• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa naprawa dziury w promie Wawel. Rejsy odwołane co najmniej do piątku

Ewelina Oleksy
23 stycznia 2023, godz. 17:00 
Opinie (146)

Co najmniej do najbliższego piątku przedłuży się przymusowy postój w Gdańsku promu "Wawel", który w ostatnią sobotę uderzył w nabrzeże w gdańskim porcie. Uderzenie było na tyle silne, że w burcie zrobiła się dziura. Trwa naprawa statku. Jest już też gotowy raport kapitana o przebiegu zdarzenia, ale jego szczegółów armator nie zdradza.



Korzystasz z możliwości pływania promami z Trójmiasta?

Przypomnijmy: Do wypadku z udziałem promu "Wawel" doszło w sobotę, 21 stycznia, na Westerplatte. Jednostka - zepchnięta prawdopodobnie przez bardzo silny wiatr - uderzyła w nabrzeże podczas manewru obracania.

Żadnemu ze 151 pasażerów nic się nie stało (wszyscy bezpiecznie opuścili pokład), przewożone na statku ładunki (kilkadziesiąt tirów i samochodów osobowych) nie zostały uszkodzone. Doszło jednak do uszkodzenia poszycia kadłuba na wylot. Dziura w kadłubie promu "Wawel" zrobiła się 2-3 metry nad linią wody - nie było więc ryzyka, że statek nabierze wody. Nabrzeże - w miejscu uderzenia - zostało uszkodzone.

  • Efekt sobotniego uderzenia. Nabrzeże zostało uszkodzone.
  • Efekt sobotniego uderzenia. Nabrzeże zostało uszkodzone.
  • Efekt sobotniego uderzenia. Nabrzeże zostało uszkodzone.
  • Efekt sobotniego uderzenia. Nabrzeże zostało uszkodzone.
  • Efekt sobotniego uderzenia. Nabrzeże zostało uszkodzone.
  • Efekt sobotniego uderzenia. Nabrzeże zostało uszkodzone.
  • Efekt sobotniego uderzenia. Nabrzeże zostało uszkodzone.
  • Efekt sobotniego uderzenia. Nabrzeże zostało uszkodzone.

Naprawa promu "Wawel" co najmniej do piątku. Rejsy odwołane



Prom Wawel ma rejsy na trasie Gdańsk-Nynäshamn (Szwecja). Z powodu kolizji z nabrzeżem od soboty jest unieruchomiony.

W poniedziałek, 23 stycznia, przedstawiciele Polferries Polska Żegluga Bałtycka poinformowali, że gotowy jest już raport kapitana z przebiegu sobotniego zdarzenia oraz że postój promu, który początkowo miał trwać do wtorku, jednak się przedłuży.

- Na chwilę obecną zapadła decyzja dotycząca anulowania rejsów promu Wawel do piątku włącznie. W związku z czym najbliższe planowane odejście jest w sobotę o godz. 18. Poszycie promu zostało naruszone i wymaga to postoju oraz dokładnej naprawy. Prace naprawcze trwają. Naprawę następnie zatwierdzić musi klasyfikator, bo bez tego nie można uprawiać żeglugi - informuje nas Michał Arciszewski, rzecznik Polferries PŻB. - Będziemy informować, jeżeli te prace się przedłużą.

Nie podają szczegółów raportu kapitana



Spółka nie podaje na jaką kwotę wyceniła poniesione straty. Nie odnosi się też do tego, dlaczego prom nie korzystał w sobotę z asysty holowników, co przy panującej wtedy pogodzie byłoby wskazane. Nie podaje też informacji związanych z tym, co znalazło się w raporcie przygotowanym przez kapitana.

- Raport jest na razie analizowany wewnętrznie - mówi Arciszewski.
  • Moment uderzenia promu Wawel w nabrzeże.
  • Prom Wawel stoi w gdańskim porcie.
  • Prom Wawel jest tymczasowo unieruchomiony w gdańskim porcie.
  • Prom Wawel jest tymczasowo unieruchomiony w gdańskim porcie.
  • Prom Wawel jest tymczasowo unieruchomiony w gdańskim porcie.
Dokumentację ws. zderzenia promu z nabrzeżem sporządza też Urząd Morski w Gdyni.

- Standardowo, zgodnie z procedurami, powiadomiono o tym zdarzeniu Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich - informuje Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni.

Historia promu "Wawel"



  • Prom Wawel został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni.
  • Prom Wawel został przebudowany w roku 1989 w stoczni w Bremerhaven.
  • W roku 2004 zostały przeprowadzone prace dostosowawcze do potrzeb Polferries.

Prom ma blisko 164 m długości, jednorazowo może przewieźć nawet 1000 pasażerów.


Miejsca

Opinie (146) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (8)

    Kapitan nie sprawdził pogody?Przecież nawet laik wiedział że będzie srodze dmuchało...A tu dodatkowo duża powierzchnia nawiewu i nawet i 3.thrustery na dziobie by nic nie dały...można było zawołać holowniki do asysty.Szkolne błędy.

    • 30 36

    • Moze sprawdzil ale na starym promie nie ma pewnie pędników bocznych

      No i ktoś przycebulil na holowniku dam rade

      • 5 13

    • Leki wez (1)

      • 15 3

      • Pewnie znowu wąchał butapren, jak jego idol Terlecki.

        • 10 1

    • Swencjusz zna się na wszystkim (1)

      Z Rodos musiał wyjechać i teraz Trójmiasto musi się z nim męczyć. Proponuję wyjazd do Zamościa, też ładne miasto, prezydent i marszałek z pisu, prawdziwa kraina szczęśliwości wszelakiej

      • 22 5

      • Tera w Tromso na wyrębie. 2 miesiące roboty i można siedzieć resztę roku na Rodos.

        • 3 10

    • Bo on nie chodził do rudego na zajęcia z meteo

      Dlatego nie wie, nie zaliczył laborek u Kruszewskiego i tak wyszlo

      • 3 1

    • nie stać ich, muszą oszczędzać ;-)

      • 0 0

    • Nie znasz się,

      Powstrzymaj kakao

      • 0 1

  • Jaka będzie strata

    • 0 10

  • sprawdził i nie chcial powtorki jak z heweliuszem

    • 1 17

  • Ubezpieczyciel wypłaci - każdy armator jest ubezpieczony od błedu ludzkiego.

    • 17 4

  • Bardziej mnie interesuje koszt naprawy uszkodzonego nabrzeża i czy armator pokryje to z własnego portfela? (5)

    • 8 21

    • Od tego sa polisy ubezpieczeniowe

      • 16 4

    • W takich stosunkach to tylko z polis wszystko jest pokrywane.

      • 9 5

    • A po co ci ta wiedza? (2)

      • 4 2

      • Bo chcę wiedzieć na co moje podatki są odprowadzane... (1)

        a Ty chyba z jakąś niepełnosprawnością?

        • 2 5

        • nie rób sajgonu ziomuś

          • 0 0

  • :)

    Dobrze, że nie powtórzył się wypadek z Gdyni, gdzie zniszczone zostały również suwnice...

    • 22 8

  • (11)

    Tam trzeba zamontować kilka opon od traktorów, aby w przyszłości uniknąć takich zadrapań burty. Dodatkowo czymś natłuszczać to wszystko dla poślizgu. WD-40 lub słonina powinny zdać egzamin.

    • 129 23

    • (3)

      Prościej oblepić oponami cały statek))

      • 14 17

      • Prosciej? Naprawde? Prosciej oblepic caly statek oponami niz "tam" zawiesic kilka opon? (1)

        To mialo byc smieszne? Wyszlo glupie, jak zwykle z reszta.

        • 13 17

        • bez reszty

          zachowaj resztę dla siebie, taki napiwek

          • 6 3

      • nie

        oponami lecz połciami słoniny

        • 3 0

    • WD-40 nie jest środkiem do smarowania, a tym bardziej do natłuszczania. Działa on wręcz odwrotnie ;)

      • 18 9

    • A wisiało koło ratunkowe, nie było komu rzucić?

      • 3 6

    • Super pomysl!

      Pewnie przetestowany podczas parkowania!

      • 3 3

    • staruszek

      To staruszek 42 letni. Wszystko może zawieść przy manewrowaniu.

      • 3 9

    • WD-40 wysusza. Lepiej towot. :)

      • 5 0

    • No zobacz, nikt przed tobą jakoś na to nie wpadł. Tylu tu mundrych ludzi mamy...

      • 2 0

    • tą słoniną to razje...eś system

      rozumiem że chciałeś zafundować mewom "szwedzki stół" , albo lokalni emeryci by się nią zajęli

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Cierpliwości (13)

    Raport z dochodzenia PKBWM będzie publicznie dostępny za wszystkimi szczegółami. Trochę to potrwa.

    • 54 7

    • (1)

      a po co ,,ci" te szczeguly?.

      • 2 28

      • np. ja potrzebuję do prowadzenia zajęć ze studentami

        • 17 2

    • (2)

      Nabrzeże samo się też nie naprawi!

      • 2 5

      • Dać kapitanowi worek cementu i niech reperuje (1)

        Zepsuł to niech naprawia, Dziub też niech sam wyklepie

        • 4 6

        • Ty "dziub" jesteś ten sam co od "szczegułuw"?"

          • 7 0

    • Wawel

      już macziarweicz, szykuje raport.

      • 7 3

    • Kapitan po kursach bez szkoły co się dziwic (2)

      Kapitan żeglugi szuwarowo bagiennej byle wiatru nie opanuje moi mili czyteelnicy

      • 3 11

      • Sami supermeni co nigdy stłuczki nie mieli tu piszą (1)

        • 2 0

        • Gość codziennie parkuje tak samo przez 20 lat, tylko w dwóch portach przez całe życie

          nawet małpe tego nauczysz, czyli albo pijany albo... ?

          • 0 0

    • Dobrze, że przetrwał fajny ludzik

      • 1 3

    • Antka dać do komisji śledczej.

      • 4 2

    • Dziwne to, filmik ucięty, zdjęcia dziury w poszyciu tylko na forach latają a tu Cisza.

      • 4 0

    • może nawet dłużej, jeśli okaże się że dowodził kolejny osobnik z rodziny

      królowej pierza. Córki Wielkiego Wilka Morskiego. Odznaczonego nie wiadomo za co, bo utopił statek z załogą.

      • 4 0

  • Jakby statek miał... (3)

    ...takie coś jak DP i użył w odpowiednim momencie to by nic się nie stało.

    • 4 32

    • Wiesz że coś dzwoni tylko nie wiesz gdzie, co?

      • 11 0

    • DP na promie z tego rocznika? (1)

      Co najwyżej Double Penetration jak się pasażerowie zabawią.

      • 5 0

      • Wreszcie ktoś mądrze odpowiada

        • 2 0

  • A dlaczego holowniki go nie asekurowały przy takim wietrze? (6)

    • 36 6

    • Bo to kosztuje

      • 21 1

    • (3)

      a slyszales o takim czyms jak szkwal?. slynne ,,biale szkwaly",tego nikt nie przewidzi!. najlepszych zeglarzy klada!!.

      • 3 22

      • To co najwyżej mógł być biały proszek (do prania?), a nie biały szkwał. (2)

        • 2 1

        • (1)

          wracaj nad wielki ocean zegrzynski!,tam sie rodzo prawdziwi ,,wilkowie morscy"!.nie wiesz o czym pisze nie wtracaj sie!,widziales jacht co w sztormowych warunkach na wantach plynie?.a taki prom to sciana kilkaset m.2.

          • 2 0

          • Nie kilkaset a kilka tysięcy

            metrów kwadratowych. Jak już coś piszesz to rób z sensem. Długość razy wysokość. Podstawówka. Kilkaset metrów to duża żaglówka ma.
            A teraz przelicz to na siłę wiatru dzialającą na prom. Zatkało kakao? Nie wiesz jak? To po co się wypowiadasz melepeto!

            • 0 2

    • Optymalizacja

      Armator oszczędzał

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane