• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa pogłębianie i palowanie. Baltic Hub się powiększa

VIK
3 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (74)

Trwa budowa kolejnego nabrzeża kontenerowego w Baltic Hub.

Dwie pogłębiarki przygotowują tor wodny prowadzący do nowego terminalu, a z dwóch pontonów równolegle prowadzone są tzw. roboty kafarowe. Trwa budowa kolejnego głębokowodnego nabrzeża w terminalu kontenerowym Baltic Hub (dawniej DCT) w Gdańsku. Rozbudowa ma się zakończyć wiosną 2024 r.



- Obecnie na wodnym placu budowy trwają roboty czerpalne, w obszarze przyszłościowego basenu portowego nabrzeża T3. Prace realizowane są dwiema pogłębiarkami, ssąco regulującymi, z których każda może zabrać na swój pokład ponad 5 tys. m sześc. urobku z dna. Materiał w zależności od jakości deponowany jest w odpowiednio przeznaczone miejsca - informują władze Baltic Hub.
Przypomnijmy, że pod koniec listopada 2022 r. rozpoczęto prace nad rozbudową terminalu kontenerowego w Porcie Gdańsk. Powstanie on w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu.

- Równolegle trwają roboty kafarowe, na fragmencie północnego nabrzeża zamykającego terminala T3, równocześnie z 2 pontonów roboczych. Same prace budowlane zakładają wykonanie robót czerpalnych o kubaturze ponad 4 mln m sześc., budowę nabrzeża głębokowodnego o długości 717 m. Sam terminal T3 będzie miał powierzchnię 36,5 ha, głębokość 17,5 m i będzie półautomatyczny, co jest nowością w Polsce i trendem obecnym w tej chwili na świecie - informuje Baltic Hub.
Terminal T3 zostanie dobudowany do części tzw. nawodnej Baltic Hub. Terminal T3 zostanie dobudowany do części tzw. nawodnej Baltic Hub.

Sam terminal powstanie na wodzie z dala od plaży, ale część infrastruktury towarzyszącej rozrośnie się również na lądzie na 550 m (na wschód), w odległości ponad 300 m od plaży Stogi. Projekt zrealizuje konsorcjum firm: polski Budimex i belgijska firma Dredging International NV. Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.

Otwarcie terminalu dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (74)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane