• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UOKiK nałożył 22 mln zł kary na Vectrę

Robert Kiewlicz
23 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (68)
Ponad 22 mln zł kary dla Vectry za bezprawne podwyżki opłat abonamentowych. Ponad 22 mln zł kary dla Vectry za bezprawne podwyżki opłat abonamentowych.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - Tomasz Chróstny - nałożył na spółkę Vectra ponad 22 mln zł kary. UOKiK twierdzi, że spółka jednostronnie, bez podstawy prawnej, zmieniła zapisy umowy na czas nieoznaczony, a następnie bezprawnie podwyższała opłaty za internet i telewizję. Konsumenci mają otrzymać zwrot części opłaconego abonamentu.



Vectra znów na celowniku UOKiK Vectra znów na celowniku UOKiK

Prezes UOKiK w listopadzie 2021 r. postawił spółce zarzuty. Teraz wydał decyzję, w której uznał, że zarówno klauzula modyfikacyjna, a także późniejsze podwyżki opłat abonamentowych nie zostały skutecznie wprowadzone do obowiązujących umów, gdyż odbyło się to bez podstawy prawnej, co wprowadzało konsumentów w błąd. Zarówno te działania, jak i następnie pobieranie opłat abonamentowych w zwiększonej wysokości stanowią praktykę, która narusza zbiorowe interesy konsumentów.

Telewizje kablowe w Trójmieście


Milionowa kara dla Vectry



Na Vectrę została nałożona kara ponad 22 mln zł (22 231 676 zł), nakaz zaniechania praktyki i usunięcia jej skutków. Po uprawomocnieniu decyzji spółka będzie miała obowiązek zwrotu na rzecz konsumentów pobranych w sposób nieuprawniony części opłat abonamentowych przez okres, w którym je naliczała.

Vectra zmienia prezesa i szuka inwestora Vectra zmienia prezesa i szuka inwestora

- Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne, aby konsumenci mogli przewidzieć, w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi - mówi Tomasz Chróstny.
Vectra sfinalizowała przejęcie Multimedia Polska Vectra sfinalizowała przejęcie Multimedia Polska

Klientom przysługuje rekompensata



Po uprawomocnieniu decyzji Vectra musi poinformować konsumentów m.in. o przysługującym im prawie do rekompensaty w postaci zwrotu opłat abonamentowych w zakresie podwyżki, wprowadzonej przez klauzulę modyfikacyjną przez cały okres jej pobierania.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (68) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • co za parszywe czasy

    Dzwonią do mnie od jakiegoś czasu, żeby niby przedłużyć umowę.. "Nic się mają warunki nie zmienić". Więc kiedy ja mówię że niby ok to facet zaczyna recytować jakiś obszerny tekst w tempie który brzmi jak totalny bełkot. Rozłączyłem się w połowie. Dla mnie to nękanie.
    Swoją drogą nie pamiętam, ale na 99% podpisałem z nimi umowę na czas nieokreślony więc nie wiem po co mieliby w ogóle dzwonić..

    • 1 0

  • Opłaty i zakres umowy Vectra

    Vectra tak ma takie zagrywki. Już w treści umowy stosuje zapis o weryfikacji ceny o wskaznik GUS dwa razy w roku i podnisi sobie ceny z automatu. Nie polecam.

    • 1 0

  • Napewno

    Na pewno nie posmarowali bo aż ciężko mi uwierzyć, że w państwie gdzie na każdym rogu robią wałki akurat Ci dostali karę, mafia nie państwo

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Niestety mamy Vectrę (15)

    I ciągle jakieś przerwy w dostępie do Internetu i tak dalej.
    Jedyny plus to opłata, bo tylko 119 złotych miesięcznie i szybka reakcja ludzi z serwisu (naprawdę mili panowie serwisanci), którzy widać, że się starają.

    • 38 20

    • 119 to mało? ja w UPC na net i tv 130 kanałów płacę niecałe 61 zł (3)

      • 13 2

      • Najlepiej oglądać kuchnia hd (1)

        • 1 2

        • Kabarety

          Najlepiej Marcin Daniec

          • 0 0

      • A po co ci 130 kanałów?

        • 3 3

    • Są droższe firmy (5)

      W gminie Kosakowo jest Pro internet. Na budowę sieci wzięli 40% dofinansowania z unii, a teraz wykorzystują, że są jedyni na tym terenie i wyzyskują ludzi. Ceny są duże, a i tak je co chwilę podnoszą. Chyba już czas się przenieść do sieci komórkowej na 5g

      • 4 0

      • przenies sie tylko uprzedź bo beda musieli dobry stoper miec by miezyc te ulamki sekund jak z podkulonym ogonem wrócisz (4)

        • 0 5

        • Taa cwaniak (2)

          Dla porównania 300mb/s: UPC - 50 zł; Vectra - 59,99zł; Pro internet - 109 zł. Max net 340mb/s - 49,90 zł. Tygrys 1Gb/s - 59 zł.
          Rozumiem, że są różne możliwości techniczne, różne technologie, różne koszty, wolny rynek itp. ale tu widać ewidentnie, że to zwykły wyzysk.

          • 4 0

          • Zainwestuj! (1)

            Skoro drogo, to wybuduj swoja siec i sprzedawaj taniej :)

            • 0 6

            • Ciekawy tok rozumowania

              Czyli jeszcze powinienem sobie postawić własną rafinerię, bo paliwo jest drogie. W ogrodzie zasiać rzepak, bo olej też drogi. I jeszcze koniecznie hodować krowę, bo dzieci lubią mleko.

              • 2 0

        • Na laptopa w domu wychodzi mi maks 30 giga mobilnego netu miesięcznie.

          A to mam w byle sieci za 25 zł miesięcznie.

          • 4 0

    • Opinia wyróżniona

      Ja nie wiem gdzie w macie te przerwy w dostawie

      Mam u nich internet od 8 lat. 5 w wynajmowanym mieszkaniu i 3 w swoim. Przerwy w dostawie neta u mnie to jakieś sporadyczne sytuację raz na rok.... Aż się dziwię że u innych coś takiego występuje. Może jakieś stare routery?

      • 1 6

    • Za te pieniądze to js mam

      Internet i dwa telefony w Orange

      • 3 0

    • 119?!! To w/g Ciebie jest atrakcyjna cena?

      • 8 0

    • Tylko?

      Mniej płacę mając obie usługi od różnych dostawców. Od jednego miałbym za 99 zł.
      119 za ich ofertę to raczej wada.

      • 4 0

    • Ci Panowie nie są mili

      Większość Awarii w Vectrze jest wynikiem rozbudowy światłowodów. Stąd też Panowie są mili, bo 5min rozwalili ten światłowód na osiedlu wcześniej i źle go pospawali. albo nawet śmieszniej, bo go rozwalili, bo tak było szybciej i łatwiej dołączyć nowy. Stąd też praca zdalna na łączu od Vectry to katorga, bo klienta indywidualnego mają głęboko w poważaniu.

      • 11 1

  • Tę firmę już dawno powinni zamknąć!

    Można by tylko wymieniać długą listę naruszeń.

    • 0 0

  • To dlatego dziś do mnie zadzwonili, żebym zmienił taryfę i płacił więcej oferując za to dodatkowo "darmowego" Netfixa. :D Naciągacze, próbują kasę zebrać w ten sposób na opłatę tej kary... identycznie jak allegro.

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Bylem w Multimedia i cyk jestem w Vectra (8)

    Przymusowy klient

    • 68 1

    • (7)

      "jestem w Vectra", fajnie, ale słyszałeś o odmianie przez przypadki? Bo to co napisałeś podpada pod analfabetyzm.

      • 3 30

      • Nazwa własna nie musi się odmieniać przez przypadki panie polonisto. (2)

        • 15 0

        • generalnie w dzisiejszych czasach lepiej walic bledy zeby 'AI booty' nie czytaly automatycznie emili i klasyfikowaly je

          w swoje przepastne archiwa. Polski jezyk ze swoja odmina inklinacja i ortografia jest perfekcyjny aby 'walic te szpigujace roboty w cooco jumbo.

          • 2 0

        • Nie musi,ale może

          A w tym przypadku powinna być odmieniona, bo brzmi to źle

          • 0 3

      • yhm.. nazwę własną też odmieniasz przez przypadki?

        • 0 1

      • (2)

        Nieznajomość poszczególnych rzadko używanych zasad gramatyki to dość daleko od analfabetyzmu.

        • 14 5

        • (1)

          Odmiana przez przypadki jest "rzadko używaną zasadą"?

          • 5 8

          • Wracaj do Bartoszyc

            • 3 7

  • Zawsze mnie ciekawiło gdzie trafiają pieniądze z takiej kary. Przecież nikt ich nie oddaje oszukanym klientom, a z jednych złodziejskich rąk przechodzą w drugie.

    • 5 1

  • Vectra to.... (1)

    Wiadomo co.

    Była taka sytuacja - gdy chciałem rozwiązać umowę, to naliczyli jakieś zaległości i napisali w mailu że "umowa zostanie rozwiązana po zapłaceniu kwoty itp"
    Zapłaciłem. Po czym za parę tygodni, po powrocie z dłuższego wyjazdu zastałem w skrzynce kolejne rachunki, tak jakby umowa była przedłużona.
    Po dyskusjach z infolinią, gdzie wysłałem maila w którym pisali że umowę rozwiążą po zapłaceniu ww kwoty, zapadła cisza na kilka tygodni, po czym otrzymałem informację że tamten mail to był "błąd systemu" i w związku z tym muszę zapłacić kolejne trzysta parę zł i "umowa będzie rozwiązana" . Mail wyglądał identycznie jak tamten z "błędem systemu". Przy kolejnych kontaktach z infolinią upierali się że muszę zapłacić, bo oni już wystawili rachunki które "są w systemie".
    Powiedziałem żeby sp....
    Od tamtej pory regularnie raz w miesiącu przysyłają mi takiego samego maila, że "umowa zostanie rozwiązana po zapłaceniu" itp.
    Jak się uwolnić od tego g...???

    • 13 1

    • Ludzie kiedy się nauczycie korzystać z salonów obsługi?

      Przecież tam można porozmawiać oko w oko z człowiekiem. Sprawy załatwia się od ręki. Wszystko pokażą na piśmie. Poza tym w takich punktach np. w galerii niemal nigdy nie ma kolejek. No ale wygodniej zadzwonić na infolinię, gdzie pracują studenci, którzy nic nie wiedzą.

      • 1 1

  • Mnie zmuszają do zmiany pakietu... (1)

    bo mi cenę podniosą :)
    nawiasem mówiąc to pakiet dla mojej chorej mamy - podstawowa tv i najgorszy internet. I jeszcze im nie pasuje - trzeba bulić za nic.

    • 12 1

    • Zmuszają? W jaki sposób?

      Stoją nad tobą z karabinem? Czy może torturują?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane