• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulubione gazety klientów stacji Lotosu

Robert Kiewlicz
9 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych.

Stacje benzynowe zarabiają nie tylko na paliwach. Sklepy na stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Można tu kupić alkohol, jedzenie, akcesoria samochodowe i prasę. O tym, jakie tytuły prasowe zaprezentuje nam stacja benzynowa decydują umowy z wydawcami, za którymi stoją konkretne kwoty pieniędzy. Choć nie zawsze. Lotos stawia przede wszystkim na preferencje klientów, a ci - według koncernu - chcą kupować przede wszystkim "Nasz Dziennik", "wSieci", "Gazetę Polską", "Do Rzeczy" i  "Wprost".



Na co zwracasz uwagę przy wyborze danej stacji?

Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Do wszystkich szefów stacji trafił w ostatnim czasie mail zobowiązujący ich do priorytetowego potraktowania zmian dotyczących, m.in ekspozycji prasy. W korespondencji zwrócono uwagę na szczególnie estetyczną i widoczną ekspozycję kilku tytułów prasowych - "Do Rzeczy", "wSieci", "Wprost", "Gazetę Polską" i "Nasz Dziennik".

Jak twierdzi w mailu kierownik operacyjny Lotos Paliwa, ma to bezpośredni wpływ na to, jak stacje Lotosu postrzegać będą klienci.

Skąd taki nacisk właśnie na te tytuły prasowe? Grupa Lotos tłumaczy, że wpływ na to mają sami klienci, którzy - według badań prowadzonych w ostatnich miesiącach przez spółkę - takich właśnie gazet poszukują.

- Spółka Lotos Paliwa, tak jak każdy inny operator stacji paliw, w zakresie realizacji planogramów ekspozycji prasy, może kierować się zarówno zapisami umów z wydawcami, jak i analizą trendów czytelniczych czy preferencji klientów stacji. To, które z rozwiązań stosuje spółka Lotos Paliwa, stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. Planogramy ekspozycji prasy realizowane są w taki sposób, aby zwiększać przychody ze sprzedaży pozapaliwowej sieci - tłumaczy w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu Grupa Lotos.
Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych. Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych.

Pomimo naszych pytań spółka nie ujawniła, jakie korzyści finansowe odnosi z ekspozycji tych kilku tytułów prasowych i mniejszego eksponowania innych dostępnych na rynku. Zasłania się tajemnicą handlową.

Badania preferencji czytelniczych gości stacji: erotyka i prasa kobieca

Zdziwienie mogą budzić zmiany preferencji czytelniczych, na jakie powołuje się Lotos. Przeprowadzone kilka lat temu przez spółkę Kolporter badania wykazały bowiem, że te preferencje są raczej stałe. Od dawna największy udział w sprzedaży na stacjach paliw ma prasa kobieca, a dopiero w dalszej kolejności społeczno-polityczna i motoryzacyjna.

Natomiast na stacjach przy autostradach i drogach tranzytowych dużym zainteresowaniem cieszą się tytuły erotyczne. Oczywistym jest też to, że układ tytułów prasowych na regałach wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych wydawnictw.

Lotos nie jest jednak odosobniony w stawianiu na nowe upodobania klientów. Podobne zmiany w ekspozycji prasy zaszły niedawno na stacjach paliw Orlenu. Spółka już w marcu 2016 roku rozwiązała umowę z Agorą (wydawca m.in. Gazety Wyborczej) dotyczącą ekspozycji jej tytułów. Do tego czasu koncern płacił Orlenowi za ekspozycję tytułów.

Ani Orlen, ani Lotos nie wiążą zmian w ekspozycji prasy ze zmianami w kierownictwie spółek Skarbu Państwa.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12
  • MOL Polska Gdańsk, al. Grunwaldzka 48/50

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

  • Lupa

    Widać że polityczna spółka. Za poprzedniej władzy tytułów pisowskich tam nie było zaś pierwsze miejsca zajmował GazWyb i Newsweek tow. Lisa. I takjednych koryciarzy zastąpili nowi.

    • 33 11

  • Propaganda na lotosach, sam artykuł wskazuje na to

    Że gazety które wypisali to tylko popierające PiS, drażniące to jest

    • 51 13

  • Wyborczą ostatnio kupiłem jak były zamachy na WTC (3)

    i to z oporami bo inne były wykupione. Strasznie dziwna gazeta obecnie chyba niemal piętnująca Polaków.
    Newsweek czasem ale w wersji elektronicznej i nie polską edycję bo wybaczcie Lis.
    Wsieci i Wprost czasem gdy jadę pociągiem lub lecę samolotem.
    Ogólnie nie kupuję gazet codziennych bo to straszna propaganda. Cała prasa lokalna w Polsce należy do Niemców stąd niedorzeczne artykuły w tej prasie co nie dziwi.

    Jasno to widać w statystykach. Najbardziej spada sprzedaż Gazety wyborczej oraz prasy tzw polskojęzycznej należącej do niemieckich wydawców.
    Przykładowo dziennik Bałtycki niemieckiego wydawcy to prasa oderwana od pomorskich realiów bardzo mocno.
    Program telewizyjny w odbiornikach wykosił sprzedaż weekedowych wydań z programem TV.
    Fora dyskusyjne pozwalają śledzić co sie dzieje lokalnie.
    Gazety typu dziennik bałtycki wyborcza itp są tak wyalienowane że nawet nikt tam nie zamieszcza ogłoszeń bo to bezcelowe.

    • 39 64

    • Cóż za dogłębna i oczywiście poprawna analiza

      Jarek kazał?

      • 4 7

    • nie lubisz propagandy i czytasz w sieci?

      to ciekawe, bo poziom niezaleznosci i obiektywizmu tej pisowskiej gazety , mozna porownac tylko z trybuna ludu. A, i targetem sa ludzie bez wyksztalcenia, ktorzy nie lubia trudnych slow

      • 6 5

    • skoro ostatni raz kupiłeś w 2001 i do tego "z oporami" no to rzeczywiście analiza warta poznania :D

      • 0 0

  • Dobra zmiana (1)

    No cóż. Dobra zmiana dotarła i do państwowych stacji paliw... Dobrze, ze są jeszcze prywatne.

    • 59 17

    • "Dojna", a nie "dobra"

      • 5 0

  • (2)

    Szechter zalamany hahaha

    • 30 21

    • Znaczy twój ojciec? (1)

      • 4 6

      • Ojciec Kijowskiego i Mazguły!

        • 5 6

  • Na stacjach BP zawsze najlepiej jest eksponowany niemiecki Niusłik Lisa - i zawsze najwięcej zostaje pod koniec tygodnia! (2)

    Newsweek to propaganda antypolska.

    • 32 57

    • (1)

      raczej antywolska :-P

      • 10 4

      • BP jest odpowiedzialne za największą katastrofę ekologiczną naszych czasów

        nie wiem po co tam jeździsz

        • 0 4

  • Grzegorz q ! Nie wierzę......,

    Jest słowo śmieć ale to za mało..... Ton e-maila świadczy o mobingu..! Gdzie PIP?

    • 17 3

  • Alkohol i fajki na 1 miejscu !!!

    Wg. Maila najważniejsze to alkohol fajki potem promo czyli gumki a na 3 m-cu prasa maila muszę wysłać do szefa w Warszawie - musimy być lepsi

    • 4 1

  • PISowcy wszystkich krajów łączcie się!

    • 19 9

  • Proponuję zreknąć na ranking sprzedaży prasy. (10)

    Średnia sprzedaż ogółem dzienników ogólnopolskich 2015/2016
    1.Fakt
    2.Super Express
    3.Gazeta Wyborcza
    4.Rzeczpospolita
    5.Dziennik Gazeta Prawna
    6.Przegląd Sportowy
    7.Gazeta Polska Codziennie
    8.Puls Biznesu

    Sprzedaż tygodników październik 2016
    1.Gość Niedzielny
    2.Poltyka
    3.Newsweek Polska
    4.W Sieci
    5.Tygodnik Do Rzeczy
    6.Gazeta Polska
    7.Fakty i Mity
    8.Wprost
    9.Tygodnik Powszechny
    10.Przegląd

    I po co to zakłamywać rzeczywistość ?
    Wstyd panie kierowniku operacyjny Misiewiczu z dobrej zmiany?

    • 82 15

    • elektorat pisu gazet nie czyta (5)

      bo elektorat pisu wie jak jest

      • 28 2

      • elektorat pisu słucha pilnie radia marysia

        tylko tam można usłyszeć prawdę i tylko prawdę

        • 15 3

      • bo nie umie... (2)

        :)

        • 8 1

        • A te badania o potrzebach klientów to robiło kółko różańcowe wśród samych siebie ? (1)

          Dlaczego zamazano nazwisko tego "misiewicza" to tajne ?
          Wstyd będzie jak dojna zmiana odejdzie w niełaskę.

          • 10 1

          • Próbka - WSKSiM - reprezentatywna, a jak...

            • 3 1

      • elektorat pisu nie tankuje bo nie ma samochodu i prawa jazdy

        tak jak prezes

        • 14 2

    • (2)

      Warto dodać: Nasz Dziennik zwyczajowo nie podaje nakładu, dlatego nie ma go w tym zestawieniu. A Gość Niedzielny, który wygrywa wśród tygodników, zdecydowanie nie należy do prasy kobiecej, według artykułu najchętniej kupowanej na stacjach :)

      • 6 1

      • (1)

        I jeszcze jedno: Gość Niedzielny sprzedaje się w nakładzie ok. 130 tys. egz., czyli mniej więcej tylu, co obecnie Gazeta Wyborcza, choć oczywiście trudno to porównywać, sprzedaż tygodnika i dziennika rządzą się innymi prawami.

        Nasz Dziennik szacuje swoją sprzedaż na zbliżonym poziomie, co biorąc pod uwagę, że czytelnik Gościa Niedzielnego kupuje też pewnie tę gazetę, może być prawdopodobne.

        • 1 3

        • gość niedzielny się "sprzedaje"? po prostu każda parafia musi kupić 10 egzemplarzy

          tak że te dane wiesz ile są warte :D

          • 0 1

    • co nie znaczy,że w każdym kanale dystrybucji tytuły z góry listy są na topie, w firmach np. GW a indywidualne zakupy....

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane