• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa pogłębianie i palowanie. Baltic Hub się powiększa

VIK
3 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (74)

Trwa budowa kolejnego nabrzeża kontenerowego w Baltic Hub.

Dwie pogłębiarki przygotowują tor wodny prowadzący do nowego terminalu, a z dwóch pontonów równolegle prowadzone są tzw. roboty kafarowe. Trwa budowa kolejnego głębokowodnego nabrzeża w terminalu kontenerowym Baltic Hub (dawniej DCT) w Gdańsku. Rozbudowa ma się zakończyć wiosną 2024 r.



- Obecnie na wodnym placu budowy trwają roboty czerpalne, w obszarze przyszłościowego basenu portowego nabrzeża T3. Prace realizowane są dwiema pogłębiarkami, ssąco regulującymi, z których każda może zabrać na swój pokład ponad 5 tys. m sześc. urobku z dna. Materiał w zależności od jakości deponowany jest w odpowiednio przeznaczone miejsca - informują władze Baltic Hub.
Przypomnijmy, że pod koniec listopada 2022 r. rozpoczęto prace nad rozbudową terminalu kontenerowego w Porcie Gdańsk. Powstanie on w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu.

- Równolegle trwają roboty kafarowe, na fragmencie północnego nabrzeża zamykającego terminala T3, równocześnie z 2 pontonów roboczych. Same prace budowlane zakładają wykonanie robót czerpalnych o kubaturze ponad 4 mln m sześc., budowę nabrzeża głębokowodnego o długości 717 m. Sam terminal T3 będzie miał powierzchnię 36,5 ha, głębokość 17,5 m i będzie półautomatyczny, co jest nowością w Polsce i trendem obecnym w tej chwili na świecie - informuje Baltic Hub.
Terminal T3 zostanie dobudowany do części tzw. nawodnej Baltic Hub. Terminal T3 zostanie dobudowany do części tzw. nawodnej Baltic Hub.

Sam terminal powstanie na wodzie z dala od plaży, ale część infrastruktury towarzyszącej rozrośnie się również na lądzie na 550 m (na wschód), w odległości ponad 300 m od plaży Stogi. Projekt zrealizuje konsorcjum firm: polski Budimex i belgijska firma Dredging International NV. Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.

Otwarcie terminalu dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r.
VIK

Miejsca

Opinie (74) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    super (6)

    fajnie, że nasz region się rozwija, oby tak dalej!

    • 93 21

    • gdyby natura chciała, to sama by ten port północny zbudowała (1)

      • 11 6

      • :) kciuk w górę

        • 4 1

    • PO co nam port skoro jest w Hamburgu?? (3)

      • 7 3

      • (1)

        w Lubece i Bremie też jest! nawet taras widokowy (czynny) tam mają!

        • 3 1

        • Taras widokowy

          Akurat taras widokowy to by się bardzo przydał

          • 0 0

      • Nie wiesz PO co?

        PO to samo co Lotos tzn żeby PiS mógł później za bezcen sprzedać a wybrani na tej transakcji mogli zarobić do kieszeni. Tak było z Lotosem który tylko w ostatnich latach w modernizację i rozbudowę zainwestował 10 mld PO to żeby PiS 30% udziałów oddał w tak naprawdę nie wiadomo jakie ręce decyzje o przyszłości Lotosu za 1 ,125 mld zł. Dobrze że wybory są już na jesień.

        • 3 0

  • Plażowicze się na pewno cieszą

    Będzie można obserwować statki z za parawanu

    • 31 13

  • będzie brudno i glośno :( (2)

    niedługo Bałtyk umrze, a zatoka to już w ogóle bedzie tylko mozna sobie popatrzeć, a wszystko w imię większej konsumpcji i pieniedzy...

    • 24 41

    • Macie jeszcze internet w Rosji? (1)

      To już niedługo

      • 7 7

      • a co pojedziesz tam i poucinasz kable?

        • 1 0

  • bravo bravisimo !!! i czekamy na miejsca pracy- OT CO !

    dobrze ze co sie dzieje kocham ten rozmach te dzwigi te komin wielka lodz powstaje ! ziemia obiecana !

    • 14 8

  • Brawo Gdańsk, na przekór pisowcom (17)

    Niech patrzą co to prawdziwa Polskość i inwestycje, a nie jakieś zdradzieckie działania typu sprzedaż Lotosu albo śmieszne kopanie rowu na mierzei.

    • 83 108

    • Decyzję o rozbudowie to chyba w Chinach zostały podjęte (1)

      • 22 3

      • Gdyby nie obecna sytuacja, port

        nigdy nie byłby rozbudowywany. Tak zawsze był nie POtrzebny.

        • 20 14

    • Wyłącz TV

      Jakim to trzeba być durniem żeby pisać takie bzdurne komentarze. Właścicielami BalticHub (DCT) są: PSA 40% (Singapur), Polski Fundusz Rozwoju30% (rząd Polski) oraz Fundusz emerytalny z Australii 30% swoje chore polityczne gadki zostaw dla takich jak ty.

      • 43 3

    • Duża część udziałów w terminalu to rząd polski (1)

      Gdański samorząd nie ma żadnego udziału w rozwoju portu i terminala kontenerowego. Czasami lepiej milczeć...

      • 32 3

      • i całe szczęście że tak to właśnie jest

        • 14 4

    • (5)

      ta" prawdziwa" z Brukseli? Gdyby nie obecny rzad RP Gdansk i Polska bylyby juz niemieckim skansenem. Bez przekopu, trasy kaszubskiej, autostrad i terminali w portach.

      • 24 17

      • (1)

        a tak jesteśmy amerykańskim podnóżkiem za który za chwilę zaczniemy wojować, ginąć i niszczyć nasz kraj - lepsza perspektywa

        • 1 12

        • Lepiej być niemiecką kolonią, bez armii, waluty, własnego przemysłu, transportu itd?

          Żeby to jeszcze ci w Berlinie mieli łby na karku, ale jak widać to kompletnie pogubione dzieci we mgle, nie odnajdujący się w obecnych realiach. Gdyby ryży z kumplami rządzili Polską, to Ukrainy by juz nie było, a Ruscy stali by na naszej granicy i uzgadniali z Niemcami co dalej z terenem między ich granicami.

          • 16 5

      • Lukaj dalej TVP jak młody pelikan. (1)

        Przebiłeś już piątkę Obajtkowi za rżnięcia Polaków na marża za paliwo? PiS nie lubi Unii bo przeszkadza mu w okradaniu Polaków. Dla Kaczyńskiego to nie do pomyślenia, że sędzia może ich skazać za to że sprzeniewierzają nasze pieniądzę. Przecież to zamach na naszą suwerenność.

        • 5 14

        • ja przybijam Obajtkowi piątkę za rżnięcie Duńczyków, Szwedów, Holendrów, bo tam paliwo podrożało a potem staniało w takiej samej proporcji. Największe zasługi ma Pis w Niemczech, bo tam paliwo podrożało proporcjonalnie bardziej. Ten Obajtek to jednak niezły macher, skoro pół Europy jednym mrugnięciem załatwia. Jedynie do Hiszpanii nie sięgnął.

          • 6 3

      • Trasa kaszubska

        byłaby już dawno, ale PiS zablokował i zamroził jej budowę na kilka lat. Mamy teraz dziękować, że łaskawie zbudowali? Przekop to inwestycja całkowicie nietrafiona, już zawsze będziemy do tego dokładać, bo nigdy na siebie nie zarobi.

        • 0 0

    • Chyba (1)

      fakTy?

      • 4 4

      • Masz absolutna racje,redakcja to sami gdynianie, jak cos sie dzieje w Gdansku to napisze ze to w 3miescie, a jak w Gdyni to w

        • 0 1

    • nie "na przekór" tylko to jest właśnie woda na młyn i interes Pisowców (2)

      przez takie wielkie inwestycje, oni pokazują że da się rozwijać Polskę, to jest przysługa zrobiona Pisowi. Pis by właśnie chciał, żeby jak najwięcej budowac, jak najszerzej otwierać okno na świat, nie powinniśmy na to pozwalać! Tę budowę wprost należy nazwać niepotrzebną i przede wszystkim megalomańską.

      • 3 10

      • Weź leki.

        • 7 2

      • ironii ktoś nie zauważył, hahaha

        • 1 2

    • Jak tam Westerplatte?

      Dalej macie tam dzikie wysypisko. Wstyd!!! A rządzą tacy światli i kulturalni ludzie, a nie podkarpacki plebs.

      • 0 0

  • Ta inwestycja bez szans na sukces (8)

    Port Elbląg to jedyne miejsce w Polsce gdzie warto budować i rozwijać bazę przeładunków morskich, sam prezes zbawiciel pobłogosławił swoja łopatką te plany, a my za nie zapłaciliśmy.

    • 88 92

    • Gdzie tacy sie rodzą? (1)

      ...

      • 19 7

      • Właśnie, gdzie się prezes narodził? W Betlejem chyba?

        • 9 4

    • (1)

      Dokładnie!! Wstrzymać budowę, bo to tylko Pisowi służy, rządowi i krajowi (wiadomo że to jedno i to samo)! Trzeba zrobic wszystko, żeby powstrzymać rozbudowe portu. Gdzie są ekolodzy i ich sponsorzy?? No róbcie coś!

      • 18 5

      • Gdzie są Sądy NiezaPISłe.

        • 5 4

    • Ile dokładnie zapłaciłeś że swojej kieszeni ? Podatkiem 12procent?

      • 2 4

    • No właśnie przecież jest port w Hamurgu! (1)

      • 9 5

      • i w Lubece!

        • 2 0

    • Rozwój wbrew opozycji

      Prymitywny wpis wyznawcy telewizji wyborczej.

      • 1 1

  • Plaża Stogi (2)

    Rozbudowa będzie o kolejne, nowe etapy, także plaża na Stogach przestanie istnieć. To jest początek końca gdańskiego kąpielska.

    • 25 20

    • Praca = zycie (1)

      Wolę mieć pracę niż plażę , a na plażę pojade na wakacje do Turcji bo tu i tak jest syf

      • 2 5

      • To zrób coś z siebie i weź się do pracy, a nie tu trolujesz, pracy jest pełno

        • 2 0

  • "pogłębiarki ssąco regulacyjne" - geniusz, po prostu geniusz.

    • 13 1

  • RIP plaża Stogi

    • 19 8

  • Ja 44 (4)

    To są inwestycje rządowe barany

    • 27 8

    • Nie oczekuj zbyt wiele wiedzy od TVNienawidzących.

      • 1 4

    • A gdzie tu glabie widzisz firmę rządowa . Chyba ze koryto+

      • 2 0

    • Państwo nie ma w tym nawet 1/3 udziału. (1)

      Gdyby nie zagraniczni inwestorzy to by budowy nie było.

      • 0 1

      • No nie

        No to się mylisz bo 30% udziału ma właśnie państwo.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane