• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiasto centrum transportu kontenerów?

erka
19 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Dzięki połączeniu Marine Container Line Ltd. Poland ze spółką  Unifeeder Polska będzie bazą dla znacznej części sieci transportu kontenerów do i z bałtyckich portów. Dzięki połączeniu Marine Container Line Ltd. Poland ze spółką  Unifeeder Polska będzie bazą dla znacznej części sieci transportu kontenerów do i z bałtyckich portów.

Trójmiasto będzie jednym z najważniejszych ośrodków transportu kontenerowego na Bałtyku. Wszystko dzięki fuzji dwóch znaczących przewoźników na rynku przewozów kontenerowych.



Jeden z największych w Europie armatorów tego sektora duńska spółka Unifeeder, przejęła polsko-cypryjską spółkę przewozową Inter Marine Container Line Ltd. Poland z Gdyni.

Dzięki tej transakcji Polska ma być bazą dla znacznej części sieci transportu kontenerów do i z bałtyckich portów. IMCL, która obsługuje trasy z krajów bałtyckich do i z Hamburga oraz Rotterdamu, za swój główny obszar działań uważa Polskę.

- Kryzys gospodarczy umożliwił nam rozszerzenie działalności w korzystnym momencie. Zamiast redukować naszą działalność, zdecydowaliśmy się przejąć konkurencyjną firmę transportu kontenerowego w Polsce oraz stworzyć własny przyczółek w Rosji, w postaci biura w Sankt Petersburgu - wyjaśnia prezes Unifeeder Jesper Kristensen.

Przejęcie pozwoliło zwiększyć zasięg firmy Unifeeder w krajach bałtyckich, ponieważ IMCL za swój główny obszar działań uważa Polskę, która staje się coraz poważniejszym rynkiem. IMCL obsługuje trasy z krajów bałtyckich oraz Polski do i z Hamburga i Rotterdamu.

Jednocześnie IMCL daje firmie Unifeeder coś nowego: obecność w Polsce, z własną działalnością prowadzoną z biura w Gdańsku, a także obecność w Gdyni i Szczecinie.

Unifeeder, firma świadcząca usługi transportu kontenerowcami dowozowymi, kontenerami i transportu na krótkie odległości szerokiej grupie klientów.


Zobacz aktualna mapę, ukazująca ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.
erka

Miejsca

Opinie (6) 2 zablokowane

  • Co to znaczy "centrum transportu kontenerow" ?? Wszystko ostatnio jest (1)

    "centrum": "centrum pielegnacji ciala", "centrum drzewek iglastych" etc. Co za brednie! "Trójmiasto będzie jednym z najważniejszych ośrodków transportu kontenerowego na Bałtyku." - a co? teraz niby nie jest ?? "Polska ma być bazą dla znacznej części sieci transportu kontenerów " - co oznacza to zdanie ??? Chryste jedyny !!!!!

    • 11 1

    • Super :)

      Bardzo trafne spostrzeżenie :) Jednak prawdopodobnie niewykluczone, że dość możliwe wydaje się być w pewnym sensie jakoś tak odrobinkę relatywnie jeszcze mniej konkretnym w przekazie :D

      • 0 0

  • Ale teraz co z tego wynika.

    Czy idzie tylko o przeładunek kontenerów w porcie z jednego statku na drugi? Np.kontenerów z "przyczółka" w Petersburgu, będą ładowane w Polsce na statek do Hamburga. Tylko kto się zgodzi na opóźnienia wynikające z przeładunku bez sensu w trakcie krótkiej trasy?

    Czy idzie o to, że kontenery z zagranicy będą transportowane przez Polskę do portów w Trójmieście? Jak tak to drogą kolejową czy drogową? Jak drogową, to kurde którędy? Bo tych dróg to jeszcze specjalnie nie ma, zwłaszcza do krajów Bałtyckich.

    Czy może jednak idzie o przejęcie części ruchu z Polski obsługiwanego do tej pory przez Szczecin?

    Czy jednak w ramach odciążenia ruchu drogowego przez Europę, zamiast do Niemiec kontenery będą zasuwać do Trójmiasta a stąd statkiem dalej?

    Bo jeżeli mówimy o jakiejś zmianie, a nie tylko zmianie nazwy kilku firm i fuzjach, które nic poza samymi firmami nie zmieniają to znaczy, że wzrośnie nam ruch. A jakoś nie widzę w artykule jakichkolwiek informacji na ten temat.

    • 2 0

  • Trochę pustawo w Porcie n zdjęciu

    • 2 0

  • Gdynia

    to w Gdyni jest baza kontenerowa - a nie w gdzie indziej - juz teraz nie nasza polska tylko zkundlona dlaczego nikt nie wie - chyba tylko dla tego za wszystko co da sie "opylic" zostaje odsprzedane - tylko tak naprawde PO CO???????????

    • 0 3

  • Ale załatwili Inter Marine Container Line Ltd. Poland z Gdyni

    przejmując ich rynek, biznes, know-haw i wszystko na co tak długo pracowali. Dziś trudno wałczyć z konkurencją więc się ja wykupuje, aby następnie zniszczyć.
    znamy te wykupienia, wystarczy pooglądać red.Jaworowicz.

    Smutne (*)

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane