• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Trendy w lokalnych ogłoszeniach tematem konferencji Trojmiasto.pl

Marta Nicgorska
16 maja 2019 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pierwsza prelekcja Piotra Buckiego o opowiadaniu wirusowych historii Pierwsza prelekcja Piotra Buckiego o opowiadaniu wirusowych historii

Jak się wyróżnić na tle konkurencji? Jak mówić o swojej marce, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy i zwiększyć zyski firmy? Jak kreować wizerunek pracodawcy w ogłoszeniach o pracę? Na te i wiele innych pytań szuka się odpowiedzi na konferencjach. Trojmiasto.pl podczas środowego wydarzenia nie tylko szukało odpowiedzi, ale konfrontowało je z blisko 100 klientami z branży "Praca" i "Nieruchomości". Było o wirusowych historiach, które potrafią świetnie sprzedawać i o tym, że kupujemy przede wszystkim oczami.



Co jest dla ciebie najważniejsze na konferencjach:

Rozwój rynku ogłoszeń - zwłaszcza w sektorze Praca i Nieruchomości, a także rosnące potrzeby naszych klientów skłoniły nasz Portal do zorganizowana kolejnego branżowego spotkania - tym razem konferencji na temat trendów w lokalnych ogłoszeniach. Dzięki prelekcjom zewnętrznych ekspertów spotkanie z klientami Trojmiasto.pl było okazją do zgłębienia wiedzy w obszarze promocji marki, storytellingu, kreowania wizerunku pracodawcy, graficznego projektowania treści.

Dość kameralne spotkanie i przyjazna przestrzeń hotelu hotelu Sadova w Gdańsku sprzyjała rozmowom i relacjom podczas przerw kawowych.

Program konferencji



Wirusowe opowieści nie potrzebują dopalaczy. Atakują znienacka, są zaraźliwe, rozchodzą się organicznie, bo budzą ogromne emocje. Odwołał się do nich na pierwszym wykładzie Piotr Bucki. I pewnie mógłby mówić bez końca, ale kilka przykładów z sieci wystarczyło, by przekonać gości, jak ważne w komunikacji marki jest opowiadanie historii i jak chętnie wykorzystywana jest w marketingu taka forma narracji.

Dobra opowieść (pokazująca świat, który ludzie rozumieją, z którą łatwo się można utożsamić), pozwala nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji, ale też zarabiać, zwiększać marżowość produktów, generować dla firmy zyski. Genialny przykład przedmiotów zakupionych na wyprzedażach garażowych za grosze, a sprzedanych na portalu aukcyjnym za bajońskie sumy tylko dlatego, że miały dopisane indywidualne, wyjątkowe historie pokazał, że sprzedać można wszystko. Prelegent podsunął uczestnikom receptę na sukces, przekonując, że historie muszą być proste, zaskakujące, wiarygodne i emocjonalne.

Dobrze opowiedziane historie to takie, w których marka jest obecna, ale niekoniecznie eksponowana na pierwszym planie, które niosą się jak wirus dzięki ogromnym ładunkom emocjonalnym. Radość, śmiech, wzruszenie - napędzają je, dlatego Bucki przestrzegał przed tworzeniem smutnych historii, które budzą empatię, ale hamują transmisję społeczną. Storytelling jest więc narzędziem dla wszystkich - mogą wykorzystywać go mali przedsiębiorcy i wielkie korporacje, o ile potrafią stworzyć prawdziwą historię, która poruszy odbiorców.

  • Warsztaty branżowe prowadzone przez Martę Apanowicz i Łukasza Jurczaka
  • Pierwszy prelegent, Piotr Bucki
  • Prelegent Jacek Kłosiński w czasie wykładu, podczas którego przekonywał, że kupujemy oczami.
  • W hotelu Sadova w Gdańsku panowała swobodna atmosfera.
  • Rejestracja uczestników konferencji
  • Goście konferencji ogłoszeniowej zorganizowanej przez Trojmiasto.pl
  • Goście konferencji ogłoszeniowej reprezentujący branżę Praca i Nieruchomości
  • Prezes Portalu Michał Kaczorowski podczas powitania gości
  • Prowadzący konferencję Michał Jelionek
  • Goście w czasie networkingu
  • HR Manager Joanna Kamińska w czasie rozmowy z gościem konferencji
  • Joanna Kamińska w czasie warsztatów na temat employer brandingu
  • Goście w czasie warsztatów
  • Raport Trojmiasto.pl dla gości z branży Nieruchomości
  • Goście w czasie przerwy kawowej


O ile Piotr Bucki skupił się na słowach, języku, merytorycznej stronie przekazu, o tyle Jacek Kłosiński, który wspiera firmy i marki w kreatywnej pracy, w drugim wykładzie zatrzymał uwagę słuchaczy na formie, czyli warstwie graficznej. Pokazał, że na odbiór komunikatu i konsumpcję treści wielki wpływ ma jasny, przejrzysty przekaz. Odwołując się do tego co lubi, a czego nie lubi ludzki mózg, przekonywał, że wizualny porządek, czytelna struktura, techniczne niuanse często przesądzają o atrakcyjności przekazu i pozyskaniu atencji odbiorcy.

Kłosiński mówił o tym, jak wielką sztuką jest dbałość o pustą przestrzeń, umiejętność dodawania do projektu niczego (mniej znaczy więcej) czy o zachowaniu w projektowaniu graficznym rytmu, powtarzalności elementów. Zachęcał do budowania komunikatów graficznych z wykorzystaniem odwróconej piramidy treści i stosowania teorii podwójnego kodowania, czyli syntezy obrazu i tekstu, konkludując, że wygrywa ten, kto lepiej przyciąga i przytrzymuje uwagę.

Oba wykłady były punktem wyjścia do drugiej części spotkania, która miała charakter warsztatów tematycznych z udziałem pracowników Trojmiasto.pl. Ideę spotkania z naszymi klientami w nowej formule wyjaśnił podczas powitania gości prezes Portalu:

- Jesteśmy portalem regionalnym i ta nasza lokalność wyróżnia nas na tle konkurencji. Staramy się być blisko naszych odbiorców: stoimy z nimi w korku, zaprowadzamy dzieci do tego samego przedszkola, chodzimy na te same imprezy - to sprawia, że mamy wspólne doświadczenia i bardziej czujemy potrzeby naszych klientów - podkreślał Michał Kaczorowski.
Warsztaty w mniejszych grupach miały być okazją do wymiany doświadczeń. Joanna Kamińska, HR Manager, podjęła zagadnienia employer brandingu. Uczestnicy, którym bliski jest obszar pracy i HR, mogli się wspólnie zastanowić, jak kreować wizerunek pracodawcy w ogłoszeniach, jak przygotować pozbawione frazesów, wzbudzające zainteresowanie i respekt ogłoszenie o pracę, eksponujące jednocześnie walory firmy. Zachęcała grupę do sporządzenia profilu kandydata, tzw. Persony, poszukania unikalnych cech firmy, która wyróżnia ją na tle konkurencji, a także analizy starych ogłoszeń, by stworzyć nowy produkt, który wywoła efekt wow.

Drugie warsztaty, które prowadzili Marta ApanowiczŁukasz Jurczak, miały charakter raportu i dotyczyły obszarów poszukiwań użytkowników Portalu w serwisie Ogłoszenia/Nieruchomości. Dyrektor sprzedaży podzieliła się statystykami kategorii nieruchomości, biorąc pod uwagę interesujące uczestników parametry, jak na przykład lokalizacja, kwota zakupu mieszkania czy wiek nabywców. Dokonała też charakterystyki odwiedzin strony w wersji desktopowej i mobilnej. Łukasz Jurczak, manager w dziale IT, zaprezentował natomiast formy wyróżniania ogłoszeń i nowe miejsca ich promocji m.in. na stronie głównej. Objaśnił, jak obsługiwać konto w serwisie Ogłoszeń, omawiając po kolei zmiany, jakie zaszły w ostatnim czasie.

Cieszy nas, że zebrani przedstawiciele firm potraktowali spotkanie jako okazję do wymiany poglądów i zadawali wiele pytań, które często miały charakter bardzo praktyczny, wynikający z ich codziennej pracy z serwisem ogloszenia.trojmiasto.pl.

Miejsca

Opinie (18) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Fajne merytoryczne wydarzenie (1)

    ciekawi ludzie, ważne tematy, czekamy na kolejne spotkania :)

    • 13 17

    • Trendy

      To 2250 brutto i pełna dyspozycyjność

      • 0 0

  • Krótko, zwięźle i na temat

    Czasowo idealnie, konkretnie. Zdążyłam jeszcze wrócić do biura załatwić bieżące sprawy bez poczucia straty całego dnia.

    • 8 21

  • konkretnie - wartościowo - miło było się spotkać w towarzystwie znajomych z branży i na spokojnie omówić zawodowe "bolączki" :)

    • 7 16

  • ja znam jeden trend: "iszczusz rabotu w Polsze?"

    • 20 1

  • Regionalny portal? Tematycznie tak, ale większość komentujących spoza trójmiasta. I tyle :)

    • 7 8

  • Czy wykłady prowadziła

    któraś z osób z redakcji, która udziela się pod pseudonimem Svena i Janusza?

    • 18 3

  • (3)

    Jak moge Wam strescic jak nie byc *** i poprawnie pisac ogloszeniq o prace. Piszemy o jaka firme chodzi, unikamy stwierdzen typu wiodacy producent na rynku, podajemy kwote wynagrodzenia unikamy zarobki uzaleznione od wyplaty, unikamy tez praca w mlodym dynamicznym zespole, i inne stolca

    • 21 2

    • W starym memie, bylbys tym wyrzucanym przez okno.....

      ...z logikczne myslenie.

      • 2 0

    • Oraz "pracodawca zapewnia niezbędne narzędzia pracy".

      • 0 0

    • Dorzuć jeszcze telefon, samód i mieszkanie służbowe a sukces murowany.

      • 0 0

  • w razie wojny (1)

    wasza praca będzie nikomu niepotrzebna...

    • 8 3

    • W razie wojny?

      O jakiej wojnie mówisz takiej z zeszłego wieku, gdzie wróg biega z bronią?
      Jeżeli o takiej wojnie myślisz i tylko o takiej wiesz to ty nie jesteś w ogóle potrzebny zarówno w czasie wojny, jak i pokoju.

      • 4 0

  • Jak się wyróżnić?

    Zaproponować korzystne warunki! Proste jak cep, drut czy co tam chcecie!

    • 12 0

  • W ogłoszeniu o pracę najważniejsze jest to czego w Polsce się zazwyczaj nie podaje czyli ile można zarobić (2)

    Szanuję siebie i swój czas i nie będę go tracić na kilkuetapową rekrutację gdy może się okazać, że oferują mniej niż obecnie zarabiam.

    W normalnych krajach zarobki nie są tajemnicą

    • 18 0

    • Na plakacie Biedronki i Lidla podają

      • 2 0

    • Nie chcą zniechęcać frajerów -bo się później okazuje ze chodzi o najniższą

      • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane