• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UOKiK ukarał Vectrę za przedłużanie umów

VIK
20 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
W ub. roku Vectra zaprzestała stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK. W ub. roku Vectra zaprzestała stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na gdyńską firmę Vectra, operatora telewizji kablowej i dostawcę Internetu, karę w wysokości 493 tys. zł za przedłużanie bez zgody klientów umów zawartych na czas określony. Spółka nie zgadza się z tą decyzją.



Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy. W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony, powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję. Według Urzędu jest to działanie, które narusza zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne. Postępowanie przeciwko operatorowi telewizji kablowej, dostawcy Internetu i telefonu, spółce Vectra z Gdyni zostało wszczęte w lipcu 2013 roku.

Czytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej

Decyzja nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu. - Vectra nie zgadza się z tą decyzją - poinformowała Monika Żelazko, z biura prasowego spółki Vectra. - W trakcie postępowania przedstawiliśmy Urzędowi szereg uzasadnień swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanej umowy oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Dodatkowo zaprzestaliśmy stosowania tych postanowień już wiosną 2014 roku. Dlatego tym bardziej uważamy decyzję za krzywdzącą i odwołaliśmy się od niej.

Czytaj też: Milionowa kara dla Vectry

Niezależnie od tego spółka poinformowała, że zaprzestała wiosną 2014 roku stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK.
VIK

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (30) 2 zablokowane

  • VECTRA to oszuści

    Podobnie w moim przypadku przedłużali mi automatycznie umowy a w styczniu 2015 r. żądali trzymiesięcznego terminu wypowiedzenia. Najśmieszniejsze, że nie chcieli przyjąć ode mnie sprzętu, musiałem go po prostu zostawić na blacie biurka w siedzibie Vectry w Olsztynie. Na szczęście przekazanie nagrałem telefonem, bo nie wydali mi pokwitowania. Teraz chcą za ten sprzęt kasę. To jest klasyczne usiłowanie wyłudzenia. Przestrzegam przed tymi pasożytami i polecam konkurencję. A w moim przypadku postaram się uzyskać odszkodowanie. A najważniejsze, że mogę bezkarnie bez obawy narażenia się na proces sądowy nazywać ich oszustami.

    • 0 0

  • znowu? to ponad milioniwa kaea z 2010 nic nie dała?

    http://m.trojmiasto.pl/news/Milionowa-kara-dla-Vectry-n41381.html

    • 0 0

  • Kolejne przejęcie przez Vektrę

    We Wrocławiu Vectra przejęła telewizję osiedlową Azart , która nadawala w systemie DVB-T i nie potrzebne były dekodery . Caly proces przejęcia odbyl się w sposób taki ,że telewizja Azart w połowie grudnia przez gońców do skrzynek przysłała zmianę rególaminów i nowe umowy nie wypowiadając jednak strych umów i przyjęcie regulaminu . A Vectra oświadczyła w pismach w połowie stycznia 2016 r ,,,,,,,,,,,,ze telewizja kablowa Azart przestła istnieć i wszyscy abonenci z automatu podlegają regulaminowi i umową Vectry nie widząc ich na oczy zobowiązani są do płacenia stawek takich jak przewiduje Vectra . Telewizja osiedlowa Azart przestając istnieć w grudniu nadawała jeszcze swoją ofertę do końca stycznia tak jak obligowały ją umowy, i kluzula o wypowiedzeniu umowy. Wszyscy to wiedzą a Vectra mimo iż abonenci nie podpisali nowych umów i nie pobrali dekoderów wymaga od nas opłat abonamentowych bo uważa,że wszyscy abonenci z automatu nie znając warunków i regulaminów jpodlegają jej prawom mimo iżdawno są abonentami innych telewizji kablowych dostępnych na osiedlu

    • 0 0

  • Poznan tu przejeli firme Echostar

    Mając dane klientów przejmowanej firmy zgłaszają do nich mówiac o przejęciu Echostar. Nikt nie tłumaczy na jakich warunkach jest to robione.
    Jak sie okazuje Vectra przejmując wszystko wchodzi ze swoimi urządzeniami i nową umową w której nie ma słowa o przejęciu a zabierają sprzęt Echostar i jak gdyby nic naliczają opłaty aktywacyjne. Coś tu nie do konca jest wlasciwe bo mam wrazenie ze stary klient Echostar decydujacy się na Vectre nie powiien byc z tytułu okoliczności przejęcia obarczony kosztami aktywacji. Przeciez gdyby nie było przejęcia to klient wcale nie musaiłby korzystac z innych dostawców i wciąż współpracować z Echostar

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane