- 1 Zobacz, jak wygląda świat widziany z suwnicy bramowej (20 opinii)
- 2 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (23 opinie)
- 3 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (78 opinii)
- 4 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (187 opinii)
- 5 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
- 6 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (279 opinii)
Trojmiasto.pl zaprasza do dyskusji na temat przyszłości Lotosu
Ograniczenie konkurencji na rynku paliw, głównie polskim, czy szansa na powstanie dużego konkurencyjnego podmiotu na rynku europejskim? W każdym zakątku kraju, oprócz Pomorza, dyskusja o połączeniu PKN Orlen i Grupy Lotos opiera się głównie na wymianie opinii na temat rynku czy konkurencji. W Trójmieście emocji jest więcej, bo chodzi o podatki, miejsca pracy, lęk przed utratą gospodarczej lokomotywy, jaką jest Lotos. Jak ma wyglądać ta wspólna przyszłość Orlenu i Lotosu? O tym porozmawiamy na debacie z ekspertami, a pytania zadamy w imieniu mieszkańców Trójmiasta.
Dyskusja o wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu w kraju toczy się głównie na poziomie merytorycznym, czasem politycznym. Rynek, konkurencja, stabilność gospodarki krajowej, to terminy, które często padają, choć ostatecznie mieszkańca Katowic czy Lublina i tak interesuje głównie to, ile zapłaci za paliwo.
Lotos i Orlen - razem, czy osobno. Emocje i argumenty
- W biznesie skala ma znaczenie. Rozumieją to wszyscy znaczący europejscy i światowi gracze w branży paliwowo-energetycznej, którzy procesy konsolidacyjne mają dawno za sobą. Jeden silny podmiot to możliwość skutecznego konkurowania na wymagającym rynku, większa stabilność krajowej gospodarki, również w obszarze cen paliw, a także intensyfikacja inwestycji ukierunkowanych na rozwój - twierdzi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Jednak na Pomorzu, w Trójmieście, rozmowa o przyszłości Orlenu i Lotosu to bardziej złożony temat. Dla trójmiejskiej społeczności połączenie Orlenu z Lotosem to coś więcej niż dywagacja na temat gospodarki krajowej i pozycji naszych firm na globalnym rynku paliwowym.
- Brak informacji dotyczących formuły organizacyjno-kapitałowej Grupy Lotos po przekształceniach budzi obawy dotyczące dalszego znaczenia i roli odgrywanej przez Lotos w systemie gospodarczym regionu. Brak konkretnej wiedzy, szczególnie w zakresie skutków finansowych i rozwojowych dla regionu w zakresie procesu połączenia wzbudza obawy, które mogą być rozwiązane tylko przez przekazanie rzetelnych informacji i wiedzy dotyczącej proponowanych działań - alarmują członkowie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Gdańsku.
W ankiecie zapytaliśmy naszych czytelników, co dla nich oznacza połączenie Lotosu i Orlenu. Dla 11 proc. jest to dobra decyzja. Dla 22 proc. w skali kraju może i dobry pomysł, ale dla regionu tragiczny. Jednak dla 67 proc. jest to czysto polityczna decyzja, bez żadnych pozytywnych efektów. Dlatego uznaliśmy, że rozmowa na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu jest bardzo potrzebna.
Debata z udziałem Lotosu, Orlenu, ekonomistów i przedsiębiorców
Już we wtorek 27 sierpnia w siedzibie portalu Trojmiasto.pl odbędzie się debata, na którą razem z Orlenem zaprosiliśmy ekspertów, którzy reprezentują różne poglądy na temat połączenia spółek paliwowych.
W debacie wezmą udział:
- Krzysztof Nowicki, prezes zarządu Lotos Oil,
- Artur Cieślik, doradca zarządu PKN Orlen,
- Andrzej Sadowski, polski ekonomista, publicysta gospodarczy, prezydent Centrum im. Adama Smitha,
- Zbigniew Canowiecki, prezydent Pracodawców Pomorza,
- Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska
- Bogdan Kucharski, prezes BP Polska.
Dobór gości gwarantuje ciekawą i merytoryczną dyskusję, niepozbawioną trudnych pytań.
Czekamy na pytania naszych czytelników
Do tej dyskusji chcemy też zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Swoje propozycje należy wysłać na adres biznes@trojmiasto.pl
Na pytania czekamy do niedzieli 25 sierpnia.
Relację ze spotkania zamieścimy w piątek 30 sierpnia. Do obejrzenia będzie też m.in. pełen zapis video ze spotkania.
W najbliższym czasie odbędzie się też debata na temat spraw, które przede wszystkim nurtują pracowników obu koncernów i spółek zależnych. Na spotkanie zaproszeni zostaną przedstawiciele związków zawodowych.
Miejsca
Opinie (113) 6 zablokowanych
-
2019-08-20 11:53
To powinno byc zrobione 10 lat temu (5)
O czym tu mowic? To powinno bylo nastąpić 10 lat temu. Jesteśmy znowu w ogonie. TotalFinaElf, ExxonMobil, BPCastrol.... ile jeszcze mam wymieniac? To sa fuzje. Przestanmy mieszac sie do biznesu. Dochodziło do absurdów. Lotos z Orlen bily sie i surowiec podbijajac cene. O jakim bezpieczeństwie piszecie. Przeciez paliwa na stacjach Shell, BP, Orlen itp sa z polskich rafinerii. Nikt o zdrowych ekonomicznych zmysłach nie będzie importować paliwa! Jak zwykle Polacy znaja sie na wszystkim... zajmijcie sie porzadkami w miescie, a biznes zostawcie biznesmenom.
- 22 41
-
2019-08-20 18:39
A co z podatkami?
- 1 0
-
2019-08-20 18:53
Ja w branży jestem od 1982 roku i powiem ci króciutko; pierdzielisz!
- 4 2
-
2019-08-21 00:46
Specjalistom takim jak Obajtek ?
- 3 0
-
2019-08-21 06:03
Jełopom możesz bez końca
Mentalność niemiecka?
- 0 0
-
2019-08-21 07:05
Stop amatorce
Hahah biznes zostawcie specjalistom czy jakos tak?
Ci specjalisci z pisu od kilku lat czego nie dotkna w tym kraju, to wszystko spier...
Niedlugo nie bedzie niczego, jak mowil chyba wizjoner Jarka z Bialegostoku- 1 2
-
2019-08-20 11:56
a kto bedzie dyskutował?
ludzie dulskiej czy ktoś z ministerstwa? Gadanie po próżnicy.
- 11 9
-
2019-08-20 12:17
Durne promocje z jakimś szklankami
Hot dog kawa kartą rabat batonik
Kasjerzy wciskają bo obszarowe panny mają ciśnienie na dobry wynik
Obszarowe to korpoludki- 5 4
-
2019-08-20 12:43
Dyskutanci tak dobrani aby opcja pisowska miała przewage
- 12 10
-
2019-08-20 12:46
Dobór gości gwarantuje ciekawą dyskusję
tak karpie będą głosować za przyśpieszeniem Świąt Bożego Narodzena- 8 4
-
2019-08-20 12:50
Kto w debacie (9)
Moze zaprosic byłego prezesa pana Olechnowicza. Ma największą wiedzę z zakresu zarzadzania koncernem paliwowym i jakos ciężko wierzyć słowom obecnym prezesom Lotosu czy Orlenu którzy sa mianowani z nadania a nie za kompetencje.
- 47 11
-
2019-08-20 13:25
Ole... kto ? Kpisz czy prowokujesz ? (6)
Wiedzę ? Chyba o tym jak dobrze robić za króla w Lotosie, tak żeby w papierkach wszystko było ok.
Może zaprosić jeszcze Żurawika, niejakiego profesora ?- 4 17
-
2019-08-20 14:45
Wiedza (5)
Za jego prezesury poczyniono największe inwestycje. Jakoś wtedy nie zdarzały się przestoje z powodu awarii na produkcji a ostatnio biura przez 2 dni stały bo system ERP nie działał. Przypadek? Sadze, że raczej obecny brak kompetencji do zarządzania i wiedzy biznesowej.
- 15 4
-
2019-08-20 20:55
buhehehehe, dobre (4)
Biura stały 2 dni..... dramat......
Przestoje na produkcji zdarzały się zawsze i najwięcej ich było za czasów Olechnowicza, a to z tego prostego powodu że dość długo był prezesem....
Jacku, czas dokończyć szkołę podstawową.- 2 9
-
2019-08-20 21:07
To było płytkie (1)
Wiesz jak sie wysuwa w tego typu rozmowach jakieś insynuacje osobiste w kierunku rozmówcy (pisze o tekście o szkole) oznacza to, że zabrakło innych argumentów i trzeba znizac sie do takiego poziomu.
- 5 0
-
2019-08-21 10:45
owszem, to było płytkie i zamierzone
Skoro ktoś nie ma bladego pojęcia o "przestojach na produkcji", dodatkowo wiąże to z w jakiś sposób z osobą prezesa i wypowiada się na forum, to co można o takim ktosiu powiedzieć ?
Nic, tylko odesłać takiego delikwenta do szkoły.
Czasem nie wystarczy tylko potrafić pisać, trzeba też wiedzieć o czym się pisze.- 3 1
-
2019-08-21 17:08
"Biura stały 2 dni..... dramat......" (1)
Brawo, toś się popisał wiedzą !
ERP - to sprzedaż, faktury, zamówienia itd.
Fakt, że bez ERP się produkuje do zbiornika ale nalew już nie idzie.
Bez ERP nie kupisz części, ropy a nawet z czasem pracy i wypłatami jest problem.
hmmm... może to jednak ważny system, co ?- 2 1
-
2019-08-23 01:11
Czy jest i w jakim stopniu jest ważny - nie mam takiej wiedzy.
Tzn. nie wiem jakie straty (o ile były takowe), wygenerowała taka awaria programu.
Wiem natomiast ile, z rubsza, ksztuje awaryjny postój jakiejś istotnej instalacji.
Ale, skoro nie miało to wpływu na przerób surowca i nie brakowało paliwa na stacjach, jest to dla mnie sprawa o drugorzędnym znaczeniu.- 0 1
-
2019-08-20 22:27
zaproszeni goście
A czemu nie zaprosić dwóch ostatnich Prezesów?
a czemu nie zaprosić kogoś naprawdę z zewnątrz ?
kto w gronie zaproszonym powie coś sensownego i z neutralnej pozycji ?
perełką jest niejaki prezes nowicki
może opowie ilu pracowników L Oil straci zatrudnienie i dlaczego to za jego urzędowania Spółka z lidera sprzedaży środków smarnych w kraju spadła na zaszczytne 3 miejsce ?
w połowie 2016 czyli na 2 miesiące przed jego nastaniem jeszcze była liderem...- 5 2
-
2019-08-22 22:29
Olechnowicz powinien siedzieć w więzieniu !!
Za złoże YME i stracone miliardy złotych powinni go posadzić na dużo lat do kicia.
- 0 2
-
2019-08-20 13:20
(3)
Od kiedy monopol to rozwój...
- 22 7
-
2019-08-20 20:30
w Pislandzie wszystko ma być narodowe jak za komuny
- 0 3
-
2019-08-21 06:07
Oto poziom dyskusji z jełopami (1)
- 3 1
-
2019-08-21 22:17
Jak dostaniesz po kieszeni, to od razu Cię oświeci...
- 0 2
-
2019-08-20 13:36
Tutaj nie ma co dyskutować! Lotos musi pozostać w" rękach" Gdańska!!!
- 27 10
-
2019-08-20 13:39
(2)
Nadzieja jest jedną, że UE zablokuje pomysły z Nowogrodzkiej. Jak nie to żadna władza nie jest wieczna! Prędzej, czy później rozliczymy PiS za niszczenie Polski
- 17 12
-
2019-08-21 00:15
To pokrzykiwanie o rozliczaniu PIS jak to robi Schetyna zrobiło się nudne...
I jest szkodliwe, bo będzie burdel w kraju jaki jest, a może i większy, tylko strony się zmienią i wojna polsko-polska się zaostrzy. PIS w opozycji "rozliczany" z rzeczywistych i wymyślonych przewin będzie jeszcze bardziej brutalny niż obecnie cała opozycja. To już nie będzie jakieś pokrzykiwanie w sejmie i marsze na ulicach, a regularne zamieszki i bitwy z Policją, szczególnie, jeśli KO doszłoby do władzy i zabrało 500+. To będą też ataki na parady równości, których Policja nie będzie w stanie powstrzymać.
Zresztą, jeśli na czele opozycji będą dalej stać takie durnie jak Schetyna, to PIS ma zapewnioną władzę na długo. Sondaże i to nawet wśród wyborców opozycji są dla niego miażdżące. Na pytanie, który polityk opozycji powinien być premierem 62% stwierdziło nie wiem, za Schetyną opowiedziało się ledwie 0,9%, wyprzedzili go Tusk z 14,8%, Trzaskowski z 5,4%, Kosiniak - Kamysz z 5,2%, nasza pani prezydent Dulkiewicz z 4,8 %, Arłukowicz z 4%. A już najwięcej mówi ranking zaufania zrobiony już po aferze samolotowej, gdzie Grzesia wyprzedził między innymi Kuchciński zarówno w kategorii polityków którym ufamy jak i tych, którym nie ufamy (odpowiednio Kuchciński 21,1 ufa i 52 % nie ufa, Schetyna 17,8 ufa i 66 % nie ufa).
PO potrzebuje kogoś innego, kogoś mądrego, kto będzie walczyć inaczej niż być anty-PIS i straszyć PIS, bo to tak naprawdę jest największa szansa na wygranie z PIS, ale to trzeba też doprowadzić do odzyskania wiarygodności, czyli oczyścić szeregi z wszystkich umoczonych w afery, najlepiej przeprosić za zaniedbania, które doprowadziły do Amber Gold czy potężnych przekrętów na VAT i wrócić programowo do korzeni PO.- 2 1
-
2019-08-21 06:05
Więcej takich
Niemcy i Francuzi zacierają łapki. Później samo wpadnie.
- 2 0
-
2019-08-20 14:27
"vox populi, vox dei?"
nie w gospodarce...
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.