• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UOKiK ukarał Vectrę za przedłużanie umów

VIK
20 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
W ub. roku Vectra zaprzestała stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK. W ub. roku Vectra zaprzestała stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na gdyńską firmę Vectra, operatora telewizji kablowej i dostawcę Internetu, karę w wysokości 493 tys. zł za przedłużanie bez zgody klientów umów zawartych na czas określony. Spółka nie zgadza się z tą decyzją.



Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy. W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony, powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję. Według Urzędu jest to działanie, które narusza zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne. Postępowanie przeciwko operatorowi telewizji kablowej, dostawcy Internetu i telefonu, spółce Vectra z Gdyni zostało wszczęte w lipcu 2013 roku.

Czytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej

Decyzja nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu. - Vectra nie zgadza się z tą decyzją - poinformowała Monika Żelazko, z biura prasowego spółki Vectra. - W trakcie postępowania przedstawiliśmy Urzędowi szereg uzasadnień swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanej umowy oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Dodatkowo zaprzestaliśmy stosowania tych postanowień już wiosną 2014 roku. Dlatego tym bardziej uważamy decyzję za krzywdzącą i odwołaliśmy się od niej.

Czytaj też: Milionowa kara dla Vectry

Niezależnie od tego spółka poinformowała, że zaprzestała wiosną 2014 roku stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK.
VIK

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (30) 2 zablokowane

  • Poznan tu przejeli firme Echostar

    Mając dane klientów przejmowanej firmy zgłaszają do nich mówiac o przejęciu Echostar. Nikt nie tłumaczy na jakich warunkach jest to robione.
    Jak sie okazuje Vectra przejmując wszystko wchodzi ze swoimi urządzeniami i nową umową w której nie ma słowa o przejęciu a zabierają sprzęt Echostar i jak gdyby nic naliczają opłaty aktywacyjne. Coś tu nie do konca jest wlasciwe bo mam wrazenie ze stary klient Echostar decydujacy się na Vectre nie powiien byc z tytułu okoliczności przejęcia obarczony kosztami aktywacji. Przeciez gdyby nie było przejęcia to klient wcale nie musaiłby korzystac z innych dostawców i wciąż współpracować z Echostar

    • 0 0

  • Kolejne przejęcie przez Vektrę

    We Wrocławiu Vectra przejęła telewizję osiedlową Azart , która nadawala w systemie DVB-T i nie potrzebne były dekodery . Caly proces przejęcia odbyl się w sposób taki ,że telewizja Azart w połowie grudnia przez gońców do skrzynek przysłała zmianę rególaminów i nowe umowy nie wypowiadając jednak strych umów i przyjęcie regulaminu . A Vectra oświadczyła w pismach w połowie stycznia 2016 r ,,,,,,,,,,,,ze telewizja kablowa Azart przestła istnieć i wszyscy abonenci z automatu podlegają regulaminowi i umową Vectry nie widząc ich na oczy zobowiązani są do płacenia stawek takich jak przewiduje Vectra . Telewizja osiedlowa Azart przestając istnieć w grudniu nadawała jeszcze swoją ofertę do końca stycznia tak jak obligowały ją umowy, i kluzula o wypowiedzeniu umowy. Wszyscy to wiedzą a Vectra mimo iż abonenci nie podpisali nowych umów i nie pobrali dekoderów wymaga od nas opłat abonamentowych bo uważa,że wszyscy abonenci z automatu nie znając warunków i regulaminów jpodlegają jej prawom mimo iżdawno są abonentami innych telewizji kablowych dostępnych na osiedlu

    • 0 0

  • znowu? to ponad milioniwa kaea z 2010 nic nie dała?

    http://m.trojmiasto.pl/news/Milionowa-kara-dla-Vectry-n41381.html

    • 0 0

  • VECTRA to oszuści

    Podobnie w moim przypadku przedłużali mi automatycznie umowy a w styczniu 2015 r. żądali trzymiesięcznego terminu wypowiedzenia. Najśmieszniejsze, że nie chcieli przyjąć ode mnie sprzętu, musiałem go po prostu zostawić na blacie biurka w siedzibie Vectry w Olsztynie. Na szczęście przekazanie nagrałem telefonem, bo nie wydali mi pokwitowania. Teraz chcą za ten sprzęt kasę. To jest klasyczne usiłowanie wyłudzenia. Przestrzegam przed tymi pasożytami i polecam konkurencję. A w moim przypadku postaram się uzyskać odszkodowanie. A najważniejsze, że mogę bezkarnie bez obawy narażenia się na proces sądowy nazywać ich oszustami.

    • 0 0

  • Padaka

    no tak cała ta vectra to robi dla dobra konsumentów, ale jak chcesz wypowiedzieć umowę to musisz wziązc przynajmniej jeden dzien wolnego poniewaz od ręki tego nie zrobisz

    • 2 0

  • Piszcie co UOKiK, że Vectra kłamie i podajcie swoje przykłady. (4)

    Vectra wykupiła telepiasta i od razu wprowadzili niekorzystne warunki dla mieszkańców. Podnieśli abonamenty i każą se dopłacać za telewizory, które wcześniej były bezpłatne!! Masz 3 telewizory to musisz płacić kilka abonamentów!!

    • 27 2

    • Re: Piszcie co UOKiK, że Vectra kłamie i podajcie swoje przykłady.

      to tragedia z Telepiastem sprzedali starszym ludziom dekodery z nagrywarkami do tego pakiety HBO i erotyczne tak żeby oni zarobili. Kolejny przekręt firmy Vectra na infolinie nie można się dodzwonić biuro też jedno. OSZUSCI

      • 0 0

    • źle sie dzieje

      tak i wyłudzająca przedstawicielka, ja jej mówię że się zastanowię to zadzwonię, a ona na to, że ona może lepiej już teraz sobie zapisze dane , żeby nie musiała drugi raz przyjeżdżać.. paranoja.. ja nie wiem, ze ludziom nie wstyd pracować w biurze obsługi klienta w tym przybytku, bo reklamacji jest mnogo! a jeżeli ktoś mi mówi że umowa jest na 24 mce, a potem się przedłuża z automatu na 6 m-cy i dopiero po tym okresie mogę ją wypowiedzieć to znaczy że jest to umowa na 30 miesięcy! nie wiem osobiście jaki sens naciągania na umowy. niedługo trzeba będzie np. a piekarni może podpisywać umowę na bułki. jak nie masz umowy na rok czasu na daną piekarnie to ci chleba nie sprzedadzą, a internet miał być czymś powszechnym..

      • 0 0

    • ph vectra

      Jeżeli podpisał/a Pan/i zamówienie na wyższy abonament niż w telepiast to proszę złożyć reklamację u ph z którym podpisano ww. dokument. Abonament bez zmian, a cena za internet niższa niż było. pozostałe TV jeżeli cyfrowe to dodatkowy abonament, ale można na nich oglądać w cenie pierwszego bez dodatkowych opłat tv analogową.

      • 0 1

    • w UPC to sie ładnie nazywa multiroom i też płacisz, wszyscy kantuja

      • 6 0

  • Mają w d*pie OUKIK. Po przejęciu JARSATU wszystkie umowy przedłużyli na czas nieokreślony nie pytając klientów o zgodę. (4)

    Na dokładkę podnieśli opłaty na nowe umowy i ograniczyli liczbę kanałów, a teraz jeszcze co chwilę zmieniają je tak, by jak najmniej płacić za licencje. Nieważne, czy klient chce mieć stare kanały czy te nowo wprowadzane, to oni i tak zainstalują swoje, byle jak najtańsze.

    • 21 1

    • ph Vectra (1)

      Do Ruda
      Skoro nie podoba się Pani umowa, a napisała Pani że jest na czas nieokreślony to nie wiem w czym problem.
      Do wszystkich pozostałych obecnych i przyszłych abonentów , proszę wypytać ph o wszystko przed podpisaniem dokumentów to nie będzie kłopotów.
      xyz

      • 0 9

      • ph

        to taki ph ma psi obowiązek poinformować o wszystkim klienta a nie kity wciskać jaka to śliczna i super telewizja tak,że panie xyz przestań pierdoły opowiadać a jeśli podpisuję umowę na czas określony to przy końcu tego okresu to wy powinniście zabiegać żebym był dalej waszym klientem

        • 0 0

    • (1)

      Nie siej zamętu. Po zmianie z Jarsatu na Vectrę dostałem tańszą, taką samą ofertę od Vectry. Gdybym się nie zdecydował nie musiałem podpisywać nowej umowy.

      BTW. Jak oferta nie odpowiada to chyba poźniej także można zrezygnować. Prawda?

      • 2 5

      • Tak, ale grożą wtedy rozstrzelaniem.

        • 3 0

  • Zaprzestała???? (3)

    Otóż firma Vectra wcale nie zaprzestała stosowania tej praktyki wiosna, bo w październiku 2014 (a wiec jesień), na moje pytanie co się stanie jeśli nie wypowiem umowy (miałam do grudnia 2014), Vectra odpisała, że zgodnie z umową zostanie ona przedłużona na następne 6 miesięcy. Wypowiedziałam natychmiast i nie żałuję. Nieładnie tak kłamać. Kara i tak nie jest wysoka jak na taka firmę.

    • 75 1

    • zaprzestali "stosowania" postanowień a nie zmienili zapisy

      tak, więc nikt po tym terminie nie powinien mieć na nowo naliczonej kary (bo przecież kara za zerwanie obowiązywała już przez pierwsze dwa lata to po co kolejna)

      • 0 0

    • zaprzestała (1)

      tylko proszę czytać ze zrozumieniem, od wiosny 2014 nie ma takiego zapisu tzn. że dotyczy umów od tego terminu. Starsze miały taki zapis dletego pewnie dostała Pani taką odpowiedź, a skoro umowa kończyła się 12,2014 to podpisana była pewnie 12.2012.

      • 0 3

      • Umowa 6 miesięcy była raczej podpisana 6,2014

        • 0 0

  • UPC to jeszcze większa porażka (1)

    Chciwość bokiem wychodzi. UPC w grudniu wystawiła faktury za rzekomo szybszy internet zapominając o tym, że wpierw trzeba wymienić modem, a tych po dostarczeniu nie można zarejestrować, co jest warunkiem poprawnego działania. Dodzwonić się do UPC nie sposób. Po ponad godzinnym oczekiwaniu na płatnej infolinii, na połączenie z konsultantem (papuga co jakiś czas powtarza, że za minutę) dałem sobie siana, tyle tylko, że oprócz gadżetu w postaci nowego modemu korzystam ze starego ( na szczęście nie oddałem), a usługa jest nie wykonywana. Sytuacja ta trwa już kolejny tydzień. UPC nie odbiera telefonów ani nie odpowiada na e-maile. To co zrobili powinno być przedmiotem zainteresowania UOKiK, tym bardziej, że umowy zmieniają na zasadach monopolistycznych, ponieważ w dużej części miasta, po wykupieniu innych operatorów, nie ma alternatywy w dostawie podobnych usług.

    • 7 2

    • UPC nie takie straszne

      Trzeba było nie zgodzić się na zmiany, ja tak zrobiłem i nie mam problemów, wszystko jest tak jak było ;-)

      • 1 1

  • I mnie chcieli kundle naciągnąć na "umowę", ale na szczęście nie udało się...

    Mam dalej Jarsat!! Uważajcie: nie musicie nic zmieniać!!! To kłamstwo, że przejęli - Jarsat dalej funkcjonuje i świadczy usługi!!!

    • 8 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane