• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiąc ton na barce. Ze Szczecina do Remontowa Shipbuilding

Wioletta Kakowska-Mehring
28 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego

Przygotownie do rozładunku elementów kadłuba statku w Remontowa Shipbuilding


W Remontowa Shipbuilding przeprowadzono po raz pierwszy w Polsce nietypową operację transportu barką blisko 1000 tonowej części kadłuba na nabrzeże stoczniowe i rozładunku przy użyciu torów stykowych na płytę montażową. Operacja przesunięcia konstrukcji trwała kilka godzin.



- Biorąc pod uwagę sposób transportu, gabaryty oraz wagę konstrukcji było to bezprecedensowe przedsięwzięcie. Zazwyczaj bowiem, zbudowany na nabrzeżu kadłub statku, umieszczany jest w wodzie. W tym wypadku kierunek całej operacji był odwrotny - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding.

Transportowany blok będzie stanowić część specjalistycznego statku przeznaczonego do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych, który zostanie wyposażony w Remontowa Shipbuilding. Budowa części kadłuba powierzona została kooperantowi. Ze względu na lokalizację kooperanta konieczna była organizacja transportu konstrukcji do Remontowej Shipbuilding drogą morską specjalną barką. Konstrukcja przypłynęła ze Szczecina. Potem element kadłuba o wadze blisko 1000 ton został przesunięty z barki transportowej na płytę montażową. Tam zostanie on połączony z resztą kadłuba. Była to bardzo skomplikowana operacja techniczna, która trwała kilka godzin.

Dlaczego zlecono wykonanie konstrukcji firmie zewnętrznej? - Z uwagi na to, że w tej chwili realizujemy budowę 19 statków naraz, to ze względu na logistykę tych projektów, po to aby zdążyć z budową konieczne było zlecenie części zadań kooperantom - wyjaśnia prezes Wojtkiewicz. - Jeżeli operacja się powiedzie, nie wykluczamy, że w przyszłości również będziemy korzystać z takich rozwiązań.

Po scaleniu kadłuba statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych. Jednostka ma być gotowa w połowie przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (20) 4 zablokowane

  • Przesuwanie bloku. (1)

    Trochę pan prezes przesadził operacja nie jest nowością i w Polsce były wykonywane. Więcej skromności. Samo przesunięcie nie jest skomplikowane oczywiście zawsze mogą pojawić się jakieś problemy ale firma, która wykonywała tę pracę ma wieloletnie doświadczenie.

    • 55 5

    • o przesuwaniu

      Panie prezesie niech pan sie nie boi przesuwanie to trudna operacja i kazy kto zajmuje siectechnika to wie. Jak mi sie wydaje ma pan ma kompleks marsjan ale nie ma co sie bac glowny marsjanin zrezygnowal i wycofuje sie rakiem teraz to on ma stracha bo zmarnowal ponad miliard zlotych no i depcza mu po pietach i byc moze zobaczymy go w obraczkach. Niech pan robi swoje bo marsjanie nie dorastaja waszemu holdingowi do piet.

      • 14 3

  • (1)

    Ja do tej stoczni przestawiłbym na takiej barce... Guzikiewicza stoczniowca z krwi i kości i patrzył jak stocznia tonie.

    • 22 18

    • mossi

      Karolusa Oponę to weź do siebie a nie komuś chciałbyś podrzucać. Kole w oczy , że komuś się udało, zamiast się cieszyć że chociaż jedna firma stoczniowa bez dotacji sprawnie funkcjonuje to bierzesz gościu łopatę i już dołki chcesz kopać. Dokopuj Marsjanom, że społeczne w tym twoje pieniądze przewalają

      • 17 4

  • No patrzcie i uczcie się :)

    • 24 3

  • A obok za płotem nie mogli tego pospawać?
    No tak, ale tam już nie ma stoczniowców, którzy potrafiliby wyprodukować coś co pływa, zostali sami związkowcy i oponiarze z Guzikiewiczem na czele.
    Brawo Remontowa. Można? Można panie Jaworski.

    • 54 11

  • Żenada (7)

    Cała Norwegia tak buduje w sekcjach nawet po drugiej stronie na Holmie stoją 2 bloki dla klevena i będą pontonem brane a w Szczecinie budują bo za te pieniądze nikt nie chce im robić i dla nich i to nie sukces tylko desperacja.

    • 30 9

    • bloki (6)

      Te co na holmie to chyba buduje firma tych cwaniaczkow co okradli konrem a tera robia za byznesmenow.

      • 16 2

      • Hollm (3)

        A ktoś okradł Konrem???To Nauta tego nie rozwaliła?

        • 5 5

        • konrem (2)

          konrem rozwalila nauta, ale tez spolka zostala okradziona przez tych ludzi tak opowiadaja rozni

          • 10 2

          • (1)

            nie tylko stocznia niszczyla konrem robili i to ci tych dwoch zlodziejow maszyn ukradli duzo, szafy i narzedzia

            • 7 3

            • .............

              Znam ich bo pracuje.Tak samo jak znam historie jak powstali.I uwierz że na ich miejscu wytoczyłbym Tobie proces o zniesławienie!Proponuje uważać na tego typu komentarze oraz nie zapominać iż nie jest się anonimowym w internecie...

              • 8 7

      • tyle w temacie (1)

        ,,Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą". Goebbels

        • 9 6

        • Trollu uciekaj do swej nory, a kysz, a kysz . . . . .

          • 5 1

  • (1)

    Remontowa przetrwa zimę?

    Tzn. wybory z wyborów czy przetrwa?

    • 17 8

    • A o co Ci chodzi, bo nie rozumiem?

      • 11 7

  • "Ze Szczecina do Remontowa" (1)

    A gdzie jest to Remontowo? Koło Wejherowa? Polski język trudny?

    • 17 5

    • Nie......no daj spokój.....

      To taka polska nowomowa. Wymawia się "Remontoła" i nie odmienia przez przypadki :)

      • 5 3

  • Ponton nie barka. (1)

    Przetransportowali tą sekcję na pontonie a nie na barce.

    • 14 1

    • a " ponton" to poprawna nazwa tej jednostki ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane