stat

Trójmiejskie agencje marketingowe nagrodzone na Effie Awards

Dzięki spójnej i przemyślanej koncepcji Whizbrand Group udało się w niestandardowy sposób przedstawić nową inwestycję przy ul. Świętojańskiej, która stała się... główną bohaterką kampanii.
Dzięki spójnej i przemyślanej koncepcji Whizbrand Group udało się w niestandardowy sposób przedstawić nową inwestycję przy ul. Świętojańskiej, która stała się... główną bohaterką kampanii. fot. www.whizbrand.com

Dwie trójmiejskie agencje komunikacji marketingowej zostały docenione w ogólnopolskim konkursie Effie Awards. Whizbrand Group z Gdyni otrzymała srebrne wyróżnienie za kampanię Baltiq Plaza w Gdyni, a agencja Engine z Sopotu złote i srebrne za pracę nad kampanią dla Leroy Merlin.


Czy warto brać udział w branżowych konkursach?

tak, to bardzo motywuje do pracy

47%

trudno powiedzieć, może jedynie dla prestiżu

29%

nie, nie ma to w ogóle przełożenia na pozycję firmy

24%

Do tegorocznej polskiej edycji Effie Awards agencje komunikacji marketingowej i reklamodawcy zgłosili 171 kampanii. Prace oceniało 80-osobowe jury, podzielone na sześć grup jurorskich. Zgłoszeniom przyznawano punkty w czterech obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji. Ogółem w konkursie nagrodzono 49 kampanii w 20 kategoriach. W trzech triumfowały firmy z Trójmiasta.

- Agencjom takim jak nasza, wcale nie tak łatwo przebić się na rynku ogólnopolskim, na którym prym wiodą przede wszystkim duże firmy z Warszawy i agencje sieciowe. Tym bardziej cieszy nas, że zostaliśmy zauważeni. Poza tym tam nagroda przede wszystkim docenia skuteczność kampanii, a nie jedynie kreatywność - mówi Marcin Więckowski z Whizbrand Group. - Cieszy nas też kategoria, w której zostaliśmy docenieni, czyli limited budget. Nasza agencja jest zainteresowana kampaniami, na które mogą pozwolić sobie małe i średnie firmy. Do tego lokalne, tak jak nasza agencja. A nikt tak nie zna lokalnego klienta, lokalnej specyfiki i rynku jak... lokalna agencja.
Whizbrand Group otrzymała srebro w kategorii limited budget, czyli kampanii niskobudżetowych. Nagrodzona kampania dotyczyła inwestycji Baltiq Plaza w Gdyni, czyli obiektu budowanego przez firmę Moderna Investment. Dzięki spójnej i przemyślanej koncepcji udało się w niestandardowy sposób przedstawić nową inwestycję przy ul. Świętojańskiej, która stała się... główną bohaterką kampanii. Najpierw pojawiły się w Trójmieście czarne bilbordy z tajemniczymi określeniami ulicy Świętojańskiej. Najsłynniejsza ulica Gdyni była Qultowa, Qulinarna, Qunsztowna, Qulturalna i Qupiecka. W kolejnym etapie kampanii zaproszono mieszkańców na interaktywny "Spacer po Świętojańskiej", a na finał zaproponowano książkę "Qultowa Gdynia Świętojańska" autorstwa Małgorzaty Sokołowskiej, która opowiada o historii, teraźniejszości i przyszłości najsławniejszej gdyńskiej ulicy.

- Większość kampanii inwestycyjnych ogranicza się do wizualizacji. Nam zależało, aby wyjść poza ten schemat - dodaje Marcin Więckowski. - Udało nam się zbudować dobry wizerunek w oparciu o dyskusję na temat roli najważniejszej z gdyńskich ulic, czyli Świętojańskiej. Kampania trafiła na podatny grunt, okazało się, że ludzie chcą o tym rozmawiać. Promowaliśmy inwestycję, przez promocję ul. Świętojańskiej. Gdy okazało się, że ta dyskusja jest elementem kampanii inwestycji, nikt nie poczuł się rozczarowany, przeciwnie - utożsamił się z tą akcją. Udało nam się we współpracy z inwestorem zbudować pozytywny nastrój wokół przedsięwzięcia Baltiq Plaza.
Agencja Engine z Sopotu z kolei otrzymała złote i srebrne wyróżnienie w dwóch kategoriach za pracę nad kampanią dla Leroy Merlin. Chodzi o akcję "Zostań bohaterem we własnym domu" i "Dni bohatera domu" realizowaną dla sieci handlowej sprzedającej materiały budowlane i elementy wyposażenia wnętrz.

- Effie Awards to bardzo prestiżowy konkurs, w którym przede wszystkim oceniana jest skuteczność kampanii. Tym bardziej ważne jest znalezienie się w gronie laureatów - mówi Jacek Ojak z Engine. - Samo przygotowanie do udziału w konkursie wymagało dużego nakładu pracy, bo trzeba udowodnić wynik, który jest efektem kreacji. Nie wystarczyło pochwalić się samym pomysłem. Realizowaliśmy naszą kampanię dla dużego, globalnego klienta. Samo zdobycie takiego zlecenia było ogromną wartością. A teraz ta nagroda. To wzbogaci nasze portfolio, choć muszę podkreślić, że kompleksów nigdy nie mieliśmy.
Kampania dla Leroy Merlin rozpoczęła się w 2014 roku. Jej motywem przewodnim było poszukiwanie i opowiadanie prawdziwych historii tzw. "Bohaterów Domu" z całej Polski. Była więc historia Alicji z Opola, Piotra z Wisłoka, Michała i Oli z Gdańska czy Joanny z Dąbrowy Górniczej. W założeniu kampania miała motywować do działania, od drobnych napraw czy remontów, przez porządki w ogrodzie po udekorowanie balkonu. Kampania była ogólnopolska i miała kilka odsłon.

Effie Awards to prestiżowy konkurs marketingowy, ceniony na całym świecie. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR od 1999 r. Polska jest obecnie jednym z 40 krajów na świecie, gdzie organizowany jest konkurs.

Opinie (21)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane