stat

Tysiąc ton na barce. Ze Szczecina do Remontowa Shipbuilding

Przygotownie do rozładunku elementów kadłuba statku w Remontowa Shipbuilding


W Remontowa Shipbuilding przeprowadzono po raz pierwszy w Polsce nietypową operację transportu barką blisko 1000 tonowej części kadłuba na nabrzeże stoczniowe i rozładunku przy użyciu torów stykowych na płytę montażową. Operacja przesunięcia konstrukcji trwała kilka godzin.



- Biorąc pod uwagę sposób transportu, gabaryty oraz wagę konstrukcji było to bezprecedensowe przedsięwzięcie. Zazwyczaj bowiem, zbudowany na nabrzeżu kadłub statku, umieszczany jest w wodzie. W tym wypadku kierunek całej operacji był odwrotny - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding.

Transportowany blok będzie stanowić część specjalistycznego statku przeznaczonego do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych, który zostanie wyposażony w Remontowa Shipbuilding. Budowa części kadłuba powierzona została kooperantowi. Ze względu na lokalizację kooperanta konieczna była organizacja transportu konstrukcji do Remontowej Shipbuilding drogą morską specjalną barką. Konstrukcja przypłynęła ze Szczecina. Potem element kadłuba o wadze blisko 1000 ton został przesunięty z barki transportowej na płytę montażową. Tam zostanie on połączony z resztą kadłuba. Była to bardzo skomplikowana operacja techniczna, która trwała kilka godzin.

Dlaczego zlecono wykonanie konstrukcji firmie zewnętrznej? - Z uwagi na to, że w tej chwili realizujemy budowę 19 statków naraz, to ze względu na logistykę tych projektów, po to aby zdążyć z budową konieczne było zlecenie części zadań kooperantom - wyjaśnia prezes Wojtkiewicz. - Jeżeli operacja się powiedzie, nie wykluczamy, że w przyszłości również będziemy korzystać z takich rozwiązań.

Po scaleniu kadłuba statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych. Jednostka ma być gotowa w połowie przyszłego roku.

Opinie (20) 4 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...