• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trojmiasto.pl zaprasza do dyskusji na temat przyszłości Lotosu

VIK
20 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Do dyskusji na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu chcemy zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Do dyskusji na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu chcemy zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie.

Ograniczenie konkurencji na rynku paliw, głównie polskim, czy szansa na powstanie dużego konkurencyjnego podmiotu na rynku europejskim? W każdym zakątku kraju, oprócz Pomorza, dyskusja o połączeniu PKN Orlen i Grupy Lotos opiera się głównie na wymianie opinii na temat rynku czy konkurencji. W Trójmieście emocji jest więcej, bo chodzi o podatki, miejsca pracy, lęk przed utratą gospodarczej lokomotywy, jaką jest Lotos. Jak ma wyglądać ta wspólna przyszłość Orlenu i Lotosu? O tym porozmawiamy na debacie z ekspertami, a pytania zadamy w imieniu mieszkańców Trójmiasta.



Dyskusja o wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu w kraju toczy się głównie na poziomie merytorycznym, czasem politycznym. Rynek, konkurencja, stabilność gospodarki krajowej, to terminy, które często padają, choć ostatecznie mieszkańca Katowic czy Lublina i tak interesuje głównie to, ile zapłaci za paliwo.

Lotos i Orlen - razem, czy osobno. Emocje i argumenty



- W biznesie skala ma znaczenie. Rozumieją to wszyscy znaczący europejscy i światowi gracze w branży paliwowo-energetycznej, którzy procesy konsolidacyjne mają dawno za sobą. Jeden silny podmiot to możliwość skutecznego konkurowania na wymagającym rynku, większa stabilność krajowej gospodarki, również w obszarze cen paliw, a także intensyfikacja inwestycji ukierunkowanych na rozwój - twierdzi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Jednak na Pomorzu, w Trójmieście, rozmowa o przyszłości Orlenu i Lotosu to bardziej złożony temat. Dla trójmiejskiej społeczności połączenie Orlenu z Lotosem to coś więcej niż dywagacja na temat gospodarki krajowej i pozycji naszych firm na globalnym rynku paliwowym.

- Brak informacji dotyczących formuły organizacyjno-kapitałowej Grupy Lotos po przekształceniach budzi obawy dotyczące dalszego znaczenia i roli odgrywanej przez Lotos w systemie gospodarczym regionu. Brak konkretnej wiedzy, szczególnie w zakresie skutków finansowych i rozwojowych dla regionu w zakresie procesu połączenia wzbudza obawy, które mogą być rozwiązane tylko przez przekazanie rzetelnych informacji i wiedzy dotyczącej proponowanych działań - alarmują członkowie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Gdańsku.
W ankiecie zapytaliśmy naszych czytelników, co dla nich oznacza połączenie Lotosu i Orlenu. Dla 11 proc. jest to dobra decyzja. Dla 22 proc. w skali kraju może i dobry pomysł, ale dla regionu tragiczny. Jednak dla 67 proc. jest to czysto polityczna decyzja, bez żadnych pozytywnych efektów. Dlatego uznaliśmy, że rozmowa na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu jest bardzo potrzebna.

Debata z udziałem Lotosu, Orlenu, ekonomistów i przedsiębiorców



Już we wtorek 27 sierpnia w siedzibie portalu Trojmiasto.pl odbędzie się debata, na którą razem z Orlenem zaprosiliśmy ekspertów, którzy reprezentują różne poglądy na temat połączenia spółek paliwowych.

W debacie wezmą udział:

  • Krzysztof Nowicki, prezes zarządu Lotos Oil,
  • Artur Cieślik, doradca zarządu PKN Orlen,
  • Andrzej Sadowski, polski ekonomista, publicysta gospodarczy, prezydent Centrum im. Adama Smitha,
  • Zbigniew Canowiecki, prezydent Pracodawców Pomorza,
  • Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska
  • Bogdan Kucharski, prezes BP Polska.


Dobór gości gwarantuje ciekawą i merytoryczną dyskusję, niepozbawioną trudnych pytań.

Czekamy na pytania naszych czytelników



Do tej dyskusji chcemy też zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Swoje propozycje należy wysłać na adres biznes@trojmiasto.pl

Na pytania czekamy do niedzieli 25 sierpnia.

Relację ze spotkania zamieścimy w piątek 30 sierpnia. Do obejrzenia będzie też m.in. pełen zapis video ze spotkania.

W najbliższym czasie odbędzie się też debata na temat spraw, które przede wszystkim nurtują pracowników obu koncernów i spółek zależnych. Na spotkanie zaproszeni zostaną przedstawiciele związków zawodowych.
VIK

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (113) 6 zablokowanych

  • To powinno byc zrobione 10 lat temu (5)

    O czym tu mowic? To powinno bylo nastąpić 10 lat temu. Jesteśmy znowu w ogonie. TotalFinaElf, ExxonMobil, BPCastrol.... ile jeszcze mam wymieniac? To sa fuzje. Przestanmy mieszac sie do biznesu. Dochodziło do absurdów. Lotos z Orlen bily sie i surowiec podbijajac cene. O jakim bezpieczeństwie piszecie. Przeciez paliwa na stacjach Shell, BP, Orlen itp sa z polskich rafinerii. Nikt o zdrowych ekonomicznych zmysłach nie będzie importować paliwa! Jak zwykle Polacy znaja sie na wszystkim... zajmijcie sie porzadkami w miescie, a biznes zostawcie biznesmenom.

    • 22 41

    • A co z podatkami?

      • 1 0

    • Ja w branży jestem od 1982 roku i powiem ci króciutko; pierdzielisz!

      • 4 2

    • Specjalistom takim jak Obajtek ?

      • 3 0

    • Jełopom możesz bez końca

      Mentalność niemiecka?

      • 0 0

    • Stop amatorce

      Hahah biznes zostawcie specjalistom czy jakos tak?

      Ci specjalisci z pisu od kilku lat czego nie dotkna w tym kraju, to wszystko spier...

      Niedlugo nie bedzie niczego, jak mowil chyba wizjoner Jarka z Bialegostoku

      • 1 2

  • a kto bedzie dyskutował?

    ludzie dulskiej czy ktoś z ministerstwa? Gadanie po próżnicy.

    • 11 9

  • Durne promocje z jakimś szklankami

    Hot dog kawa kartą rabat batonik
    Kasjerzy wciskają bo obszarowe panny mają ciśnienie na dobry wynik

    Obszarowe to korpoludki

    • 5 4

  • Dyskutanci tak dobrani aby opcja pisowska miała przewage

    • 12 10

  • Dobór gości gwarantuje ciekawą dyskusję

    tak karpie będą głosować za przyśpieszeniem Świąt Bożego Narodzena

    • 8 4

  • Kto w debacie (9)

    Moze zaprosic byłego prezesa pana Olechnowicza. Ma największą wiedzę z zakresu zarzadzania koncernem paliwowym i jakos ciężko wierzyć słowom obecnym prezesom Lotosu czy Orlenu którzy sa mianowani z nadania a nie za kompetencje.

    • 47 11

    • Ole... kto ? Kpisz czy prowokujesz ? (6)

      Wiedzę ? Chyba o tym jak dobrze robić za króla w Lotosie, tak żeby w papierkach wszystko było ok.
      Może zaprosić jeszcze Żurawika, niejakiego profesora ?

      • 4 17

      • Wiedza (5)

        Za jego prezesury poczyniono największe inwestycje. Jakoś wtedy nie zdarzały się przestoje z powodu awarii na produkcji a ostatnio biura przez 2 dni stały bo system ERP nie działał. Przypadek? Sadze, że raczej obecny brak kompetencji do zarządzania i wiedzy biznesowej.

        • 15 4

        • buhehehehe, dobre (4)

          Biura stały 2 dni..... dramat......
          Przestoje na produkcji zdarzały się zawsze i najwięcej ich było za czasów Olechnowicza, a to z tego prostego powodu że dość długo był prezesem....
          Jacku, czas dokończyć szkołę podstawową.

          • 2 9

          • To było płytkie (1)

            Wiesz jak sie wysuwa w tego typu rozmowach jakieś insynuacje osobiste w kierunku rozmówcy (pisze o tekście o szkole) oznacza to, że zabrakło innych argumentów i trzeba znizac sie do takiego poziomu.

            • 5 0

            • owszem, to było płytkie i zamierzone

              Skoro ktoś nie ma bladego pojęcia o "przestojach na produkcji", dodatkowo wiąże to z w jakiś sposób z osobą prezesa i wypowiada się na forum, to co można o takim ktosiu powiedzieć ?
              Nic, tylko odesłać takiego delikwenta do szkoły.
              Czasem nie wystarczy tylko potrafić pisać, trzeba też wiedzieć o czym się pisze.

              • 3 1

          • "Biura stały 2 dni..... dramat......" (1)

            Brawo, toś się popisał wiedzą !
            ERP - to sprzedaż, faktury, zamówienia itd.
            Fakt, że bez ERP się produkuje do zbiornika ale nalew już nie idzie.
            Bez ERP nie kupisz części, ropy a nawet z czasem pracy i wypłatami jest problem.

            hmmm... może to jednak ważny system, co ?

            • 2 1

            • Czy jest i w jakim stopniu jest ważny - nie mam takiej wiedzy.

              Tzn. nie wiem jakie straty (o ile były takowe), wygenerowała taka awaria programu.
              Wiem natomiast ile, z rubsza, ksztuje awaryjny postój jakiejś istotnej instalacji.
              Ale, skoro nie miało to wpływu na przerób surowca i nie brakowało paliwa na stacjach, jest to dla mnie sprawa o drugorzędnym znaczeniu.

              • 0 1

    • zaproszeni goście

      A czemu nie zaprosić dwóch ostatnich Prezesów?
      a czemu nie zaprosić kogoś naprawdę z zewnątrz ?
      kto w gronie zaproszonym powie coś sensownego i z neutralnej pozycji ?
      perełką jest niejaki prezes nowicki
      może opowie ilu pracowników L Oil straci zatrudnienie i dlaczego to za jego urzędowania Spółka z lidera sprzedaży środków smarnych w kraju spadła na zaszczytne 3 miejsce ?
      w połowie 2016 czyli na 2 miesiące przed jego nastaniem jeszcze była liderem...

      • 5 2

    • Olechnowicz powinien siedzieć w więzieniu !!

      Za złoże YME i stracone miliardy złotych powinni go posadzić na dużo lat do kicia.

      • 0 2

  • (3)

    Od kiedy monopol to rozwój...

    • 22 7

    • w Pislandzie wszystko ma być narodowe jak za komuny

      • 0 3

    • Oto poziom dyskusji z jełopami (1)

      • 3 1

      • Jak dostaniesz po kieszeni, to od razu Cię oświeci...

        • 0 2

  • Tutaj nie ma co dyskutować! Lotos musi pozostać w" rękach" Gdańska!!!

    • 27 10

  • (2)

    Nadzieja jest jedną, że UE zablokuje pomysły z Nowogrodzkiej. Jak nie to żadna władza nie jest wieczna! Prędzej, czy później rozliczymy PiS za niszczenie Polski

    • 17 12

    • To pokrzykiwanie o rozliczaniu PIS jak to robi Schetyna zrobiło się nudne...

      I jest szkodliwe, bo będzie burdel w kraju jaki jest, a może i większy, tylko strony się zmienią i wojna polsko-polska się zaostrzy. PIS w opozycji "rozliczany" z rzeczywistych i wymyślonych przewin będzie jeszcze bardziej brutalny niż obecnie cała opozycja. To już nie będzie jakieś pokrzykiwanie w sejmie i marsze na ulicach, a regularne zamieszki i bitwy z Policją, szczególnie, jeśli KO doszłoby do władzy i zabrało 500+. To będą też ataki na parady równości, których Policja nie będzie w stanie powstrzymać.

      Zresztą, jeśli na czele opozycji będą dalej stać takie durnie jak Schetyna, to PIS ma zapewnioną władzę na długo. Sondaże i to nawet wśród wyborców opozycji są dla niego miażdżące. Na pytanie, który polityk opozycji powinien być premierem 62% stwierdziło nie wiem, za Schetyną opowiedziało się ledwie 0,9%, wyprzedzili go Tusk z 14,8%, Trzaskowski z 5,4%, Kosiniak - Kamysz z 5,2%, nasza pani prezydent Dulkiewicz z 4,8 %, Arłukowicz z 4%. A już najwięcej mówi ranking zaufania zrobiony już po aferze samolotowej, gdzie Grzesia wyprzedził między innymi Kuchciński zarówno w kategorii polityków którym ufamy jak i tych, którym nie ufamy (odpowiednio Kuchciński 21,1 ufa i 52 % nie ufa, Schetyna 17,8 ufa i 66 % nie ufa).

      PO potrzebuje kogoś innego, kogoś mądrego, kto będzie walczyć inaczej niż być anty-PIS i straszyć PIS, bo to tak naprawdę jest największa szansa na wygranie z PIS, ale to trzeba też doprowadzić do odzyskania wiarygodności, czyli oczyścić szeregi z wszystkich umoczonych w afery, najlepiej przeprosić za zaniedbania, które doprowadziły do Amber Gold czy potężnych przekrętów na VAT i wrócić programowo do korzeni PO.

      • 2 1

    • Więcej takich

      Niemcy i Francuzi zacierają łapki. Później samo wpadnie.

      • 2 0

  • "vox populi, vox dei?"

    nie w gospodarce...

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane