stat

Trendy w lokalnych ogłoszeniach tematem konferencji Trojmiasto.pl

Pierwsza prelekcja Piotra Buckiego o opowiadaniu wirusowych historii
Pierwsza prelekcja Piotra Buckiego o opowiadaniu wirusowych historii Fot. Piotr Hukało/trojmiasto.pl

Jak się wyróżnić na tle konkurencji? Jak mówić o swojej marce, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy i zwiększyć zyski firmy? Jak kreować wizerunek pracodawcy w ogłoszeniach o pracę? Na te i wiele innych pytań szuka się odpowiedzi na konferencjach. Trojmiasto.pl podczas środowego wydarzenia nie tylko szukało odpowiedzi, ale konfrontowało je z blisko 100 klientami z branży "Praca" i "Nieruchomości". Było o wirusowych historiach, które potrafią świetnie sprzedawać i o tym, że kupujemy przede wszystkim oczami.



Co jest dla ciebie najważniejsze na konferencjach:

dobór prelegentów i interesujące wykłady 46%
warsztaty, gdzie mogę uzyskać konkretną wiedzę i ją przećwiczyć 29%
możliwość poznania nowych ludzi 8%
spotkanie ludzi z branży 17%
zakończona Łącznie głosów: 72
Rozwój rynku ogłoszeń - zwłaszcza w sektorze Praca i Nieruchomości, a także rosnące potrzeby naszych klientów skłoniły nasz Portal do zorganizowana kolejnego branżowego spotkania - tym razem konferencji na temat trendów w lokalnych ogłoszeniach. Dzięki prelekcjom zewnętrznych ekspertów spotkanie z klientami Trojmiasto.pl było okazją do zgłębienia wiedzy w obszarze promocji marki, storytellingu, kreowania wizerunku pracodawcy, graficznego projektowania treści.

Dość kameralne spotkanie i przyjazna przestrzeń hotelu hotelu Sadova w Gdańsku sprzyjała rozmowom i relacjom podczas przerw kawowych.

Program konferencji



Wirusowe opowieści nie potrzebują dopalaczy. Atakują znienacka, są zaraźliwe, rozchodzą się organicznie, bo budzą ogromne emocje. Odwołał się do nich na pierwszym wykładzie Piotr Bucki. I pewnie mógłby mówić bez końca, ale kilka przykładów z sieci wystarczyło, by przekonać gości, jak ważne w komunikacji marki jest opowiadanie historii i jak chętnie wykorzystywana jest w marketingu taka forma narracji.

Dobra opowieść (pokazująca świat, który ludzie rozumieją, z którą łatwo się można utożsamić), pozwala nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji, ale też zarabiać, zwiększać marżowość produktów, generować dla firmy zyski. Genialny przykład przedmiotów zakupionych na wyprzedażach garażowych za grosze, a sprzedanych na portalu aukcyjnym za bajońskie sumy tylko dlatego, że miały dopisane indywidualne, wyjątkowe historie pokazał, że sprzedać można wszystko. Prelegent podsunął uczestnikom receptę na sukces, przekonując, że historie muszą być proste, zaskakujące, wiarygodne i emocjonalne.

Dobrze opowiedziane historie to takie, w których marka jest obecna, ale niekoniecznie eksponowana na pierwszym planie, które niosą się jak wirus dzięki ogromnym ładunkom emocjonalnym. Radość, śmiech, wzruszenie - napędzają je, dlatego Bucki przestrzegał przed tworzeniem smutnych historii, które budzą empatię, ale hamują transmisję społeczną. Storytelling jest więc narzędziem dla wszystkich - mogą wykorzystywać go mali przedsiębiorcy i wielkie korporacje, o ile potrafią stworzyć prawdziwą historię, która poruszy odbiorców.



O ile Piotr Bucki skupił się na słowach, języku, merytorycznej stronie przekazu, o tyle Jacek Kłosiński, który wspiera firmy i marki w kreatywnej pracy, w drugim wykładzie zatrzymał uwagę słuchaczy na formie, czyli warstwie graficznej. Pokazał, że na odbiór komunikatu i konsumpcję treści wielki wpływ ma jasny, przejrzysty przekaz. Odwołując się do tego co lubi, a czego nie lubi ludzki mózg, przekonywał, że wizualny porządek, czytelna struktura, techniczne niuanse często przesądzają o atrakcyjności przekazu i pozyskaniu atencji odbiorcy.

Kłosiński mówił o tym, jak wielką sztuką jest dbałość o pustą przestrzeń, umiejętność dodawania do projektu niczego (mniej znaczy więcej) czy o zachowaniu w projektowaniu graficznym rytmu, powtarzalności elementów. Zachęcał do budowania komunikatów graficznych z wykorzystaniem odwróconej piramidy treści i stosowania teorii podwójnego kodowania, czyli syntezy obrazu i tekstu, konkludując, że wygrywa ten, kto lepiej przyciąga i przytrzymuje uwagę.

Oba wykłady były punktem wyjścia do drugiej części spotkania, która miała charakter warsztatów tematycznych z udziałem pracowników Trojmiasto.pl. Ideę spotkania z naszymi klientami w nowej formule wyjaśnił podczas powitania gości prezes Portalu:

- Jesteśmy portalem regionalnym i ta nasza lokalność wyróżnia nas na tle konkurencji. Staramy się być blisko naszych odbiorców: stoimy z nimi w korku, zaprowadzamy dzieci do tego samego przedszkola, chodzimy na te same imprezy - to sprawia, że mamy wspólne doświadczenia i bardziej czujemy potrzeby naszych klientów - podkreślał Michał Kaczorowski.
Warsztaty w mniejszych grupach miały być okazją do wymiany doświadczeń. Joanna Kamińska, HR Manager, podjęła zagadnienia employer brandingu. Uczestnicy, którym bliski jest obszar pracy i HR, mogli się wspólnie zastanowić, jak kreować wizerunek pracodawcy w ogłoszeniach, jak przygotować pozbawione frazesów, wzbudzające zainteresowanie i respekt ogłoszenie o pracę, eksponujące jednocześnie walory firmy. Zachęcała grupę do sporządzenia profilu kandydata, tzw. Persony, poszukania unikalnych cech firmy, która wyróżnia ją na tle konkurencji, a także analizy starych ogłoszeń, by stworzyć nowy produkt, który wywoła efekt wow.

Drugie warsztaty, które prowadzili Marta ApanowiczŁukasz Jurczak, miały charakter raportu i dotyczyły obszarów poszukiwań użytkowników Portalu w serwisie Ogłoszenia/Nieruchomości. Dyrektor sprzedaży podzieliła się statystykami kategorii nieruchomości, biorąc pod uwagę interesujące uczestników parametry, jak na przykład lokalizacja, kwota zakupu mieszkania czy wiek nabywców. Dokonała też charakterystyki odwiedzin strony w wersji desktopowej i mobilnej. Łukasz Jurczak, manager w dziale IT, zaprezentował natomiast formy wyróżniania ogłoszeń i nowe miejsca ich promocji m.in. na stronie głównej. Objaśnił, jak obsługiwać konto w serwisie Ogłoszeń, omawiając po kolei zmiany, jakie zaszły w ostatnim czasie.

Cieszy nas, że zebrani przedstawiciele firm potraktowali spotkanie jako okazję do wymiany poglądów i zadawali wiele pytań, które często miały charakter bardzo praktyczny, wynikający z ich codziennej pracy z serwisem ogloszenia.trojmiasto.pl.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...