- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (62 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (144 opinie)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
- 6 Inflacja w marcu tylko 1,9 proc. (4 opinie)
Ulubione gazety klientów stacji Lotosu
Stacje benzynowe zarabiają nie tylko na paliwach. Sklepy na stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Można tu kupić alkohol, jedzenie, akcesoria samochodowe i prasę. O tym, jakie tytuły prasowe zaprezentuje nam stacja benzynowa decydują umowy z wydawcami, za którymi stoją konkretne kwoty pieniędzy. Choć nie zawsze. Lotos stawia przede wszystkim na preferencje klientów, a ci - według koncernu - chcą kupować przede wszystkim "Nasz Dziennik", "wSieci", "Gazetę Polską", "Do Rzeczy" i "Wprost".
Jak twierdzi w mailu kierownik operacyjny Lotos Paliwa, ma to bezpośredni wpływ na to, jak stacje Lotosu postrzegać będą klienci.
Skąd taki nacisk właśnie na te tytuły prasowe? Grupa Lotos tłumaczy, że wpływ na to mają sami klienci, którzy - według badań prowadzonych w ostatnich miesiącach przez spółkę - takich właśnie gazet poszukują.
- Spółka Lotos Paliwa, tak jak każdy inny operator stacji paliw, w zakresie realizacji planogramów ekspozycji prasy, może kierować się zarówno zapisami umów z wydawcami, jak i analizą trendów czytelniczych czy preferencji klientów stacji. To, które z rozwiązań stosuje spółka Lotos Paliwa, stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. Planogramy ekspozycji prasy realizowane są w taki sposób, aby zwiększać przychody ze sprzedaży pozapaliwowej sieci - tłumaczy w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu Grupa Lotos.
Pomimo naszych pytań spółka nie ujawniła, jakie korzyści finansowe odnosi z ekspozycji tych kilku tytułów prasowych i mniejszego eksponowania innych dostępnych na rynku. Zasłania się tajemnicą handlową.
Badania preferencji czytelniczych gości stacji: erotyka i prasa kobieca
Zdziwienie mogą budzić zmiany preferencji czytelniczych, na jakie powołuje się Lotos. Przeprowadzone kilka lat temu przez spółkę Kolporter badania wykazały bowiem, że te preferencje są raczej stałe. Od dawna największy udział w sprzedaży na stacjach paliw ma prasa kobieca, a dopiero w dalszej kolejności społeczno-polityczna i motoryzacyjna.
Natomiast na stacjach przy autostradach i drogach tranzytowych dużym zainteresowaniem cieszą się tytuły erotyczne. Oczywistym jest też to, że układ tytułów prasowych na regałach wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych wydawnictw.
Lotos nie jest jednak odosobniony w stawianiu na nowe upodobania klientów. Podobne zmiany w ekspozycji prasy zaszły niedawno na stacjach paliw Orlenu. Spółka już w marcu 2016 roku rozwiązała umowę z Agorą (wydawca m.in. Gazety Wyborczej) dotyczącą ekspozycji jej tytułów. Do tego czasu koncern płacił Orlenowi za ekspozycję tytułów.
Ani Orlen, ani Lotos nie wiążą zmian w ekspozycji prasy ze zmianami w kierownictwie spółek Skarbu Państwa.
Miejsca
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2017-01-09 07:55
Błąd logiczny, aż zęby trzeszczą. (2)
Proszę się zdecydować, czy:
"Przeprowadzone kilka lat temu przez spółkę Kolporter badania wykazały bowiem, że te preferencje są raczej stałe."
czy też:
"Oczywistym jest też to, że układ tytułów prasowych na regałach wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych wydawnictw."
Bo inaczej mamy sprzężenie zwrotne. Także ktoś robi aferę z ułożenia "pod dyktando" pisząc, że rzekomo preferencje czytelników są stałe i inne niż polecana ekspozycja, a zaraz twierdzi, że preferencje zmieniają się w zależności od ekspozycji. Zatem może badania wskazywały na ówczesne preferencje, gdyż w trakcie tamtych badań właśnie takie tytuły były bardziej eksponowane?
Nie odnoszę się do polityki, tylko do logiki artykułu i ewentualnie o odpowiedzi na to proszę.- 18 11
-
2017-01-09 08:21
To słaby jesteś z logiki (1)
- 4 3
-
2017-01-09 08:41
Ja rozumiem, że żeby uczestniczyć dziś w dyskusji, to trzeba być albo za KOD, albo za PiS, inaczej jest się "słabym". Jednak spróbuj unieść się ponad to i odnieś się merytorycznie do treści.
- 3 1
-
2017-01-09 08:00
Dziwne, zawsze kupuję GW, tyle, że na Orlenie (1)
Nie lubię Lotosu. Na Orlenie dobra kawa, ciacho i prasa, a mężuś tankuje i jest bosko
- 14 19
-
2017-01-09 17:35
no to słabo babo
nie ładnie czytać czasopisma dla ćwierćinteligentów
- 1 2
-
2017-01-09 08:03
(1)
Lotos jest drogi. Do tego bezczelnie od lat stosuje najwyższe ceny w Gdańsku, gdzie jest przecież rafineria. Lepiej tankować na Orlenie, który wciąż jeszcze jest Polski, choć PO bardzo starała się go sprzedać za grosze.
- 23 8
-
2017-01-09 08:32
A zgadnij skąd jest paliwo na Orlenie :)
- 8 0
-
2017-01-09 08:09
Gazeta Wybiórcza
Wyborcza wypowiadająca sie na temat propagandy PiSu, jest jak Ryszard Kalisz wypowiadający się w kwestii diety.
- 16 22
-
2017-01-09 08:09
Macki PIS-u...
Ale Masakraaaaa... Prezesina z namaszczenia prezesa przystępuje do realizacji "upisowienia" społeczeństwa ;) ludzie, co się dzieje...? Same poczytne tytuliki... No ręce opadają
- 18 13
-
2017-01-09 08:22
Nie oglądam reżimowej telewizji, bo czułbym się jak w komunie, to teraz trzeba jeszcze stacje benzynową zmienić. Może by tak zarządzić, szybką nocną ustawą, że do każdego kupionego chleba, musi każdy piekarz dołączyć jedną z tych gazet.
- 22 9
-
2017-01-09 08:26
Tankuję paliwa od 20 lat
Nigdy oprócz paliwa nie kupiłem nic innego. No chyba że będą drony
- 10 1
-
2017-01-09 08:34
Preferencje czytelników prasy są stałe? (6)
Dziwna sprawa... Nakład Gazety Wyborczej spadł w ciągu ostatniej dekady o ponad 60%: w 2005 było to ok. 439 tys., w maju 2015 ok.163 tys.
Czytelnicy chyba więc po prostu wymierają, jeśli ich preferencje są stałe.- 15 17
-
2017-01-09 08:42
Za poprzednich rządów GW była obligatoryjnie zamawiana do chyba każdej instystucji w tym kraju (1)
Od sądów, przez szpitale, wszelakie urzędy (od morskiego po gminne) i instytucje. Ile tego w skali kraju było to widać właśnie po tym co przedstawiłeś. Nie ważne, że nikt tego nie czytał, ale prenumerować było trzeba.
- 4 4
-
2017-01-09 08:52
Hm, ale te dane dotyczą tylko poprzednich rządów. Przyczyną spadku sprzedaży nie mógł być więc brak prenumeraty w instytucjach.
Choć w listopadzie 2016 sprzedaż Gazety Wyborczej była rzeczywiście jeszcze gorsza: 129 786 egz., co sprawiło, że na drugie miejsce wyników sprzedaży, po Fakcie, wskoczył chyba po raz pierwszy Super Express.- 1 1
-
2017-01-09 09:03
a której prasie papierowej nie spadło? (1)
Teraz ludzie czytają wiadomości w Internecie.
- 9 1
-
2017-01-09 11:56
Tak, to prawda, ale spadek sprzedaży Gazety Wyborczej jest rekordowy i lawinowy, żaden z tytułów nie poleciał tak bardzo w czasie dziesięciu lat.
- 2 2
-
2017-01-09 10:39
PiS zakazał prenumeraty w urzędach
Oto dlaczego jest spadek
- 1 2
-
2017-01-09 12:02
no patrz a ile teraz zapisanych jest do solidarności?
- 1 0
-
2017-01-09 08:40
Danziger
Tekst sponsorowany
- 8 8
-
2017-01-09 08:44
Z wymienionych tytułów nie ma tych,które znikają
jak świeże bułeczki: NIE i Fakty i Mity,które to nieraz są starannie chowane.
- 14 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.