusznz partia. Mozliwe bedzie rozliczenie po wyborach parlamentarnych.

    • 5 0

    • (1)

      Tkanka stoczni - piękne - wzruszyłem się.

      • 1 4

      • Marsjanie nie rozumieja co to znaczy gdy pracuje sie w ustabilizowanej firmie gdzie robi sie konkretne rzeczy a nie zatrudnia stada kolesi o kwalifikacjach nie wiadomo jakich a kase cserpie sie nie s tego co sie zarobi lecz doi podatnikow czyli bierze sie pieniadze z kasy skarbu panstwa i wokol opowiada ze tak trzeba bo to dla dobra ciemnego ludu i niech motloch sie cieszy.

        • 3 0

  • bip

    Czekmu nie ma informacji w bip?

    • 4 0

  • i co dalej?

    Teraz powinien nastapic ciag dalszy : zarzad stoczni. Ciekawe co zrobi teraz zwiazkowiec ten ktory jadl z reki i nie chcial bronic pracownikow. No tak ale dzis jest zasluzonym pracownikiem. Jak bedzie mial troche poczucia honoru to tez zrezygnuje. Szkoda ze zwiazki nie opowiedzialy sie po stronie pracownikow spolki Konrem i ludzie ci zostali sami.

    • 5 0

  • Pijak musi odejsc. Za to co si stalo z Nauta odpowiada caly zarzad nie tylko p.Slupski wszyscy oni powinni odejsc za to co sie stalo z Nauta. Tak naprawde odpowiednie sluzby powinny przeprowadzic dochodzenie by ustalic i okreslic stopien odpowiedzialnosci tych ludzi. Czy tak bedzie osobiscie watpie bylaby to najwieksza afera chyba ze jedynie slusznej partii zalezy na oczyszczeniu sie.

    • 5 0

  • pierwsze zmiany w stoczni Nauta. (3)

    I stalo sie to na co czekali ludzie zwiazani ze stoczniami prezes funduszu Mars i jednoczesnie przewodniczacy Rady Nadzorczej stoczni Nauta zrezygnowal z udzialu w pracach rady nadzorczej. Wydaje sie ze to poczatek zmian w tej zasluzonej stoczni. W dniu 5 .12. 2014 dalsza czesc obrad rady nadzorczej chyba juz czas by pizegnac obecnego prezesa stoczni Nauta. Mam nadzieje ze zostanie dokonana ocena 4 letniej dzialalnosci p. P. Slupskiego w stoczni Nauta.

    • 5 0

    • (2)

      E tam.
      Ruchy pozorne i wyprzedzające. Poza tym od zarządzania jest ponoć zarząd a nie rada nadzorcza, czy P. Słupski. Czyli jak idzie źle, to wina TYLKO zarządu :-)

      A w odwołanie Szwarca czy Demusiaka raczej nie wierzę.
      Szwarc to biuro zatrudnienia dla członków rodziny lokalnych polityków, a Demusiak robi cuda księgowe i "znika" straty Nauty - kto takich ważny fachowców wywali?
      Ot i tle, i aż tyle.

      • 2 0

      • (1)

        pozyjemy zobaczymy. praeda jest ze oni nie wiedza co zrobic. jak ukryc milionowe straty. szczury uciekaja.

        • 0 0

        • Tym bardziej nic się nie zmieni, będzie na kogo zwalić winę.
          przecież Szwarc i Demusiak są w zarządzie już ponad 3 lata, Potrykus i Juchniewicz też już paręnaście miesięcy.
          Za działanie firmy, jej politykę, strategię itd odpowiada zarząd.
          Obecny zarząd uznał, że nowe budowy (tj. budowy nowych surowych kadłubów), to jest przyszłość operacyjna nauty. Nie remonty, nie działalność specjalna-wojskowa, tylko nowe budowy!
          Ciekawe, czy jak odwołają "pijusa" czy "kierowcą auta służbowego" to strategia czy polityka stoczni pozostanie ta sama? Przecież przyjdą nowi zarządzający i dbając o własne cztery litery na wejściu stwierdzą, że nowe budowy (w takim kształcie, w jakim są) to po prostu kamień szyi stoczni nauta! A to biłoby wprost w marsjan, bo to oni klepnęli tą strategię dla stoczni.

          • 3 0

  • co z innymi szkodnikami?

    A pozostali Pawel MD .Andrzej Sz. Stach F. Wojciech S. Krzysztof G. Radoslaw G. Slawomir L. Ewa J. ? Co z nimi?

    • 5 0

  • wynik na zleceniu? (5)

    Jaki jest wynik finansowy na budowie tego kadluba statku rybackiego? Czy ktos wie? Przeciez to chyba nie tajemnica i nie chodzi mi o to by podac dokladny wynik lecz o to czy jest zysk czy strata? Bo jak mi mowia znajomi to ta ta Nauta to ma ciagle straty. Ja tego nie moge zrozumiec jak sa straty w biznesie to po co go prowadzic i skad stocznia ma pieniadze na dzialanie jak ma straty? Tu gdzie mieszkam to byloby mozliwe.

    • 5 0

    • Nie wierzę (4)

      Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale raczej wątpię, by businessmeni z kraju twego pobytu ujawniali rentowność, koszty i przychody z poszczególnych projektów.
      Wyniki okresowe - to rozumiem, ale poszczególne kontrakty - śmiem BARDZO wątpić.

      • 0 3

      • (3)

        Starczylaby odpowiedz jest zysk czy nie. Wartosci kontraktow nie sa tajemnica po ich podpisaniu i gdy sa wazne juz. Nie chodzivtu o szczegolowe informacje o wyniku na kontrakcie bo to zawsze bedzievrozne zalezy jak kto liczy jaki system ksiegowosci stosuje. Wiem ze w Polsce stosujavjakas wirtualna kreatywnavksiegowosc co nie dajevprawdziwego obrazu.

        • 2 0

        • (2)

          Wartość kontraktu nie jest tajemnicą po podpisaniu??? No to życzę powodzenia w szukaniu tych danych. Nawet wywiadownie podają wartości w przybliżeniu - bez gwarancji, że to jest prawdziwa kwota.

          • 0 2

          • Wywiadownie gospodarcze maja dokladne inforkacje o kontraktach tylko z innych wzgledow nie podaja tego co wiedza.

            • 1 0

          • to sobie wejdz na byle jaka strone jakiejs stoczni

            • 1 0

  • Sukses? (2)

    Jak tak dobrze, to dlaczego:
    1. z rady nadzorczej Nauty wyleciał P. Słupski?
    2. na dniach zwołana jest rada z wnioskiem o zmiany w zarządzie Nauty?
    3. przewidywane na koniec 2014 r, straty netto przekroczą 35 mln. pln
    4. banki odmówiły dalszego finansowania nowych budów?
    5. Stach F. ma nadzorować remont platformy? - dla niezorientowanych, to ten sam gościu co spuścił do klozetu KONREM.

    Dlaczego????

    • 11 2

    • dlaczego? (1)

      Firma marsjanska pod nazwa Nauta kiedys byla stocznia remontowa a dzisiaj trudno nazwac co to za twor. Co do zmian w radzie nadzorczej to moim zdaniem sa to ruchy pozorne a ich celem jest ochrona marsjan prawdopodobnie sa podejmowane dzialania majace na celu zatarcie sladow dzialan szkodnika PS.
      Straty stoczni sa olbrzymie stad tez proby ukrycia ich a to sie da dlatego sa platformy przyjete do prac. Kasa za nie ma pokryc na papierze w ksiegowosci straty w tym straty na zabawach w nowe budowy np.kadluby trawlerow budowanych w Gdansku. A co do innego typa Stach .F.,kumpel smiesznego prezia liczy na nagrode za doprowadzenie spolki Konrem Nauta do upadlosci i do wyprowadzenia olbrzymiej kasy ze spolki. Szkoda ze wlasciwe organy nie badaja sprawy upadlosci Konrem Nauta i ludzie odpowiedzialni za to sobie chosza po ulicy zamiast byc w miejscach odosobnienia.Nie ma co sie dziwic bankom dzis marsjanskie firmy nie sa wiarygodne.

      • 9 0

      • Aktualny układ zarządzający w naucie jest taki prawie sam od 2011 r. - no poza istotna zmiana w postaci usunięcia mister greena.
        W taym czasie nauta został dokapitalizowana na kwotę ponad 250 mln pln - w tym pożyczki z arp, wniesienie synergii99 oraz parę innych zabiegów technicznych arp-u przy okazji uzyskiwania przez nautę kredytów bankowych.
        250 mln zlotych extra - a efekty???
        Tylko chyba przeniesienie się z waszyngtona na czechosłowacką, bo o takich sukcesach jak upadek konremu, coroczne straty nauty od 2011 r. razem ze stratą za 2014 r. to pewnie będzie minimum ze 80 mln złotych, czy super rentowność nowch budów, to raczej lepiej nie mówić.
        Jak będzie trzeba oddać pożyczką do arp--u (a wpływy z waszyngtona będą pewnie z 50% mniejsze niż zakładano), to... chyba będzie nie wesoło.
        Wprawdzie może nie tak jak w Criscie - tam chyba już powoli dochodzi do kapitałów ujemnych (a to wiadomo - upadłość), ale wcale nie dużo lepiej.

        Rentowność nowych budów nauty jest po prostu porażająca - nie wiem jak prezes Szwarc (jakby nie było ojciec koncepcji prowadzenia budowy surowych kadłubów przez nautę) uzasadnia dalsze takie prace.

        • 7 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane