- 1 Wciąż dużo węgla zalega w Porcie Gdańsk (70 opinii)
- 2 Logo Orlenu na budynku siedziby Lotosu (235 opinii)
- 3 Zwrot kosztów za pracę zdalną. Stawkę ustala pracodawca (108 opinii)
- 4 "Remontowa" buduje drugi prom dla PŻM (89 opinii)
- 5 W kwietniu aż dwie niedziele handlowe (210 opinii)
- 6 Dodatki osłonowe tylko dla ubogich? (140 opinii)
Trend na niepicie. Mocktaile i piwa zero coraz popularniejsze w lokalach
Alkohol szkodzi zdrowiu - to powszechnie znany fakt. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób przestaje po niego sięgać. Są jednak tacy, którzy chcą upiec dwie pieczenie na jednym ogniu - zrezygnować z picia, ale wciąż delektować się smakiem. Na rynku pojawia się coraz więcej bezalkoholowych opcji. Już nie tylko piwo, ale też wódka, gin, rum czy whisky. Czy w Trójmieście można gdzieś napić się tzw. mocktaili?
W Internecie i na sklepowych półkach mamy do wyboru coraz więcej opcji. Od kilku dobrych lat możemy wręcz przebierać w różnych rodzajach piwa bez procentów, a teraz dochodzą do tego także wódka, gin, rum, whisky czy aperitif.
Takie rozwiązanie jest świetną opcją dla tych, którzy chcą przestać pić lub ograniczyć spożycie alkoholu. To też dobra opcja dla kierowców na imprezach. Wciąż mogą pić dobre drinki, ale nie narazić się na konsekwencje za prowadzenie pod wpływem. Bezalkoholowe trunki niwelują także pewne poczucie imprezowego wykluczenia. Jednak inaczej człowiek czuje się z piwem zero czy drinkiem bez procentów niż ze szklanką soku.
10 typów imprezowiczów
- Sprzedajemy bardzo dużo piwa bezalkoholowego - mówi Wojciech Skoracki z gdańskiej Pułapki. - W tej chwili mamy pewnie około dziesięciu różnych pozycji typu IPA, sour, a nawet mamy jednego bezalkoholowego stouta - wymienia. - Niektórzy faktycznie robią nawet taki motyw, że piją piwko ze znajomymi, ale w pewnym momencie przychodzą i mówią: "weź mi nalej bezalko, ale do szklanki, żeby nie było widać, że pije zero". Już po prostu uważają, że im wystarczy, ale znajomym nie chcą się tłumaczyć. No bo czasami ludzie tacy są. Sam nie lubię takiego naciskania na chlanie i doskonale rozumiem takie zagrywki - śmieję się jeden z szefów pubu przy Straganiarskiej.
Trójmiejskie drink bary
Jak widać piwa bezalkoholowe zostały w pełni zaakceptowane przez konsumentów. A jak sprawa ma się w przypadku mocktaili? Dziś naprawdę można pić bez upijania się, jednocześnie ciesząc się smakiem najpopularniejszych koktajli. Dla przykładu, w gdańskim coktail barze Jungla, mamy do wyboru bezprocentowego Aperola Spritz, Martini Floreale & Tonic, Pina Coladę Virgin czy Mango Lassi. Jak mówi nam management lokalu - lista chętnych na te pozycje jest długa.
Od kilku sezonów w swojej ofercie mocktaile ma również gdański pub Red Light. Jak mówią nam w lokalu, wiele osób świadomie podejmuje decyzje o niespożywaniu alkoholu i niełączeniu chwil zabawy z chwilami upojenia. I nie są to tylko kierowcy czy kobiety w ciąży, a osoby po podjęciu życiowej decyzji. Należy jednak pamiętać, że fakt, że produkt nie zawiera alkoholu, nie łączy się z tym, że będzie tańszy. Ceny są bardzo porównywalne.
Jedzenie i trunki - najbliższe degustacje w Trójmieście
- W naszej karcie znajdują się chociażby bezalkoholowe negroni, Aperol Spritz czy hugo. Są to dobrze przygotowane mocktaile nie na sokach i syropach, a naprawdę dobrych jakościowo produktach bezalkoholowych, jak Seedlip, czyli jakościowa wersja ginu, którego butelka w hurcie kosztuje nas około 140 zł, czy Lyres - bezalkoholowe linie największych klasycznych alkoholi, jak substytut Campari czy innych trunków - mówi Robert Sęk z Red Lighta. - Do tego marka Martini stworzyła Martini Floreale czy Martini Vibrante, czyli bezalkoholowe wersje swoich klasycznych wermutów - dodaje. - Whisky zero próbowałem, ale nie trafiłem jeszcze na odpowiednik, który sprawdziłby się w whisky sour.
Serwowane w lokalach koktajle bezalkoholowe są tak samo dobre jak te klasyczne. Wynika to z faktu, że przygotowuje się je z wysokiej jakości składników. I tu dochodzimy ponownie do ceny - mocktaile kosztują tyle samo co koktajle. Niestety, dobre produkty mają określoną cenę.
Trend mocktailowy rośnie. Nawet na profesjonalnych zawodach barmańskich są kategorie bezalkoholowe, a regularnie organizowane szkolenia mają w swoich programach rozbudowane sekcje dotyczące mocktaili. Ludzie oczekują, podejmując decyzję o niepiciu alkoholu, że dostaną produkt równie atrakcyjny i jakościowy, jak klienci wybierający klasyczne pozycje z menu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-28 20:44
Czas pokaże (5)
Postanowiłem alkohol odstawić na jakiś czas. Nie wiedziałem nawet że tak mi się spodoba ten okres w którym nie spożywam alkoholu. I tak już ponad 6 miesięcy i nawet nie tęsknię za nim wręcz mam jakąś awersję. Super się teraz czuję, jestem o wiele silniejszy i mam mnóstwo energii. Czy jeszcze kiedyś wypije? Pewnie tak, ale już teraz wiem, że szybko to nie nastąpi.
- 54 4
-
2023-01-29 15:53
alkohol jak kobiety (1)
jest przereklamowany
- 11 2
-
2023-02-05 02:39
Alkohol jak mężczyźni
Dopiero po odstawieniu, jesteś wolny, odżywasz i zaczynasz prawdziwie żyć
- 0 0
-
2023-01-30 12:25
wódko pozwól żyć!
- 0 1
-
2023-01-30 22:30
Jak się pije sikacze to tak jest.
- 1 0
-
2023-02-01 23:04
trzymam kciuki
Ja nie pije 3.5 roku, ew. pozwalam sobie na odrobine alkoholu w Sylwestra (w ten 22/23 nie pilam). Polecam kazdemu :) lepiej sie czuje, jestem zdrowsza, w ogole nie brakuje mi alkoholu, oczyscilam towarzystwo, oszczedzam pieniadze. Kazdy dzien na 0% jest powodem do dumy. Nietrzezwy obywatel to nieswiadomy obywatel. Pozdrawiam
- 2 0
-
2023-01-28 14:10
(10)
Owszem. Jednak dla ludzi co potrafią pić alkohol jest często dopełnieniem dnia. Ja piję piwo zerówkę i alkoholowe. Jednak na mieście nie ma to jak wieczorem wyskoczyć na stare miasto i wypić z trzy dobre piwa czy drinki. Alkoholowe. Zrelaksować się mam na myśli a nie nawalić jak stodoła. Pozdro.
- 83 27
-
2023-01-28 14:15
Gdzie na starym mieście są knajpy? (4)
Chyba tylko stary dobry loft lub pijalnia przy targu drzewnym.
Chyba że mylisz stare miasto z głównym- 11 3
-
2023-01-28 14:18
(3)
Dobrze ktoś napisał. Stare miasto/starówka to potoczne nazwy kwartału Podwale /Weglowy/Podwale /Długie pobrzeże. Tak mawiają gdańszczanie a nowi gdańszczanie są hmm bardzo poprawni.
- 14 5
-
2023-01-28 15:33
Ale macie problem, polak zawsze szuka czegoś żeby się tylko uczepić (2)
Kraj bez normalnej przyszłości l
- 16 12
-
2023-01-28 18:44
Czepiasz się...
- 7 1
-
2023-01-28 22:15
wszystko co się ...
Tobie nie spodoba musisz sprowadzać do 'polak to i tamto?' czyli zniesmaczanie mojej kochanej Polski trwa - w hotelach zagranicą niby najgorsi, na stokach też, no i oczywiście na drodze... rada - albo sam zobacz jak jest w praktyce, albo przestań się tanio sprzedawać
- 1 7
-
2023-01-28 19:34
jak się relaksujesz za pomocą % to masz problem ,bo co mi zrobisz gdy powiem któregoś dnia ,ze dzisiaj NIE , już
sobie współczuję
- 6 9
-
2023-01-28 20:12
(1)
To dopełnienie dnia to najzwyklejsze w świecie przyzwyczajenie. Mam tak samo z kawą po obiedzie, jak jej nie wypije to mi czegoś brakuje i nie chodzi o kofeinę tylko o nawyk.
- 9 5
-
2023-01-28 21:42
kawa tez uzaleznia. Jak ktos codziennie pije zeby sobie spuscic to znaczy ze ma problem. Tzn wysokofunkcjonujący alkoholik. Tak tak nie trzeba loic grubo taniego browara, zeby zostac alkoholikiem
- 12 1
-
2023-01-28 20:36
to dopełnienie ma swoją nazwę: alkoholizm
- 15 7
-
2023-01-29 06:41
WL
Mnie alkohol nie relaksuje
- 0 0
-
2023-01-28 14:09
Bardzo dobrze!! (28)
Wspaniała wiadomość, cieszy mnie taka moda. Mam nadzieje, że oprócz oddolnej inicjatywy będzie też działanie systemowe wprowadzone przez rząd:
Alkohol od 21 roku życia.
Zakup jak w Norwegii czy Szwecji tylko w państwowych sklepach.
Zakaz sprzedaży alkoholu w weekendy i święta a w tygodniu po 18.
Miesięczny limit zakupuWspaniała wiadomość, cieszy mnie taka moda. Mam nadzieje, że oprócz oddolnej inicjatywy będzie też działanie systemowe wprowadzone przez rząd:
Alkohol od 21 roku życia.
Zakup jak w Norwegii czy Szwecji tylko w państwowych sklepach.
Zakaz sprzedaży alkoholu w weekendy i święta a w tygodniu po 18.
Miesięczny limit zakupu alkoholu na obywatela (np butelka wina na miesiąc lub butelka czegoś mocniejszego raz na 2 miesiące).
Od razu widać by było poprawę jakości życia i zdrowia Polaków- 72 143
-
2023-01-28 14:21
PO wygranych wyborach pis w Gdańsku raczej odzekuj wzrostu alkocholików wsród POKOwców :) (2)
- 10 19
-
2023-01-28 16:31
ale błysnąłeś geniuszu..
- 13 3
-
2023-01-28 19:29
alkoCHolików
U pisowców stale rośnie za to liczba analfabetów.
- 12 1
-
2023-01-28 14:42
w Norwegii ma to skutek odwrotny do zamierzonego - ludzie kupują alkohol na zapas bo jest do niego utrudniony dostęp. W knajpie skoro można kupić do np24 to kupię 3 piwa, a skoro już kupiłem to wypiję, żeby się nie zmarnowało.
- 27 2
-
2023-01-28 14:43
Ty chcesz komuny? (2)
i rzeczy na kartki?
- 30 2
-
2023-01-28 17:27
(1)
Tak, oczywiście, co w tym dziwnego?
- 0 22
-
2023-01-28 20:21
rzecz w tyn, ze nie wiesz o czym marzysz
- 9 0
-
2023-01-28 14:55
Wyprowadź się do Szwecji jak tak ci tu źle
- 27 5
-
2023-01-28 14:58
Justynka, co ty bredzisz dziecko? (4)
Ad1 - kupi starszy kolega
Ad2 - bedzie powrót melin, ad1 meliny wieku nie sprawdzają
Ad3 - to już w ogóle śmieszne. Kupią skrzynkę w piątek, poza tym meliny...
Ad4 nie komentuję bo mi się ręce ze śmiechu trzęsą :D
Musisz sie nauczyć, że akcyza to powazny dochód Państwa, więc....- 31 4
-
2023-01-28 15:06
Może ma kaca po wczoraj i alkowstręt
To pisze takie herezje xD
- 24 1
-
2023-01-28 17:29
(2)
Kupi, nie kupi, zawsze to jakieś utrudnienie plus odpowiedzialność karna. Meliny też da Sue namierzyć, no i nie kie każdy zna adres, jest drożej. A tej mitycznej skrzynki w piątek nie kupią, bo nocne zakupy właśnie są nieprzewidywalne.
- 0 17
-
2023-01-28 22:46
aha drożej w melinach xD Już nawet nie pytam jaka to niby odpowiedzialność karna za kupno flaszki spod lady. A no tak, żadna
- 7 0
-
2023-01-29 12:28
w meknie drozej bez podatku? Taaaa XD
Ludzie wy macie jakies zamordystyczne podejście. Ktos kto nadużywa nadal bedzie to robil, tylko w szarej strefie. Ktos kto socjalozwal sie w takich klimatach rowniez ma duze szanse na wsiakniecie (w melinach). Macie jakies myslenie zyczeniowe poloczone z zmordyzmem.- 5 0
-
2023-01-28 16:30
tylko na orlenie powinno być))
- 8 0
-
2023-01-28 18:48
Justynko...
Wszelkie ograniczenia powodują automatyczny sprzeciw społeczeństwa. My jesteśmy narodem, którego złamać nakazami i zakazami się nie da. Nawet na przekór zrobimy odwrotnie i na złość Justynce napie...limy się jak messerszmity. Ja na tę okolizcnosvc wlafdinie ciii tooo iiudowofdnieee
- 20 1
-
2023-01-28 18:50
Justyna, z zakonu zwiałaś?
Masakra.- 19 2
-
2023-01-28 18:58
Ale wali komuną...
- 13 1
-
2023-01-28 21:02
Wał się komunisto! Nikt ci nie każe pic i nie ustawiaj życia innym!
Masz tatuaż? Nie?! To ja cię Nusze żebyś miał! Na ryju! Zes komu h
- 7 0
-
2023-01-28 21:02
Pewnie masz piorunka na profilowym
I walczysz z pisem o wolność w kraju
- 6 4
-
2023-01-28 21:54
Chyba se zartujesz
Nawet nie chce mi się zagłębiać w głupotę twego komentarza
- 2 0
-
2023-01-29 00:44
Chyba oszlalalas Justyna (2)
Co.za brednie i utopijne wizje. Chcesz reglamentowqc alkohol? Butelka wina na miesiąc? Trzeba być niepoważnym. A co do gotowania w takim razie? Weź zejdź na ziemię kobieto
- 6 0
-
2023-01-29 03:02
(1)
Oczywiście, że reglamentować bo niestety inaczej się nie da. Najlepszym rozwiązaniem byłby całkowity zakaz tak jak narkotyków ale rozumiem, że alkohol jest tak silnie obecny w naszej kulturze, że całkowicie zakazać się go nie da. W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem będzie reglamentacja i utrudnienie w zakupie. Odnośnie gotowania to nie wiem co
Oczywiście, że reglamentować bo niestety inaczej się nie da. Najlepszym rozwiązaniem byłby całkowity zakaz tak jak narkotyków ale rozumiem, że alkohol jest tak silnie obecny w naszej kulturze, że całkowicie zakazać się go nie da. W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem będzie reglamentacja i utrudnienie w zakupie. Odnośnie gotowania to nie wiem co Pan/Pani gotuje na codzień ale wina nie używa się aż tak często do gotowania potraw, jedna butelka na miesiąc w zupełności wystarczy. Można tez sprawdzić dobre przepisy bezalkoholowe (najlepiej wegańskie ale to osobny temat).
Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego!- 1 16
-
2023-01-29 09:04
Sama sobie odpowiedziałaś o narkotykach
Nie można a wszędzie są i kto chce to używa
- 5 0
-
2023-01-29 05:51
Durna kobieto nie wiesz że każdy zakaz spowoduje tzw podziemie? Meliny będą kwitły gdzie nie będzie żadnej kontroli komu sprzedają, kiedy i ile. W PRL też były zakazy, alkohol po 13 itd a pijaństwo kwitło. To byłaby tylko fasada ograniczania. Widać że twoja naiwność i niedouczenie jest po prostu żałosna.
- 6 0
-
2023-01-29 12:25
puknij ty sie w czerep. W stanach byla calkowita prohibicja i jak to sie skonczylo?
Pomysl troche.- 3 0
-
2023-01-29 13:06
Pijesz do Norwegii, Szwecji
zobaczysz jak tam piją w weekendy, jak za PRL w Polsce, aż padną . Można pić alko ale z głową, dla mnie bezalkoholowe to chemia, smak inny , a młodzi bawią się teraz przy gorszych używkach, to się odbije, alk w małej ilości nawet pomaga,koniaczek przed snem lub nalewka moja babcia mówiła i długo żyła w zdrowiu.
- 2 0
-
2023-01-30 09:22
To chyba nie widziałaś ludzi ze Skandynawii którzy są spuszczeni ze swojej smyczy jak wyjadą za granice i się upijają na umór ... taka to jest świadomość i kultura.
Poza tym to są zapędy komunistyczne!
Każdy ma swój rozum i może korzystać z używek jeśli ma na to ochotę, nie chcesz nie pij ale nie narzucaj tego innym!- 1 0
-
2023-01-30 18:26
Traumy z dzieciństwa?
Jak ktoś jest z rodziny alkoholików i ma problem to jego problem a nie społeczeństwa więc po ludzku odpie*** się od innych?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.