- 1 Zwrot kosztów za pracę zdalną. Stawkę ustala pracodawca (72 opinie)
- 2 Logo Orlenu na budynku siedziby Lotosu (46 opinii)
- 3 "Remontowa" buduje drugi prom dla PŻM (86 opinii)
- 4 W kwietniu aż dwie niedziele handlowe (192 opinie)
- 5 Kolejny niszczyciel min będzie "Jaskółką" (57 opinii)
- 6 Paliwa morskie mają być czystsze (78 opinii)
UOKiK ukarał Vectrę za przedłużanie umów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na gdyńską firmę Vectra, operatora telewizji kablowej i dostawcę Internetu, karę w wysokości 493 tys. zł za przedłużanie bez zgody klientów umów zawartych na czas określony. Spółka nie zgadza się z tą decyzją.
Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy. W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony, powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję. Według Urzędu jest to działanie, które narusza zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne. Postępowanie przeciwko operatorowi telewizji kablowej, dostawcy Internetu i telefonu, spółce Vectra z Gdyni zostało wszczęte w lipcu 2013 roku.
Czytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej
Decyzja nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu. - Vectra nie zgadza się z tą decyzją - poinformowała Monika Żelazko, z biura prasowego spółki Vectra. - W trakcie postępowania przedstawiliśmy Urzędowi szereg uzasadnień swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanej umowy oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Dodatkowo zaprzestaliśmy stosowania tych postanowień już wiosną 2014 roku. Dlatego tym bardziej uważamy decyzję za krzywdzącą i odwołaliśmy się od niej.
Czytaj też: Milionowa kara dla Vectry
Niezależnie od tego spółka poinformowała, że zaprzestała wiosną 2014 roku stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK.
Miejsca
Opinie (30) 2 zablokowane
-
2015-01-20 09:09
Zaprzestała???? (3)
Otóż firma Vectra wcale nie zaprzestała stosowania tej praktyki wiosna, bo w październiku 2014 (a wiec jesień), na moje pytanie co się stanie jeśli nie wypowiem umowy (miałam do grudnia 2014), Vectra odpisała, że zgodnie z umową zostanie ona przedłużona na następne 6 miesięcy. Wypowiedziałam natychmiast i nie żałuję. Nieładnie tak kłamać. Kara i tak nie jest wysoka jak na taka firmę.
- 72 1
-
2015-01-20 22:08
zaprzestała (1)
tylko proszę czytać ze zrozumieniem, od wiosny 2014 nie ma takiego zapisu tzn. że dotyczy umów od tego terminu. Starsze miały taki zapis dletego pewnie dostała Pani taką odpowiedź, a skoro umowa kończyła się 12,2014 to podpisana była pewnie 12.2012.
- 0 3
-
2015-01-21 15:11
Umowa 6 miesięcy była raczej podpisana 6,2014
- 0 0
-
2015-01-21 21:11
zaprzestali "stosowania" postanowień a nie zmienili zapisy
tak, więc nikt po tym terminie nie powinien mieć na nowo naliczonej kary (bo przecież kara za zerwanie obowiązywała już przez pierwsze dwa lata to po co kolejna)
- 0 0
-
2015-01-20 09:41
Nic nie zaprzestała.
Właśnie wystawili mi fakturę za zerwanie umowy przed upływem czasu określonego, czas ten wynika z automatycznego przedłużenia tej umowy...
- 33 1
-
2015-01-20 09:45
Bardzo dobrze, wprowadzili bardzo niekorzystne zapisy: np. okres wypowiedzenia wynosi 2 pełne cykle (miesiące). (2)
Czyli jeśli chcesz wypowiedzieć umowę z końcem promocji musisz to zrobić prawie 3 miesiące wcześniej?
- 38 0
-
2015-01-20 09:57
Multimedia (1)
W multimedich jest podobnie...
- 9 1
-
2015-01-20 22:29
W Multimedia
jest trzy miesięczny okres wypowiedzenia
- 2 0
-
2015-01-20 10:40
Piszcie co UOKiK, że Vectra kłamie i podajcie swoje przykłady. (4)
Vectra wykupiła telepiasta i od razu wprowadzili niekorzystne warunki dla mieszkańców. Podnieśli abonamenty i każą se dopłacać za telewizory, które wcześniej były bezpłatne!! Masz 3 telewizory to musisz płacić kilka abonamentów!!
- 27 2
-
2015-01-20 16:11
w UPC to sie ładnie nazywa multiroom i też płacisz, wszyscy kantuja
- 6 0
-
2015-01-20 22:14
ph vectra
Jeżeli podpisał/a Pan/i zamówienie na wyższy abonament niż w telepiast to proszę złożyć reklamację u ph z którym podpisano ww. dokument. Abonament bez zmian, a cena za internet niższa niż było. pozostałe TV jeżeli cyfrowe to dodatkowy abonament, ale można na nich oglądać w cenie pierwszego bez dodatkowych opłat tv analogową.
- 0 1
-
2015-01-21 08:20
źle sie dzieje
tak i wyłudzająca przedstawicielka, ja jej mówię że się zastanowię to zadzwonię, a ona na to, że ona może lepiej już teraz sobie zapisze dane , żeby nie musiała drugi raz przyjeżdżać.. paranoja.. ja nie wiem, ze ludziom nie wstyd pracować w biurze obsługi klienta w tym przybytku, bo reklamacji jest mnogo! a jeżeli ktoś mi mówi że umowa jest na 24 mce, a potem się przedłuża z automatu na 6 m-cy i dopiero po tym okresie mogę ją wypowiedzieć to znaczy że jest to umowa na 30 miesięcy! nie wiem osobiście jaki sens naciągania na umowy. niedługo trzeba będzie np. a piekarni może podpisywać umowę na bułki. jak nie masz umowy na rok czasu na daną piekarnie to ci chleba nie sprzedadzą, a internet miał być czymś powszechnym..
- 0 0
-
2015-01-30 21:24
Re: Piszcie co UOKiK, że Vectra kłamie i podajcie swoje przykłady.
to tragedia z Telepiastem sprzedali starszym ludziom dekodery z nagrywarkami do tego pakiety HBO i erotyczne tak żeby oni zarobili. Kolejny przekręt firmy Vectra na infolinie nie można się dodzwonić biuro też jedno. OSZUSCI
- 0 0
-
2015-01-20 15:12
Mają w d*pie OUKIK. Po przejęciu JARSATU wszystkie umowy przedłużyli na czas nieokreślony nie pytając klientów o zgodę. (4)
Na dokładkę podnieśli opłaty na nowe umowy i ograniczyli liczbę kanałów, a teraz jeszcze co chwilę zmieniają je tak, by jak najmniej płacić za licencje. Nieważne, czy klient chce mieć stare kanały czy te nowo wprowadzane, to oni i tak zainstalują swoje, byle jak najtańsze.
- 21 1
-
2015-01-20 19:10
(1)
Nie siej zamętu. Po zmianie z Jarsatu na Vectrę dostałem tańszą, taką samą ofertę od Vectry. Gdybym się nie zdecydował nie musiałem podpisywać nowej umowy.
BTW. Jak oferta nie odpowiada to chyba poźniej także można zrezygnować. Prawda?- 2 5
-
2015-01-20 20:03
Tak, ale grożą wtedy rozstrzelaniem.
- 3 0
-
2015-01-20 22:27
ph Vectra (1)
Do Ruda
Skoro nie podoba się Pani umowa, a napisała Pani że jest na czas nieokreślony to nie wiem w czym problem.
Do wszystkich pozostałych obecnych i przyszłych abonentów , proszę wypytać ph o wszystko przed podpisaniem dokumentów to nie będzie kłopotów.
xyz- 0 9
-
2015-01-22 20:44
ph
to taki ph ma psi obowiązek poinformować o wszystkim klienta a nie kity wciskać jaka to śliczna i super telewizja tak,że panie xyz przestań pierdoły opowiadać a jeśli podpisuję umowę na czas określony to przy końcu tego okresu to wy powinniście zabiegać żebym był dalej waszym klientem
- 0 0
-
2015-01-20 21:42
Kłamstwo - w grudniu 2014r poinformowano mnie w biurze Vectry, że umowa została przedłużona na 6 kolejnych m-cy z karą. (2)
- 14 0
-
2015-01-20 21:46
a niech sobie przedużają umowę, ale bez nowej kary za zerwanie
- 3 0
-
2015-01-20 22:24
ph Vectra
pewnie umowa z 2012
- 0 1
-
2015-01-21 08:22
UOKiK
Najgorsze jest to, że jak się wyprowadzasz to masz dalej umowę, przecież jest to internet stacjonarny więc przypisany do miejsca i do osoby, więc jeżeli jeden czynnik się zmienia to umowa jest po prostu nieważna!!!
- 7 1
-
2015-01-21 10:42
I mnie chcieli kundle naciągnąć na "umowę", ale na szczęście nie udało się...
Mam dalej Jarsat!! Uważajcie: nie musicie nic zmieniać!!! To kłamstwo, że przejęli - Jarsat dalej funkcjonuje i świadczy usługi!!!
- 8 1
-
2015-01-21 15:02
UPC to jeszcze większa porażka (1)
Chciwość bokiem wychodzi. UPC w grudniu wystawiła faktury za rzekomo szybszy internet zapominając o tym, że wpierw trzeba wymienić modem, a tych po dostarczeniu nie można zarejestrować, co jest warunkiem poprawnego działania. Dodzwonić się do UPC nie sposób. Po ponad godzinnym oczekiwaniu na płatnej infolinii, na połączenie z konsultantem (papuga co jakiś czas powtarza, że za minutę) dałem sobie siana, tyle tylko, że oprócz gadżetu w postaci nowego modemu korzystam ze starego ( na szczęście nie oddałem), a usługa jest nie wykonywana. Sytuacja ta trwa już kolejny tydzień. UPC nie odbiera telefonów ani nie odpowiada na e-maile. To co zrobili powinno być przedmiotem zainteresowania UOKiK, tym bardziej, że umowy zmieniają na zasadach monopolistycznych, ponieważ w dużej części miasta, po wykupieniu innych operatorów, nie ma alternatywy w dostawie podobnych usług.
- 7 2
-
2015-01-21 19:08
UPC nie takie straszne
Trzeba było nie zgodzić się na zmiany, ja tak zrobiłem i nie mam problemów, wszystko jest tak jak było ;-)
- 1 1
-
2015-02-16 08:28
Padaka
no tak cała ta vectra to robi dla dobra konsumentów, ale jak chcesz wypowiedzieć umowę to musisz wziązc przynajmniej jeden dzien wolnego poniewaz od ręki tego nie zrobisz
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.